رتبه بندی:
6/10
?

  • 1 – زباله داغ مطلق
  • 2 – سورتا زباله ولرم
  • 3 – طراحی بسیار ناقص
  • 4 – برخی از مزایا، بسیاری از معایب
  • 5 – قابل قبول ناقص
  • 6 – به اندازه کافی برای خرید در فروش خوب است
  • 7 – عالی، اما نه بهترین در کلاس
  • 8 – فوق العاده، با برخی از پاورقی ها
  • 9 – خفه شو و پولم را بگیر
  • 10 – نیروانا طراحی مطلق

قیمت: 600 دلار

تایلر هیز / بررسی گیک

Boox Tab Ultra ممکن است شبیه یک کتابخوان الکترونیکی ضخیم به نظر برسد، اما به رایانه یا تبلت در حال استفاده نزدیکتر است. حتی خودم را در مرورگر وب در حال تماشای ویدیوهای یوتیوب دیدم تا ثابت کنم این امکان پذیر است. البته، اینکه آیا واقعاً باید همان محاسباتی را روی این دستگاه انجام دهید یا خیر، بحث برانگیز است.

کتاب‌خوان‌های الکترونیکی با صفحه‌نمایش‌های کاغذی، خواندن کتاب را برای چشم‌ها آسان می‌کنند. Onyx Boox Tab Ultra می‌خواهد این خوانایی و سادگی را به تمام وظایف تبلت‌ها بدهد، و در حالی که کار تحسین‌برانگیزی برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهد، برخی از زمینه‌ها وجود دارد که این مفهوم کار نمی‌کند.

در اینجا چیزی است که ما دوست داریم

  • صفحه نمایش فنی چشمگیر برای دستگاه کاغذ الکترونیکی
  • فرم فاکتور فشرده و قابل حمل
  • عمر باتری طولانی حتی با استفاده زیاد
  • فروشگاه Google Play روی دستگاه می آید

و آنچه ما نمی کنیم

  • انجام وظایف تعویض با تاخیر جزئی می تواند ناامید کننده باشد
  • تایپ کردن بدون پوشش صفحه کلید سخت است
  • برنامه های اندروید ساخته شده برای تبلت ها می توانند محدود کننده یا ناامید کننده باشند

نقد و بررسی کارشناسان متخصص Geek با هر محصولی که ما بررسی می‌کنیم، به‌طور عملی عمل می‌کنند. ما هر قطعه سخت‌افزاری را ساعت‌ها در دنیای واقعی آزمایش می‌کنیم و آن‌ها را از طریق معیارهای آزمایشگاه خود اجرا می‌کنیم. ما هرگز پرداختی را برای تأیید یا بررسی یک محصول نمی پذیریم و هرگز نظرات دیگران را جمع نمی کنیم. ادامه مطلب >>

فرم فاکتور و صفحه نمایش

Tab Ultra وب سایت YouTube را نشان می دهد
تایلر هیز / بررسی گیک
  • نمایش دادن: صفحه نمایش 10.3 اینچی HD E Ink Carta شیشه ای، 1872 x 1404 Carta
  • ابعاد: 8.9 x 7.3 x 0.26 اینچ (225 x 184.5 x 6.7 میلی‌متر)
  • وزن: 16.9 اونس (480 گرم)
  • بلندگوها: سیستم بلندگوی دوگانه داخلی
  • میکروفون: سیستم میکروفون دوگانه داخلی
  • 1 x پورت USB-C
  • 1x اسلات کارت microSD

من این بررسی را با هدف تکمیل کامل آن در Tab Ultra شروع کردم. من تقریباً همه آن را روی دستگاه نوشتم، اما ویرایش آن و قرار دادن آن در سیستم مدیریت محتوا یک مانع بزرگ بود. اندازه صفحه نمایش 10.3 اینچی محدود کننده نبود. من متوجه شدم که این اندازه برای مشاهده واژه‌پرداز من سخاوتمندانه است. این روش اساسی کار صفحه نمایش بود که اهداف خاصی را دشوار می کرد.

صفحه‌نمایش شیشه‌ای واقعی HD E Ink Carta با وضوح 1872 x 1404 Carta (227 dpi) خوشایند و به طور کلی با جزئیات کامل بود. من همچنان متن شبح مانندی را می دیدم که وقتی اطلاعات جدید صفحه را پر می کرد، به جای مانده بود، اما به ندرت حواس را پرت می کرد. در واقع، تأثیر تصاویر آویزان به جا مانده کاهش یافته است و در مقایسه با زمانی که قبلا وجود داشت، کمتر مشکل ساز می شود.

بزرگترین چیزی که در گذر زمان مرا دیوانه کرد، تاخیر جزئی در تازه کردن صفحه و جابجایی بین برنامه ها بود. حتی انتخاب آیتم‌های مختلف منو در یک برنامه، محدودیت‌های فعلی فناوری را نشان می‌دهد. تا آنجا که من می توانم بگویم این به دلیل سرعت پردازنده نیست. این وضعیت صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی است.

نرخ تازه‌سازی صفحه و اثربخشی کلی یک موهبت و نفرین است که برای تعیین نحوه مشاهده آن به اهداف شما بستگی دارد. این آیپد نیست و اگر انتظار همین تجربه را فقط در سیاه و سفید داشته باشید، شما را ناامید خواهد کرد. با این حال، در مقایسه با کتاب‌خوان‌های الکترونیکی اختصاصی بسیار چشمگیر است و اگر از آن طرف می‌آیید، باید عالی به نظر برسد.

Tab Ultra دارای چهار حالت اصلی تازه سازی است: HD، متعادل، سریع و فوق سریع. هر یک از این تنظیمات توضیحی در زیر خود دارد تا به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام یک برای استفاده های مختلف بهترین است. به عنوان مثال، “سریع” برای مرور وب سایت ها توصیه می شود در حالی که “HD” بهترین جلوه نمایش پیشنهادی برای خواندن را دارد.

جالب اینجاست که من متوجه شدم که صفحه نمایش سیاه و سفید هنگام استفاده از انواع خاصی از برنامه ها یک چالش است. راه اندازی Apple Music چشم ها را باز کرد. سخت است که به جای حباب های خاکستری، از آلبوم های درخشان و رنگارنگ انتظار نداشته باشید. همین امر در مورد وبگردی در این دستگاه نیز صادق بود. البته کار کرد، اما کمتر از آنچه تصور می‌کنید خوشایند بود. فقدان رنگ روی چشمان شما می پوشد زیرا ذهن شما زمان غیرضروری را صرف تلاش برای تجسم آنچه که به دیدن عادت کرده است می کند.

استفاده از تبلت و محاسبات روزانه

Tab Ultra صفحه ای را در فروشگاه کیندل نشان می دهد
تایلر هیز / بررسی گیک

پس از مدتی با تبلت تب اولترا، مشخص شد که من فقط برای چند هدف اختصاصی و خاص از آن استفاده می کنم. من به طور کلی کاوش برنامه های جدید یا ورق زدن برنامه های موجود را در حالی که روی کاناپه و مشغول تماشای تلویزیون بودم متوقف کرده بودم. متوجه شدم که برای نوشتن به سمت آن می‌روم، مخصوصاً زمانی که پروژه جدیدی را از ابتدا شروع می‌کردم، و زمانی که می‌خواستم بخوانم. استفاده‌های دیگر این دستگاه کمکی و پشتیبان آن دو هدف اصلی شد – حداقل برای من.

گاهی اوقات با استفاده از برنامه Apple Music به موسیقی گوش می‌دهم، اما فقط هنگام نوشتن. همچنین اخبار، کتاب‌ها و پی‌دی‌اف‌های طولانی را مطالعه می‌کردم، اما کلیپ‌های کوتاه اطلاعاتی زیادی نداشتم. من به تصاویر نگاه نمی کردم و متوجه شدم که با گذشت زمان کمتر و کمتر از مرورگر وب استفاده می کنم. من به مردم پیام نمی‌دادم، و اگر ارسال ایمیل به پیوست یا چیز دیگری نیاز داشت، اغلب از آن نیز صرف نظر می‌کردم.

همه الگوهای استفاده ارگانیک من احتمالاً از صفحه تک رنگ یا سرعت حرکت از یک کار به کار دیگر ناشی شده است. اگر من تایپ نمی‌کردم یا برای خواندن مطالب طولانی‌تر نمی‌خواندم، کشش مداوم یک تأخیر جزئی، معمولاً به دستیابی به iPad اضافه می‌شد.

اینگونه بود که با گذشت زمان متوجه شدم که از دستگاه استفاده می کنم. برخی ممکن است به اندازه کافی هوس صفحه نمایش کاغذ مانندی داشته باشند که اجازه دهند هر تاخیری از بین برود. کاربران اختصاصی Kindle یا Kobo ممکن است تمایل به انجام همه کارها را روی یک صفحه نمایش آنالوگ تر درک کنند، اما مطمئن نیستم که عموم مردم آماده انجام تمام محاسبات خود در این نوع دستگاه باشند. اشکالی ندارد.

چند جنبه وجود داشت که من از آنها شگفت زده شدم. عمر باتری فوق العاده بود و همیشه بر حسب روز اندازه گیری می شد. این به استفاده شما بستگی دارد، اما من انتظار دارم که حتی فشار دادن سخت آن برای ساعت‌ها منجر به دو روز استفاده قبل از نیاز به شارژ مجدد باتری شود. صرف زمان کمتر با آن در هر روز می تواند منجر به دوام آن بیش از یک هفته و نیم شود. کمی جزئی، اما من همچنین از توانایی Tab Ultra برای مبارزه با تابش خیره کننده در فضای باز قدردانی کردم.

نرم افزار و سخت افزار

Tab Ultra دوربین مورد استفاده برای اسکن اسناد را نشان می دهد
استفاده از دوربین با صفحه نمایش تک رنگ سخت تر از حد انتظار بود.تایلر هیز / بررسی گیک
  • سیستم عامل: اندروید 11
  • از برنامه های شخص ثالث پشتیبانی می کند؟: آره
  • CPU: کوالکام هشت هسته ای
  • رم: 4 گیگابایت (LPDDR4X)
  • ذخیره سازی: 128 گیگابایت، قابل ارتقا از طریق microSD
  • باتری: 6300 میلی آمپر ساعت لیتیوم یون پلیمر
  • دوربین عقب: 16 مگاپیکسل

درون Onyx Boox Tab Ultra یک تراشه هشت هسته‌ای Qualcomm برای انجام کارها قرار دارد. این تبلت اندروید 11 را اجرا می کند و با فروشگاه Google Play درست در صفحه اصلی عرضه می شود. هیچ مشکلی برای دانلود همه برنامه هایی که می خواستم روی آن وجود نداشت. البته، برنامه‌های اندرویدی که در صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شوند، هنوز چیزهای زیادی را برای شما باقی می‌گذارند. در بسیاری از مواقع به جای برنامه‌های تبلتی که به خوبی طراحی شده‌اند، برنامه‌های تلفن بزرگ را دریافت می‌کنید.

برنامه های پیش فرض برای مشاهده اسناد و یادداشت برداری وجود دارد. حتی یک سرویس ابری 5 گیگابایتی Boox وجود دارد که برای همگام‌سازی اسناد از رایانه‌ام از طریق مرورگر وب با آن مفید است.

عملکرد OCR با دوربین 16 مگاپیکسلی پشتی به خوبی کار می کرد وقتی از آن برای عکس گرفتن از رسید استفاده کردم. اگرچه استفاده از دوربینی با صفحه کاغذ الکترونیکی عجیب بود. احتمالاً به همین دلیل است که یک برنامه پیش‌فرض دوربین وجود ندارد – فقط یک ویژگی برای “اسکن اسناد”.

این تبلت دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. شما می توانید فضای بیشتری را با اسلات کارت microSD موجود دستگاه اضافه کنید، اگرچه تصور اینکه به فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به فضای داخلی نیاز داشته باشم مشکل دارم. برای تکمیل آن، یک حسگر اثر انگشت در دکمه پاور برای افزایش امنیت، بلندگوهایی با صدای زیاد و یک پورت USB-C برای شارژ وجود دارد. (دوربین جلویی برای تماس های ویدیویی وجود ندارد، اما ممکن است برای بسیاری از افراد این خط بسیار دور باشد.)

جلد صفحه کلید

کاور کیبورد Boox این قابلیت را داشت که تجربه Tab Ultra را کاملاً از بین ببرد. بدون آن، این محصول فقط یک کتابخوان الکترونیکی فانتزی، گران قیمت به جای دستگاهی شبیه رایانه یا تبلت با صفحه کلید متصل است. (در واقع، در زمان نگارش این مقاله، Tab Ultra تنها با پوشش کیبورد همراه در وب سایت شرکت فروخته می شد.)

خوشبختانه، پوشش صفحه کلید در طول استفاده من عملکرد خوبی داشت. کلیدها جابجایی زیادی داشتند و در مجموع حس فنری به آن‌ها می‌رسید که باعث نمی‌شد تایپ کردن کار سختی باشد. کلیدها هنوز هم گاهی نشانه‌هایی از نرمی داشتند، اما من بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتم و آن را به برخی از بردهای بلوتوث قابل حملی که لاجیتک در طول سال‌ها عرضه کرده ترجیح دادم.

فراتر از حس صفحه‌کلید، من از ردیف عملکرد آن که دسترسی به برخی از کنترل‌های رسانه، روشنایی، و دکمه تازه‌سازی صفحه را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کنم – کلیدی مفید برای این نوع نمایشگر. نمای بیرونی کاور نمد درجه یک. بافتی شبیه چرم داشت که در لمس نرم و در دست گرفتن می‌شد.

هنگام استفاده از صفحه کلید فیزیکی مجبور شدم متن پیشگویانه شناور را روی صفحه خاموش کنم. نه تنها حواس‌پرت‌کننده بود زیرا کلماتی را که تایپ می‌کردم پنهان می‌کرد، بلکه هنگام تلاش برای استفاده از کاراکترهای خاصی مانند استفاده از آپستروف، تداخل داشت. با زدن آن کلید هر بار کلمات دو و سه گانه روی صفحه ظاهر می شوند. تایپ روی پایم با کیبورد امکان پذیر بود. این چیز قابل توجه یا مطلوبی نبود، اما مطمئناً در صورت نیاز قابل استفاده بود.

آیا باید Onyx Boox Tab Ultra را بخرید؟

Tab Ultra با برنامه یادداشت ها باز است
تایلر هیز / بررسی گیک

دوام و دوست داشتن Onyx Boox Tab Ultra در نهایت به انتظارات شما خواهد رسید. چگونه قصد استفاده از آن را دارید؟ و چگونه امیدوار هستید که بتواند به شما در انجام وظایف کمک کند؟ حتی اگر ویژگی های آن نشان دهد که یک تبلت همه منظوره است، اینطور نیست. این یک دستگاه منحصر به فرد است که در یک دسته از مناطق مختلف همگرا می شود. این باعث می‌شود که انجام برخی کارها شگفت‌انگیز و برای دیگران سخت‌تر باشد.

به نظرم نوشتن و خواندن روی آن عالی بود. حتی با وجود اینکه دستگاه قابلیت‌های فراوان دیگری در دسترس داشت، من کمتر از یک iPad یا لپ‌تاپ وسوسه می‌شدم از آنها استفاده کنم یا حواس‌ام پرت شود. احتمالاً یک هک بهره وری

برای هر کسی که مطمئن است این نوع دستگاه برای آنهاست، آن را توصیه می کنم – عالی است. محدودیت‌های خود را دارد، اما سعی نمی‌کند آن چیزها را پنهان کند. از سوی دیگر، من برای تشویق کسی که حوصله طولانی‌مدت صفحه کاغذ الکترونیکی را ندارد، به سختی می‌توانم آن را تشویق کنم. و برای روشن بودن، افراد بسیار بیشتری نسبت به قایق اول در آن قایق دوم جای می گیرند.

در اینجا چیزی است که ما دوست داریم

  • صفحه نمایش فنی چشمگیر برای دستگاه کاغذ الکترونیکی
  • فرم فاکتور فشرده و قابل حمل
  • عمر باتری طولانی حتی با استفاده زیاد
  • فروشگاه Google Play روی دستگاه می آید

و آنچه ما نمی کنیم

  • انجام وظایف تعویض با تاخیر جزئی می تواند ناامید کننده باشد
  • تایپ کردن بدون پوشش صفحه کلید سخت است
  • برنامه های اندروید ساخته شده برای تبلت ها می توانند محدود کننده یا ناامید کننده باشند





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *