ممنوعیت TikTok در ایالات متحده نزدیکتر می شود.  اما آیا واقعاً اتفاق خواهد افتاد؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

ممنوعیت TikTok در ایالات متحده یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است. کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته (03/01/03) با 24 رای موافق و 16 رای مخالف، پیشروی برجام را تصویب کرد. بیل که به رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن این قدرت را می دهد که استفاده از TikTok را در بین آمریکایی ها به طور موثر ممنوع کند.

اکنون، این اقدام در جلسه عمومی مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت تا مشخص شود که فصل های بعدی چه خواهد بود.

کاخ سفید قبلاً ممنوعیت کامل TikTok را در دستگاه‌های دولتی به همراه 30 ایالت دیگر ایالات متحده که همین اقدامات را در دولت‌های خود دنبال کردند، اعلام کرده بود. این موج ممنوعیت ها در سال 2018 آغاز شد اتحادیه اروپا، و سپس در سراسر گسترش می یابد کانادا و ایالات متحده با ممنوعیت مطلق برنامه در تمام دستگاه های رسمی.

انگیزه این موج ممنوعیت ها چه بود؟

تنش‌ها بین چین و غرب همچنان بالاست که عمدتاً به جنگ اوکراین مرتبط است و ممکن است حملات جاسوسی در داخل ایالات متحده آمریکا

بنابراین، با متعلق به TikTok بایتدانس، که در چین مستقر است، نگرانی دولت ها در مورد جمع آوری داده های احتمالی و سوء استفاده از هرگونه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در برنامه مطرح شده است.

و اگرچه خود TikTok ادعا می کند که تمام داده های کاربران ایالات متحده، به عنوان مثال، در سنگاپور و ایالات متحده ذخیره می شود، قبلاً نمونه هایی از کارمندان ByteDance وجود داشته است. دسترسی به داده های کاربر TikTok برای اهداف تحقیقاتی.

بنابراین، واضح است که مقامات امنیتی نگرانی‌های زیادی در مورد استفاده از داده‌های آمریکایی‌ها دارند، و اگر این نگرانی به مقامات دولتی هم برسد، واضح است که همان منطق ممنوعیت برای شهروندان عادی نیز صدق می‌کند.

بنابراین، جهت این داستان چیست؟

اغراق نیست اگر بگوییم تیک توک یک پدیده در بین جوانان در سراسر جهان است. TikTok که در ابتدا به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو برای ویدیوهای کوتاه راه‌اندازی شد، به یک سرویس ویدیویی کامل با محتوای موجود برای همه بخش‌ها تبدیل شده است.

این اپلیکیشن در بیش از 150 کشور در دسترس است و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. تنها در ایالات متحده آمریکا اینطور بود بیش از 210 میلیون دانلود شده است بار در سال 2021، خود را به عنوان بیشترین دانلود شده برنامه در جهان در همان سال

بنابراین، اغراق نیست اگر بگوییم ممنوعیت TikTok برای شهروندان آمریکایی ضرر بزرگی برای این شرکت و کاربران سنگین خواهد بود.

هنوز هم سخت است که تخمین بزنیم اوضاع به کدام سمت پیش خواهد رفت. من معتقدم بهترین راه این است توافق کنید که برنامه کار می کند تا بتواند داده های کاربران آمریکایی را از چین جدا کند. جایگزین احتمالی دیگر فروش TikTok به یک شرکت آمریکایی خواهد بود، همانطور که قبلاً زمانی که رئیس جمهور سابق ایالات متحده ارزیابی شده بود، دونالد ترامپ، سعی کرد این برنامه را در سال 2020 ممنوع کند.

این راهی است برای اینکه یک شرکت آمریکایی قادر به کنترل داده های شهروندان ایالات متحده باشد و دولت را در مورد استفاده از برنامه ویدیویی در خاک ایالات متحده ایمن تر کند.

اما از همه اینها، یک چیز مسلم است: با این همه پول در خطر، من معتقدم که عملاً غیرممکن است که ایالات متحده آمریکا و ByteDance در مورد چگونگی ادامه بازاریابی TikTok در ایالات متحده به روشی امن برای هر دو به توافق نرسند. طرفین

منافع خصوصی زیادی نیز در این معامله دخیل است. دنیای تبلیغات امروزی در مورد TikTok با استراتژی های برندسازی و بازاریابی خود بسیار سختگیر است. مطمئناً بسیاری از افراد با ممنوعیت کامل برنامه در ایالات متحده ضرر خواهند کرد.

آنچه برای ما باقی می ماند این است که به دنبال این پرونده ادامه دهیم و به نتیجه ای امیدوار باشیم که چندان چشمگیر نباشد، به خصوص برای متخصصان بازاریابی.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *