در حالی که محتوای طولانی استاندارد طلایی در بازاریابی محتوا است، این بدان معنا نیست که شما باید محتوای کوتاه را نادیده بگیرید یا نادیده بگیرید.

برای هر دو نوع زمان و مکانی وجود دارد.

به طور کلی، محتوای کوتاه برای زمانی که می‌خواهید نظری را به اشتراک بگذارید، اخبار یا به‌روزرسانی‌های مهم را به اشتراک بگذارید، یا مقدار کمی از ارزش ارائه دهید، بهترین است.

با این حال، یک راه درست و یک راه اشتباه برای ایجاد محتوای کوتاه وجود دارد – و زمان مناسب و زمان اشتباه برای انتشار آن.

درست ایجاد و منتشر شده است، می‌تواند با جذب مخاطبان گسترده‌تر و ایجاد آگاهی از برند، به تکمیل محتوای طولانی‌تر شما کمک کند.

به ویژه، پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک بر روی آنها متمرکز شده اند ارائه ویدئوهای کوتاه به کاربران، بنابراین این نوع پست ها بازدید و اشتراک گذاری بیشتری دارند.

این بدان معناست که محتوای کوتاه یک راه عالی برای معرفی مخاطبان و مخاطبان جدید به برند شما است. پس از آن، محتوای طولانی مدت شما وظیفه ای مضاعف برای پرورش و تبدیل آنها برمی انگیزد.

بنابراین، همه امکانات برای محتوای کوتاه چیست؟ هنگام ایجاد آن باید روی چه چیزی تمرکز کنید؟

بیایید تمام جزئیات را در این راهنما برای محتوای کوتاه مورد بحث قرار دهیم.

محتوای کوتاه چیست؟

محتوای کوتاه به هر نوع محتوایی گفته می‌شود که مخاطبان شما می‌توانند به راحتی و به سرعت مصرف کنند، چه در حال خواندن، چه تماشا یا گوش دادن.

  • وقتی اینطور است نوشته شده استبه طور کلی، محتوای کوتاه کمتر از 1000 کلمه است.
    • مثال‌ها: پست‌های کوتاه وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌های کوتاه.
  • وقتی اینطور است دیداریمانند ویدیوهای کوتاه، این نوع محتوا معمولا کمتر از سه دقیقه است.
    • مثال‌ها: TikToks، YouTube Shorts، Instagram و Facebook Reels.

چرا محتوای کوتاه بسازیم؟

محتوای کوتاه ممکن است یکی از اهداف زیر را در استراتژی بازاریابی محتوای یک برند انجام دهد.

هدف جستجوی ناخن و سئو با محتوای کوتاه نوشتاری

در شرایط خاص، محتوای کوتاه سئوی نوشته شده با نیازهای خوانندگان شما بیشتر از محتوای طولانی مطابقت دارد.

به عنوان مثال، همه موضوعات وبلاگ به 2000 کلمه برای ارائه اطلاعات رضایت بخش نیاز ندارند. در بسیاری از موارد، یک پست کوتاه از 1000 کلمه یا کمتر پاسخ دقیقی را که مخاطبان شما به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

و همانطور که می‌دانید، دادن اطلاعات دقیقی که به مخاطبان نیاز دارند، اعتمادساز است.

بنابراین، ایجاد یا عدم ایجاد محتوای کوتاه سئو به این بستگی دارد زمینه موضوع و هدف خواننده شما.

اگر فرم کوتاه با هدف جستجوگری که موضوع شما را در گوگل جستجو می کند مطابقت دارد، این دقیقاً همان چیزی است که باید ایجاد کنید تا رتبه خوبی داشته باشید و ترافیک و سرنخ ها را جلب کنید.

با ویدیوی کوتاه، آگاهی از برند را ایجاد کنید

وقتی در مورد محتوای کوتاه مانند ویدیو صحبت می کنیم، باید آن را ایجاد کنید زیرا قالبی عالی برای جذب مخاطبان و ایجاد آگاهی از برند شما از طریق داستان سرایی بصری است.

مردم هستند 2 برابر به احتمال زیاد برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی نسبت به هر نوع محتوای دیگری.

بازاریابان همچنین گزارش می‌دهند که در مقایسه با سایر فرمت‌های ویدیویی، ویدیوهای کوتاه دارای این ویژگی هستند بالاترین ROI از نظر مشارکت و تولید سرنخ.

در ارتباط با سایر قالب‌های محتوا، از جمله ویدیوها و وبلاگ‌ها، محتوای کوتاه، افزودنی ارزشمند به هر استراتژی محتوا و چرخه فروش است.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3 نوع برتر محتوای کوتاه و نمونه

برترین انواع محتوای کوتاه چیست؟ به وبلاگ‌ها، ویدیوها و پست‌های اجتماعی کوتاه نگاه کنید.

پست های وبلاگ به صورت کوتاه

همانطور که به خاطر دارید، یک پست وبلاگ کوتاه کمتر از 1000 کلمه است.

وبلاگ‌های کوتاه، سریع خوانده می‌شوند، اما این بدان معنا نیست که باید از ارزش آن صرفه‌جویی کنند. در واقع، یکی از نکات کلیدی برای وبلاگ‌های کوتاه و مؤثر، جمع‌آوری اطلاعات مفید و در عین حال مختصر و واضح است.

شما باید به سرعت به اصل مطلب برسید و سپس مقدار را به نسبت درست بنویسید.

این پست از Enchanting Marketing همه اینها را به خوبی انجام می دهد و تقریباً از 1000 کلمه برای انجام آن استفاده می کند.

نمونه وبلاگ کوتاه

با این حال، کوتاه یا عجولانه به نظر نمی رسد. سریع خوانده می شود، اما فاقد محتوا نیست. در عوض، مملو از مثال‌های عالی و توصیه‌های نوشتن است.

پست های رسانه های اجتماعی

پست‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل محدودیت‌هایی که پلتفرم‌ها تعیین می‌کنند کوتاه هستند، اما این بدان معنا نیست که پست‌های شما باید بی‌مزه باشد.

درعوض، یک پست اجتماعی واقعاً جذاب شامل یک کپی عالی، یک تصویر قابل توجه و یک پیوند مرتبط است.

گاهی اوقات، تنها چیزی که برای درگیر کردن افراد نیاز دارید، فقط یک تکه متن و یک عکس عالی است.

نمونه محتوای کوتاه رسانه های اجتماعی - کارخانه کیک پنیر

ویدیوهای کوتاه (TikToks، Reels، YouTube Shorts)

آیا وقتی به محتوای کوتاه فکر می کنید، ویدیوهای کوتاه بلافاصله به ذهنتان خطور می کند؟ تو تنها نیستی.

ظهور ویدیوهای کوتاه با ظهور TikTok، پلتفرم ویدیوی کوتاهی که به دست آورده، همزمان شده است. نزدیک به یک میلیارد کاربران فعال تنها در شش سال

رشد TikTok باعث شد تا پلتفرم‌های دیگری از جمله Reels از Meta، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، و Shorts از YouTube (که متعلق به گوگل است) روی این گروه ویدیویی وارد شوند.

ویدیوهای کوتاه می توانند به مدت چند ثانیه کوتاه باشند، و اگر بیشتر باشند، معمولاً زیر علامت سه دقیقه باقی می مانند.

در اینجا چند نمونه از هر پلتفرم آورده شده است.

TikTok

نمونه ویدیویی فرم کوتاه tiktok - باغ وحش سن دیگو

باغ وحش سن دیگو از حساب TikTok خود برای نشان دادن ساکنان شگفت انگیز تحت مراقبت خود استفاده می کند. یک ویدیوی جالب و خنده دار از a بچه کرگدن جدید فقط در هشت ثانیه وارد شد اما 78.6 هزار لایک و 474 کامنت گرفت.

حلقه های اینستاگرام و فیس بوک

نمونه ویدیویی فرم کوتاه - حلقه airbnb

Airbnb در حلقه های اینستاگرام خود، این موضوع را نشان می دهد مناظر خیره کننده از مجموعه وسیعی از اجاره ها گرفته تا تأثیرات عالی. یکی از مزایای ویدیوهای کوتاه این است که تنها با چند ثانیه فیلم چقدر می توانند تأثیرگذار باشند.

شورت یوتیوب

نمونه شورت یوتیوب - food52

Food52 از شورت های YouTube برای خودنمایی استفاده می کند دستور العمل های سریع و نکات آشپزی آنها همچنین کوتاه‌هایی را ارسال می‌کنند که دارای پیش‌نمایش محتوای ویدیویی طولانی‌ترشان است.

شورت یوتیوب food52

به طور کلی، ویدیوهای کوتاه فرمت شگفت انگیزی برای برندهایی هستند که بر روی محتوا تمرکز دارند.

بهترین روش ها برای ایجاد محتوای کوتاه

محتوای کوتاه مانند یک حلقه اینستاگرام یا یک پست وبلاگ کوتاه می تواند اولین معرفی مشتری برای برند شما باشد. چگونه مطمئن می شوید که آنها را درگیر می کنید؟

در اینجا برخی از بهترین روش‌ها، از جمله نکات ویژه برای ویدیوهای کوتاه وجود دارد.

1. به اصل مطلب برسید و آنها را قلاب کنید

مهم نیست که چه نوع محتوای کوتاهی ایجاد می کنید، باید سریعاً به اصل مطلب خود برسید.

چرا مخاطب شما باید به آن اهمیت دهد – چرا باید توجه خود را به شما جلب کند؟ فوراً به آنها بگویید، یا در معرفی مکتوب خود در یک پست وبلاگ؛ یا با پوشش متنی، توضیح سریع، یا یک عکس استراتژیک در ویدیوی شما.

رسیدن به نقطه محتوای شما ضروری است، زیرا این نکته نیز قلاب شماست – عنصری در محتوای شما که مخاطب شما را جذب می کند و رها نمی کند.

به عنوان مثال، در یوتیوب کوتاه بالا، “چگونه نان سیب زمینی پنیری درست کنیم”، متوجه خواهید شد که در چند ثانیه اول محصول نهایی در حال حرکت است. میزبان را می بینید که نان را برش می دهد و پنیر بیرون می ریزد.

دلیل تماشای آن همین است! بینندگان بلافاصله فکر می کنند، “آهوم! چطور درستش کنم؟» – و برای پیدا کردن این موضوع بمانید.

بنابراین، فوراً «چرا» خود را به بینندگان/خوانندگان بدهید، تا آنها دقیقاً بدانند که ارزش محتوا در ابتدا چقدر است.

در پلتفرم‌های ویدئویی کوتاه، پرش روی روندها راهی برای دسترسی به افراد بیشتری است.

به عنوان مثال، آهنگ‌ها یا بایت‌های صوتی خاص اغلب محبوب می‌شوند و مردم از قرار دادن خلاقیت خود در آنها لذت می‌برند.

در TikTok بچه کرگدن از باغ وحش سن دیگو که به آن اشاره کردیم، این کلیپ روی یک بایت صوتی تنظیم شده است که در تکرارهای مختلف از کاربران مختلف بر روی پلت فرم چرخیده است.

یکی از کاربران بایت صدا را با فیلم گربه خود پوشانده است و سایر کاربران نیز با حیوانات خانگی خود از آن پیروی کردند.

ریمیکس های tiktok

باغ وحش سن دیگو با ورود کاملاً منحصر به فرد و در عین حال مرتبط به این روند صعود کرد، که باعث جلب توجه آنها شد.

به همین ترتیب، به روندها توجه کنید و به دنبال راه های خلاقانه برای استفاده از آنها در محتوای خود باشید.

3. با برند/مخاطب خود مرتبط بمانید

چه در حال نوشتن یک پست وبلاگ کوتاه یا ایجاد یک ویدیوی کوتاه باشید، چه از روندها استفاده کنید یا نه، همیشه مطمئن شوید که در این فرآیند به برند و مخاطب مرتبط می‌مانید.

به عنوان مثال، برخی از روندهای ویدیوی کوتاه به طور یکپارچه با هویت شما مطابقت دارند و برخی دیگر بسیار دور از انتظار هستند. ترندها را فقط به این دلیل که مد روز هستند خرید نکنید، بلکه تعیین کنید که آیا آنها با هویت برند و ترجیحات مخاطبان شما مطابقت دارند یا خیر.

برای وبلاگ‌های کوتاه، جستجوی کلمات کلیدی و مخاطبان به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا موضوعی مرتبط است و آیا پرداختن به آن با یک پست کوتاه حرکت درستی است یا خیر.

4. فیلم ها: کمتر نگران کیفیت باشید

در ویدیوهای کوتاه، کیفیت کمتر از اعتبار، ارتباط و ارزش اهمیت دارد.

نگران تولید ویدیوهای واضح با عکس‌های بی‌نظیر نباشید. اکثر کاربران خواهان شفافیت از برندهایی هستند که دوست دارند و انتظار آن را در رسانه های اجتماعی داشته باشید.

کدام گروه‌ها باید در فضای اجتماعی شفاف‌ترین باشند

در بسیاری از موارد، شفافیت بیشتر به معنای نشان دادن براقیت کمتر و عیوب بیشتر است.

این به معنای عکاسی با گوشی هوشمند لرزان و حضور افراد واقعی که کاملا آرایش نشده‌اند یا به پشت صحنه می‌روند تا ذات یک تجارت را ببینند، به خصوص اگر نامرتب یا ناقص باشد.

5. تمرکز بر ارزش: سرگرمی، آموزش، یا اطلاع رسانی

مهمتر از همه، صرف نظر از نوع محتوای کوتاهی که ایجاد می کنید، بر ارائه ارزش به مخاطبان خود تمرکز کنید.

و به هر حال، “ارزش” معانی زیادی دارد. اگر محتوای شما خنده دار یا تفکر برانگیز است، ارزش سرگرمی دارد. اگر مفهوم یا مهارت مرتبطی را به افراد بیاموزد که از دست داده‌اند، ارزش آموزشی دارد. و اگر اخبار یا اطلاعات مهمی را به اشتراک می گذارید، آن محتوا دارای ارزش اطلاعاتی است.

هرگز یک قطعه کوتاه را فقط برای انتشار آن منتشر نکنید. به دقت ارزیابی کنید که آیا چیزی با ارزش را به اشتراک می گذارید – یا این که فقط به نویز اضافه می کند.

محتوای کوتاه: افزودنی ارزشمند به استراتژی محتوای شما

در حالی که محتوای بلند مدت جایزه برتر را برای پرورش و تبدیل سرنخ ها دارد، محتوای کوتاه نیز کاربردهای خود را دارد.

محتوای کوتاه با کیفیت بالا می تواند به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند، آنها را با نام تجاری شما معرفی کند و آنها را وادار کند که بیشتر با شما در ارتباط باشند. ویدیوی کوتاه به ویژه برای ایجاد آگاهی از برند در رسانه های اجتماعی ارزشمند است.

با این حال، کلید در ترکیب نهفته است. برای به دست آوردن بهترین نتایج به هر دو فرم کوتاه و بلند در مکان های مختلف نیاز دارید، زیرا هر نوع نقش متفاوتی در استراتژی بازاریابی و چرخه فروش شما دارد.

بیش از حد روی یکی به قیمت دیگری تمرکز نکنید. در عوض، از هر نوع به صورت استراتژیک برای بهترین نتایج استفاده کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *