تبلیغات گوگل به شما امکان می دهد با استفاده از هوش مصنوعی تولیدی و مکالمه ای کمپین ایجاد کنید



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

چند روز پیش، مقاله ای در مورد ابزارهای هوش مصنوعی جدید معرفی شده توسط متا برای ساده سازی ایجاد تبلیغات و افزایش عملکرد کمپین نوشتم.

پس از 12 روز، نوبت گوگل بود تا ویژگی های جدید خود را معرفی کند که بدون شک این پتانسیل را دارد که از این پس روش تبلیغاتی ما را متحول کند.

این خبر در جریان اعلام شد Google Marketing Live 2023 به دلیل ابزارهای متنوع و امکانات متفاوت آنها برای بهبود نتایج و ساده‌سازی فرآیند ایجاد کمپین‌ها، تبلیغ‌کنندگان را از سراسر جهان شگفت‌زده کرد.

در این مقاله برخی از ابزارهای جدید هوش مصنوعی معرفی شده توسط گوگل را به شما خواهم گفت.

تبلیغات گوگل: تجربه مکالمه

ایجاد کمپین های واقعا موثر می تواند زمان بر باشد.

برنامه ریزی و نوشتن کپی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابت در مقایسه با اجرای واقعی کمپین در پلتفرم بسیار طولانی تر است.

اما، اگر گوگل ادز، با تمام هوشی که در این سال‌ها به دست آورده، بتواند در این زمینه به شما کمک کند، چه؟

خب انگار اون روز اومده

Google Ads در حال معرفی یک رابط مکالمه جدید است که برای ساده سازی خلقت شما و پیشنهاد بهترین عناوین، توضیحات و کلمات کلیدی برای کمپین شما از طریق هوش مصنوعی طراحی شده است.

ببینید چگونه به نظر می رسد:

این بخش ایجاد تیتر است:

و همچنین قسمت توضیحات:

عالیه، درسته؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه فرود خود را وارد ابزار کنید و هوش مصنوعی تبلیغات گوگل به طور خودکار کلمات کلیدی، عناوین، توضیحات، تصاویر و سایر دارایی های مرتبط و موثر را برای کمپین شما ایجاد می کند.

این ویژگی اختیاری است، می‌توانید هنگام راه‌اندازی کمپین خود، این پیشنهادها را ویرایش، اصلاح یا به سادگی نادیده بگیرید.

علاوه بر این، گوگل یک چت مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده است که به شما امکان می دهد با این ابزار چت کنید، انگار که با یک همکار صحبت می کنید.

از طریق آن، می توانید پیشنهادات، ایده ها و نکاتی را برای بهبود کمپین خود و افزایش نتایج خود با کمک هوش مصنوعی بپرسید.

پس از اطلاع از این ویژگی جدید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: آیا ChatGPT راه حل های مشابهی ندارد؟ برای چه کاری باید از ویژگی Google Ads استفاده کنم؟

خوب، در زمینه تبلیغات، می توان گفت که ChatGPT در مقایسه با این هوش مصنوعی که توسط گوگل ساخته شده است، هنوز یک کودک است.

دلیل؟ ChatGPT مانند خود پلتفرم، زمینه، پویایی و نتایج کمپین های تبلیغاتی گوگل را درک نمی کند.

هوش مصنوعی مولد در Google Ads به معنای داشتن ماشینی با اطلاعات و هوش کامل در مورد پویایی عناوین تبلیغات، توضیحات، کلمات کلیدی، خط‌مشی‌های ابزار و هر چیز دیگری است که برای ارائه نتایجی مهم است که می‌تواند واقعاً بازی کمپین‌های شما را تغییر دهد.

با این حال، یک چیز دیگری را حذف نمی کند. از این ابزارها برای غنی سازی بیشتر کمپین های خود استفاده کنید و از حس انتقادی قضاوت کنید که چه چیزی باید یا نباید در تبلیغات شما گنجانده شود.

تبلیغات گوگل: دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار

سال گذشته، گوگل دارایی های ایجاد شده خودکار (ACA) را برای تبلیغات جستجو راه اندازی کرد.

اساسا، این ابزار از محتوای صفحه فرود و تبلیغات موجود برای ایجاد خودکار عناوین و توضیحات در کمپین های شما استفاده می کند.

به زودی، این شرکت ACA را با هوش مصنوعی مولد تقویت خواهد کرد تا تبلیغات را به طور مؤثرتری بر اساس زمینه درخواست کاربر تطبیق دهد.

برای نشان دادن این پیشرفت، گوگل نشان داد که اگر کاربر برای «مراقبت از پوست برای پوست حساس خشک» جستجو کند، چگونه ممکن است متون ظاهر شوند.

به طور خودکار، هوش مصنوعی عنوان “پوست خشک و حساس خود را آرام کنید” ایجاد کرد. متن بسیار هماهنگ با جستجوی انجام شده توسط کاربر و محتوای صفحه است.

خیلی باحاله، اینطور نیست؟

اکنون اقیانوس از امکاناتی را تصور کنید که برندها و حرفه ای ها باید ارتباط تبلیغات خود را افزایش دهند و نتایج خود را با کمک هوش مصنوعی افزایش دهند.

نتیجه

ما بدون شک در حال تجربه یکی از بزرگترین جهش هایی هستیم که گوگل ادز تا به حال در تمام تاریخ خود انجام داده است – هوش مصنوعی تولیدی و محاوره ای.

این ابزارهای جدید هوش مصنوعی، امکانات متنوع و جدیدی را برای کسانی که با تبلیغات کار می‌کنند تا کمپین‌های منحصربه‌فرد و مؤثری ایجاد کنند که مستقیماً با کاربر صحبت می‌کنند، نتایج بهتری را برای شرکت‌ها به ارمغان می‌آورند.

ما نمی‌دانیم که این به کجا می‌رود، اما پیشرفت‌های هوش مصنوعی در چند وقت اخیر به حدی بوده است که دیگر نمی‌توانیم قدرت آن را دست کم بگیریم.

ویژگی‌هایی که در ابتدا منتشر شده‌اند ممکن است آنطور که ما تصور می‌کردیم کار نکنند، اما قابلیت‌های یادگیری ماشینی می‌توانند آن را مانند قبل پیش ببرند.

از این منابع به خوبی استفاده کنید و همیشه تفکر انتقادی داشته باشید تا تصمیم بگیرید تا چه حد کنترل خود را به هوش مصنوعی واگذار کنید یا خیر.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *