خلاصه SEO سال 2022 و آنچه در سال 2023 در پیش است: مروری که باید خوانده شود



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

سال 2022 سالی بود که همه چیز را برای متخصصان سئو متحول کرد، درست است؟

به روز رسانی های بی پایان الگوریتم گوگل، GA4 به واقعیت روزانه نزدیک تر می شود، کاربران الگوهای جستجو را تغییر می دهند. بله، چیزهای زیادی برای رسیدن به 2023 وجود دارد.

اما چگونه در میان این دسته از اطلاعات جدید گم نشویم و بهترین مسیر را برای بهبود سئوی خود بیابیم؟

در این مقاله همه این تغییرات 2022 را مشاهده خواهیم کرد که از به روز رسانی های الگوریتم اصلی گوگل شروع می شود. سپس، نگاهی به چند ابزار جدید خواهیم انداخت و در نهایت متوجه خواهیم شد که برای داشتن یک استراتژی موفق در سال جاری به چه چیزی نیاز دارید. بیا بریم!

به روز رسانی الگوریتم گوگل

همانطور که چشم انداز سئو تغییر کرد، متخصصان سئو باید به سرعت تطبیق می دادند. گوگل بسیاری از به‌روزرسانی‌های الگوریتمی اصلی، مانند به‌روزرسانی‌های الگوریتم هسته‌ای گسترده و به‌روزرسانی BERT را منتشر کرد که اهمیت پردازش زبان طبیعی و جستجوی معنایی را افزایش داد. علاوه بر این، افزایش جستجوی صوتی، جستجوی موبایل و سایر فناوری‌ها به این معنی است که متخصصان سئو باید استراتژی‌های خود را تنظیم کنند، زیرا این تغییرات می‌تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد سئو تأثیر بگذارد. علاوه بر این، سئوکاران باید با انواع جدید محتوا و قالب‌ها، مانند داده‌های ساختاریافته و سایر عناصر تعاملی، به‌روز می‌مانند. بیایید نگاهی به لیست به روز رسانی های رتبه بندی گوگل در سال 2022 بیندازیم!

منبع: Google Search Central

1.به روز رسانی تجربه صفحه

این یک به‌روزرسانی الگوریتم گوگل است که در کل سه ماهه اول سال 2022 اجرا شد و بر تجربه کلی کاربر از صفحات وب تمرکز دارد. این به دنبال سنجش کیفیت یک وب سایت است که توسط کاربران در قسمت جلویی تجربه می شود. این به‌روزرسانی، Core Web Vitals، سازگاری با تلفن همراه، مرور ایمن، استفاده از HTTPS و دستورالعمل‌های مزاحم بین‌المللی را در نظر می‌گیرد که هدف همه آنها ارائه تجربه بهتر برای کاربران است.

با این وجود، Mobile-first Indexing که فعالیت های خود را در سال 2016 آغاز کرد، برای اولویت بندی وب سایت هایی که تجربه خوبی را در تلفن همراه ارائه می دهند، زمانی که بسیاری از وب سایت ها قبلاً از نمایه سازی اول دسکتاپ خارج شده اند، واجد شرایط بیشتری شد. بنابراین گوگل این را به عنوان بخشی از اقدامات فوری خود پس از فهرست‌سازی اول موبایل به عنوان یک اولویت باقی می‌ماند.

مهمترین نکته تمرکز بر تجربه کاربر موبایل و استفاده از طراحی ریسپانسیو وب سایت است تا اطمینان حاصل شود که نسخه های موبایل و دسکتاپ وب سایت ها به راحتی خزیده شده، ایندکس می شوند و به کاربران ارائه می شوند. بنابراین، کاربران می توانند انتظار تجربه بهتری از تلفن همراه داشته باشند.

برای اندازه‌گیری آن، باید با استفاده از نمودارهای «تجربه» همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، به کنسول جستجوی Google نگاه کنید:

2. به روز رسانی نظرات محصول

در طول سال (مارس، ژوئیه و سپتامبر) 3 به روز رسانی مربوط به بررسی محصول وجود دارد. نکته اصلی این است که نمایان بودن بررسی های محصول را نسبت به نتایج جستجوی ارگانیک معمولی در اولویت قرار دهیم و آنها را در SERP برجسته تر کنیم. به عنوان بهترین روش برای داشتن نظرات خوب، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شامل تجربه دست اول که به معنای دیدگاه مصرف کنندگان نهایی است.
  • شرح مفصلی از محصول ارائه دهید که نشان می دهد شرکت شما به خوبی از آنچه می فروشد می داند.
  • به مصرف کننده نشان دهید که چرا خرید محصول در تجارت الکترونیکی شما مزایایی دارد.
  • تصاویر، ویدیوها یا پیوندهای داخلی تجربیات واقعی را ارائه دهید که می تواند به مصرف کننده کمک کند تا تصمیم خوبی برای خرید بگیرد.
  • همچنین، می توانید نگاهی به توصیه های گوگل بیاندازید نظرات محصولات با کیفیت بالا را بنویسید از Google Search Central.

3. به روز رسانی الگوریتم اصلی

در رابطه با الگوریتم هسته، امسال دو بار به روز رسانی شد: می و سپتامبر. زمانی که آن را با سال 2021 مقایسه می‌کنیم، یک مورد کمتر است. الگوریتم اصلی چندین بار در یک سال تغییر می‌کرد و معمولاً بر جنبه‌های مختلف تأثیر می‌گذارد تا نحوه ارائه نتایج مفید و قابل اعتماد Google در SERPها را بهبود بخشد. به‌روزرسانی‌های اصلی قبلاً توسط متخصصان سئو و بازاریابی به راحتی قابل توجه بودند. برخلاف سایر به‌روزرسانی‌ها، به سیاست‌های هرزنامه یا اقدامات دستی نگاه نمی‌کند. ایده اصلی بهبود نحوه عملکرد الگوریتم برای ارائه نتایج بهتر برای پرس و جوهای خاص است.

یک راه برای فکر کردن به نحوه عملکرد یک به‌روزرسانی اصلی این است که تصور کنید فهرستی از 100 فیلم برتر در سال 2021 تهیه کرده‌اید. چند سال بعد در سال 2024، فهرست را تازه‌سازی می‌کنید. به طور طبیعی تغییر خواهد کرد. برخی از فیلم‌های جدید و شگفت‌انگیز که قبلاً وجود نداشته‌اند، اکنون کاندیدای ورود خواهند بود. همچنین ممکن است برخی از فیلم‌ها را دوباره ارزیابی کنید و متوجه شوید که آن‌ها سزاوار جایگاه بالاتری نسبت به قبل در فهرست بودند.»

مرکز جستجوی گوگل. «به‌روزرسانی‌های اصلی جستجوی Google | Google Search Central 12 اکتبر 2022

چهار به روز رسانی محتوای مفید

به‌روزرسانی محتوای مفید Google در سال 2022 با تمرکز بر محتوای اول افراد، به سایت‌ها با محتوای اصلی و مفید که به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد پاداش می‌دهد. این به روز رسانی به دنبال اطلاعات واضح و دقیقی است که به راحتی پیدا و درک شوند.

دیدگاه من در اینجا این است که آنچه از سازندگان انتظار می رود محتوای خلاقانه تر است، ارائه اطلاعات کامل در مورد یک موضوع خاص به گونه ای که کاربران احساس رضایت کنند. این بدان معناست که آنها برای تکمیل اطلاعات مورد نظر خود نیازی به جستجوی بیشتری ندارند. مطمئن شوید که مال شما کافی است!

نکته دیگر این است که از آنجایی که انتظار می رود گوگل محتوای بی فایده را از SERP ها حذف کند، وقت آن رسیده است که یک پاکسازی انجام دهیم!

  • از تمام محتوای موجود موجودی تهیه کنید
  • موارد استراتژیک را به روز کنید و مواردی را که دیگر معنی ندارند حذف کنید.
  • برای مردم بنویسید نه برای رتبه بندی.
  • در مورد روندهایی که به کسب و کار شما مرتبط نیستند یا برای مخاطبان شما منطقی نیستند، ننویسید.

5. به روز رسانی هرزنامه

به‌روزرسانی هرزنامه، مانند همه به‌روزرسانی‌هایی که قبلاً ذکر کردم، هر سال در حال بهبود است و اکنون از SpamBrain، یک ابزار هوش مصنوعی، برای کاهش انواع مختلف هرزنامه‌ها استفاده می‌کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است تا مطمئن شوید که دنبال می کنید سیاست های هرزنامه گوگل پرهیز کردن:

  • Cloaking: ارائه محتوای مختلف به کاربران
  • Doorways: صفحات مختلف فقط برای دستکاری نتایج جستجو بدون محتوای مفید ایجاد می شوند.
  • محتوای هک شده از طریق کد، صفحه و تزریق محتوا
  • متن و لینک های مخفی
  • پر کردن کلمات کلیدی
  • پیوند هرزنامه
  • محتوای تولید شده توسط ماشین بدون بررسی انسانی و غیره.

علاوه بر مواردی که قبلاً ذکر شد، خوب است که ثانویه دیگری (اما بسیار مهم) مانند:

EASA

یکی از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل که قبلا به عنوان EAT شناخته می شد، اکنون EEAT است. این مفهوم همچنین برای کمک به Google در ارائه اطلاعات مرتبط و مفید در حال تکامل است. بر اساس آن، آنچه انتظار می‌رود محتوایی است که کاربران را وادار به درک «تخصص، اعتبار و اعتماد» کند. با این آخرین به روز رسانی، یک “E” دیگر در رابطه با “تجربه” به دست می آورد.

داده های ساختار

مربوط به بررسی محصول وجود دارد داده های ساختار قطعه جدید. گوگل متوجه شد که نظرات برای تصمیم گیری کاربران، به ویژه در مورد لیست مزایا و معایب، ارزشمند هستند. بنابراین اکنون این امکان وجود دارد که آنها آن را در SERP ها برجسته کنند. اگر داده‌های ساختاری برای این کار ندارید، Google می‌تواند به طور خودکار از مزایا و معایب صفحه وب استفاده کند.

ابزارهای گوگل

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل ویژگی های جدیدی به دست آورد و برخی از گزارش های آن ظاهری جدید دارند. در ژانویه، آنها یک URL Inspection API راه‌اندازی کردند که می‌تواند به توسعه‌دهندگان کمک کند تا مشکلات صفحات فهرست‌شده را به‌صورت جداگانه اشکال‌زدایی و بهینه‌سازی کنند. برای مثال، می‌توانید داده‌های URL فهرست‌شده را درخواست کنید و API اطلاعات فهرست‌شده موجود، مانند وضعیت فهرست، AMP، نتایج غنی، قابلیت استفاده از تلفن همراه، canonical اعلام‌شده توسط کاربر، و canonical انتخاب شده توسط Google را برمی‌گرداند.

برخی دیگر از بهبودهای کنسول جستجوی Google عبارتند از:

  • اتصال به Data Studio و راه‌اندازی داشبوردهای سفارشی از جمله نمودارهای حبابی که می‌توانند به درخواست‌ها در انجام تحلیل کمک کنند.
  • گزارش های طبقه بندی صفحات به روز شده
  • گزارش نمایه ویدیویی جدید
  • گزارش HTTP های جدید
  • گزارش فهرست‌های تجاری جدید
  • بخش جدید برای لیست های برگه خرید
GSC: گزارش های طبقه بندی صفحات به روز شده
GSC: گزارش HTTP های جدید

گوگل آنالیتیکس 4

از اول جولای 2023، گوگل آنالیتیکس استاندارد جهانی دیگر داده ها را پردازش نخواهد کرد. مشاهده گزارش های شما همچنان (برای مدتی) امکان پذیر خواهد بود. اما برای اندازه‌گیری داده‌های جدید، فقط در Google Analytics 4 امکان‌پذیر خواهد بود. برای وب‌سایت‌هایی که از نسخه 360 Universal Analytics استفاده می‌کنند، دارایی‌ها یک مهلت کمی طولانی‌تر خواهند داشت: 1 ژوئیه 2024.

گوگل ادعا می کند که نسل جدید (GA4) “یک ویژگی جدید است که برای آینده اندازه گیری طراحی شده است”. اینها برخی از احتمالاتی است که آنها قول می دهند:

  • داده های وب سایت و برنامه را برای درک بهتر سفر مشتری جمع آوری می کند
  • از داده های مبتنی بر رویداد به جای داده های مبتنی بر جلسه استفاده می کند
  • شامل کنترل‌های حریم خصوصی مانند اندازه‌گیری بدون کوکی، و مدل‌سازی رفتاری و تبدیلی است
  • قابلیت های پیش بینی راهنمایی بدون مدل های پیچیده ارائه می دهد
  • ادغام مستقیم با پلتفرم های رسانه ای به انجام اقدامات در وب سایت یا برنامه شما کمک می کند

بنابراین، آیا آماده هستید سئوی خود را در سال 2023 افزایش دهید؟

وای! چه سالی!

همانطور که می بینیم تمام به روز رسانی های الگوریتم بر بهبود ارتباط و دقت نتایج جستجو و همچنین پاداش دادن به سایت هایی که محتوای مفید و با کیفیت بالا ارائه می دهند متمرکز شده اند. در سال 2023 متخصصان سئو باید به سرعت خود را با به روز رسانی ها وفق دهند و مطمئن شوند که محتوا و وب سایت آنها اطلاعات اصلی و مفید را ارائه می دهند.

از سوی دیگر، ابزارهای Google دارای ویژگی‌های جدیدی برای بهبود روش اندازه‌گیری داده‌های مختلف هستند و این می‌تواند زمانی عالی باشد که نیاز به شناسایی فرصت‌ها یا حل سریع مشکلات داشته باشیم، درست است؟

و هست! می تواند سخت باشد که همیشه با این همه کار همراه باشید، اما اقدامات زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید تیم شما همیشه آماده بهبود استراتژی است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که در مسیر درست برای برآورده کردن انتظارات کاربران خود هستید:

  • برای کسب رتبه ننویسید برای مردم بنویس!
  • از استفاده از محتوای تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی آگاه باشید. می توانید به عنوان یک دست کوچک از آن استفاده کنید، اما فراموش نکنید که بررسی انسانی ضروری است.
  • اگر روندها با تجارت شما مرتبط نیستند یا برای مخاطبان شما منطقی نیست، در مورد روندها ننویسید.
  • مطمئن شوید که یک استراتژی متا تگ به خوبی انجام داده اید که آنها را با محتوایی که واقعاً ارائه می کنید مرتبط می کند.
  • اطلاعات کامل را برای جلب رضایت مخاطبان خود ارائه دهید.
  • لینک بیلدینگ با کیفیت بالا از جمله اعتماد به لینک های داخلی و خارجی که واقعا برای مخاطبان شما منطقی هستند را در نظر بگیرید. و هست! همیشه مخاطب. این را در نظر داشته باشید!
  • همیشه با تغییرات مربوط به رفتار کاربران همراه باشید (مثلاً تحقیق صوتی)
  • زبانی فراگیر و طبیعی ارائه دهید.
  • سرعت بارگذاری سریع صفحه را فراهم کنید.
  • ارائه مرور ایمن و تجربه ایمن.
  • ممیزی های مکرر سئو را در نظر بگیرید تا از فرصت های بهبود استفاده کنید.
  • همچنین، ممیزی های مکرر محتوا را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که به استراتژی خود وفادار می مانید.

در نهایت، لازم نیست هر یک از این به روز رسانی ها را به صورت جداگانه به خاطر بسپارید. آنچه شما نیاز دارید این است که درک کنید، در پایان روز، همه آنها به هم متصل هستند و با هم برای رضایت کاربر کار می کنند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *