how to configure message expiration in signal


Signal یک جایگزین متمرکز بر حریم خصوصی برای سایر برنامه های پیام رسانی مانند WhatsApp است. اگر می خواهید درباره سیگنال بیشتر بدانید، این راهنما را بخوانید.

ابتدا پیامک دادیم و سپس واتس آپ زدیم. واتس‌اپ سپس توسط فیس‌بوک خریداری شد، که بیشترین رکورد را در زمینه حفظ حریم خصوصی ندارد.

اگر احساس می‌کنید زمان مناسبی است که از واتس‌اپ به مراتع جدید بروید، گزینه‌های عالی وجود دارد. اگر نگران ایمن و خصوصی نگه داشتن اطلاعات خود هستید، پس علامت یکی از بهترین گزینه های موجود است. اما سیگنال دقیقا چیست؟

هر آنچه را که باید در مورد این برنامه مزاحم نه چندان محرمانه بدانید در اینجا بیاموزید.

سیگنال چیست؟

علامت یک برنامه پیام رسانی است که از بسیاری جهات شبیه برنامه پیام رسانی محبوب WhatsApp است. می توانید از آن برای ارسال پیام های متنی در یک چت یک به یک یا برای گروهی از افراد استفاده کنید. همچنین می توانید از این برنامه برای برقراری تماس صوتی و تصویری استفاده کنید.

چت سیگنالی

این برنامه این پیام ها و تماس ها را از طریق اینترنت منتقل می کند و دانلود و استفاده از آن رایگان است. هیچ محدودیتی در تعداد پیام هایی که می توانید ارسال کنید وجود ندارد و هیچ هزینه ای برای برقراری تماس صوتی یا تصویری وجود ندارد.

چه چیزی سیگنال را متفاوت می کند؟

بزرگترین دلیل محبوبیت سیگنال در سال های اخیر به لطف تمرکز قوی آن بر امنیت و حریم خصوصی است.

امنیت

Signal یکی از امن‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی است که به لطف رمزگذاری پیش‌فرض end-to-end آن وجود دارد. این بدان معنی است که محتوای پیام شما در سفر از دستگاه شما، از طریق سرور سیگنال، به گیرنده رمزگذاری می شود. فقط زمانی رمزگشایی می شود که به دستگاه گیرنده برسد.

نتیجه این کار این است که هیچ کس به جز شخصی که در حال ارسال پیام هستید نمی تواند پیام شما را بخواند یا به مکالمه شما گوش دهد. این شامل خود سیگنال نیز می شود. همه پیام‌های شما در سرورهای سیگنال رمزگذاری شده‌اند و توسط هیچ‌کس در شرکت قابل خواندن نیست.

سیگنال فرستنده مهر و موم شده

برخی دیگر از برنامه های پیام رسان نیز رمزگذاری سرتاسری را ارائه می دهند، از جمله WhatsApp. با این حال، سیگنال با رمزگذاری متادیتای فرستنده نیز در حالتی که آن را حالت مهر و موم شده می نامد، این کار را یک قدم جلوتر می برد. این بدان معناست که اطلاعات مربوط به فرستنده پیام فقط توسط گیرنده قابل مشاهده است و یک لایه حفاظتی بیشتر اضافه می کند.

حریم خصوصی

حریم خصوصی نیز در سیگنال کلیدی است. WhatsApp هنگام استفاده از برنامه، حجم زیادی از اطلاعات شما را جمع آوری می کند. سیاست حفظ حریم خصوصی بیان می کند که می تواند همه چیز را از آدرس IP شما گرفته تا سطح باتری گوشی شما را جمع آوری کند.

حریم خصوصی whatsapp در مقایسه، سیگنال تقریبا هیچ چیز را جمع آوری نمی کند. تنها اطلاعاتی که از دستگاه شما به آن دسترسی خواهد داشت، اطلاعات تماس شما برای یافتن سایر کاربران سیگنال است. این اطلاعات ناشناس است به طوری که نمی توان آن را مستقیماً به هویت شما مرتبط کرد.
سیگنال اطلاعات به اشتراک گذاشته شده

اگر مدرکی می‌خواهید که نشان دهد سیگنال چقدر اطلاعات کمی جمع‌آوری می‌کند، FBI می‌تواند کمک کند. در سال 2021، یک سند رسمی FBI فاش کرد که تنها اطلاعاتی که آنها می‌توانستند از سیگنال، حتی با دستورات دادگاه و احضاریه، به آن دسترسی داشته باشند، تاریخ افتتاح حساب و آخرین باری بود که از آن استفاده شد. دلیلش این است که این تنها داده ای است که سیگنال از شما دارد.

سیگنال چگونه با سایر برنامه ها مقایسه می شود؟

از نظر پیام رسانی، سیگنال ویژگی های بسیار مشابهی را با اکثر رقبای خود مانند واتس اپ و تلگرام ارائه می دهد. می توانید پیام های یک به یک ارسال کنید یا چت های گروهی تا 1000 نفر ایجاد کنید و واتس اپ 1024 نفر را ارائه می دهد. چت صوتی و تصویری می تواند حداکثر 40 شرکت کننده داشته باشد و واتس اپ 32 شرکت کننده را ارائه می دهد.

با این حال، برنامه هایی وجود دارند که می توانند بیشتر ارائه دهند. تلگرام به شما این امکان را می دهد که گروه هایی تا 200000 نفر ایجاد کنید و کانال هایی را برای فالوورهای نامحدود پخش کنید. همچنین ویژگی های دیگری مانند ادغام ربات را ارائه می دهد که سیگنال قادر به انجام آن نیست. با این حال، این ویژگی ها تنها به این دلیل امکان پذیر است که تلگرام به طور پیش فرض از رمزگذاری انتها به انتها استفاده نمی کند.

وقتی صحبت از امنیت و حریم خصوصی می شود، سیگنال به تنهایی می ایستد. همان گزارش FBI همچنین اطلاعاتی را در مورد اینکه چه داده‌هایی از سایر برنامه‌های پیام‌رسان قابل دسترسی است، ارائه می‌دهد. تلگرام می تواند به داده هایی مانند شماره تلفن و آدرس IP دسترسی داشته باشد که می تواند برای شناسایی شما استفاده شود. واتس‌اپ اطلاعات بیشتری را به اشتراک گذاشت و اف‌بی‌آی می‌توانست به سوابق اولیه مشترکین، اطلاعاتی مانند کاربران مسدود شده، منبع و مقصد هر پیام و حتی محتوای محدود پیام دسترسی داشته باشد.

در حال حاضر، هنگامی که به دنبال یک برنامه پیام رسانی هستید که به امنیت و حریم خصوصی داده های شما اهمیت می دهد، احتمالاً سیگنال یکی از انتخاب های برتر است.

سیگنال از چه دستگاه هایی پشتیبانی می کند؟

سیگنال در درجه اول یک برنامه تلفن همراه است که نسخه‌های آن برای اندروید، آیفون و آی‌پد موجود است. تنها چیزی که برای شروع استفاده از سیگنال نیاز دارید یک شماره موبایل معتبر است.

کد qr سیگنال

همچنین کلاینت های دسکتاپ برای ویندوز، macOS و حتی لینوکس وجود دارد. این به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را مستقیماً از رایانه خود ارسال کنید، به این معنی که اگر دوست ندارید پیام‌ها را روی یک صفحه تلفن کوچک تایپ کنید، می‌توانید به جای آن از صفحه کلید رایانه خود استفاده کنید.

برای استفاده از این برنامه‌های دسک‌تاپ، ابتدا باید Signal را بر روی تلفن خود نصب کنید و سپس یک کد QR تولید شده توسط برنامه دسک‌تاپ را در برنامه تلفن Signal اسکن کنید تا حساب خود را متصل کنید.

نحوه نصب سیگنال

سیگنال را می توانید از فروشگاه اپل اپ استور و گوگل پلی استور دانلود کنید. همچنین می‌توانید سیگنال برای ویندوز، سیگنال برای مک و سیگنال برای لینوکس را دانلود کنید.

برای استفاده از برنامه های دسکتاپ، ابتدا باید Signal را روی گوشی خود نصب کرده باشید. برای نصب Signal بر روی تلفن خود، برنامه را اجرا کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا حساب خود را با شماره تلفن خود ثبت کنید. می توانید شماره خود را از طریق پیامک یا تماس تلفنی تأیید کنید.

پیام رسانی ایمن در موبایل

سیگنال چیست؟ امیدواریم اکنون کمی بیشتر در مورد برنامه پیام رسانی امن او بدانید. از آنجایی که دانلود و استفاده از آن رایگان است، چرا سیگنال را امتحان نکنید و نظر خود را ببینید؟

سیگنال ممکن است یکی از امن ترین برنامه های پیام رسانی باشد، اما تنها گزینه موجود نیست. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه انتخابی فعلی خود هستید، نکات مفیدی وجود دارد که باید بدانید. می‌توانید یاد بگیرید که چگونه یک گروه را در واتس‌اپ مسدود کنید، یا چگونه iMessage را در iPhone و Mac غیرفعال کنید. و اگر تصمیم دارید به Signal پایبند باشید، ممکن است بخواهید یاد بگیرید که اگر از Signal Stories خسته شدید، چگونه آنها را خاموش کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *