«سال بهرهوری» برای متا از نظر درآمد نسبتاً مناسب شروع میشود و در کل 3 درصد افزایش یافته است. و علیرغم برنامه آنها برای کاهش 10000 شغل دیگر در این سه ماهه، به نظر می رسد اوضاع رو به بهبود است. به هر حال حداقل فعلا.
متا رشدی را برای تبلیغات و خانواده برنامههایش نشان میدهد، اما در بخش دیگر کسبوکار اصلی خود، Reality Labs، کاهش درآمد را نشان میدهد. بیایید شیرجه بزنیم
درآمد. درآمد تبلیغات در سه ماهه اول 2023 حدود 4.3 درصد افزایش یافت.
- درآمد تبلیغاتی برای سه ماهه اول 2023 28101 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال 2022 (26998 میلیون دلار) 4.3 درصد افزایش داشت.
- کل درآمد برای سه ماهه اول 2023 28645 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال 2022 (27908 میلیون دلار) 2.6 درصد افزایش داشت.
- سایر درآمدها برای سه ماهه اول 2023 205 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال 2022 (215 میلیون دلار) 5.1 درصد کاهش داشت.
مطمئناً، در اینجا جدول با یک ستون اضافی برای اختلاف درصد است:
Q1 2023 (در میلیون) |
Q1 2022 (در میلیون) |
تفاوت | |
---|---|---|---|
تبلیغات | 28101 دلار | 26998 دلار | 4.3٪ |
درآمد دیگر | 205 دلار | 215 دلار | -5.1٪ |
خانواده برنامه ها | 28306 دلار | 27213 دلار | 3.9٪ |
آزمایشگاه های واقعیت | 339 دلار | 695 دلار | -51.1٪ |
کل درآمد | 28645 دلار | 27908 دلار | 2.6٪ |
کاربران فعال روزانه عملکرد متا در سه ماهه اول 2023 نیز رشد چشمگیری در تعامل کاربران نشان داد.
- تعداد کاربران فعال روزانه فیس بوک با 4 درصد افزایش به 2.04 میلیارد رسید.
- تعداد کاربران فعال ماهانه 2.99 میلیارد نفر بود.
- گروه «خانواده برنامهها» که شامل اینستاگرام و واتساپ میشود، شاهد افزایش 5 درصدی سالانه نسبت به سال گذشته در تعداد کاربران فعال روزانه بود که در مجموع به 3.02 میلیارد رسید.
- تعداد کاربران فعال ماهانه در این دسته نیز با افزایش 5 درصدی به 3.81 میلیارد نفر رسید.
خوب است بدانید. برای کل سال، تحلیلگران کل هزینه ها را بین 86 تا 90 میلیارد دلار تخمین می زنند که شامل 3 تا 5 میلیارد دلار هزینه بازسازی است و انتظار می رود زیان های عملیاتی Reality Labs در سال جاری افزایش یابد.
عمیق تر حفاری کنید. در اینجا می توانید گزارش کامل درآمد را مشاهده کنید.
چرا ما اهمیت می دهیم. عملکرد مالی و رشد متا بینش های مهمی را در مورد وضعیت فعلی صنعت فناوری و بازار تبلیغات ارائه می دهد. گزارش درآمد میتواند به تبلیغکنندگان حسی از تقاضای کلی برای محصولات و خدمات فناوری، مانند دو بخش تجاری اصلی شرکت، خانواده برنامهها و آزمایشگاههای واقعیت، به تبلیغکنندگان بدهد که میتواند به تبلیغکنندگان در درک روندها و فرصتها در این زمینهها کمک کند.