بهترین ایده های کارت ویزیت برای تأثیرگذاری

کارت ویزیت بیش از 200 سال است که وجود دارد. قبل از تسویه حساب با این نام، کارت های ویزیت در گذشته به عنوان کارت تلفن یا کارت ویزیت نامیده می شدند.

امروزه آنها تقریباً در زرادخانه بازاریابی همه ظاهر می شوند، اما هدف آنها در تمام این مدت تغییر نکرده است. کارت ویزیت روشی عالی برای معرفی خود و کارهایی است که انجام می دهید به مخاطبان هدف.

به عنوان یک رسانه چاپی سنتی، کارت‌های ویزیت در گذشته گم نشده‌اند، حتی اگر در عصر دیجیتال مارکتینگ زندگی می‌کنیم. روزنامه‌ها، مجلات آنلاین و به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی نیاز به رسانه‌های چاپی را کاهش داده‌اند، اما این امر تأثیر قابل‌توجهی بر کارت‌های ویزیت نداشته است. و دلیلی برای آن وجود دارد.

کارت ویزیت چیزی بیش از یک تکه کاغذ کوچک حاوی اطلاعات یک شرکت یا یک فرد است. آنها برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تضمین سرمایه گذاری های تجاری در دنیای واقعی بسیار مهم هستند. و به همین دلیل است که آنها امروز مرتبط هستند.

چرا داشتن کارت ویزیت مهم است؟

رشد نام تجاری خود به معنای استفاده از تمام منابع و کانال های موجود در اختیار شماست. رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی یک مثال ساده است، اما این حتی در عصر دیجیتال مارکتینگ کافی نیست.

استفاده از کارت ویزیت یک راه به همان اندازه مهم برای جذب مشتریان بیشتر است، مانند فضای دیجیتال. این نوعی بازاریابی حضوری است!

می‌توانید برای تبلیغ شغل خود در نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت، رویدادها یا سایر جلسات کاری خود کارت ویزیت ایجاد کنید. افراد در صنعت شما هنوز از کارت ویزیت به عنوان ابزاری برای اتصال و توسعه ارتباطات خود استفاده می کنند.

منصفانه است که بگوییم کارت ویزیت های خوش فکر و طراحی شده برای قرار گرفتن در معرض دنیای واقعی شما ضروری هستند، بنابراین باید از آنها نهایت استفاده را ببرید.

چه چیزی باید در کارت ویزیت باشد؟

یک سوال عالی که مردم می پرسند این است که “چه چیزی باید در کارت ویزیت باشد؟”

مردم تمایل دارند کارت های ویزیت را در حالی که آنها را مرتب می کنند بخوانند. شما می خواهید مال شما در پشته باقی بماند. باید اطلاعات معنی داری در مورد کسب و کار شما داشته باشد در حالی که خواندن آن برای دیگران ساده باشد.

لوگوی کسب و کار، نام، و شعار

لوگوی شرکت خود را در یک نقطه قابل مشاهده، مانند بالا یا کناره های کارت، به نمایش بگذارید. یک لوگوی با قرارگیری به‌خوبی به‌سرعت دیده می‌شود، در حالی که داشتن عناصر طراحی بیشتر مانند گرافیک یک امتیاز مثبت است.

به غیر از لوگوی کسب و کار، نام برند نیز باید در یک نقطه برجسته در کارت ویزیت شما وجود داشته باشد، اگرچه این بستگی به اطلاعاتی دارد که لوگو حاوی چه اطلاعاتی است. نوشتن نام برند یا علامت تجاری، خواندن و به خاطر سپردن آن را بعدا آسان تر می کند.

اگر کسب و کار شما دارای یک برچسب باشد نیز اطلاعات مفیدی هستند. به عنوان مثال، اگر برچسب زیر نام یا لوگوی شرکت باشد، باید در آنجا قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که برای انسجام، تصویر برند را ساده و همسو با سایر رسانه ها نگه دارید.

نام، عنوان و اطلاعات تماس شما

البته نباید خودتان را فراموش کنید، هر چند که به راحتی می توان از کنار آن گذشت. برای عنوان شغل، عنوانی را انتخاب کنید که نقش شما را به بهترین شکل توصیف می کند. ساده نگه داشتن آن به معنای ایجاد یک کارت ویزیت موثر است که به مردم درباره نقش شما در شرکت می گوید.

ایمیل یا آدرس فیزیکی شما

اگر می‌خواهید افراد با شما تماس بگیرند، اضافه کردن اطلاعات تماس خود کار بی‌معنی است. ایمیل یا آدرس فیزیکی شما راهی عالی برای تحقق آن است! آدرس‌های فیزیکی اغلب مورد نیاز نیستند، مخصوصاً برای حرفه‌ای‌هایی که به صورت آنلاین کار می‌کنند، اما اگر به عنوان مثال در تجارت خرده‌فروشی درگیر هستید، می‌توانند مفید باشند.

سعی کنید از وسایل ارتباطی مستقیم مانند ایمیل کاری یا شماره تلفن استفاده کنید تا افراد مستقیماً با شما صحبت کنند، اما حرفه ای باشید و از دادن ایمیل یا شماره تلفن شخصی خود اجتناب کنید.

دستگیره های رسانه های اجتماعی

فناوری پیشرفت هایی مانند رسانه های اجتماعی را برای ما به ارمغان آورده است که می تواند برای ارتباط مستقیم و غیررسمی بین حرفه ای ها عملی باشد.

برخی از حرفه‌ای‌ها مشارکت شما در رسانه‌های اجتماعی را مثبت ارزیابی می‌کنند و به جای ارسال ایمیل یا تماس با شما، انتخاب می‌کنند که در آنجا با شما تماس بگیرند. اینها برخی از جنبه های مثبت بسیاری است که رسانه های اجتماعی به ارمغان آورده اند.

یک کد QR

کدهای QR در هر جهت در حال پیشرفت هستند. آنها بارکدهایی هستند که حاوی یک پیام هستند، معمولاً یک URL به یک صفحه خاص یا اعدادی که می توانند با چیزی مانند شماره تلفن مطابقت داشته باشند. آنها را روی بسته بندی، تبلیغات در ایستگاه اتوبوس می بینید، و به طور فعال توسط هزاران شرکت در سراسر جهان استفاده می شود.

اگر فضای کارت ویزیت شما در حال اتمام است یا طرح بندی کارت ویزیت جایگزین را انتخاب می کنید، ارزش آن را دارد که کدهای QR را اضافه کنید.

اگر صاحب یک وب‌سایت شخصی هستید، می‌توانید صفحه فرود را جاسازی کنید که بازدیدکنندگان با اسکن کردن آن با تلفن‌های خود، اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند. یک کد QR می تواند افراد را به رسانه های اجتماعی شما هدایت کند یا به آدرس ایمیل شما اشاره کند. امکانات در اینجا بی پایان است.

آیا باید عکس خود را روی کارت ویزیت خود قرار دهم؟

کارت ویزیت فقط مربوط به تصویر برند نیست. یک پرتره از خود یا یک عکس تلطیف شده از خودتان می تواند لمس شخصی تری به ارمغان بیاورد و خود انسانی شما را آشکار کند. علاوه بر این، فقط متن می تواند برای بسیاری از افراد طاقت فرسا باشد، بنابراین قرار دادن تصویری از شما می تواند ارتباط طبیعی تری با مخاطبان خود ایجاد کند.

قرار دادن عکس خود بر روی کارت ویزیت به صنعتی که در آن مشغول هستید نیز بستگی دارد. صاحب یک کسب و کار خرده فروشی می تواند از استفاده از عکس آنها سود ببرد و با نشان دادن اینکه چهره ای پشت نام وجود دارد به همه کمک می کند.

مثلاً فرض کنید آرایشگر یا نانوا هستید. در این صورت، تصویری از شما ممکن است منطقی باشد، زیرا نگاه کردن به متخصص می تواند به ارتباط با مشتریان بالقوه به روشی متفاوت و طبیعی تر کمک کند.

کارت ویزیت دیجیتال وجود دارد

برای افرادی که چیز متفاوتی می‌خواهند، کارت‌های ویزیت دیجیتال یک طرح پشتیبان مناسب هستند و به شکل استعاری در اشکال و اشکال مختلفی وجود دارند.

اینها یک راه عالی برای نشان دادن خود به عنوان یک فرد خلاق، وبلاگ نویس یا عکاس هستند. کارت ویزیت دیجیتال نیازی به چاپ ندارد، به این معنی که آنها سازگار با محیط زیست هستند.

معمولاً، می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق برنامه‌های بی‌شماری موجود برای تلفن‌های هوشمند، یکی ایجاد کنید، در حالی که بسیاری از آنها اطلاعات مربوطه را در کدهای QR مناسب جاسازی می‌کنند.

چگونه کارت ویزیت را جالب کنم؟

بیش از چند مورد وجود دارد که یک کارت ویزیت خوب را می سازد. بیایید همه آنها را در زیر مرور کنیم.

رویکرد حرفه ای داشته باشید

رویکرد حرفه ای به معنای ساده و ظریف نگه داشتن طرح است. یک تکه کاغذ ساده، یک رنگ تسکین دهنده، نام، عنوان و اطلاعات تماس شما تمام چیزی است که نیاز دارید. کارت ویزیت شما می تواند منعکس کننده شخصیت حرفه ای شما باشد.

این برای انتقال تصویر جدی تری کافی است و نشان می دهد که شما حرفه ای هستید که از درون و بیرون حرفه خود را می شناسید.

خلاق بودن

اگرچه می توان از این برای یک موضع گیری حرفه ای استفاده کرد، اما خلاق بودن یک کارت ویزیت جذاب را تعریف می کند.

استفاده از رنگ‌های پررنگ، متن دست‌نویس و چند عنصر طراحی نمونه‌های خلاقانه‌ای هستند که می‌توانند یک کارت ویزیت جذاب و به یاد ماندنی بسازند. به یاد داشته باشید که متن دست نویس عمدتاً برای مشاغل خلاق مانند نقاشان و عکاسان مناسب است، اما خلاقیت هیچ مرزی ندارد. ببینید چه چیزی برای خط کار شما بهترین است.

تصاویر کار خود را ترکیب کنید

این یکی دیگر از اطلاعات مهمی است که می توانید به کارت ویزیت خود اضافه کنید. اگر یک عکاس آزاد یا طراح گرافیک هستید، سعی کنید از برخی از کارهای گذشته خود به عنوان پس زمینه استفاده کنید. این یک ایده عالی و خلاقانه است.

از طرف دیگر، می توانید با بسیاری از پروژه های موجود در نمونه کار خود، تصاویر تمام عرض را آزمایش کنید. اگر این ایده را دوست دارید، در نظر بگیرید که تصویر شما با متن اطراف آن چگونه به نظر می رسد. شما می خواهید تأثیری بگذارید، اگرچه نتیجه خواندن باید لذت بخش باشد.

به یاد داشته باشید که از طرح های حداقلی استفاده کنید

اضافه کردن چیزهای زیادی به کارت ویزیت شما می تواند منجر به درهم ریختگی اطلاعات شود. کارت‌های ویزیت معمولاً دارای اصول اولیه هستند، بنابراین انتخاب چیدمان و طراحی مناسب می‌تواند منجر به دستکاری‌های زیادی با فونت‌ها و عناصر طراحی شود.

گاهی اوقات کمتر بهتر است، و این در مورد کارت ویزیت نیز صدق می کند. تعجب خواهید کرد که چه طرح هایی را می توانید تنها با یک فونت، یک رنگ و تنها یک عنصر طراحی ایجاد کنید.

فونتی را انتخاب کنید که کار شما را به بهترین شکل توصیف کند

این ما را به اهمیت تایپوگرافی سوق می دهد. فونت ها ذهنی هستند، اما برخی از قوانین نرم وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید تا بتوانید از فونت ها در پروژه بعدی بهتر استفاده کنید.

برای مثال، اگر گل فروشی یا سفال فروشی دارید، می توانید از فونت های دست نویس استفاده کنید. از سوی دیگر، تایپوگرافی Bold برای حرفه ای ها مناسب تر است که می خواهند از طریق یک عبارت یا برچسب توجه را به خود جلب کنند.

برخی از انواع فونت ها به خوبی با یکدیگر بازی می کنند. انتخاب فونت یکسان برای همه چیز می تواند نتیجه ای منسجم ایجاد کند، اما سعی کنید وزن و انواع مختلف فونت را آزمایش کنید تا بهترین ظاهر را داشته باشید.

از متن افقی و عمودی استفاده کنید

فکر کردن خارج از چارچوب به دستیابی به نتایج عالی کمک می کند. و این در مورد کارت ویزیت نیز صدق می کند. استفاده از متن افقی بسیار رایج است، اما سعی کنید با متن عمودی تست کنید و نتایج را بررسی کنید.

قرار دادن محتوایی مانند نام و نقش شما در مکان‌های غیر سنتی همچنان می‌تواند منجر به نتایج ظریف و قابل خواندن شود در حالی که مشتریان بالقوه شما برای مدت طولانی‌تری به کارت ویزیت شما چسبیده‌اند.

عمودی رفتن فقط یک موضوع دیدگاه است

چرا روی فونت توقف کنید؟ از زاویه ای متفاوت استفاده کنید و کارت ویزیت را 90 درجه بچرخانید تا قفل خلاقیت خود را باز کنید. سپس از همان اطلاعاتی که در هر طرح دیگری وجود دارد استفاده کنید.

در حالی که در آن هستید، قرار دادن تصویر و متن را آزمایش کنید. این رویکرد شیک بیشتر برای متخصصان خلاق و افرادی که اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند مناسب است.

رنگ هایی را انتخاب کنید که همدیگر را تحسین می کنند

رنگ ها می توانند احساسات ایجاد کنند، پس چرا از آنها به نفع خود استفاده نکنید؟ برای ایجاد تصویری منسجم و واقعی از خود، از رنگ هایی استفاده کنید که به خوبی با یکدیگر کار می کنند.

رنگ ها می توانند احساسات را بیان کنند. رنگ های پاستلی راهی عالی برای انتقال احساسات و افزودن شخصیت به کارت ویزیت شما هستند. سعی کنید با کمک ابزارهای آنلاین مانند Coolors.co رنگ های دوگانه یا پالت هایی را پیدا کنید که به خوبی با هم کار کنند.

با مواد مختلف آزمایش کنید

تا کنون نکاتی را برای جذاب کردن کارت ویزیت شما بیان کرده ایم، اما جنبه های فیزیکی واقعی آن چطور؟

عناصر هنر خود را با جزئیات برگرفته از کسب و کار خود ترکیب کنید. انتخاب مواد مجزا می تواند تصویر کارت ویزیت شما را تقویت کرده و آن را برجسته کند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک جواهر فروشی هستید، از لهجه های براق روی کارت ویزیت خود استفاده کنید تا تاثیرگذار باشید.

می‌توانید زیبایی‌شناسی برجسته روی کارت ویزیت را امتحان کنید تا داستانی را تعریف کنید و احساسات را از طریق لمس تحریک کنید. کارت های برجسته معمولاً گران تر هستند، اما راه خوبی برای ظاهر حرفه ای است.

کارت ویزیت-ایده-هایی-برای-ایجاد-برداشت-درون-02

چه چیزی را نباید روی کارت ویزیت بگذارم؟

ایجاد کارت ویزیت خود به این معنی است که شما مسئول هر خطایی هستید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به کارت ویزیت تعلق ندارد.

  • اشتباهات تایپی و نقطه گذاری: کپی خود را از طریق ابزارهای غلط املایی اجرا کنید تا اشتباهات املایی برطرف شود.
  • متنی که خواندن آن دشوار است: مطمئن شوید که از فونت ها و اندازه های مناسب استفاده می کنید.
  • اطلاعات شخصی و سرگرمی ها: اینها به کسب و کار شما مرتبط نیستند، بنابراین نباید در کارت ویزیت شما باشند.
  • تصاویر با وضوح پایین: تصاویر بد و پیکسلی می‌توانند غیرحرفه‌ای به نظر برسند، بنابراین بررسی کنید که فایل‌های با وضوح بالا در دسترس شما هستند.

برای طراحی کارت ویزیت از چه نرم افزاری استفاده کنم؟

اگرچه نرم افزارهای تخصصی برای طراحی کارت ویزیت دارای محدودیت هایی هستند، اما طراحان تمایل دارند از راه حل های استاندارد صنعتی مانند Adobe Illustrator یا Photoshop برای مطابقت بهتر با نیازهای خود استفاده کنند.

به دلیل ماهیت پروژه، باید به نرم افزاری نگاه کنید که می تواند با گرافیک برداری کار کند تا جزئیات را فدای محصول نهایی خود نکنید. گرافیک های برداری می توانند در هر وضوحی به خوبی مقیاس شوند، و به همین دلیل، آنها در درجه اول برای رسانه های چاپی و تبلیغات استفاده می شوند.

افکار نهایی

افکار پایانی ما این است که کارت‌های ویزیت هنوز اهمیت دارند، حتی امروزه بیشتر. کارت ویزیت در عصر دیجیتال به افراد شخصیت شخصی تری می دهد و در عین حال ارتباطات واقعی بین حرفه ای ها ایجاد می کند.

کارت‌های ویزیت علاوه بر هزینه کمی که دارند، می‌توانند مؤثرترین راه برای بازاریابی کسب و کار شما در یک جلسه یا نمایشگاه باشند. و مهمتر از همه، به کسی که برای اولین بار با شما و کسب و کار یا شرکت شما ملاقات می کند، تأثیر بسیار خوبی می دهد.

اگر می خواهید درباره نحوه ایجاد و چاپ کارت ویزیت اطلاعات بیشتری کسب کنید، 10 بهترین خدمات چاپ کارت ویزیت آنلاین ما را بررسی کنید تا مورد مناسب خود را انتخاب کنید.

سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *