تلگرام چیست؟  راهنمای سریع برنامه پیام رسانی


اگر از کاربران واتس اپ هستید، ممکن است به دنبال جایگزین هایی مانند تلگرام باشید. تلگرام چیست؟ این راهنما همه چیز را توضیح خواهد داد.

هنگامی که واتس اپ سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در سال 2021 به روز کرد، مردم نگران اشتراک گذاری داده های برنامه با شرکت مادرش متا شدند. بسیاری از مردم از کشتی پریدند و یکی از برنامه هایی که سود زیادی برد تلگرام بود که تعداد مشترکین آن افزایش چشمگیری داشت.

تلگرام دقیقا چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تلگرام چیست؟

تلگرام یک برنامه پیام رسانی با ویژگی های اصلی است که شبیه به واتس اپ است. می توانید از طریق متن، صوت و ویدیو ارتباط برقرار کنید و به صورت انفرادی یا در گروه های چند نفره چت کنید.

از آنجایی که ارتباط از طریق اینترنت منتقل می شود، استفاده از برنامه رایگان است. با این حال، برخلاف بسیاری از رقبای خود، تلگرام یک سطح پولی به نام Telegram Premium ارائه می دهد که در ادامه با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت.

چه چیزی تلگرام را متفاوت می کند؟

برنامه‌های چت متعددی در دسترس هستند، اما تلگرام به دلیل برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهد، کمی با اکثر آنها متفاوت است.

گروه ها

برنامه هایی مانند WhatsApp و Signal به شما امکان می دهند با حدود 1000 شرکت کننده چت گروهی ایجاد کنید. برای افرادی که فقط از برنامه ها به صورت اجتماعی استفاده می کنند، این معمولاً بیش از اندازه کافی است.

در مقابل، تلگرام به شما اجازه می دهد تا گروه هایی با حداکثر 200000 عضو ایجاد کنید که همگی می توانند پیام های گروه را بخوانند و بنویسند.
گروه تلگرام

این امکان ایجاد گروه‌هایی را فراهم می‌کند که بیشتر شبیه جوامع هستند، جایی که افراد همفکری که لزوماً یکدیگر را نمی‌شناسند می‌توانند تعامل داشته باشند.

کانال های پخش

تلگرام با کانال های پخش همه چیز را یک قدم جلوتر می برد. یک کانال پخش به سازنده اجازه می دهد تا به تعداد نامحدودی از افرادی که در کانال مشترک هستند پیام ارسال کند. این یک سیستم یک طرفه است. سازنده می تواند برای همه مشترکین پخش کند، اما آنها نمی توانند پاسخ دهند.
کانال تلگرام

این یک ویژگی عالی برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند افراد را در مورد کسب‌وکارشان به‌روز نگه دارند، بدون اینکه پیام‌شان در انبوهی از پاسخ‌ها گم شود.

چت های صوتی

اکثر برنامه‌های پیام‌رسان به شما امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری گروهی را می‌دهند، اما تلگرام با چت‌های صوتی همه چیز را کمی فراتر می‌برد. برخلاف تماس صوتی، که در آن همه باید همزمان به تماس پاسخ دهند، چت صوتی به شما امکان می‌دهد یک چت زنده در یک چت گروهی ایجاد کنید که هر کسی می‌تواند در هر زمان به آن بپیوندد.

شما آزاد هستید که اتاق را ترک کنید و در چت های دیگر به پیام رسانی ادامه دهید و سپس دوباره به اتاق بازگردید و دوباره به چت صوتی بپیوندید. همچنین می‌توانید به‌جای پیوستن به آن، به سادگی به چت گوش دهید. این چت‌ها می‌توانند هزاران شرکت‌کننده را در خود جای دهند، بنابراین برای گروه‌های بزرگ ایده‌آل هستند.

ربات ها

تلگرام همچنین به شما اجازه می دهد تا از ربات ها در چت های خود استفاده کنید. این ربات ها مانند برنامه های کوچکی هستند که در چت شما کار می کنند و می توانند عملکردهای مفیدی را اضافه کنند. تعداد زیادی ربات موجود است که در حال حاضر به بیش از 10 میلیون عدد می رسد.

ربات تلگرام

آنها همه چیز را پوشش می دهند، از ربات هایی که می توانند هتل های شما را پیدا کنند تا ربات هایی که می توانند به طور مستقیم در چت شما یادآوری ها را برای شما ارسال کنند. حتی می توانید ربات های خود را با استفاده از API ربات تلگرام توسعه دهید.

تلگرام پریمیوم

یکی دیگر از تفاوت های تلگرام با سایر برنامه های پیام رسان این است که سطح پولی را ارائه می دهد. استفاده از خدمات اصلی رایگان است، اما اگر اشتراک ماهانه را بپردازید (در حال حاضر 3.99 دلار یا 4.99 دلار از طریق خرید درون‌برنامه‌ای اپ استور) طیف گسترده‌ای از امکانات اضافی را دریافت خواهید کرد.

این شامل:

  • محدودیت‌ها در کانال‌ها، پوشه‌ها، پیوندهای عمومی و حساب‌ها دو برابر شد
  • دو برابر محدودیت در اندازه فایل، اجازه می دهد تا فایل های تا 4 گیگابایت
  • دانلودهای سریعتر
  • ایموجی متحرک
  • ترجمه هم‌زمان درون برنامه‌ای
  • تبدیل صدا به متن
  • متحرک کردن تصاویر پروفایل
  • بدون تبلیغات

تلگرام چگونه با سایر اپلیکیشن ها مقایسه می شود؟

ویژگی های فوق توسط بسیاری از رقبای تلگرام مانند واتس اپ و سیگنال ارائه نشده است. بخش مهمی از اینکه چرا تلگرام می‌تواند این ویژگی‌ها را ارائه دهد این است که کمی متفاوت عمل می‌کند.

WhatsApp و Signal هر دو از رمزگذاری سرتاسر استفاده می کنند. پیام شما هنگام ارسال به طور ایمن رمزگذاری می شود و تا زمانی که به دستگاه گیرنده نرسد رمزگشایی نمی شود. این بدان معناست که وقتی از طریق سرورهای واتس اپ یا سیگنال عبور می کند، همچنان رمزگذاری شده است و شرکت نمی تواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد.

تلگرام پیام های شما را رمزگذاری می کند، اما فقط بین فرستنده و سرور و سپس از سرور به گیرنده. پیام در سرورهای تلگرام رمزگذاری نمی شود. این بدان معناست که تلگرام می تواند ویژگی های مفیدی را ارائه دهد، مانند امکان ذخیره فایل های حجیم در تلگرام بدون پر کردن فضای ذخیره سازی گوشی یا دسترسی به پیام های شما از دستگاه جدید.

اما نقطه ضعف این کار این است که پیام های شما به مراتب امنیت کمتری دارند. تلگرام در صورت تمایل می تواند محتوای پیام های شما را بخواند و در صورت نقض داده ها، پیام های رمزگذاری نشده شما نیز ممکن است در معرض خطر قرار گیرند.

امکان استفاده از رمزگذاری end-to-end برای پیام ها در تلگرام با استفاده از Secret Chat وجود دارد. با این حال، انجام این کار برخی از ویژگی هایی را که تلگرام را متمایز می کند حذف می کند. برای مثال، شما فقط می‌توانید به چت‌های مخفی در دستگاهی دسترسی داشته باشید که آن‌ها را با آن شروع کرده‌اید. چت های مخفی نیز فقط برای چت های یک به یک در دسترس هستند و نه برای گروه ها. به عنوان مثال در Signal از رمزگذاری end-to-end برای همه چت ها از جمله چت های گروهی استفاده می شود.

اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در تلگرام

تلگرام نیز به اندازه برخی از برنامه های پیام رسان خصوصی نیست. در حالی که به اندازه واتس اپ داده جمع آوری نمی کند، به طور قابل توجهی خصوصی کمتری نسبت به سیگنال دارد.

تلگرام از چه دستگاه هایی پشتیبانی می کند؟

تلگرام برای اندروید، آیفون و آیپد در دسترس است، اما نسخه های دسکتاپ نیز موجود است. می توانید از تلگرام دسکتاپ در macOS، Windows و Linux استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک شماره تلفن معتبر است.

اگر نمی خواهید یک اپلیکیشن دسکتاپ مستقل نصب کنید، می توانید از طریق مرورگر وب نیز از تلگرام استفاده کنید و حتی افزونه هایی برای کروم و اج وجود دارد. مگر اینکه در حال ایجاد یک چت مخفی باشید، می توانید هر چت را در هر دستگاهی انتخاب کنید.

نحوه نصب تلگرام

می توانید تلگرام را از فروشگاه گوگل پلی و اپ استور اپل نصب کنید. اگر می خواهید نسخه دسکتاپ تلگرام را نصب کنید، می توانید نسخه دسکتاپ تلگرام را برای ویندوز، macOS و لینوکس دانلود کنید.

برای شروع استفاده از برنامه، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و شماره تلفن خود را وارد کنید. یک کد تأیید به تلفن شما ارسال می شود. این کد را وارد کنید و یک نام نمایشی انتخاب کنید. تلگرام همچنین نیاز به دسترسی به مخاطبین شما دارد تا بتواند سایر کاربران تلگرام را که شما می شناسید پیدا کند. پس از تکمیل تنظیمات، آماده شروع پیام رسانی هستید.

برنامه پیام رسانی مناسب را برای خود انتخاب کنید

تلگرام چیست؟ با هر شانسی، این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد این برنامه و آنچه که آن را از سایرین متمایز می کند، ارائه کرده است. اگر به دنبال ویژگی هایی مانند کانال های پخش و اندازه گروه های بزرگ هستید، تلگرام می تواند چیزی را ارائه دهد که دیگران نمی توانند.

با این حال، اگر امنیت و حفظ حریم خصوصی نگرانی‌های اصلی شما هستند، و شما فقط قصد دارید از این برنامه برای چت کردن با دوستان یا همکاران خود استفاده کنید، ممکن است بخواهید به جای آن نگاهی به سیگنال بیندازید.

اگر به پیوستن به تلگرام فکر می کنید و نگران کارهای متا با داده های شخصی خود هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید حساب واتس اپ خود را حذف کنید.

و اگر قصد دارید iMessage را نیز کنار بگذارید، می‌توانید نحوه خاموش کردن iMessage را در iPhone و Mac در مرحله بعد یاد بگیرید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *