عکس‌ها در سال 2023 تمرکز بیشتری خواهند داشت، زیرا برنامه اعتراف می‌کند که «فیلم‌ها را خیلی دور می‌برد»



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

مدتی است که این سریال را دنبال می کنیم.

اینستاگرام به شدت بر روی مبارزه با رشد TikTok متمرکز بود و به ویدیوها روی آورد که باعث عصبانیت برخی از کاربران قدیمی آن شد.

آنها حتی گفتند که اینستاگرام “دیگر یک برنامه اشتراک گذاری عکس مربعی شکل نیستو یک خوراک وحشتناک بسیار شبیه به رقیب چینی را آزمایش کرد.

و حالا … به سادگی عقب نشینی کرد.

مدیر عامل اینستاگرام، آدام موسری، اذعان کرد که این برنامه در سال 2022 بیش از حد بر روی ویدیو تمرکز کرد و در سال 2023 تمرکز خود را به عکس‌ها تغییر خواهد داد.

راستش را بخواهید نمی دانم از شنیدن این حرف خوشحالم یا فقط عصبانی هستم. به عنوان یک کاربر، من در واقع خوشحالم، زیرا استفاده از اینستاگرام به عنوان یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس برایم خوشحال کننده است – مکانی که می‌توانم اجمالی از زندگی روزمره خود را از طریق عکس‌ها به اشتراک بگذارم و با دوستان، افراد مشهور مورد علاقه، سازندگان، و به‌روز باشم. مارک ها

با این حال، به‌عنوان یک بازاریاب، باید بگویم که همگام شدن با الگوریتم‌های در حال تغییر یک کانال اجتماعی که به نظر می‌رسد از خودش مطمئن نیست، کمی طاقت‌فرسا است.

اما همچنین، من را کنجکاو کرد. چرا اینستاگرام به تصمیم خود بازگشت؟ به هر حال، در سال 2023 چه انتظاری از اپلیکیشن داریم؟

در اینجا افکار من است.

عکس‌ها، فیلم‌ها… و دوباره عکس‌ها. چه اتفاقی برای اینستاگرام افتاد؟

اگر از کاربران اینستاگرام هستید، می‌دانید که این اپلیکیشن برای مدتی در تلاش است تا از رشد TikTok جلوگیری کرده و کاربران خود را در این پلتفرم نگه دارد.

برای رسیدن به این هدف، آنها چندین ویژگی مانند قالب های Reel، داستان های 60 ثانیه ای، پاداش های نقدی برای سازندگان برتر، و حتی طراحی مجدد برنامه به سبک TikTok، همراه با الگوریتم جدیدی که ویدیوها را بر محتوای دیگر اولویت می‌دهد.

مشکل اینجاست: این تغییرات نه تنها به هیچ وجه رشد TikTok را متوقف نکرد، بلکه باعث شد باعث نارضایتی تعداد زیادی از کاربران شد. آن فقط … بود برای کسی کار نمی کند.

و آدام موسری متوجه این موضوع شد. در اخیر جلسه پرسش و پاسخ با کاربرانوی اذعان کرد: «فکر می‌کنم در سال 2022 بیش از حد بر روی ویدیو متمرکز شدیم و رتبه‌بندی را بیش از حد پیش بردیم و اساساً ویدیوهای زیادی را نشان دادیم و عکس‌های کافی را نشان ندادیم.»

موسری اظهار داشت که اینستاگرام از آن زمان برای بازگرداندن رویکرد متعادل تری کار کرده است و معیارهای داخلی نشان می دهد که این کار کار می کند.

مواردی مانند تعداد دفعاتی که یک نفر عکس‌ها را در مقابل ویدیوها می‌پسندد و تعداد دفعاتی که کسی روی عکس‌ها در مقابل ویدیوها نظر می‌دهد تقریباً برابر هستند، که نشانه خوبی است که همه چیز متعادل است. به میزانی که در طول زمان ویدیوهای بیشتری در اینستاگرام وجود دارد، به این دلیل است که این چیزی است که تعامل کلی را بیشتر می‌کند. اما عکس‌ها همیشه بخش مهمی از کاری هستند که انجام می‌دهیم.»

حالا که چی؟ از اینستاگرام در سال 2023 چه انتظاری داریم؟

با نگاهی مثبت، تشخیص مدیر عامل اینستاگرام مبنی بر اینکه منحصر به فرد بودن برنامه در انواع محتوای آن در یک مکان نهفته است، خبر مثبتی است. جالب است که ببینیم محتوای اینستاگرام در سال جاری چگونه تکامل می‌یابد، با تاکید بیشتر بر محتوایی که به برند و مخاطبان شما مرتبط است، نه تکیه بر موسیقی‌های پرطرفدار برای Reels.

با این حال، باید بگویم که هنوز احساس می شود اینستاگرام مسیر خود را گم کرده است. باید دید که آیا این تغییر گامی به سوی تجربیات معتبرتر است یا خیر.

اینستاگرام بیش از حد بر روندها و رقابت با سایر برنامه ها تمرکز کرده است تا اینکه جایگاه خاص خود را پیدا کند. در واقع بسیار سرگرم کننده است که اینستاگرام پس از محبوبیت BeReal در سال 2022 به تمرکز بر روی عکس ها بازگشته است، در حالی که رقیب آن، Candid Stories، نتوانست تأثیر قابل توجهی بگذارد.

اگر ممکن است توصیه‌ای به شما بدهم، و اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید: برای استراتژی بازاریابی خود زیاد به اینستاگرام اعتماد نکنید. انجام این کار با برنامه‌ای که هنوز تصمیم نگرفته است چه چیزی می‌خواهد باشد، یک بازی بسیار خطرناک است.

سپس، در حال حاضر، فقط با موسیقی برقصید. ما هرگز نمی دانیم چه زمانی موسری ممکن است تمرکز الگوریتم را دوباره تغییر دهد. قرقره ها؟ عکس ها؟ چرخ فلک ها؟ زندگی می کند؟ چه کسی می داند؟

به آزمایش فرمت های مختلف ارائه شده توسط برنامه ادامه دهید. اگر مخاطبان شما با محتوای شما همسو باشند، احتمالاً نتایجی را خواهید دید. فقط توجه داشته باشید که تمرکز الگوریتم ممکن است در هر لحظه تغییر کند، بنابراین بهتر است ذهن خود را در مورد مسیری که اینستاگرام در آینده ممکن است در پیش بگیرد، باز نگه دارید.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *