گوگل در حال آزمایش توانایی جستجوی کلمات گفتاری در یک ویدیو از طریق ویژگی جدید «جستجو در ویدیو» است. این به طور رسمی در هند در حال اجرای آزمایشی است، اما برخی نیز شاهد آزمایش این ویژگی در ایالات متحده هستند.

اعلامیه. گوگل ارسال شده در این خبر در وبلاگ Google India نوشته شده است: «علاوه بر تصاویر، ویدیوها نیز منبع غنی از اطلاعات بصری هستند، اما پیدا کردن چیزی که در یک کلیپ طولانی مدفون شده است، اغلب دشوار است. به عنوان مثال، شاید در حال تماشای یک ویدیوی طولانی در مورد آگرا هستید و کنجکاو هستید که آیا این ویدیو فاتح پور سیکری را نیز پوشش می دهد. با ویژگی جدیدی که به صورت آزمایشی در حال اجرای آن هستیم، اکنون می‌توانید هر چیزی را که در یک ویدیو ذکر شده است، مستقیماً از جستجو جستجو کنید. به سادگی یک عبارت جستجو را با استفاده از ویژگی «جستجو در ویدیو» وارد کنید و به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

گوگل افزود: «از ویژگی «جستجو در ویدیو» در زیر یک ویدیو استفاده کنید، یک عبارت وارد کنید و به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستید در ویدیو پیدا کنید.

به نظر می رسد. در اینجا ویدیویی وجود دارد که این ویژگی را در عمل نشان می دهد:

مانند لحظات کلیدی گوگل. این حداقل برای من خیلی دور از فناوری نیست که گوگل برای لحظات کلیدی یک ویدیو استفاده می کند. گوگل می تواند جداسازی بخش هایی از یک ویدیو که در مورد آن صحبت می شود، بدون اینکه این روزها حتی نیاز به تغذیه فصل ها داشته باشد. به علاوه، با رونویسی‌های پیشرفته YouTube، جای تعجب نیست که جستجوی Google بتواند این کار را انجام دهد.

جستجوگران آمریکایی جستجوگران در ایالات متحده نیز این ویژگی را مشاهده می کنند. گلن گیب توییت کرد که او هم آن را دید:

چرا ما اهمیت می دهیم. علاوه بر این که این موضوع به سادگی جالب و برای برخی شگفت‌انگیز است، همچنین نشان می‌دهد که فناوری جستجو در طول سال‌ها چقدر پیشرفت کرده است. همچنین ممکن است به این معنا باشد که بازاریابانی که ویدیوها را پست می‌کنند باید اطمینان حاصل کنند که زبان مورد استفاده واضح است و Google می‌تواند کلمات گفته شده در ویدیو را به درستی و با دقت رونویسی کند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

بری شوارتز

بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *