یک به روز رسانی سریع نرم افزار باید آن را برطرف کند.

گریشا بروف / Shutterstock.com

تسلا با فراخوان ها بیگانه نیست، به خصوص زمانی که این فراخوان چیزی بیش از یک به روز رسانی نرم افزاری نباشد. با این حال، آخرین مورد گسترده تر از حد معمول است. این هفته متوجه شدیم که NHTSA تسلا را مجبور به فراخوانی بیش از 362000 وسیله نقلیه از طریق نرم افزار بتای خودران کامل (FSD) کرده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) به خودروساز در مورد بررسی سیستم کمک راننده خود هشدار داد. تنظیم کننده ها می گویند FSD از قوانین ایمنی و ترافیک خاصی پیروی نمی کند، که به طور بالقوه می تواند منجر به تصادف شود.

بر اساس گزارش فراخوان، 362758 وسیله نقلیه در ایالات متحده که از نرم‌افزار بتای FSD استفاده می‌کنند، نیاز به به‌روزرسانی نرم‌افزاری دارند. این فراخوان خودروهای مدل S، مدل X، مدل 3 2017-2023 و مدل Y 2020-2023 مجهز به نرم افزار FSD Beta را در بر می گیرد.

با مطالعه تحقیقات، تنظیم‌کننده‌ها می‌گویند که نرم‌افزار تسلا ممکن است در طول یک «چراغ راهنمایی زرد کهنه» از تقاطع‌های خاصی بپیچد، ممکن است سرعت خود را در حین حرکت در مناطق سرعت متغیر خاص تنظیم کند، و می‌تواند برای ادامه مسیر از برخی خطوط فقط در پیچ تغییر خط دهد. مستقیم رفتن

علاوه بر این، NHTSA گفت: «سیستم ممکن است به تغییرات محدودیت‌های سرعت اعلام‌شده واکنش کافی نشان ندهد یا به اندازه کافی تنظیم سرعت خودرو توسط راننده برای تجاوز از محدودیت‌های سرعت اعلام‌شده را در نظر نگیرد.»

تسلا نرم‌افزار FSD خود را در سال 2022 برای عبور از علائم توقف تحت سناریوهای انتخابی فراخواند و به نظر می‌رسد که مالکان می‌توانند انتظار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری مشابه را داشته باشند تا شکایات مطرح شده توسط NHTSA را برطرف کند.

تسلا به طور مداوم نرم‌افزار بتای FSD را با بهبودهایی برای مدیریت شرایط رانندگی منتشر می‌کند و بسیاری از این شرایط توسط NHTSA ذکر شده است. به نظر می‌رسد تسلا با یافته‌های NHTSA مخالفت کرده است، اما به هر حال تصمیم به فراخوانی خودروهای خود گرفته است.

طبق معمول، تنها کاری که دارندگان باید انجام دهند این است که منتظر بروزرسانی باشند. در هفته‌های آینده، تسلا به‌روزرسانی نرم‌افزاری آسانی را برای خودروهای آسیب‌دیده منتشر خواهد کرد که باید نحوه مدیریت FSD بتا را در شرایط خاص بهبود بخشد.

از طریق رویترز





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *