زمانی که ایلان ماسک مدیریت توییتر را به دست گرفت، Mastodon بسیار دیوانه بود، اما رشد آن نه تنها در چند هفته گذشته کاهش یافته است، بلکه در واقع کاهش یافته است. کاربران فعال ماهانه پس از رسیدن به 2.5 میلیون کاربر در نوامبر 2022 اکنون در حدود 1.4 میلیون نفر هستند.

رشد و کاهش. سیمی منتشر شده یک نمودار عالی که رشد و کاهش Mastodon را در چند ماه گذشته نشان می دهد.

نمودار ماستودون سیمی 800x517

چرا افوله. این سؤال خوبی است و بسیاری گمان می‌کنند که Mastodon، به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، تنظیم و استفاده برای کاربر عادی بسیار سخت است. مطمئناً، یک انجمن سئوی بسیار فعال در Mastodon وجود دارد، اما به نظر می‌رسد حتی آن انجمن نسبت به یک یا دو ماه قبل کمتر فعال است.

حقیقت این است که وقتی آن را راه اندازی کردید و شروع به استفاده از آن کردید، استفاده از آن کار سختی نیست. فقط باید بدانید که چگونه افراد را در پلتفرم پیدا کنید و بهترین راه ممکن است هشتگ باشد.

با این حال، بیشتر کاربران می‌خواهند شخصیت‌های مورد علاقه خود را در یک پلتفرم کمین کرده و دنبال کنند. یافتن افراد در ماستودون سخت، بسیار سخت است و ابتدا باید بدانید که آن کاربر روی چه سروری است و سپس نام کاربری و نام سرور آن شخص را جستجو کنید. برای کاربر معمولی گیج کننده و خسته کننده است.

چرا ما اهمیت می دهیم. شرکت در شبکه های اجتماعی زمان بر است و اگر در آن شبکه ها فعال هستید، می خواهید بازگشت سرمایه خود را مشاهده کنید. شاید این بازگشت دوستی باشد، و شاید نامزدی، شاید بازدید از محتوای شما، شاید درآمد یا شاید چیز دیگری.

اگر مردم برای یافتن شما در یک شبکه مشکل دارند و دسترسی شما محدود است، آیا ارزش این را دارد که وقت خود را روی آن پلتفرم سرمایه گذاری کنید؟ به نظر می رسد که داده های اخیر نه می گوید.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *