محافظت از آنتی ویروس نیازی به هزینه یک دست و یک پا ندارد. در اینجا برخی از بهترین برنامه های آنتی ویروس رایگان برای مک در سال 2024 آورده شده است.

حتی کامپیوترهای مک نیز ممکن است مورد حمله بدافزار قرار گیرند، علیرغم اینکه بسیاری از مردم برعکس آن را باور دارند. اگر بدترین اتفاق بیفتد، ممکن است متوجه شوید که داده‌های مک شما می‌تواند از راه دور قفل شود و هکرها قفل داده‌های شما را تا زمانی که باج نپردازید باز نمی‌کنند. اطلاعات شخصی یا مالی شما نیز ممکن است در خطر باشد. در نتیجه استفاده از بهترین آنتی ویروس ها و بهترین فیلتر شکن ها برای مک نیز همانند ویندوز و دیگر سیستم عامل ها نیاز است.

مک شما برخی از دفاع‌های قوی دارد، از جمله Gatekeeper، که نیاز به تأیید برنامه‌های دانلود شده قبل از راه‌اندازی دارد، و XProtect که بدافزار شناخته‌شده را اسکن می‌کند. با این حال، برخی از بدافزارها از طریق این دفاع‌ها می‌آیند و یک برنامه آنتی ویروس ممکن است بتواند قبل از اینکه خیلی دیر شود، این بدافزار را شناسایی کند.

خبر خوب این است که بدون نیاز به پرداخت چیزی، نرم افزار آنتی ویروس را برای مک خود دریافت می کنید. در اینجا برخی از بهترین برنامه های آنتی ویروس رایگان برای مک در سال 2024 آورده شده است.

بخوانید: معرفی ۳ آنتی ویروس قابل حمل در USB

Malwarebytes رایگان
بدافزار بایت رایگان

Malwarebytes یک نرم افزار آنتی ویروس رایگان است که می تواند بدافزار را در مک شما اسکن کند. هیچ حفاظتی در زمان واقعی وجود ندارد. شما باید یک اسکن Malwarebytes را به صورت دستی اجرا کنید، اما می تواند هر بدافزاری را که ممکن است از طریق شکاف های مک شما سر بخورد، جستجو کند.

اگر برنامه را به نسخه پولی ارتقا دهید، ویژگی‌های اضافی در دسترس است. با اشتراک، اسکن های خودکار، محافظت در زمان واقعی، مسدود کردن ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و محافظت در برابر برنامه های توسعه دهندگان مشکوک را دریافت می کنید. همچنین یک VPN در برنامه Premium Plus گنجانده شده است.

بخوانید: آنتی ویروس macafee

نسخه رایگان Malwarebytes زنگ‌ها و سوت‌های زیادی ندارد، اما گزینه خوبی برای تکمیل حفاظت بدافزاری است که قبلاً در macOS تعبیه شده است. می‌توانید آن را بارها و بارها اجرا کنید تا هر بدافزاری را که مک شما شناسایی نکرده است پیدا کنید.

آنتی ویروس رایگان و امنیت اینترنت TotalAV
آنتی ویروس رایگان totalav برای مک

Total AV به شما اجازه می دهد تا یک اسکن دستی بدافزار را برای شناسایی هر گونه بدافزار، ترسناک، ابزار تبلیغاتی مزاحم، باج افزار یا تروجان اجرا کنید. همچنین به دنبال هر برنامه بالقوه ناخواسته ای می گردد که بتواند حریم خصوصی و امنیت مک شما را به خطر بیندازد. اگر TotalAV هر گونه مشکلی را کشف کرد، می توانید تهدیدات احتمالی را حذف یا قرنطینه کنید.

همچنین برخی از ویژگی های مفید دیگر در نسخه رایگان TotalAV وجود دارد، از جمله پاک کننده آشغال، یاب فایل تکراری، پاک کننده مرورگر و مدیر راه اندازی.

اگر می‌خواهید بدون اجرای اسکن‌های دستی از محافظت در زمان واقعی محافظت کنید، باید به نسخه پولی TotalAV ارتقا دهید. با اشتراک، به طیف وسیعی از ویژگی های دیگر، از جمله مدیر رمز عبور و VPN نیز دسترسی خواهید داشت.

Avira Free Security
امنیت رایگان آویرا

اکثر گزینه‌های موجود در این لیست ویژگی‌های اساسی را ارائه می‌کنند که از شما می‌خواهد هر بار که می‌خواهید به دنبال بدافزار در مک خود بگردید، اسکن دستی را اجرا کنید. با این حال، با Avira، اسکن بلادرنگ و مجموعه ای از ویژگی های مفید دیگر را دریافت می کنید.

این یک برنامه کاربردی سبک وزن است که می تواند تهدیداتی مانند باج افزار، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و جاسوس افزارها را اسکن کند و به شما امکان می دهد تا برنامه ای برای اسکن های خود تنظیم کنید، بنابراین نیازی به اجرای دستی آنها ندارید. شما همچنین از محافظت بلادرنگ برخوردار می شوید که تمام فایل های جدید را برای هر گونه تهدید مخرب اسکن می کند و می تواند فایل های مشکوک را در قرنطینه قرار دهد.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید یک ادمین با رمز عبور و یک VPN نصب کنید، و همچنین برای کمک به سرعت بخشیدن به Mac خود، به دنبال موارد ناخواسته اسکن کنید. می‌توانید برای ویژگی‌های اضافی مانند پاک‌کننده کوکی، مدیر راه‌اندازی، و حذف‌کننده برنامه، به یک حساب پولی ارتقا دهید.

اسکنر ویروس Bitdefender
آنتی ویروس رایگان بیت دیفندر برای مک

Bitdefender یک اسکنر ویروس ساده بدون هیچ ویژگی اضافی است، اما کاری که انجام می دهد، به خوبی انجام می دهد. می‌توانید یک اسکن دستی از مکان‌های مهم در مک خود اجرا کنید یا یک اسکن عمیق سیستم را اجرا کنید که بیشتر طول می‌کشد، اما در هر گوشه مک شما شکار می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید مکان خاصی را در مک خود اسکن کنید تا در صورت نگرانی که ممکن است فایل‌ها یا پوشه‌ها حاوی بدافزار باشند، اسکن سریعی از برخی فایل‌ها یا پوشه‌ها انجام دهید. اگر نیاز به اسکن سریع دارید، این اسکن متمرکز یک گزینه عالی است، زیرا با تعداد محدودی از فایل‌ها برای اسکن، سرعت آن بسیار بیشتر است.

با این حال، هیچ حفاظتی در زمان واقعی وجود ندارد. اگر می خواهید بدافزار را جستجو کنید، باید اسکن ها را به صورت دستی اجرا کنید. با این حال، برنامه هر ساعت با آخرین اطلاعات به روز می شود، بنابراین هر بار که اسکن را اجرا می کنید، از به روزترین اطلاعات بدافزار استفاده می کنید.

یکی دیگر از مزایای Bitdefender Virus Scanner این است که مستقیماً از طریق اپ استور در دسترس است، بنابراین شما این احساس آزاردهنده را ندارید که با نصب یک برنامه ویروس رایگان که از اینترنت از یک توسعه دهنده ناشناس دانلود شده است، ممکن است در واقع بدافزار را به جای حذف آن نصب کنید. آی تی.

اگر ویژگی‌های بیشتری می‌خواهید، می‌توانید به آنتی‌ویروس Bitdefender برای Mac ارتقا دهید، که شامل محافظت بلادرنگ، مسدود کردن ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، V2ray vpn، محافظت از مرورگر و حتی محافظت از پشتیبان‌گیری‌های Time Machine شما می‌شود.

Avast Security

آنتی ویروس رایگان avast برای مک

 

شهرت Avast در سال های اخیر ضربه جدی خورده است. مشخص شد که این شرکت اطلاعات کاربران را برای سود قابل توجه به شرکت های بزرگ فروخته است. با این حال، به نظر می رسد این شرکت اکنون به این موضوع پایان داده است. می توانید در انتهای مقاله بیشتر بخوانید و تصمیم خود را بگیرید که آیا فکر می کنید باید یک آنتی ویروس رایگان از این شرکت نصب کنید یا خیر.

Avast Free Antivirus for Mac یک برنامه آنتی ویروس رایگان است که با اسکن هر فایل جدیدی که به مک شما باز یا اضافه شده است، محافظت بی درنگ را ارائه می دهد. می‌توانید اسکن‌های دستی را برای جستجوی بدافزار اجرا کنید، اما همچنین می‌توانید اسکن‌های معمولی را در صورت نیاز و زمانی که به آن‌ها نیاز دارید، برنامه‌ریزی کنید.

همچنین یک مانیتور ترافیک وجود دارد که نشان می دهد برنامه های شما چقدر داده استفاده می کنند و داده ها کجا می روند. بازرس شبکه همچنین آسیب‌پذیری‌های شبکه شما را اسکن می‌کند و به دنبال هر کسی می‌گردد که ممکن است پیگ‌بک کند. شما همچنین یک محافظ ایمیل دریافت می کنید.

در صورت تمایل به ویژگی‌های اضافی، مانند امکان اسکن ایمیل‌ها در یک صندوق پستی خاص، و یک سپر باج‌افزار برای محافظت از فایل‌هایتان در برابر گروگان‌گیری، می‌توانید به اشتراک Premium ارتقا دهید. اشتراک Ultimate همچنین حفاظت ردیابی، ابزارهای پاکسازی و VPN ایمن را اضافه می کند.

آنتی ویروس رایگان AVG برای مک
میانگین آنتی ویروس رایگان برای مک

AVG و Avast زندگی خود را به عنوان شرکت های جداگانه آغاز کردند. در سال 2016، Avast اکثریت سهام AVG را خریداری کرد و در واقع یک تجارت را ایجاد کرد. با این حال، هر دو برند هنوز با نام اصلی خود کار می کنند. به این ترتیب، AVG نیز بخشی از رسوایی فروش اطلاعات مشتریان بود. هر دو شرکت اکنون اعلام کرده اند که متعهد به احترام به حریم خصوصی مشتریان هستند. در بخش بعدی می‌توانید درباره این رسوایی بیشتر بخوانید.

AVG Free Antivirus for Mac به شما امکان می دهد اسکن دستی برای ویروس ها و سایر بدافزارها را اجرا کنید. همچنین حفاظت بلادرنگی وجود دارد که هر فایل جدید را از نظر خطرات، از جمله برنامه‌های بالقوه ناخواسته بررسی می‌کند. فایل‌های آلوده در قرنطینه قرار می‌گیرند تا نتوانند به مک شما آسیب برسانند. همچنین یک سپر ایمیل در نسخه رایگان موجود است.

اسکن هوشمند علاوه بر یافتن بدافزار، فایل‌ها و پوشه‌های در معرض خطر باج‌افزار را نیز شناسایی می‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید این فایل‌ها و پوشه‌ها را ایمن کنید، باید به اشتراک پولی ارتقا دهید. این همچنین به شما امکان دسترسی به یک بازرس شبکه را برای اسکن آسیب پذیری های شبکه شما می دهد. شما همچنین یک سپر باج افزار و یک سپر وب سایت جعلی دریافت می کنید.

آیا می توانید به AVG یا Avast اعتماد کنید؟

Avast و AVG دو تا از بزرگترین نام ها در نرم افزارهای آنتی ویروس هستند. به همین دلیل است که متوجه شدیم هر دو شرکت مقادیر زیادی از داده های شخصی کاربران را جمع آوری می کنند بسیار شوکه کننده بود. این داده ها سپس به مبلغ قابل توجهی به شرکت های بزرگی مانند گوگل فروخته می شد.

داده ها از طریق یک شرکت تجمیع کننده که متعلق به Avast بود به نام Jumpshot فروخته شد. از زمانی که رسوایی منتشر شد، Jumpshot تعطیل شد و هر دو شرکت متعهد شدند از اطلاعات شخصی شما محافظت کنند.

آیا می توانید به این شرکت ها اعتماد کنید؟ این واقعاً یک مورد ترجیح شخصی است. ممکن است این دیدگاه را داشته باشید که اگر آنها دستگیر شوند، بعید است که دوباره چنین چیزی را امتحان کنند. یا ممکن است فکر کنید که پلنگ هرگز لکه های خود را تغییر نمی دهد. اگر نگرانی دارید، بهتر است گزینه دیگری را انتخاب کنید.

آیا استفاده از نرم افزار آنتی ویروس رایگان بی خطر است؟

یک ضرب المثل قدیمی می گوید وقتی چیزی رایگان است، شما محصول آن هستید. توسعه و نگهداری نرم‌افزار آنتی‌ویروس هزینه دارد و شرکت‌ها باید به نحوی آن را جبران کنند. چه از طریق فروش بر روی داده های شما باشد و چه از طریق خودداری از ویژگی های کلیدی، شما را وادار به ارتقای پولی می کند، پول باید از جایی به دست بیاید.

با این حال، اگر فقط به دنبال محصولی هستید که کامپیوتر شما را برای بدافزار اسکن کند، بدون هیچ گونه زنگ و سوت اضافی، همه برنامه‌های موجود در این لیست می‌توانند این کار را انجام دهند. ممکن است متوجه شوید که ویژگی های کافی دارید که نیازی به ارتقاء آنها ندارید. تا زمانی که شرکت قابل اعتماد است، شما و داده هایتان باید ایمن باشید.

آیا در مک به آنتی ویروس نیاز دارم؟

یک باور رایج وجود دارد که مکینتاش برخلاف کامپیوترهای ویندوزی با بدافزار مشکلی ندارند. این تا یک نقطه معتبر است; اپل دارای اکوسیستم محصورتر و همچنین محافظت های داخلی مانند Gatekeeper و XProtect است. این بدان معناست که مک ها به مراتب کمتر مستعد حملات موفق بدافزار هستند.

با این حال، برخی از بدافزارها هنوز از طریق شکاف ها عبور می کنند. این بدافزار می تواند آسیب جدی به داده های شما وارد کند و همچنین حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد. استفاده از نرم‌افزار آنتی ویروس رایگان برای مک اضافی می‌تواند به ردیابی بدافزارهایی که مک شما آنها را نگرفته کمک کند. قطعا ارزش تامل دارد.

منبع: دیجیتال مارکتینگ چی محتوا

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *