تبلیغات جستجوی پولی در سال 2022 دوباره رشد کرد – نه به اندازه سال 2021.

بر اساس گزارش درآمد تبلیغات اینترنتی IAB: سال 2022 که امروز منتشر شد، در مجموع، جستجو 84.4 میلیارد دلار از 209.7 میلیارد دلار درآمد تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

همانطور که در سال های گذشته نیز اتفاق افتاده است، IAB اشاره کرد که رشد درآمدهای جستجو به اندازه سایر فرمت ها قوی نبود – 1.2 درصد از سهم درآمد کل را از دست داد. این به این دلیل است که درآمد صفحه نمایش 12 درصد، ویدیوی دیجیتال 19.3 درصد و صدای دیجیتال 20.9 درصد افزایش یافته است.

چرا ما اهمیت می دهیم. همانطور که می‌دانستیم، سال 2022 به دلیل اقتصاد نامشخص، ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی، مقررات، چالش‌های اندازه‌گیری و مجموعه‌ای از عوامل دیگر یک سال چالش برانگیز بود. اگرچه رشد درآمد تبلیغات دیجیتال کند شد، اما درآمدها سال به سال افزایش یافت.

جستجوی پولی همچنان پادشاه است. با 40.2٪ از کل درآمد تبلیغات دیجیتال در سال 2022، جستجوی پولی همچنان فرمت اصلی است. با این حال، طبق IAB:

  • نوآوری برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT نیز در حال تغییر ابزار جستجو هستند، به طوری که مایکروسافت/بینگ و آلفابت/گوگل منابع قابل توجهی را در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند.
سهم درآمد تبلیغات دیجیتال Iab 2022
فرمت برتر تبلیغات بر اساس سهم/گزارش درآمد تبلیغات اینترنتی: سال کامل 2022

پرداخت شده فلات های اجتماعی بر اساس گزارش IAB، پس از بازگشت مجدد در سال 2021، رسانه های اجتماعی کمترین میزان رشد خود را در 10 سال گذشته مشاهده کردند. در سال 2022، درآمد از پلتفرم های اجتماعی 59.7 میلیارد دلار بود که نسبت به 57.7 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش داشت. ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن (ATT) اپل به عنوان یکی از دلایل اصلی توقف رشد ذکر شد.

وضعیت تبلیغات دیجیتال اسمش را ارتجاعی بگذارید. نکته قابل توجه در گزارش IAB:

  • مجموع درآمد تبلیغات دیجیتال ایالات متحده 20.4 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافت.
  • Q1 دارای بیشترین رشد (21.1%) و پس از آن Q2 (11.8%) بود.
  • درآمد تبلیغات در نیمه اول سال 2022 برای اولین بار از 100 میلیارد دلار گذشت.

چشم انداز 2023 “Promising” کلمه ای است که IAB استفاده می شود، در حالی که یک “اگر” مهم اضافه می شود:

چشم انداز این صنعت برای سال 2023 امیدوارکننده خواهد بود اگر بتواند با قوانین در حال تحول حریم خصوصی مطابقت داشته باشد و با الگوهای مصرف رو به رشد مصرف کننده و انتظارات، مانند پخش جریانی و رسانه های خرده فروشی با پشتیبانی از تبلیغات سازگار شود. این عوامل، همراه با عدم قطعیت اقتصادی، بر اهمیت یافتن راه‌های جایگزین و کارآمد برای دستیابی و سنجش مخاطبان با شناسه‌های کمتر تأکید می‌کند.»

گزارش. می توانید کل گزارش را در اینجا مشاهده کنید (توجه: گزارش رایگان است، اما برای دانلود آن باید وارد شوید یا یک حساب کاربری ایجاد کنید).

عمیق تر حفاری کنید:



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *