بینگ گوگل را با بهبودهای جستجو با استفاده از ChatGPT به چالش می کشد

مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

بیایید قبول کنیم که وقتی در مورد سئو صحبت می کنیم، به رهبر بازار نگاه می کنیم و وانمود می کنیم که در غیر این صورت شکست خورده است. با این حال، به نظر می رسد که نائب قهرمانی را نمی توان نادیده گرفت و ممکن است در مورد آنها شنیده باشید. یک سوال خاموش نخواهد شد: بینگ چطور؟

مایکروسافت قصد دارد نسخه ای از Bing را منتشر کند که از چت جی پی تی ChatGPT برای پاسخگویی به سوالات جستجو استفاده می کند. اطلاعات گزارش می دهد که مایکروسافت امیدوار است تا قبل از پایان ماه مارس این ویژگی جدید را در تلاشی برای رقابتی تر کردن Bing با گوگل ارائه کند.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک چت بات است که به صورت مکالمه با کاربر خود تعامل دارد. ابزاری که توسط OpenAI ایجاد شده است، می تواند اشتباهات خود را بپذیرد و حتی فرضیات نادرست را به چالش بکشد. به عبارت دیگر، شکل انسانی تری از گفتگو را ارائه می دهد.

در ژوئیه 2019، OpenAI کمک مالی 1 میلیارد دلاری برای ساختن هوش عمومی مصنوعی (یا AGI) دریافت کرد.

هوش مصنوعی را باز کنید جاه طلبی خود را در هنگام توسعه AGI توضیح می دهد: “یک AGI سیستمی خواهد بود که قادر به تسلط بر یک رشته تحصیلی در سطح متخصص جهانی و تسلط بر زمینه های بیشتری از هر انسان دیگری است.”

خوب، به نظر می رسد که ثمره سرمایه گذاری در حال برداشت شدن است. من شما را نمی دانم، اما این جمله به من این تصور را می دهد که رقیبی در اوج گوگل در راه است.

با در نظر گرفتن این موضوع، قدم بعدی این است که بفهمید آیا باید سئوی Bing را انجام دهید و چگونه آن را انجام دهید.

سئو برای بینگ

چرا باید آن را انجام دهم؟

مطابق با Statista، بینگ به طور متوسط ​​1.2 میلیارد بازدید کننده در ماه می بیند. آن سهم بازار تقریباً 9٪ است در حالی که گوگل از 80٪ فراتر می رود. اما نمی توان این واقعیت را انکار کرد که افراد زیادی در جهان از ابزار مایکروسافت استفاده می کنند. 1.2 میلیارد!

من اخیرا شاهد استفاده از یک مشتری از این ابزار بودم. و من یک فرضیه در مورد مقصران دارم: Microsoft 365 و MS Windows! شرکت‌ها و کاربران در نهایت به دلیل محصولات دیگر غول فناوری با بینگ برخورد می‌کنند و کاربران آن را به عنوان موتور جستجوی اصلی در مرورگر خود رها می‌کنند.

و بینگ همه چیز بد نیست، باشه؟ سعی کنید در آنجا جستجو کنید. من برای “لپ تاپ برای فروش” جستجو کردم و به ویژه نتایج را دوست داشتم. آنها با هدف جستجوی من مطابقت دارند و قطعاتی شبیه به جستجوی Google، اما با انیمیشن‌ها نشان می‌دهند – در جایی که ماوس را نگه می‌دارید، عناصر حرکت می‌کنند.

همچنین بارگیری جستجوها در Bing نسبت به Google زمان کمتری داشت. به علاوه، من برای عبارت کمی پیچیده تر (“حذف مخزن github”) جستجو کردم و نتایج رضایت بخش به نظر می رسید.

به عبارت دیگر، اگر Bing را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود دریافت می کنید و بدون هیچ مشکلی جستجو می کنید، چرا به استفاده از آن ادامه نمی دهید؟

در نهایت، آخرین استدلال من این خواهد بود: تقریباً همه به گوگل نگاه می کنند. رقابت بیشتر منجر به یک مسیر پرهزینه و چالش برانگیز برای رسیدن به مقام اول می شود. در همین حال، در بینگ، کسب و کار شما ممکن است فرصت هایی پیدا کند که رقبای شما نادیده گرفته می شوند.

اگر شرکت شما ساختاری برای آن دارد، می توانید یک آزمایش انجام دهید و حتی خود را وقف انجام سئو متمرکز بر Bing کنید.

چگونه برای بینگ سئو انجام دهیم؟

در اینجا ممکن است با یک چالش روبرو شوید، زیرا بازار برای مدت طولانی به گوگل نگاه می کند. فرآیندها و ابزارها (مثلاً Semrush) بر اساس جستجو با رهبر بازار هستند.

بنابراین، اگر من استراتژیست محتوای متمرکز بر بینگ شرکت شما بودم، مسیر زیر را دنبال می کردم. کاوش کنید ابزار وب مستر بینگ; یک استراتژی زیر ایجاد کنید دستورالعمل های بینگ; و نتایج را برای کلمه کلیدی مورد نظر در Bing در مقابل Google بررسی کنید.

RockContent یک مقاله عمیق در مورد Bing SEO دارد، بنابراین من سایر تاکتیک ها را در لیست زیر خلاصه می کنم:

  • Pogo sticking — به تعامل کاربر با محتوا فکر کنید
  • پس از نمایش در نتایج، نرخ کلیک به صفحه را افزایش دهید
  • از ویژگی صفحات متصل بینگ استفاده کنید
  • از بک لینک استفاده کنید
  • روی انکر تکست سرمایه گذاری کنید
  • یک کلمه کلیدی در دامنه وب سایت داشته باشید
  • محتوای اصلی تولید کنید
  • به دنبال ارتباط در شبکه های اجتماعی باشید

این رویکرد بسیار شبیه به استراتژی شما برای گوگل است، درست است؟ به همین دلیل است که نام اختصاری “SEO” “GoO” یا “BiO” نیست.

حقیقت بزرگ این است که تمام موتورهای جستجو بر ارائه بهترین نتیجه ممکن برای کاربر متمرکز هستند. آنچه با ChatGPT تغییر می کند این است که Bing به طور بالقوه محصول بهتری را ارائه می دهد. اگر روی تولید محتوا برای مخاطبان خود تمرکز کنید، بینگ نیز همین کار را خواهد کرد.

امیدوارم به شما در درک پیام اصلی، اهمیت ChatGPT در بازاریابی محتوا و موضوع بینگ سئو کمک کرده باشم. با استفاده از این که نام ابزار بینگ Webmaster نامیده می شود، می خواهم به پست دیگری در مورد چرایی گوگل اشاره کنم. “وب مستر” را از برند خود حذف کرد. خواندن خوب!

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!

محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *