اگر ایمیل های Google Analytics را دریافت می کنید، ممکن است قبلاً این کلمه را دریافت کرده باشید. اما ICYMI، گوگل یک بار دیگر به ما یادآوری کرده است که Universal Analytics (UA) پردازش داده ها را از اول جولای متوقف خواهد کرد.
آنچه جدید است این است که در این ایمیل آمده است که از ماه مارس، هر مشتری که یک ویژگی GA4 را با تنظیمات اولیه راهاندازی نکند، Google یکی را با چند تنظیمات اولیه مطابق با ویژگی Universal Analytics موجود پیکربندی میکند. این شامل برخی رویدادهای تبدیل، پیوندهای Google Ads و برچسبهای gtag یا analytics.js موجود میشود.
انصراف دهید. اگر نمیخواهید Google بهطور خودکار ویژگیهای GA4 را برای شما ایجاد کند، میتوانید از طریق دستورالعملهای موجود در این انصراف دهید. ارتباط دادن.
این چیزی است که ایمیل می گوید.
موضوع: به زودی Google Analytics 4 را برای شما پیکربندی خواهیم کرد
سلام.
ویژگیهای استاندارد Universal Analytics از ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ پردازش دادهها را متوقف میکند. برای به حداکثر رساندن دادههای تاریخی و اطمینان از اینکه Google Analytics 4 (GA4) نیازهای خاص شما را برآورده میکند، توصیه میکنیم همین الان به Google Analytics 4 بروید. این به شما این فرصت را می دهد که تنظیمات را از جمله استفاده از آخرین برچسب سایت سفارشی کنید.
برای هر مشتری که یک ویژگی GA4 را با تنظیمات اولیه راهاندازی نمیکند، از ماه مارس، یکی را با چند تنظیمات اولیه مطابق با ویژگی Universal Analytics موجود پیکربندی میکنیم. این شامل برخی رویدادهای تبدیل، پیوندهای Google Ads و برچسب های وب سایت موجود می شود.
برای مشتریان Universal Analytics که وبسایتهایشان با gtag.js یا analytics.js برچسبگذاری شده است (از جمله از طریق سیستمهای مدیریت برچسب مانند Google Tag Manager)، یک برچسب سایت متصل ایجاد میکنیم که در صورت امکان از برچسبهای موجود برای ارسال ترافیک به ویژگی جدید GA4 استفاده مجدد میکند. . اگر نمیخواهید یک ویژگی GA4 بر اساس ویژگی Universal Analytics و برچسبهای موجود ایجاد و پیکربندی شود، میتوانید انصراف دهید.
CTA “بیشتر بیاموزید” آنها به صفحه Google Doc هدایت می شود که من به آن دسترسی ندارم.
این اعلان همچنین در یک نوار زرد در بالای برخی از حساب های Analytics ظاهر می شود. Shameem Adhikarath شب گذشته متوجه آن شد و آن را در توییتر منتشر کرد.
چرا ما اهمیت می دهیم. با متوقف شدن ویژگیهای استاندارد یونیورسال آنالیتیکس در ۱ ژوئیه ۲۰۲۳، تبلیغکنندگان باید برای به حداکثر رساندن دادههای تاریخی و استفاده از آخرین قابلیتهای تجزیه و تحلیل، به Google Analytics 4 سوئیچ کنند. اگر این کار را نکنند، ممکن است Google یک ویژگی GA4 برای آنها با تنظیمات اولیه ایجاد کند که ممکن است نیازهای خاص آنها را برآورده نکند. بنابراین، برای اطمینان از ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیق تلاشهای تبلیغاتی خود، تبلیغکنندگان باید اکنون به Google Analytics 4 تغییر مکان داده و تنظیمات را در صورت نیاز سفارشی کنند.