مایکروسافت پس از سال‌ها غفلت، برنامه Paint را در ویندوز 11 بازنگری کرد، اما این شرکت هنوز به پایان نرسیده است. یک حالت تاریک و تغییرات دیگر اکنون برای Paint در حال انجام است.

مایکروسافت به‌روزرسانی اپلیکیشن Paint را برای رایانه‌های شخصی ویندوز 11 در کانال‌های Canary و Dev برنامه Insider آغاز کرده است. ارتقاء جدید، نسخه 11.2304.17.0، یک گزینه حالت تاریک جدید به Paint اضافه می کند. به طور پیش فرض از طرح رنگ سیستم شما پیروی می کند، اما همچنین می توانید Paint را طوری تنظیم کنید که همیشه در حالت روشن یا تاریک بماند. Paint فقط آخرین عملکرد طولانی مدت ویندوز است که حالت تاریک را دریافت می کند – Task Manager در به روز رسانی اخیر ویندوز 11 22H2 نیز همین رفتار را داشت.

به روز رسانی Paint عملکرد بزرگنمایی را نیز تغییر می دهد. به جای نوار ساده قابل کشیدن برای بزرگنمایی و بزرگنمایی تصویر، اکنون یک منوی کشویی با مقادیر درصد رایج وجود دارد. همچنین می توانید خودتان درصدی را در منو تایپ کنید. این به قابلیت بزرگنمایی در فتوشاپ و سایر ابزارهای ویرایش تصویر مدرن بسیار نزدیکتر است. همچنین یک دکمه با یک کلیک برای بزرگنمایی تصویر به تناسب پنجره فعلی وجود دارد.

تصویر Paint در حالت تاریک
مایکروسافت

مایکروسافت روی تغییرات دیگری برای مدرن کردن Paint نیز کار می کند. پست وبلاگ توضیح می‌دهد: «ما دیالوگ‌های «ویژگی‌های تصویر» را به‌روزرسانی کردیم تا با سبک طراحی جدید ویندوز 11 مطابقت داشته باشد و با پس‌زمینه جدید برنامه Paint و همچنین بسیاری از پیشرفت‌های دسترسی و قابلیت استفاده در گفتگوها در سراسر برنامه مطابقت داشته باشد. ما همچنین پشتیبانی از کلید دسترسی و میانبر صفحه کلید را در سراسر برنامه بهبود بخشیده‌ایم تا دسترسی و بهره‌وری بهتر با صفحه‌کلید را افزایش دهیم.»

دیدن ویژگی‌های جدید به Paint بسیار خوب است، اما هنوز از چیزی فراتر از یک نشانه‌گذاری ساده یا برنامه رنگی بسیار دور است – هنوز هیچ پشتیبانی از لایه‌ها یا ویرایش غیر مخرب وجود ندارد. برای کارهای پیچیده تر همچنان باید Paint.net یا ابزار مشابه دیگری را دانلود کنید.

منبع: مایکروسافت






سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *