SEO Title vs H1 Post Title in WordPress: What


آیا می دانستید که هر پست یا صفحه وردپرس می تواند دو عنوان داشته باشد و برای اهداف متفاوتی استفاده می شود؟

این عناوین مختلف پست به شما کمک می کند تا خوانندگان بالقوه را با نشان دادن محتوای شما به شیوه ای واضح و جالب جذب کنید. آنها همچنین توسط موتورهای جستجو در مورد رتبه بندی SEO مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله تفاوت عناوین سئو و عناوین پست H1 را توضیح خواهیم داد تا بتوانید محتوای خود را برای رتبه های بالاتر بهتر بهینه کنید.

در اینجا چیزی است که ما در این آموزش پوشش خواهیم داد:

تفاوت بین عنوان SEO و عنوان پست چیست؟

هر پست و صفحه در وب سایت وردپرس شما دارای دو عنوان است، یکی که بازدیدکنندگان آن را در بالای پست می بینند و دیگری که موتورهای جستجو هنگام نمایه سازی سایت شما از آن استفاده می کنند. در حالی که این دو مورد استفاده کاملاً متفاوت هستند، این دو عنوان اغلب یکسان هستند.

عنوانی که در بالای هر پست وردپرس نمایش داده می شود، عنوان پست H1 نامیده می شود، زیرا وردپرس آن را با <h1> تگ های HTML برای نشان دادن اینکه مهم ترین عنوان در پست است.

این عنوان باید به بازدیدکنندگان شما اجازه دهد که بدانند پست در مورد چیست و توجه آنها را جلب کند، بنابراین آنها روی پست کلیک کرده و آن را مطالعه می کنند.

نمونه ای از عنوان پست H1

موتورهای جستجو مانند گوگل به شما توجه زیادی دارند <h1> تگ های هدر، اما آنها همچنین به دنبال عنوان متفاوتی هستند که در HTML محصور شده است <title> برچسب ها این عنوان سئوی پست شما است و به عنوان متا نیز شناخته می شود.

عنوان سئو زمانی استفاده می شود که موتورهای جستجو صفحه شما را رتبه بندی می کنند و آن را در نتایج جستجو نمایش می دهند.

نمونه ای از عنوان متا SEO در صفحه نتایج موتور جستجو

بازدیدکنندگان شما عنوان SEO را در هیچ کجای وب سایت شما نمی بینند. با این حال، از آن به عنوان عنوان صفحه در برگه مرورگر استفاده می شود و سایر وب سایت ها ممکن است هنگام پیوند دادن به پست شما از آن استفاده کنند.

به طور پیش فرض، عنوان SEO از الگوی زیر پیروی می کند: «عنوان پست — عنوان سایت». این برای اکثر پست های وبلاگ به خوبی کار می کند. با این حال، اگر می خواهید عنوان سئو یک پست یا صفحه را سفارشی کنید، باید از افزونه سئو وردپرس استفاده کنید.

با این اوصاف، بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن عناوین پست H1 و عناوین سئو در وردپرس بیندازیم.

نحوه اضافه کردن عنوان پست H1 در وردپرس

افزودن عنوان به پست شما ساده است. هنگامی که یک پست جدید در وردپرس اضافه می کنید، ویرایشگر بلاک از شما می خواهد که عنوان پست را اضافه کنید و سپس به شما اجازه می دهد بلوک هایی ایجاد کنید که بتوانید محتوای پست را اضافه کنید.

پست خالی در ویرایشگر بلاک وردپرس

اگر با ویرایشگر بلوک تازه کار هستید، می توانید نحوه استفاده از آن را به صورت گام به گام در راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از ویرایشگر بلاک وردپرس بیاموزید.

می‌توانید عنوان پست را با تایپ کردن آن در اولین خط «افزودن عنوان» پست اضافه کنید.

افزودن عنوان پست H1 در ویرایشگر بلاک وردپرس

بازدیدکنندگان وب سایت شما این عنوان را در بالای پست در وبلاگ شما مشاهده می کنند و همچنین از آن در لیست پست ها در صفحه اصلی وبلاگ شما استفاده می شود.

وقتی منبع HTML پست را مشاهده می کنید، متوجه می شوید که وردپرس عنوان را در آن قرار داده است <h1> برچسب گذاری کنید تا آن را به عنوان عنوان پست شناسایی کنید.

مشاهده تگ های HTML H1 برای عنوان پست

را <h1> تگ مهمترین تگ عنوان است و باید فقط برای عنوان پست استفاده شود. اگر از عناوین فرعی در پست خود استفاده می کنید، باید از برچسب های عنوان کمتر مهم مانند <h2>، <h3>، و <h4>.

نحوه اضافه کردن عناوین سئو در وردپرس

ساده ترین راه برای افزودن و سفارشی کردن عناوین سئو، افزونه All in One SEO (AIOSEO) است. AIOSEO پلاگین اصلی SEO وردپرس است که در بیش از 3 میلیون وب سایت از جمله وب سایت ما استفاده می شود.

در این آموزش، ما از نسخه رایگان All in One SEO استفاده می کنیم زیرا به شما امکان می دهد عنوان سئو را سفارشی کنید. با این حال، AIOSEO Pro ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد تا به شما کمک کند در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بهتری داشته باشید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه رایگان All in One SEO Lite را نصب کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، باید افزونه را با استفاده از جادوگر راه اندازی AIOSEO پیکربندی کنید. برای دستورالعمل های دقیق، راهنمای ما را در مورد نحوه تنظیم صحیح سئو All in One برای وردپرس ببینید.

اکنون، هنگامی که یک پست یا صفحه را اضافه یا ویرایش می کنید، یک بخش “تنظیمات AIOSEO” در زیر محتوای پست وجود دارد. در اینجا بخشی با عنوان “عنوان پست” را پیدا خواهید کرد که می توانید عنوان سئو را سفارشی کنید.

All in One SEO عنوان پیش فرض SEO

توجه داشته باشید که عنوان پیش‌فرض سئو، عنوان پست H1 است که با جداکننده و عنوان سایت همراه است.

همچنین پیش نمایشی از نحوه ظاهر عنوان در جستجوی Google و تعداد کاراکترهایی که استفاده کرده اید خواهید دید. این به شما کمک می کند عنوانی بسازید که خیلی طولانی نباشد. طول پیشنهادی عنوان سئو 60 کاراکتر است، بنابراین در صفحات نتایج موتور جستجو قطع نمی شود.

ممکن است بخواهید عنوان سئو پیش‌فرض را همانطور که هست بگذارید، یا می‌توانید آن را با استفاده از تگ‌های هوشمند سفارشی کنید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد) یا به سادگی با تایپ یک عنوان سئو جدید مانند این:

وارد کردن عنوان سئوی سفارشی با استفاده از All in One SEO

وقتی منبع HTML پست را مشاهده می کنید، متوجه می شوید که وردپرس از آن استفاده کرده است <title> برچسب ها را به عنوان عنوان SEO شناسایی کنید.

مشاهده منبع HTML عنوان SEO

بازدیدکنندگان وب سایت شما عنوان پست H1 را در بالای پست می بینند. آنها عنوان SEO را در برگه مرورگر خود و در صفحات نتایج موتورهای جستجو خواهند دید.

نمونه ای از عنوان H1 در پست و عنوان SEO در برگه مرورگر

چگونه عنوان پیش فرض سئو را در وردپرس سفارشی کنیم

می‌توانید عنوان پیش‌فرض سئوی مورد استفاده برای پست‌ها و صفحات را با استفاده از افزونه All in One SEO سفارشی کنید.

ابتدا باید به مسیر بروید All in One SEO » ظاهر جستجو صفحه و سپس روی برگه «انواع محتوا» کلیک کنید.

در نزدیکی بالای آن صفحه، بخش “پست ها” را خواهید دید. مطمئن شوید که در برگه «عنوان و توضیحات» هستید و عنوان پیش‌فرض سئوی مورد استفاده برای پست‌ها را در کنار «عنوان پست» خواهید دید.

با استفاده از All in One SEO می توانید عنوان پیش فرض SEO را تغییر دهید

به طور پیش فرض، برچسب های هوشمندی را برای عنوان پست، جداکننده و عنوان سایت خواهید دید. می توانید عنوان پیش فرض سئو را با افزودن یا حذف تگ های هوشمند سفارشی کنید.

به عنوان مثال، برای اینکه عنوان سئو فقط عنوان پست بدون نام سایت در پایان باشد، به سادگی تگ های هوشمند «Separator» و «Site Title» را حذف کنید. می توانید این کار را با کلید backspace روی صفحه کلید خود یا با کلیک بر روی یک برچسب هوشمند و سپس کلیک کردن روی نماد سطل زباله در پنجره بازشو انجام دهید.

حذف تگ های هوشمند در عنوان پیش فرض سئو

همچنین می توانید به راحتی تگ های هوشمند را به عنوان پیش فرض سئو اضافه کنید. می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی دکمه‌های برچسب‌های معمولی که در بالای قسمت عنوان پست یافت می‌شوند، یا روی پیوند «مشاهده همه برچسب‌ها» کلیک کنید تا فهرستی از همه برچسب‌های هوشمند را ببینید.

افزودن برچسب های هوشمند به عنوان پیش فرض SEO

به سادگی روی یک برچسب هوشمند کلیک کنید تا آن را به عنوان SEO اضافه کنید. پس از اتمام، مطمئن شوید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” در بالای صفحه کلیک کنید تا عنوان پست پیش فرض جدید ذخیره شود.

می‌توانید عنوان صفحه پیش‌فرض را به روشی مشابه با اسکرول کردن به بخش «صفحات» در زیر سفارشی کنید.

نکاتی برای ایجاد بهترین عنوان پست در وردپرس

انتخاب عنوان مناسب برای پست وبلاگ می تواند به رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. همچنین می‌تواند به کاربران انگیزه دهد که وقتی مقاله شما را در نتایج جستجو می‌بینند، روی آن کلیک کنند و در نتیجه CTR (معروف به نرخ کلیک) شما را افزایش می‌دهد.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه نوشتن عناوین پست موثرتر آورده شده است.

عنوان پست های خود را برای کاربران بنویسید، نه برای موتورهای جستجو

وقتی به عنوانی فکر می کنید که برای پست خود استفاده کنید، نه فقط موتورهای جستجو، نه فقط کاربران را در ذهن خود نگه دارید.

وقتی عنوانی را برای کاربران می نویسید، احتمالاً به چیزی می رسید که جذاب تر است و منجر به کلیک های بیشتر می شود.

شما می خواهید مطمئن شوید که عنوان شما خوانا، قابل فهم، به یاد ماندنی است و به وضوح محتوای پست را توصیف می کند.

مطمئن شوید عنوان خیلی طولانی نباشد

طول عنوان سئو مهم است زیرا اگر بیشتر از 600 پیکسل باشد، گوگل نمی تواند عنوان کامل را در نتایج موتورهای جستجو نمایش دهد. به همین دلیل، توصیه می کنیم عناوین سئوی خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید.

می‌توانید طول عنوان SEO را بررسی کنید و زمانی که آن را با استفاده از All in One SEO سفارشی می‌کنید، پیش‌نمایش آن را در جستجوی Google ببینید.

وارد کردن عنوان سئوی سفارشی با استفاده از All in One SEO

کلمه کلیدی Focus را در عنوان قرار دهید

با استفاده از کلمه کلیدی تمرکز خود در عنوان، می توانید عنوان پست وبلاگ خود را سئو دوستانه تر کنید. ما همچنین توصیه می کنیم آن را جذاب و قابل کلیک کنید. دلیل آن این است که نرخ کلیک ارگانیک شما (CTR) نقش مهمی در سئو دارد.

بهترین راه برای بهبود عناوین، ابزار تحلیل سرفصل AIOSEO است. این کار تیتر شما را ارزیابی می کند، به آن امتیاز می دهد و نکاتی را برای بهتر کردن تیتر شما ارائه می دهد.

تحلیلگر سرفصل AIOSEO

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از تحلیلگر سرفصل در وردپرس برای بهبود عناوین سئو را ببینید.

با افزودن توضیحات متا و کلمات کلیدی، حتی بالاتر از آن قرار بگیرید

اکنون که برای ایجاد یک عنوان موثر وقت گذاشته‌اید، باید کلمات کلیدی و توضیحات متا را نیز اضافه کنید تا به پست خود در رتبه‌بندی حتی بالاتر کمک کنید. می توانید نحوه انجام این کار را به صورت گام به گام در راهنمای ما در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی و توضیحات متا در وردپرس بیاموزید.

توضیحات متا AIOSEO

چه زمانی باید از عنوان سئوی متفاوت استفاده کنید؟

در بیشتر موارد، عنوان پست H1 و عنوان SEO شما یکسان خواهد بود. با این حال، مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید عنوان سئو را به گونه ای سفارشی کنید که با عنوان پست H1 متفاوت باشد.

عنوان جذاب تر SEO

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید نسخه سئوی عنوان را تغییر دهید، بنابراین برای بازدیدکنندگان بالقوه جذاب تر است و به احتمال زیاد در جستجوی گوگل روی آن کلیک می کنند. سپس می توانید عنوان H1 را با جزئیات بیشتر و توصیفی در وب سایت خود نمایش دهید.

عنوان کوتاه تر SEO

دلیل دیگری برای تغییر عنوان سئو این است که عنوان H1 مناسبی را برای پست خود ایجاد کرده اید، اما بیشتر از 600 پیکسل باشد. در این صورت گوگل جایی برای نمایش عنوان کامل در نتایج جستجو نخواهد داشت و باید عنوان سئوی کوتاه تری ایجاد کنید.

عنوان طولانی تر SEO

از طرف دیگر، اگر عنوان H1 شما بسیار کوتاه است، می توانید از این فرصت استفاده کنید و عنوان سئوی خود را با افزودن کلمات کلیدی مرتبط طولانی تر کنید که رتبه صفحه شما را بهبود می بخشد.

هشدار: گوگل به طور مرتب عنوان سئوی شما را تغییر می دهد

آخرین نکته در مورد عناوین وجود دارد که باید به شما هشدار دهیم. احتمالاً گوگل عنوان سئوی شما را بازنویسی می کند تا سعی کند آن را برای کسانی که جستجو می کنند مناسب تر کند. در واقع، یک مطالعه نشان داده است که گوگل بیش از 60 درصد از عناوین پست ها را برای بهبود کیفیت جستجو تغییر می دهد.

اگر برای ایجاد عنوان سئو عالی تلاش کرده باشید، این می تواند ناامید کننده باشد.

چیزی که ما دریافتیم این است که وقتی عنوان SEO شما با عنوان H1 متفاوت باشد، احتمال تغییر عنوان شما بیشتر است. هنگامی که این دو عنوان با هم مطابقت دارند، مطالعه نشان داد که گوگل تنها 20 درصد مواقع عنوان را بازنویسی می کند. این دلیل خوبی است که اگر می توانید از یک عنوان در هر دو مکان استفاده کنید.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که تفاوت عناوین سئو و عناوین پست H1 در وردپرس را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید در مورد اینکه اعلان‌های فشاری چیست و چگونه می‌توانید از آن برای افزایش ترافیک خود استفاده کنید، بیاموزید یا فهرست پلاگین‌های ضروری وردپرس ما را برای رشد سایت خود بررسی کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *