رونمایی از پدیده فیلم جدید



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

این دنیای باربی است – حتی دنیای بازاریابی.

فیلم باربی تنها چند روز تا اکران رسمی آن در 21 جولای باقی مانده است و تبلیغ آن همچنان یک نمونه درخشان بازاریابی است.

این کمپین تمام مواد لازم برای درخشش چشمان شما را دارد. من در مورد استفاده هوشمندانه از یکی از شناخته شده ترین رنگ های برند در سراسر جهان صحبت می کنم. تن و تن مشارکت محصول و حتی استفاده از هوش مصنوعی و تعامل.

شاید شما بچه ای بودید که با باربی ها بازی می کرد، شاید هم نه. اما این یک واقعیت است که کمپین بازاریابی برای برانگیختن کنجکاوی این مخاطب جدید و مورد انتظار برای فیلم آینده برادران وارنر: ما، بزرگسالان، به درستی برخورد کرده است.

همانطور که مردم می گویند، “شیطان سخت کار می کند، اما تیم بازاریابی فیلم باربی سخت تر کار می کند.” و ما می توانیم از آنها چیزهای زیادی یاد بگیریم.

بنابراین، از شما دعوت می‌کنم در بازدید از دنیای باربی به من بپیوندید و نگاهی دقیق‌تر به بازاریابی پشت فیلم جدید بیندازید.

باربی یکی از قوی ترین برندهای جهان است – و این را می شناسد

آیا می توانید احساس رضایت از دانستن اینکه برند شما را می توان بدون استفاده از هیچ زبان نوشتاری شناخت و پیامی را منتقل کرد، تصور کنید؟ فقط تک رنگ

لازم نیست مصرف کننده برند باشید تا متوجه شوید که رنگ صورتی خاص عروسک نمادین ماتل را نشان می دهد. تیم بازاریابی فیلم باربی این را درک کرده و هوشمندانه از آن بهره برداری کرده است.

بیلبوردی که فقط از یک مستطیل صورتی و یک تاریخ تشکیل شده است. با این حال، همه ما دقیقاً معنی آن را می دانیم. (منبع: پخش)

من یک مورد خاص را به یاد دارم که خواهرزاده دو ساله ام یک جاکلیدی صورتی را دید که از کیفم آویزان شده بود. او اشاره کرد و گفت: “ببین، از باربی است!”

در واقع جاکلیدی باربی نبود. به سادگی صورتی بود (سایه مناسب صورتی). و این به تنهایی برای ایجاد شناخت برند در یک کودک دو ساله کافی بود.

البته این استراتژی هرگز نمی توانست در بازاریابی فیلم باربی 2023 بدون سابقه بیش از 60 ساله این عروسک به کار گرفته شود.

به عنوان الیانا داکترمن، روزنامه نگار از TIME، به درستی در طول مصاحبه بیان شده است با بازیگر اصلی فیلم، مارگوت رابی: “کلمه “باربی” از آن نوع جایگاه شناخته شده ای در سطح جهانی برخوردار است که تنها برندهایی مانند کوکاکولا به آن دست می یابند. از زمان اولین حضورش در سال 1959، او یکی از عناصر اصلی فرهنگی بوده است.

نه تنها رنگ‌ها، بلکه تمامی ویژگی‌های منحصربه‌فرد باربی، از شکل پا گرفته تا پیچیدگی‌های دکورها و لباس‌ها، به‌دقت مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همه اینها برای اینکه واقعاً اسباب بازی های صورتی دوران کودکی خود را در یک محیط اکشن زنده زنده کنیم. به نقل از آهنگ معروف آکوا: زندگی در پلاستیک، فوق العاده است.

مارگوت رابی، هنرپیشه، در خانه رویایی باربی گشتی زد و تمام جزئیات متمایز اسباب‌بازی نمادین ماتل را برجسته کرد.

قطعاً یک جذابیت نوستالژیک نیز در آن وجود دارد، و فوق العاده موثر است.

فراز و نشیب های ماتل

شما نمی توانید یک برند با بیش از شش دهه سابقه باشید و انتظار داشته باشید که سفر خود را بدون مواجهه با هیچ چالشی طی کنید.

باربی، به ویژه، برندی است که دارای پیچیدگی است.

در حالی که هدف آن الهام بخشیدن به کودکان است تا خود را به عنوان فضانورد و سیاستمدار تصور کنند، اما با انتقادات قابل توجه (و معتبر) به دلیل ترویج استانداردهای بدن غیرواقعی و تأثیر بالقوه بر عزت نفس کودکان، با کمر نازک، بور و عروسک مانند آن مواجه شده است. ظاهر.

در سال 2016، متل خط جدیدی را معرفی کرد که شامل باربی‌هایی با تیپ‌های مختلف بدن بود. با این حال، مدتی طول کشید تا بهبود یابد. مطابق با Statistaماتل بین سال‌های 2013 تا 2018 کاهش فروش خالص سالانه را از 6.5 میلیارد دلار به 4.5 میلیارد دلار تجربه کرد.

همانطور که اشاره کردم، باربی برندی است که جنجال برانگیخته است. بنابراین، بازاریابی برای فیلم باربی چگونه با این موضوع مقابله کرد؟ با در آغوش گرفتن خود جنجال. همانطور که تریلر جسورانه اعلام می کند، “اگر باربی را دوست دارید، این فیلم برای شماست. اگر از باربی متنفرید، این فیلم برای شماست.»

هوش مصنوعی و تعامل

در ماه آوریل، فیدهای رسانه های اجتماعی ما مملو از افرادی بود که عکس های خود را در پوستر فیلم باربی به اشتراک می گذاشتند.

بدیهی است که این هیاهو تصادفی رخ نداده است. تیم بازاریابی فیلم باربی یک ابزار هوش مصنوعی ایجاد کرد که به هر کسی اجازه می‌دهد عکس خود را آپلود کند و یک پوستر فیلم با عنوان قابل تنظیم “این باربی یک ____ است” تولید کند.

منبع: برادران وارنر | پخش

البته، اینترنت همان کاری را انجام داد که اینترنت انجام می دهد و الگوهای بی پایانی از نتایج ایجاد کرد:

میم باربی با الهام از همه چیز در همه جا و به یکباره (ساخته شده توسط گروه فیلم A24 و به اشتراک گذاشته شده توسط @نوار قرض گرفتن) و تیلور سویفت | پخش

از نقطه نظر بازاریابی، این حداقل به سه دلیل عالی بود: هوش مصنوعی، تعامل و اشتراک گذاری گسترده.

ادغام هوش مصنوعی در تبلیغات فیلم یک حرکت نبوغ آمیز بود. بیایید صادق باشیم: امروزه مردم مجذوب هر چیزی هستند که شامل “AI” باشد.

و اجرای آن بر روی یک پلتفرم تعاملی که محتوای تولید شده توسط کاربر را قادر می‌سازد و اشتراک‌گذاری ارگانیک را تشویق می‌کند، دستور کاملی برای ایجاد سر و صدا و تبلیغ هر شرکتی است.

مشارکت در متاورس و دنیای بازی

حتی متاورس هم از فیلم باربی فرار نکرد. Forever 21، با مشارکت عروسک نمادین، نه تنها یک خط لباس در فروشگاه های فیزیکی راه اندازی کرد، بلکه آن را در قلمرو مجازی Roblox نیز تکرار کرد.

و موارد دیگر وجود دارد: این مشارکت همچنین شامل مسابقه ای بود که در آن برنده و سبک مد آنها در پلت فرم بازی آنلاین بازسازی شد.

Forever 21 نه تنها یک خط لباس در فروشگاه های فیزیکی راه اندازی کرد، بلکه آن را در قلمرو مجازی Roblox نیز تکرار کرد. (منبع: Mattel | Reproduction)

ایکس باکس نیز باربی را وارد دنیای خود می کند.

کنسول بازی که متعلق به مایکروسافت است، نه تنها میزبان مسابقه ای است که در آن یکی از برندگان خوش شانس، یک کنسول صورتی رنگ که در یک کپی کوچک از Barbie’s Dreamhouse قرار دارد، دریافت می کند، بلکه بازیکنان افق نیرو 5 همچنین با یک ماکت درون بازی از ماشین های باربی و کن از این فیلم پذیرفته می شود.

این همکاری همچنین شامل مسابقه ای برای برندگان عروسک های باربی است که لباس هایی با برند Xbox به تن دارند.

همکاری با ایکس باکس به کاربران یک کپی درون بازی از ماشین های باربی و کن از فیلم اهدا می کند. منبع: (Forza.net | تکثیر)

محصولات باربی، اما نه فقط برای کودکان دیگر

در آخر، اما مطمئناً نه کم اهمیت ترین، بیایید در مورد جاودانه ترین و کلاسیک ترین جنبه پدیده باربی صحبت کنیم: کالا. محصولات بی‌شماری که با همکاری برندهای مختلف ایجاد شده‌اند.

نکته جالب توجه این است که برخلاف تمرکز سنتی بر روی کودکان که میراث باربی در 60 سال گذشته بوده است، این محصولات اکنون برای بزرگسالان هدف قرار می گیرند و مخاطبان مورد نظر فیلم را تامین می کنند.

منبع: Airbnb

من مطمئن هستم که “دختر باربی” درون شما از این فرصت برای اقامت در Barbie’s Malibu DreamHouse در کنار کن هیجان زده خواهد شد. خوب، با تشکر از Airbnb، آن رویا در واقع می تواند محقق شود.

به نظر می رسد فهرست محصولات مشارکتی بی پایان است، از موارد مورد انتظار، مانند آرایش و لباس، به غیر منتظره، مانند باربی با تم مسواک و حتی تجربه باربی کروز.

متوجه خواهید شد که بخش قابل توجهی از بازاریابی فیلم باربی در واقع برای تیم بازاریابی لایو اکشن نبوده است.

این امر ناشی از توجهی است که Mattel نسبت به این برند داشته است و به آن اجازه می دهد تا چندین دهه به خوبی تثبیت شود (اگرچه باید اعتراف کنیم، تیم فیلم در پذیرش همه جنبه ها، حتی جنبه های بحث برانگیز، بسیار عالی عمل کرد).

همچنین از پوشش نقاط مختلف تبلیغاتی، از جمله آخرین روندها مانند هوش مصنوعی، متاورس، و دنیای بازی ناشی می‌شود – کاملاً برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص فیلم، که باید به آن اشاره کنم، با حالت سنتی یکسان نیست. تماشاگران عروسک باربی، یک چالش اضافی را اضافه می کند.

و خب… از دنیا. این توسط هیاهوی ایجاد شده توسط مردم و مشارکت استراتژیک با سایر برندها تقویت می شود.

همانطور که گفتم، این دنیای باربی است – حتی دنیای بازاریابی.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!

عکس روی جلد: جنیفر می کشد





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *