تجربه انقلاب در کمپین های بازاریابی ایمیلی



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

در مقطعی از حرفه بازاریابی خود باید یک ایمیل بازاریابی بنویسید تا مطالب را تبلیغ کنید یا یک محصول را بفروشید.

ساعت ها صرف نوشتن بهترین متن و چشمگیرترین موضوع خواهید کرد. ایمیل بفرستید و هیچ اتفاقی نمی افتد.

اتفاقاً ممکن است اتفاق بیفتد که ایمیل توسط ده ها (یا صدها) مخاطب به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود و به اعتبار دامنه شما آسیب برساند.

واقعیت این است که حتی یک ایمیل بازاریابی به خوبی نوشته شده، تضمینی برای تبدیل نیست.

این چالش برانگیز است که افراد را وادار به باز کردن محتوای بازاریابی ایمیلی کنند، و حتی برای آنها سخت تر است که روی یک پیوند کلیک کنند.

اما راهی برای تعامل با مخاطبین شما وجود دارد: شخصی سازی فوق العاده.

بیش از حد شخصی سازی شامل استفاده از داده های شما است مشترکین برای ایجاد تجربیات بسیار سفارشی این تاکتیک به کاربر این امکان را می دهد که احساس کند ارتباط خاصی مخصوصاً برای او ایجاد شده است، زیرا ایمیل آنچه را که در آن لحظه نیاز یا می خواهد به ارمغان می آورد.

و بر خلاف آنچه که ممکن است تصور شود، 83% از مردم مایل به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی برای تجربه شخصی تر هستند.

این داده ها از وضعیت بازاریابی 2023، گزارشی که توسط HubSpot با مشارکت محتوای راک، تورنسل و ویستیا در طول این متن اطلاعات جالب دیگری از تحقیق آورده ام.

اما ارائه یک تجربه بیش از حد شخصی ساده تر از انجام آن است. بالاخره چگونه می توان همزمان با تعداد زیادی از افراد به صورت خودکار و سفارشی ارتباط برقرار کرد؟

در این مقاله، مراحلی را به شما نشان می‌دهم تا بتوانید شخصی‌سازی بیش از حد را در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود اعمال کنید.تباه کننده: حتی هوش مصنوعی هم می تواند کمک کند.

تفاوت بین شخصی سازی و بیش شخصی سازی

شخصی سازی شامل استفاده از داده های اساسی برای نزدیک شدن به کاربر است. اطلاعاتی که قبلا توسط مشترک یا توسط شرکت جمع آوری شده است، مثلاً نام و آدرس ایمیل.

از سوی دیگر، بیش از حد شخصی سازی، بسیار فراتر از جمعیت شناسی است.این در مورد استفاده از اطلاعات رفتاری برای ارائه یک تجربه سفارشی تر برای هر کاربر است.گویی آن ایمیل فقط برای آن شخص و بر اساس علایق و نیازهای او نوشته شده است.

این کار را می توان با استفاده از کانال ها و ابزارهای مختلف مانند یادگیری ماشین، موقعیت جغرافیایی، داده های بزرگ و حتی هوش مصنوعی انجام داد.

بیایید به دو نمونه کاربردی از ایمیل های ارسال شده توسط یک فروشگاه ساختگی لوازم ورزشی نگاه کنیم.

در اینجا یک امکان وجود دارد ایمیل شخصی:

سلام، {نام کوچک}! همه خوبن؟

در گذشته شما از وب سایت ما خرید می کردید. ما می خواهیم بخشی از سبک زندگی سالم شما باشیم، بنابراین 15٪ تخفیف برای محصولات ورزشی انتخابی ارائه می دهیم.

کوپن برای تجارت الکترونیک یا فروشگاه های فیزیکی ما معتبر است.

حالا یک مثال از a ایمیل فوق شخصی:

سلام، {نام کوچک}! همه خوبن؟

در چند روز گذشته شما خریدید {کفش UltraAir 2000}. نظر شما در مورد این محصول چیست؟

ما می‌خواهیم برای زندگی سالم‌تر شریک زندگی شما باشیم، به همین دلیل به شما یک هدیه فوق‌العاده پیشنهاد می‌کنیم: 15% تخفیف در کل خط ما. {لباس دویدن و پیاده روی}.

کدام یک از این مثال ها باعث می شود احساس کنید ایمیل فقط برای شما ارسال شده است؟

در حالی که تمرینی برای کنار گذاشتن نیست، فقط نام کوچک گیرنده شخصی سازی اولیه است. همانطور که مثال دوم نشان می دهد، می توان اطلاعات خاص تری (در این مورد، آخرین محصول خریداری شده) را درج کرد تا ارتباط حتی بیشتر به مخاطبان شما نزدیک شود.

به یاد داشته باشید: با شناخت خوب کاربر خود، می توانید تجربیاتی را ارائه دهید که برای آنها منطقی تر است.

موضوع حفظ حریم خصوصی داده ها

با استفاده از بیش شخصی سازی وارد یک زمینه حساس می شویم: به اشتراک گذاری داده های شخصی. ما در بستری از تغییرات برای تضمین حریم خصوصی کاربران اینترنت زندگی می کنیم و استراتژی داده شرکت ها باید از این روند پیروی کند.

برای مثال، گوگل باید آن را غیرفعال کند کوکی های شخص ثالث در Chrome تا سال 2024. این بدان معناست که دسترسی به رفتار و اطلاعات ترجیحی کاربر با ارائه دهندگان داده باز امکان پذیر نخواهد بود.

این تغییر زمانی نگران کننده است 85 درصد از بازاریابان می گویند فعالیت های بازاریابی آنها تا حدودی یا به طور کامل به کوکی های شخص ثالث بستگی دارد. علاوه بر این، 45 درصد معتقدند که تعلیق کوکی های شخص ثالث بر برنامه ریزی بازاریابی امسال تاثیر خواهد گذاشت.

و این تنها یکی از بسیاری از تغییراتی است که با قانون مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) یک چشم انداز دیجیتال جدید را می سازد.

سوالی که باقی می ماند این است چگونه می توان تجربه محتوای شخصی سازی شده ایجاد کرد و همچنان به حریم خصوصی داده ها احترام گذاشت؟

54 درصد از پاسخ دهندگان با راه حل های جایگزین کار می کنند، مانند قرارهای مهمانی اول، داده هایی که کاربر مستقیماً در اختیار شرکت قرار می دهد. شرط های دیگر هستند تبلیغات هدف در شبکه های اجتماعی، Google’s Topics API و تبلیغات متنی یا هدفمند.

در بازاریابی ایمیلی (و در واقع هر تاکتیک دیجیتال مارکتینگ)، باید بدانید که از چه مقدار و چه اطلاعاتی در کمپین های خود استفاده می کنید.

اگر شک دارید، اجتناب از رویکردهای تهاجمی: بدانید چگونه از داده‌هایی که در اختیار دارید برای ایجاد کمپین‌هایی استفاده کنید که شناسایی و تعامل ایجاد می‌کنند بدون اینکه کاربر احساس کند تحت نظر است.

نحوه ایجاد تجربیات شخصی سازی شده در بازاریابی ایمیلی با بیش از حد شخصی سازی

برنامه ای تنظیم کنید و مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید

همه چیز با برنامه ریزی خوب شروع می شود. انجام تحقیق و استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای جمع‌آوری داده‌ها، اما نمی‌دانیم با آن‌ها چه کنیم، معکوس است.

بنابراین، در اینجا یک قانون اساسی می آید:هیچ شخصی سازی بیش از حد بدون تقسیم بندی وجود ندارد.

قبل از نوشتن ایمیل های بازاریابی خود، مطمئن شوید که یک تقسیم بندی منطقی دارید.

می توانید بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی (سن، مکان، سطح تحصیلات) و دسته بندی های خاص تر مربوط به سفر مشتری (برای مثال آخرین محصول خریداری شده یا زمان صرف شده در یک صفحه معین) تقسیم بندی ایجاد کنید.

هیچ قانونی برای بخش بندی مخاطبین ایمیل وجود ندارد: شما باید مجموعه ای از عوامل را با توجه به اهداف کمپین خود در نظر بگیرید، مانند سفر خرید، CRM که شرکت شما استفاده می کند، معیارهایی که برای ارزیابی نتایج استفاده می شود و موارد دیگر.

اگر می‌خواهید یک تقسیم‌بندی را از ابتدا شروع کنید، توصیه من این است که از ساده‌ترین مسیر شروع کنید: دو یا سه بخش‌بندی را تعریف کنید و به مرور زمان این محدوده را با تقسیم‌بندی‌های خاص و پیچیده‌تر گسترش دهید.

داده های مرتبط با اهداف خود را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید

افراد ممکن است مایل به ارائه داده های شخصی برای داشتن یک تجربه متفاوت باشند، اما این به معنای جمع آوری تمام اطلاعات نیست. چرا بپرسید که آیا یک کاربر دارای فرزند است، اگر برای مثال برای شخصی سازی ایمیل های شما مفید نیست؟

و در اینجا چیزی است که قبلاً در مورد اغراق کردن داده های شخصی سازی بیش از حد و “ترس دادن” کاربر که ممکن است احساس کند مورد تهاجم قرار گرفته است، می آید.

به همین دلیل است که برنامه ریزی دقیق و تقسیم بندی بسیار مهم است تا بدانید چه داده هایی برای ارتباطات ایمیل شما اهمیت دارند.

از فناوری به نفع خود استفاده کنید

در ابتدای این مقاله به چند فناوری اشاره کردم که می توان از آنها برای جمع آوری داده ها و ایجاد کمپین های فوق شخصی استفاده کرد.

البته، همه چیز به میزان بودجه ای که برای سرمایه گذاری در دسترس دارید و اهداف کمپین شما بستگی دارد.

برای مثال Big Data به شما امکان می دهد داده ها را در مقیاس بزرگ جمع آوری و مدیریت کنید. با یادگیری ماشینی، می‌توانید اطلاعاتی درباره کاربران خود از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده کسب کنید.

حتی هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده در زمان واقعی و ارائه اطلاعات ارزشمند برای برقراری ارتباط فردی بیشتر با هر مخاطب، متحدی در بیش‌شخصی‌سازی باشد.

اگر هیچ یک از این ابزارها گزینه ای نیستند، می توانید از فرم هایی در وبلاگ یا صفحات فروش خود برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. یا، چه کسی می داند، حتی با نظرسنجی های گاه به گاه با مشترکان خود در کمپین های ایمیل.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا را بررسی کنید

ایجاد ایمیل با قابلیت دسترسی

دسترسی‌پذیری همچنین راهی برای ایجاد تجربیات شخصی‌سازی شده است و شرکت‌ها به اهمیت این موضوع پی برده‌اند: طبق گزارش State of Marketing 2023، 77 درصد از برندها ایمیل‌های خود را در دسترس‌تر می‌کنند.

ایجاد ایمیل های قابل دسترس ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. برخی از بهترین شیوه های متن و طراحی نقطه شروع خوبی هستند:

  • استفاده از جملات کوتاه و عینی؛
  • اجتناب از اصطلاحات خاص یا عبارات خاص یک منطقه؛
  • طراحی با سلسله مراتب رنگ و اندازه فونت ایجاد کنید.
  • اجتناب از کنتراست بالا؛
  • از فونت هایی با حداقل 14 پیکسل استفاده کنید.
  • از ایمیل‌هایی که فقط عکس دارند و متن ندارند اجتناب کنید.

با گزارش وضعیت بازاریابی 2023، درباره بیش شخصی سازی بیشتر بدانید

می توانید ببینید که استفاده از شخصی سازی بیش از حد برای تعامل با مخاطبین خود کاملاً متفاوت است، درست است؟

با توجه به حفظ حریم خصوصی داده ها، این امکان را به شما می دهد تا ارتباطات برند خود را حتی به علایق واقعی مخاطبان خود نزدیک کنید. پیامد این نامزدی و آگاهی از برند، ارکان یک رابطه خوب با مخاطبان هدف خود و نقطه شروع برای به دست آوردن نتیجه با تاکتیک های دیجیتال است.

چگونه در مورد ارائه تجربیات محتوای پویا به مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ در وضعیت بازاریابی 2023 ما بینش های بیشتری را از نظرسنجی بیش از 1200 بازاریاب از سراسر جهان ارائه می کنیم. وارسی!

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *