به دلیل دستورات اجباری در خانه ماندن، همه گیری کووید به شدت صنعت بازی های ویدیویی را تحت تاثیر قرار داد. لغو نمایشگاه‌های تجاری، رویدادها و ورزش‌های حضوری به این رشد کمک کرد و مصرف‌کنندگان را مجبور کرد برای پر کردن این خلاء به بازی و سایر فعالیت‌ها نگاه کنند.

به‌علاوه، این بیماری همه‌گیر بر تلویزیون نیز تأثیر داشت، با کاهش بینندگان خطی تلویزیون در سال 2022. در نتیجه، صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از بسیاری از مواردی بود که رشد کردنبا 20 درصد افزایش درآمد سالانه نسبت به سال 2019 و رسیدن به درآمد جهانی به بیش از 179 میلیارد دلار در هر دو بخش سخت افزار و نرم افزار برای سال 2020.

بنابراین جای تعجب نیست که محبوبیت بازی های تبلیغاتی موبایل در این مدت افزایش یافته است. این دومین مقاله از سری جدید ما در مورد این است که چرا بازی های ویدیویی فرصت بزرگی برای تبلیغ کنندگان در سال 2023 هستند.

چه کسی بازی های ویدیویی انجام می دهد

طبق گزارش IAB، صنعت بازی‌های ویدیویی بیش از 3 میلیارد گیمر در سراسر جهان دارد و با درآمد بالای 6.26 میلیارد دلاری تبلیغات درون بازی تا پایان سال، فرصتی عالی برای برندها است تا برخی از این موارد را به دست آورند. درآمد

  • 227 میلیون نفر در ایالات متحده بازی های ویدیویی انجام می دهند
  • 46 درصد از افرادی که بازی های ویدیویی انجام می دهند زن هستند
  • 70 درصد مخاطبان زن را مادران تشکیل می دهند
  • 80 درصد از افرادی که بازی های ویدیویی انجام می دهند ژنرال Z هستند

Zoe Soon، معاون مرکز تجربه IAB، می‌گوید گیمرها دیگر به معنای سنتی کلمه «گیمر» نمی‌شناسند، به همان اندازه که افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند برچسب «بیننده تلویزیون» نمی‌شوند. شما نمی گویید «تلویزیون بینندگان». این فقط مردم هستند… ما رفتار تماشای تلویزیون داریم. ما رفتار بازی داریم، اما مردم می‌گویند «بازی‌باز»، گویی گروهی جدا و منزوی از مردم هستند. این مفهوم در حال تغییر است زیرا بازی از طریق اجتماعی و متاورس روان تر می شود.

انجام بازی های ویدیویی دیگر رفتار ضد اجتماعی محسوب نمی شود. حدود 70 درصد از افراد در سن Gen-Z که بازی‌ها را انجام می‌دهند، این کار را فقط با این هدف انجام می‌دهند که عملاً «حضور» داشته باشند و در واقع بازی نکنند. یک مطالعه Deloitte نشان داد که Gen Z و Millenials به طور متوسط ​​حدود 11 ساعت در هفته را صرف بازی های ویدیویی می کنند. در تمام پنج کشور مورد بررسی – بریتانیا، ایالات متحده، آلمان، برزیل و ژاپن، بازی به عنوان سرگرمی مورد علاقه آنها ذکر شد.

مطابق با Statista:

  • 79 درصد گیمرها بالای 18 سال دارند
  • میانگین سنی بازیکنان بازی های ویدیویی حدود 35 سال است
  • 61 درصد از بازیکنان بزرگسال ایالات متحده با تلفن همراه خود بازی می کنند
  • 80 درصد از گیمرهای مرد بین 18 تا 34 سال بازی های شوتر را ترجیح می دهند
  • 95 درصد از گیمرهای زن در آسیا بازی های موبایلی انجام می دهند
  • تنها 27 درصد از کل بازیکنان آمریکایی قفقازی نیستند
  • 73 درصد از نوجوانان آفریقایی آمریکایی بازی های ویدیویی انجام می دهند

علاوه بر این، آمار آنها نشان می دهد که افراد بالای 40 سال نیز بازی های ویدیویی انجام می دهند. 14٪ بین 35-44، 12٪ بین 45-54 و 7٪ بالای 65 سال هستند. آنچه این آمار نشان می دهد این است که بازی های ویدیویی دیگر توسط پسران نوجوان در زیرزمین والدینشان انجام نمی شود. افراد در هر سن، نژاد و جنسیت مشغول بازی هستند.

در چند سال آینده شاهد تبدیل شدن بازی به زبان تعاملی خواهیم بود. اگر برندها آن را به عنوان این کانال مجزا در نظر بگیرند، در حال حاضر پشت منحنی هستند. برای لذت بردن از بازی، دیگر نیازی به یک کنسول بازی بزرگ متصل به تلویزیون ندارید. در سال 2022، تقریباً همه یک کنسول بازی کامل در دستان خود دارند.

بازی اکنون یکی از بهترین و درخشان ترین فرصت ها برای بازاریابان است. بازیکنان به طور فزاینده ای متنوع هستند و علایق آنها بسیار فراتر از بازی است. اما وقتی صحبت از توجه و جذب مخاطبان به میان می‌آید، به‌عنوان یک رسانه بازاریابی، شکست دادن آن دشوار است.

اما اگر برندها بخواهند تبلیغات را در بازی های ویدیویی شروع کنند، چه باید بکنند؟ جواب موبایل است. بازی هایی مانند Candy Crush، Best Fiends، و Apex Legends بین بازیکنان در سنین مختلف محبوب هستند. اگر برندها می خواهند به جمعیت ایده آل خود دست یابند، بازی های موبایل راهی برای انجام این کار هستند. اما ملاحظاتی وجود دارد.

بازی های موبایل – کم ارزش ترین میوه ها

ساده ترین راه برای تبلیغ کنندگان و برندها برای ورود به تبلیغات بازی های ویدیویی از طریق موبایل است. از آنجایی که همه کاربران حاضر نیستند برای خریدهای درون برنامه ای پول پرداخت کنند یا بازی های رایگان را ترجیح دهند، تبلیغات راهی عالی برای سازش است. کاربران می‌توانند به صورت رایگان بازی کنند، ناشران می‌توانند از بازی‌ها کسب درآمد کنند و تبلیغ‌کنندگان این فرصت را دارند که تبلیغات را به جمعیت هدف خود نشان دهند.

تبلیغات درون بازی قبلاً مزاحم، مزاحم و در کل تجربه بدی برای بازیکن بود. برندها از قرار دادن تبلیغات درون بازی خودداری می‌کنند و به کلیک‌های ناخواسته یا ربات‌ها و هدر دادن هزینه‌های تبلیغاتی اشاره می‌کنند. اما توسعه‌دهندگان بازی برای موبایل، رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و آنلاین که می‌خواستند کسب درآمد کنند، راهی برای بومی‌سازی تبلیغات و احساس بخشی از تجربه پیدا کردند. تبلیغات به طور طبیعی در اکوسیستم قرار می گیرند و تبلیغات واقعی تر شده اند.

تبلیغات درون‌برنامه‌ای نیز می‌تواند به شکل تبلیغات اهدایی باشد. اینها تبلیغات غیرقابل رد شدن هستند که به کاربران پیش نمایشی از موارد درون برنامه ای می دهند یا به افرادی که در غیر این صورت نمی خواهند برای نسخه بدون افزودنی هزینه پرداخت کنند، زندگی یا مزایای بیشتری اضافه می کنند.

چندین گزینه پلت فرم تبلیغات درون بازی برای تبلیغ کنندگان وجود دارد. پلتفرم هایی مانند Meta و Google AdMob تبلیغات را در قالب های مختلف زیر ارائه می دهند:

  • بینابینی
  • بنرهای بومی
  • متنی
  • پاداش داده شد
  • قابل گسترش
  • در بازی

تبلیغات بینابینی

تبلیغات بینابینی، تبلیغات تمام صفحه ای هستند که روی رابط کاربری برنامه قرار می گیرند. آنها در طول وقفه های طبیعی یا انتقال در بازی نشان داده می شوند و تجربه کاربر را قطع نمی کنند یا در حین بازی ظاهر نمی شوند.

تبلیغات بینابینی همپوشانی تمام صفحه هستند. مانند تبلیغات بنری، پیاده سازی آن ها آسان است و به دلیل تمام صفحه بودن روی گیم پلی بازی تاثیری نمی گذارد. این‌ها برای بازی‌هایی با مکث طبیعی یا حلقه‌های انتقال ایده‌آل هستند، زیرا تبلیغات را می‌توان در حین استراحت به کاربران نشان داد. تبلیغات بینابینی در مقایسه با بنرها تأثیرات کمتری ایجاد می کنند اما معمولاً درآمد بیشتری ایجاد می کنند.

Interstit
https://www.blog.udonis.co/mobile-marketing/mobile-games/interstitial-ads

بنرهای بومی

بنرهای بومی یکی از محبوب ترین فرمت ها و یکی از کم مزاحمت ها هستند. آنها شبیه به تبلیغات بنری معمولی هستند اما ظاهر و احساس شبیه به محیط بازی است. آنها در بازی دخالت نمی کنند اما در بخشی از صفحه نمایش داده می شوند.

تبلیغات بنری، تبلیغات مستطیلی هستند که می توانند به صورت متن، تصویر یا ویدیو نمایش داده شوند. آنها می توانند در صفحه اصلی نشان داده شوند یا در صفحه عنوان یا صفحه پایان سطح جاسازی شوند. تبلیغات بنری ساده‌ترین راه برای پیاده‌سازی هستند و می‌توانند در حین انجام بازی بدون وقفه در تجربه، نمایش تبلیغات را به حداکثر برسانند. تبلیغات بنری در بازی های موبایلی مشابه تبلیغات بنری در وب سایت ها است. AdMob دارای یک ویژگی بنرهای هوشمند است که به طور خودکار اندازه بنر را در دستگاه های مختلف تنظیم می کند.

تبلیغات بومی را می توان برای مطابقت با رنگ، طراحی بصری، چیدمان و زمینه بازی که در آن قرار می گیرد، سفارشی کرد. آنها می توانند حاوی تصاویر یا فیلم باشند. تبلیغات بومی می‌توانند ریزش کاربر را کاهش داده و ارزش بلندمدت را افزایش دهند زیرا تمایل دارند با ظاهر و احساس برنامه مطابقت داشته باشند.

1520197963256 800x566
https://www.linkedin.com/pulse/5-reasons-why-native-ads-mobile-games-important-publishers-anmol-mann/

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی از قالب استاندارد تلفن همراه استفاده می کنند که کاربران را بر اساس ترجیحات محتوا، علایق و وابستگی ها هدف قرار می دهد. آنها به طور طبیعی محصولات و خدمات را در بازی ادغام می کنند.

Crosspromo FB 800x419
https://www.adinmo.com/mobile-games-contextual-targeting-game-on/

تبلیغات با پاداش

بسیاری از بازی‌های رایگان، تبلیغات با پاداش را به‌عنوان راهی برای بازیکنان ارائه می‌دهند تا سطح خود را بالا ببرند یا برای تماشای کامل یک تبلیغ ویدیویی، جوایزی کسب کنند. این فرمت دارای بالاترین نرخ بازدید است و بیشترین پذیرش را توسط بازیکنان دارد زیرا آنها برای تعامل جایزه دریافت می کنند.

تبلیغات با پاداش زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران در ازای دریافت «پاداش» در برنامه، مشارکت با یک آگهی را انتخاب کنند. جوایز می توانند از زمان اضافی بازی گرفته تا افزایش قدرت و ویژگی هایی که معمولاً فقط از طریق خریدهای درون برنامه ای در دسترس هستند، متغیر باشد. تبلیغات پاداش، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات تعاملی، مانند پرداختنی ها را ارائه می دهند. این فرمت تبلیغات به کاربران کنترل تجربه تبلیغات را می دهد: آنها تصمیم می گیرند که آیا در ازای یک پاداش ارزشمند با یک تبلیغ تعامل کنند یا خیر. تبلیغات پاداش به فرمت محبوبیت فزاینده‌ای در بازی تبدیل شده‌اند، زیرا باعث تعامل کاربر می‌شوند و در عین حال درآمد زیادی را برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورند.

Subway Surfers Ad Placement 2 800x533
https://www.blog.udonis.co/mobile-marketing/mobile-games/rewarded-video-ad-placements

تبلیغات قابل گسترش

تبلیغات قابل گسترش معمولا تجربه کاربر را مختل می کنند زیرا وقتی کاربر روی آنها کلیک می کند گسترش می یابد. وقتی به درستی انجام شوند، می توانند مفید باشند و تجربه ای همه جانبه را ارائه دهند. اما بسیاری از اوقات تبلیغات به طور تصادفی کلیک می شوند و سود کمی برای بازیکن ارائه می دهند.

گسترش آگهی
https://gameanalytics.com/blog/popular-mobile-game-ad-formats/

ویدیوی درون بازی

تبلیغات ویدیویی درون بازی معمولاً 15 تا 30 ثانیه طول می کشد و به طور بومی در یک نقطه انتقال طبیعی در بازی قرار می گیرند. آنها تجربه بازی را قطع می کنند، بنابراین باید به خوبی فکر شده و با دقت قرار گیرند.

به طور معمول، بازیکنان با تماشای یک تبلیغ ویدیویی کامل درون بازی، با جوایز یا زندگی اضافی پاداش دریافت می‌کنند. به همین دلیل معمولاً این نوع تبلیغات نسبت به سایرین از میزان موفقیت بالاتری برخوردار هستند. آنها همچنین گران تر هستند.

برندها باید به دقت در نظر بگیرند که کدام نوع تبلیغات درون بازی برای مخاطبان، اهداف و بودجه آنها بهترین است. آزمایش تقسیم پیشنهادات، مکان‌ها و پلتفرم‌های مختلف نیز توصیه می‌شود، زیرا ممکن است با عملکرد و هزینه متفاوت باشد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *