مانند گزارش ها پخش می شود اینکه آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI از اخبار رسانه‌هایی مانند وال استریت ژورنال و CNN برای آموزش چت ربات ChatGPT خود استفاده می‌کند، چالش بزرگ‌تری پدیدار می‌شود: چگونه رسانه‌ها ترافیک، درآمد و ارتباط را در عصر هوش مصنوعی مولد حفظ می‌کنند؟

اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی مدتهاست که باعث ایجاد ترس در بین روزنامه نگاران شده است. برای مثال، در سال 2016، انجمن مطبوعات بریتانیا قصد خود را برای این کار اعلام کرد از هوش مصنوعی برای برخی از اخبار ورزشی و انتخاباتی استفاده کنید.

نمونه‌های جدیدتری مانند این را در ایالات متحده دیده‌ایم جمع بندی NHL از آسوشیتدپرس که با فناوری شرکت اتوماسیون محتوای ورزشی Data Skrive گردآوری شده است.

مدیر عامل شرکت رسانه ای Axel Springer که صاحب عناوینی مانند Business Insider و Politico است. اخیرا گفت هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به طور کلی جای خبرنگاران را بگیرد. اسپرینگر در نامه ای به کارمندان نوشت: «تنها کسانی زنده خواهند ماند که بهترین محتوای اصلی را ایجاد کنند».

موضوع حق چاپ – و مشکلات قانونی احتمالی، قبلاً ظاهر شده است فرانسه و اسپانیا.

اگر OpenAI قصد دارد مدل خود را با محتوای به‌روز و بدون ارسال ترافیک ارتقا دهد [to the original source, it will] جرقه یک بحث [over] که حقوق محتوا را در اختیار دارد.» مارکوس توبر، معاون ارشد راه حل های سازمانی در پلت فرم بازاریابی Semrush.

OpenAI قبلا دیده شده است برخی از دعاوی حق چاپ، و دن اسمولنرئیس سئو در پلتفرم قمار ورزشی گروه رسانه و فناوری Betsperts، گفت که به زودی می‌توانیم انتظار بیشتری داشته باشیم.

اسمولن افزود: «در واقع، علیرغم شنیدن این موضوع که برخی ناشران شروع به استفاده از محتوای با کمک هوش مصنوعی در اتاق خبر کرده‌اند، تیم‌های تحریریه‌ای که من با آنها صحبت کرده‌ام، به دلیل مشکلات ناشناخته حق چاپ، از استفاده از خروجی‌های OpenAI ناراحت هستند.

او خاطرنشان کرد که OpenAI اقداماتی را برای رفع این نگرانی ها انجام داده است، مانند اجازه دادن به ناشران برای انصراف از استفاده از محتوای خود. آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی همچنین موافقت کرده است که زمانی که الگوریتم‌های آن اطلاعات را از سایت‌های خبری حذف می‌کنند، اسناد را ارائه دهد.

اسمولن افزود: “با این حال، سئوکاران در صنعت رسانه نگران هستند که این سیستم به اندازه کافی در برابر مسائل مربوط به کپی رایت و مالکیت معنوی محافظت نکند.” به این ترتیب، سازمان های خبری باید به نظارت بر استفاده OpenAI از داده های خبری ادامه دهند و اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها به طور مسئولانه استفاده می شود.

یکی از راه‌حل‌های آسان، اضافه کردن پاورقی‌هایی است که به منابع پیوند داده می‌شوند، مشابه کاری که ChatGPT در Bing انجام می‌دهد.

“ما انتظار داریم چیزی مشابه با [Google’s conversational AI service] بارد،» اسمولن افزود.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


“زوال حقیقت”

در نهایت، فشار هوش مصنوعی به اخبار تهدیدی برای افزایش مجدد مصرف رسانه‌ها است.

مطابق با بن پولتونمشاور سئو و بنیانگذار آژانس سئو اینتلار، شرکت‌های هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های خراشیده شده «کنترل نظارتی را که سازمان‌های خبری برای دهه‌ها در اختیار داشتند، تهدید می‌کند».

نتیجه می تواند باشد تضعیف بیشتر یکپارچگی روزنامه نگاری

اسمولن خاطرنشان کرد که عدم پرداخت غرامت ناشران برای داده‌های آموزشی می‌تواند منجر به آینده‌ای شود که در آن ناشران OpenAI و همتایان آن را مسدود می‌کنند، بنابراین سایت‌های خبری با اعتبار بالا خزیده نمی‌شوند. این به نوبه خود می‌تواند چالش بزرگ‌تری را با اخبار جعلی، از جمله انتشار گسترده‌تر اطلاعات نادرست و/یا مغرضانه که به عنوان واقعیت پنهان می‌شوند، ایجاد کند.

به این ترتیب، اسمولن از ناشران خواست تا به خاطر نقش مهمی که ایفا می کنند، جبران شود – و کامرون کوناوییک روزنامه‌نگار تحقیقی سابق که تیم بازاریابی رشد در غول فناوری سیسکو را رهبری می‌کند و بازاریابی دیجیتال را در دانشگاه سانفرانسیسکو تدریس می‌کند، موافق است.

آیا این می تواند حقیقت را عمیق تر کند و بی اعتمادی جامعه به منابع جدید مشروع را کاهش دهد؟ او درخواست کرد. «اگر بیشتر اطلاعات بدون منبع باشد، چه تأثیری بر دموکراسی می‌تواند داشته باشد، و چه کسی (یا چه چیزی) قدرت را در دست خواهد گرفت؟»

“پیامدهای فاجعه بار”

حتی نگرانی وجود دارد که OpenAI در نهایت تولید اخبار را به طور کامل خودکار کند. هنوز، بری آدامزیک مشاور تخصصی SEO در شرکت SEO Polemic Digital، خاطرنشان کرد که سیستم‌های هوش مصنوعی مولد نمی‌توانند اخبار را پیش‌بینی کنند، بنابراین او هیچ مشکل فوری را پیش‌بینی نمی‌کند.

وی افزود: «هوش مصنوعی در گزارش‌دهی اخبار، تحقیق در مورد داستان‌ها و پاسخگویی به قدرت جایگزین روزنامه‌نگاری نمی‌شود».

سپس دوباره، هوش مصنوعی می‌تواند اخبار محلی را بدون استناد بازنویسی کند، زیرا نسخه‌های خود را منتشر می‌کند. کاناوی گفت که این به نوبه خود باعث کاهش ترافیک و درآمد مربوط به سایت های خبری می شود که به ویژه برای سایت های خبری محلی که به ویژه به ترافیک تبلیغات نمایشی وابسته هستند مضر است.

و بازنویسی این پتانسیل را دارد که معنای اصلی گزارش را تغییر دهد.

او افزود: «ترکیب اتاق‌های خبری محلی ضعیف و آسیب‌پذیر مالی، اجتناب و بی‌اعتمادی عمومی رسانه‌ها و ظهور هوش مصنوعی به‌عنوان منبع اصلی می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری داشته باشد».

اما این همه چیز نیست – منتظر آن باشید – خبر بد.

پولتون گفت: “از جنبه های مثبت سازمان های خبری، مردم همیشه اخبار را مصرف می کنند. این فقط رسانه است که تغییر می کند.” “اگر ChatGPT بتواند پنج داستان را در مورد یک موضوع از پنج رسانه مختلف در پنج ثانیه خلاصه کند، آیا این محصول خوبی نیست؟ شاید بتوان از مواردی مانند ChatGPT در سایت‌های خبری استفاده کرد تا به کاربران کمک کند تا اطلاعات مورد نظر خود را سریع پیدا کنند.”

“یک رابطه انگلی”

اما ابتدا طرفین باید به موضوع ترافیک و درآمد بپردازند.

آدامز گفت فقدان انتساب با تکرارهای اولیه Bing ChatGPT و مدل زبان گوگل برای برنامه های گفتگو یا LaMDA، او را در اینجا بیشتر نگران می کند.

او گفت: «این یک قرارداد اساسی وب را تضعیف می‌کند، جایی که موتورهای جستجو و وب‌سایت‌های محتوا در یک حالت همزیستی وجود دارند. هوش مصنوعی مولد این همزیستی را به یک رابطه انگلی تبدیل می کند، جایی که موتورهای جستجو همه چیز را از سازندگان محتوا می گیرند (یعنی محتوای مورد نیاز برای آموزش [large language models (LLMs)] در) و در ازای آن چیزی پس ندهید.”

با این حال، یوتیوب متعلق به گوگل، در حال حاضر از یک مدل همزیستی استفاده می کند که در آن سازندگان محتوا در درآمد ایجاد شده توسط این پلت فرم سهیم هستند.

آدامز افزود: «هیچ دلیلی وجود ندارد که مدل مشابهی برای موتورهای جستجو و وب مورد استفاده قرار نگیرد، به جز اینکه گوگل را به یک ماشین چاپ پول تبدیل می‌کند و ارزش سهامداران را از دست می‌دهد».

اسمولن موافقت کرد که راه حل پرداخت به ناشران برای داده های آموزشی است.

اسمولن گفت: «همانند گوگل، تا زمانی که دولت‌ها گام بردارند و قانونی بودن مدل کسب‌وکارش را از منظر حق چاپ زیر سوال ببرند، از تسلط خود سوء استفاده خواهد کرد. این عادلانه است که ناشران به خاطر نقشی که در ایجاد نسل بعدی هوش مصنوعی دارند، جبران شود.»

آدامز موافقت کرد که بعید است گوگل به طور داوطلبانه سود خود را کاهش دهد.

او افزود: «آنها اهمیتی نخواهند داد که از دانش ترکیبی بشر که در وب به اشتراک گذاشته شده است برای ساختن این سیستم‌های هوش مصنوعی مولد استفاده کرده‌اند و اکنون بدون ذکر منبع، این سازندگان را کنار می‌گذارند. اگر آنها بتوانند از پس آن برآیند، این کار را خواهند کرد.»

“هوشیار بمان”

برخی از سازمان‌های خبری قبلاً با موافقت‌نامه‌های مجوز سخت‌تر، قواعد جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها و استفاده از نرم‌افزار حفاظت از حق چاپ پاسخ داده‌اند. جولیان اسکات، استراتژیست محتوا در مدیریت رسانه های اجتماعی و ابزار اتوماسیون Socialbu.

او افزود: “با این حال، این اقدامات ممکن است برای محافظت کامل از محتوای آنها در برابر استفاده بدون ذکر منبع کافی نباشد.”

متذکر شد که سئوکاران صنعت رسانه به دنبال ابزارهای بهتر در مدل OpenAI هستند که اعتبار مناسب را تضمین می کند دانیل چابرت، مدیر عامل و موسس آژانس توسعه وب و نرم افزار PurpleFire.

او افزود: “آنها امیدوارند OpenAI شفافیت خود را در مورد استفاده از داده های خبری افزایش دهد و در هشدار دادن به نویسندگان و ناشران در هنگام استفاده از محتوای آنها فعال تر باشد.”

در همین حال، سازمان‌های خبری عاقلانه هستند که روی سیستم‌های نظارتی بهتر برای شناسایی خطاها یا سوگیری‌ها در داده‌های تولید شده توسط مدل‌های OpenAI سرمایه‌گذاری کنند.

چابرت افزود: “سازمان های خبری باید مراقب استفاده OpenAI از داده های خبری باشند و اقدامات لازم را برای محافظت از محتوای آنها و اطمینان از صحت و کیفیت انجام دهند.”

“یک مقصد توقف اول”

همچنین یک تاکتیک آزمایش شده و واقعی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد که در اینجا به ویژه مرتبط است.

آدامز خاطرنشان کرد که وب سایت ها باید شروع به فکر کردن در مورد “آینده پس از گوگل” کنند و برندهای قوی بسازند که مخاطبان خود را مستقیماً به آنها گره بزنند.

او افزود: «برخی ناشران در این امر کاملاً موفق هستند و برندهایی ساخته‌اند که تقریباً در برابر هوی و هوس موتورهای جستجو مصون هستند. “هدف تبدیل شدن به اولین مقصد برای مخاطبان است، با خوانندگانی که مستقیماً بدون واسطه گوگل یا فیس بوک از وب سایت شما بازدید می کنند.”

همانطور که انگیزه کلیک کردن روی منابع اصلی کاهش می یابد، مت گرین وود، مدیر سئو در آژانس جستجوی Reflect Digital، وب سایت های مورد توافق باید “به دنبال ارائه اطلاعات و تجربیاتی باشند که ارزشمندتر از آن باشند که در چند خط متن تولید شده به طور خودکار فشرده شوند، تا به مصرف کنندگان دلیلی بدهند که همچنان از سایت های ما بازدید کنند و مطالعه کنند. محتوای اصلی ما.”

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *