همراه با هجوم ابزارهای هوش مصنوعی در بازار، ناگهان تعدادی از “متخصصان” هوش مصنوعی ظاهر شدند. شعارهای جدید “SEO مرده است” و “هوش مصنوعی مشاغل شما را خواهد گرفت” فراوان است.

واقعیت این است که هیچ کدام از اینها درست نیست، یا حداقل به روشی که بسیاری از مردم در نظر می گیرند، درست نیست.

سئو است نه مرده، هوش مصنوعی خواهد کرد نه شغلت را بگیر

مردم پایان سئو را از اواخر دهه 90 پیش بینی می کردند. (من حتی آهنگ جالبی نوشت به آهنگ “Hey Hey, My My” نیل یانگ تا کمی با آن پیش بینی ها شوخی کند.)

اما ما می دانیم که سئو به طور مداوم در حال تغییر است – و تغییر خواهد کرد. هوش مصنوعی نیز واقعاً برای سئو جدید نیست. گوگل از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای واضح‌تر کردن نتایج جستجو، شناسایی هرزنامه‌ها و بهبود هدف جستجوگر با محتوای وب‌سایت استفاده می‌کند.

سئو از بین نرفت و کسانی که کار سئوی خود را تکامل دادند شکوفا شدند. ما با تغییرات سازگار شدیم و شروع به بهبود نحوه بهینه سازی وب سایت ها برای جلب توجه بیشتر در جستجوی ارگانیک کردیم.

با وجود همه تبلیغات اخیر، ابزارهای سئو چند سالی است که از هوش مصنوعی استفاده می کنند. اکنون که همه جا فراگیرتر شده است، هوش مصنوعی به ابزارهای برتر یا کسانی که می توانند کد بنویسند محدود نمی شود.

بارها توسط بسیاری از مردم گفته شده است، اما تکرار می شود:

هوش مصنوعی جایگزین شما نخواهد شد. فردی که از هوش مصنوعی استفاده می کند جایگزین شما خواهد شد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


سئوکاران در این دوره جدید چه باید بکنند؟

فابریس کانل تکرار کرد: “سئو هرگز نمی‌میرد، اما تغییر خواهد کرد. همان کتاب راهنمای سئوی قبلی را دنبال کنید.”

این توصیه با احتیاط همراه بود. “با افزایش استفاده مراقب باشید و روش جستجوی افراد را متحول کنید.” اینها کارهایی است که به هر حال باید انجام دهیم.

تکیه صرف به هوش مصنوعی برای محتوا محکوم به شکست است. شکست نمی خورد زیرا موتورهای جستجو می توانند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهند و به طور خودکار آن را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند، بلکه به این دلیل که کیفیت وجود ندارد. محتوای با کیفیت بالا همیشه در دراز مدت بر محتوای با کیفیت پایین غلبه خواهد کرد.

شما می توانید از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنید، اما همانطور که گری ایلیز از گوگل توصیه کرد، “مطمئن باشید که توسط انسان ها برای اطمینان از کیفیت و دقت بررسی می شود. پلتفرم های هوش مصنوعی همانطور که می توانند هوشمند باشند، هنوز نمی توانند جایگزین تجربه، ادراک و تخصص انسان شوند. هوش مصنوعی مولد. همچنین می تواند در زبان هایی با دستور زبان پیچیده مشکل داشته باشد.”

ایلیز اشاره کرد که محتوای هوش مصنوعی در ژاپن می تواند نادرست باشد. به همین دلیل، انسان ها باید ترجمه های هوش مصنوعی را بررسی کنند.

هوش مصنوعی مولد می تواند کارهای روزمره مانند نوشتن عناوین HTML، توضیحات متا و تگ های طرحواره را سریعتر و کارآمدتر انجام دهد. محتوای تولید شده به این روش هنوز باید توسط یک شخص بررسی شود، اما بازبینی بسیار سریعتر از نوشتن از ابتدا است.

آیا شما ایده اینجا را دریافت می کنید؟ هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین انسان شود. ممکن است زمانی در آینده بتواند، اما هنوز نه.

یکی دیگر از کاربردهای عالی هوش مصنوعی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. هرگز قبلاً نمی توانستیم حجم وسیعی از اطلاعات را به سرعت بررسی کنیم تا به توصیه های محکم و مبتنی بر داده برسیم. این فقط با گذشت زمان سریعتر و دقیق تر می شود.

جلوتر از بازی باشید

یاد بگیرید که از هوش مصنوعی در این ظرفیت استفاده کنید تا در زمان صرفه جویی کنید و توصیه های بهتری برای بهینه سازی محتوا ارائه دهید. مراقب باشید زیرا این نوع خدمات بیشتر به یک کالا تبدیل می شود و قیمت ها کاهش می یابد.

من شنیده ام که برخی از متخصصان دیجیتال مارکتینگ آنچه را که اکنون در حال رخ دادن است به زمانی که گوگل برای اولین بار معرفی شد یا زمانی که توییتر وارد صحنه شد تشبیه کرده اند. با همه احتمالات موجود در افق چیزهای زیادی برای هیجان زده شدن وجود دارد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *