مراقب یوتیوب باشید!  TikTok اکنون در حال آزمایش یک ویژگی تمام صفحه افقی است



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

TikTok اکنون در حال آزمایش یک ویژگی جدید است، به برخی از کاربران اجازه می دهد نمای خود را تغییر دهند تا نمای افقی تمام صفحه از ویدیوهای انتخابی خود را نشان دهند. این تغییری را نسبت به پیمایش عمودی معمول ویدیویی که معمولاً در TikTok مشاهده می‌شود، ارائه می‌کند.

همراه با تغییر اخیر دیگری که امکان ویدیوهای طولانی‌تر تا ده دقیقه را فراهم می‌کند، این امر بسیار شبیه تلاشی از طرف TikTok برای جذب کاربران و سازندگان از YouTube است.

فرمت های بیشتر برای تبلیغ محتوا

با در دسترس بودن ویدیوهای طولانی‌تر، سازندگان و بازاریابان اکنون می‌توانند ویدیوهای مفید طولانی‌تری مانند ویدیوها و آموزش‌های آموزشی، تورهای محصول و موارد دیگر ایجاد کنند، بدون اینکه عجله کنند یا احساس کنند که زمان آنها تمام شده است.

یک نمای افقی تمام صفحه جدید به ترکیب اضافه کنید، و بازاریابان می توانند حتی موارد بیشتری را در ویدیوهای خود با زاویه وسیع تری قرار دهند، بدون اینکه نگران باشند که مخاطبانشان نتوانند همه چیز را ببینند. اگرچه هنوز مهم است که به خاطر داشته باشید که هر چیزی که می‌خواهید مخاطب شما واقعاً روی آن تمرکز کند باید در نمای عمودی کاملاً قابل مشاهده باشد.

قبل از اینکه هر بیننده ای برای تغییر به نمای تمام صفحه و افقی کلیک کند، هنوز باید توجه را در نمای عمودی جلب کنید. و شما نمی خواهید کاربرانی را که ترجیح می دهند به نمای عمودی اصلی بچسبند، پشت سر بگذارید.

تغییر از نمای عمودی اصلی به نمای افقی و تمام صفحه جدید با کلیک یک دکمه ساده است. این یک مزیت واضح برای کاربرانی است که اکنون می‌توانند ویدیوهای خود را با جزئیات بیشتر با نمای بزرگ‌تر و وسیع‌تر ببینند.

با این حال، با توجه به اینکه TikTok مخاطبان خود را تنها بر روی ارائه پیمایش عمودی ویدیو ساخته است، سؤال این است: «کاربران فعلی TikTok از ویژگی جدید چه خواهند دید؟» آیا TikTok در طول مرحله آزمایش خود متوجه خواهد شد که کاربران ترجیح می دهند دیدگاه اصلی را که از پلتفرم انتظار دارند حفظ کنند؟

فرصتی برای برندها؟

نکته جالب دیگری که باید در نمای تمام صفحه جدید در نظر گرفت این است که در حال حاضر، سازندگان و بازاریابان اگر می‌خواهند ویدیوها را در TikTok و YouTube آپلود کنند، باید ویدیوها را در دو قالب مختلف ایجاد کنند. آنچه مشخص نیست این است که آیا سازندگان اکنون می توانند به سادگی از یک قالب برای هر دو پلتفرم استفاده کنند. اگر آنها بتوانند، می تواند یک تغییر بازی برای بازاریابان باشد، و امکان ایجاد و آپلود بسیار سریعتر محتوا در هر دو پلتفرم را بدون نیاز به مرحله اضافی ایجاد دو فرمت فراهم می کند.

بدون شک بازاریابان از فرصتی برای تولید سریعتر محتوا و رسیدن به دو پلتفرم بدون تلاش اضافی استقبال خواهند کرد. با این حال، باید دید که آیا واقعاً چنین است یا خیر.

با نگاهی به تصویر گسترده تر رسانه های اجتماعی، واضح است که هر پلت فرم اجتماعی رقابت را زیر نظر دارد. هنگامی که یکی نوآوری می کند، دیگری دنبال می کند و به زودی بسیاری از پلتفرم ها دارای یک ویژگی جدید و مشابه هستند.

این را می‌توانید در معرفی Candid Stories اینستاگرام برای به چالش کشیدن BeReal و در استفاده آن‌ها از Reels برای همگام شدن با TikTok ببینید. یوتیوب نسخه مخصوص به خود را از ویدیوهای سریع شبیه TikTok با معرفی Shorts دارد. و به احتمال زیاد آنچه امروز در اینستاگرام است فردا در فیس بوک معرفی خواهد شد، البته تا زمانی که هر آزمایشی با موفقیت انجام شود.

همچنین به نظر می‌رسد که TikTok با این ویدیوهای طولانی‌تر و ویژگی مشاهده جدید، در یوتیوب نوسان داشته باشد، درست همانطور که قبلاً با BeReal انجام داده‌اند و TikTok Now را معرفی کرده‌اند.

برخی از سوالات باقی می ماند

من واقعاً می‌توانم با مثال‌های بیشتری ادامه دهم، اما سؤالات واضحی از همه این‌ها به وجود می‌آیند: اگر همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ویژگی‌هایی را که قبلاً توسط رقبا ابداع شده‌اند را یکپارچه کنند، آیا باز هم می‌توانیم بین پلتفرم‌ها تمایز قائل شویم؟ آیا استفاده از یک پلتفرم نسبت به پلتفرم دیگر هنوز سود واضح و آشکاری خواهد داشت؟ و آیا تنها یک برنده کلی وجود خواهد داشت؟

در هر صورت، یک چیز مسلم است: آینده TikTok در حال حاضر روشن است و مطمئناً به نظر می رسد که در حال حاضر برای ویژگی ها و نوآوری های جدید تماشا کنید.

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا TikTok ویژگی جدید تمام صفحه افقی را حفظ می کند و آن را برای همه افراد در پلتفرم خود عرضه می کند. و تاکنون هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است که آیا سازندگان می توانند با یک فرمت ویدئو در YouTube و TikTok آپلود کنند. بنابراین، برای بازاریابان، حداقل در حال حاضر، این یک بازی انتظار است.

با این حال، با توجه به تعداد افرادی که از TikTok استفاده می‌کنند و استفاده زیادی از ویژگی‌هایی مانند جستجو و حالت عکس مانند اینستاگرام، بازاریابان باید به این پلتفرم و جایی که می‌رود توجه داشته باشند.

فروشگاه‌های TikTok و سایر پیشرفت‌ها را اضافه کنید و این پلتفرم واقعاً می‌تواند به طور فزاینده‌ای مکانی برای بودن و دیده شدن باشد.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *