تقویم محتوایی

همه ما برای انجام یک کار نیاز به یک نقشه راه داریم؛ نقشه راه به ما کمک می کند تا مسیر درست را طی کرده و بهترین نتیجه را از آن دریافت کنیم. در سئو و بهینه سازی سایت نیز به یک نقشه راه اصولی نیاز داریم تا بدانیم یک سایت به چه چیزهایی نیاز دارد و چطور باید آنها را اجرا کنیم. یکی از اصول سئو سایت، تولید محتوای حرفه ای است. اما تولید محتوا باید طبق یک اصول خاص و بر اساس یک نقشه راه مطمئن انجام شود. نقشه راهی که به شما کمک می کند تا تولید محتوای سایتتان را مدیریت کنید، تقویم محتوایی است. در ادامه در سایت محتوا مارکتینگ بیشتر در این باره که تقویم محتوایی چیست و چه مزایایی دارد، صحبت می کنیم.

مزایای داشتن تقویم محتوایی چیست؟

افرادی که در نشریات فعالیت می کنند، به خوبی از اهمیت داشتن تقویم محتوایی آگاه هستند؛ به عنوان مثال برخی از آنها هر دو هفته یکبار محتوای از پیش تعیین شده ای را منتشر می کنند. محتوای منتشر شده از قبل مشخص شده است. به عنوان مثال اگر در روز انتشار محتوا، مناسبت خاصی وجود دارد، محتوا باید متناسب با آن روز نوشته شود. در ادامه از مزیت های داشتن تقویم محتوایی خواهیم گفت:

چیزی از قلم نمی افتد

این روزها مشغله زیاد و حجم بالای کار سبب شده است تا بسیاری از کارهایی که باید انجام می دادیم، از یادمان برود. حتی اگر شما حافظه قوی داشته باشید اما به هر حال ممکن است مواردی از یادتان برود. به عنوان مثال یادتان هست که چه تاریخی به کارمندان خود گفته اید تا زیر پست های شرکت کامنت بنویسند؟ آیا همه آنها این کار را انجام دادند؟

قطعا نه؛ بنابراین شما برای افزایش بهره وری در کارتان، لازم است که یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید. تقویم محتوایی دقیقا به شما کمک می کند تا طبق برنامه ریزی پیش رفته و چیزی را از قلم نیندازید.

افزایش بهره وری کاری

زمانی که شما برنامه ریزی درستی برای کارهایتان داشته باشید، دچار سردرگمی نخواهید شد. اصولا زمانی که برای انجام یک کار زمانی را تعیین می کنید، تمام تلاشتان را به کار می گیرید تا در همان زمان کارتان به سرانجام برسد. تقویم محتوایی نیز از قبل تاریخ انتشار هر محتوا را مشخص می کند. در نتیجه بهره وری کار افزایش پیدا می کند.

صرفه جویی در زمان و انرژی

داشتن تقویم محتوایی به شما این امکان را میدهد تا در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. زمانی که از قبل بدانید باید در هر تاریخی چه محتوایی نوشته و منتشر شود، دیگر زمان زیادی را برای پیدا کردن موضوع صرف نمی کنید. البته این در صورتی است که موضوع انتخاب شده مناسب آن زمان بوده باشد. چرا که شما در فاصله چندین ساعت تصمیم به نوشتن یک محتوا کرده اید و قاعدتا بسیاری از جنبه ها را در نظر نگرفته اید.

ارائه یک تصویر کلی از آینده و حال

تقویم محتوایی به شما یک دید پرنده ای می دهد؛ یعنی به شما کمک می کند تا از بالا همه چیز را نظارت کنید و از جنبه های مختلف بتوانید آن را بررسی کنید.

تقویم محتوایی به شما کمک می کند تا جایگاه فعلی خود را بررسی کرده و بر اساس آن بهترین عملکرد را داشته باشید.

بهبود همکاری تیم

اگر شما مسئولیت یک تیم را به عهده دارید، باید بتوانید به بهترین شکل آنها را مدیریت کنید.

هر فردی دقیقا باید بداند که چه وظیفه ای دارد و در هر زمان و تاریخی باید چه اقداماتی را انجام بدهد. تقویم محتوایی به شما کمک می کند تا تیم خود را بهتر مدیریت کرده و وظایف آنها را مشخص کنید. در نتیجه هیچ فردی وظایف خود را فراموش نکرده و اقدام اشتباهی انجام نمی دهد. پیشنهاد می کنیم مطلب ” تولید محتوای سئو شده ” را مطالعه کنید.

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *