جاستین دوینو / How-To Geek

بحث و جدل در مورد نحوه قرار دادن تصاویر جعلی از ماه زمین در گوشی های سامسونگ در عکس های شبانه وجود دارد که اینطور نیست. به طور کامل درست است، واقعی. سامسونگ اکنون وارد عمل شده است تا توضیح دهد که گلکسی اس 23 و سایر دستگاه های آن چگونه از ماه عکس می گیرند.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند لنزها و قابلیت‌های زوم مشابه دوربین‌های DSLR اختصاصی و دوربین‌های بدون آینه را ندارند، بنابراین برای افزایش کیفیت عکس و ویدیو به ترکیبی از سنسورهای تخصصی و جادوی نرم‌افزاری متکی هستند. این بخشی از دلیلی است که ممکن است عکس‌های گرفته‌شده در آیفون با عکس‌های مشابه از گوشی‌های OnePlus یا Samsung Galaxy متفاوت به نظر برسند – هر شرکتی بهینه‌سازی‌ها، تعادل رنگ و سایر ویژگی‌های خود را دارد که بر نتیجه نهایی تأثیر می‌گذارد.

در سال 2020، سامسونگ “زوم فضایی” را با گلکسی اس 20 اولترا معرفی کرد که ترکیبی از ارتقاء مقیاس دیجیتال و زوم اپتیکال برای افزایش زوم تصویر تا 100 برابر بود. این سطح از زوم برای بسیاری از سناریوهای مختلف مفید است، اما سامسونگ همچنین آن را به عنوان توانایی گرفتن تصاویر دقیق از ماه تبلیغ کرد. این ویژگی نیاز به فعال کردن «Scene Optimizer» داشت که برای بسیاری از ویژگی‌های دوربین هوش مصنوعی سامسونگ استفاده می‌شود.

یک پست Reddit از 10 مارس توسط کاربر Reddit ibreakphotos جنجال فعلی را آغاز کرد و ادعا کرد که سامسونگ در حال جعل عکس های ماه است و “بازاریابی سامسونگ فریبنده است.” آنها یک تصویر با وضوح بالا از ماه دانلود کردند، آن را کوچک کردند و یک تاری اعمال کردند (بنابراین تمام جزئیات از بین رفت)، سپس با یک گوشی سامسونگ نامشخص عکس زوم گرفتند. تصویر نهایی جزئیات بیشتری نسبت به تصویر اصلی داشت.

سامسونگ چندین بار در طول سال‌ها نحوه عملکرد این ویژگی را توضیح داده است، از جمله در مقاله مفصل InputMag و یک صفحه اطلاعات کره‌ای، اما این جنجال منجر به انتشار پست جدیدی در توضیح این ویژگی شد. این بر اساس مقاله قبلی نوشته شده به زبان کره ای است، اما برای وضوح بیشتر به انگلیسی ترجمه شده است.

سامسونگ در این پست گفت: «وقتی از ماه عکس می‌گیرید، سیستم دوربین دستگاه گلکسی شما از این فناوری هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری عمیق و همچنین پردازش چند فریمی برای بهبود بیشتر جزئیات استفاده می‌کند. وقتی Scene Optimizer روشن می شود و ماه به عنوان یک شی شناخته می شود، دوربین تصویری روشن و واضح را از طریق موتور بهبود جزئیات Scene Optimizer در بالای فناوری Super Resolution به کاربران ارائه می دهد.

مقایسه عکس های ماه با Scene Optimizer روشن و خاموش
سامسونگ

سامسونگ از یک مدل هوش مصنوعی روی دستگاه برای تشخیص ماه در عکس ها استفاده می کند، سپس فوکوس و سایر کنترل ها را برای ثبت بهترین تصویر ممکن تنظیم می کند. سپس تصویر از طریق «موتور بهبود جزئیات هوش مصنوعی» برای حذف نویز در عکس‌ها و بهبود جزئیات اجرا می‌شود. از آنجایی که مدل هوش مصنوعی بر روی عکس های واقعی ماه آموزش داده شده است، می تواند جزئیاتی را که ممکن است در داده های خام قابل مشاهده نباشد را پر کند. این همان چیزی است که گوشی های هوشمند مدرن ثبت می کنند همه عکس ها، نه فقط عکس های ماه. جایگزینی هوش مصنوعی با عکس‌های ماه در گوشی‌های گلکسی تهاجمی‌تر است، زیرا معمولاً داده‌های زیادی برای کار کردن وجود ندارد – یک عکس گوشی هوشمند پردازش‌نشده از ماه ممکن است فقط یک نقطه روشن باشد.

بنابراین، آیا عکس‌های ماه از گوشی‌های گلکسی «جعلی» هستند یا خیر؟ خوب، این یک نوع وضعیت کشتی تسئوس است. هنوز هم بر اساس یک عکس واقعی است که شما با گوشی خود می گیرید، اما با یک مدل هوش مصنوعی آموزش دیده با عکس های بسیار بهتر از ماه، به طرز چشمگیری بهبود یافته است. اگه اینقدر اصلاح شده باشه همون عکسه؟ من می گویم، اما بیشتر به این دلیل که برای عکاسی با گوشی های هوشمند اهمیت زیادی ندارد. همچنین، این یکی از ویژگی های بهبود است که باعث می شود تصاویر به زندگی واقعی نزدیک تر به نظر برسند، که بسیار متفاوت از ویژگی های بهبود دهنده مانند Beauty Mode است که به طور هدفمند تحریف کردن واقعیت

نمودار چگونگی بهبود عکس های ماه با هوش مصنوعی
سامسونگ

تنها جایگزین برای این سطح از بهبود هوش مصنوعی یک نقطه سفید تار است که با خاموش شدن Scene Enhancer به دست می‌آید، زیرا گوشی‌های هوشمند از نظر فیزیکی نمی‌توانند لنزها و حسگرهای مورد نیاز برای عکس‌های دقیق ماه را جا بدهند. قبل از اینکه یک مستطیل صاف در جیب شما بتواند این کار را انجام دهد، باید منتظر چند پیشرفت علمی باشیم.

منبع: سامسونگ، ردیت





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *