بنیانگذاران اینستاگرام Artifact را معرفی کردند، یک برنامه جمع آوری اخبار مبتنی بر هوش مصنوعی



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

بیش از چهار سال پس از ترک اینستاگرام، بنیانگذاران، کوین سیستروم و مایک کریگر، به بازار بازگشتند تا راه اندازی یک برنامه جدید را اعلام کنند: Artifact.

ایده این برنامه ایجاد یک فید شخصی شده است که حاوی مقالاتی است که از سرمقاله‌های مختلف از روزنامه‌های بزرگ مانند نیویورک تایمز گرفته تا متن‌های خالقان کوچک از متنوع‌ترین حوزه‌ها انتخاب شده است، با هدف تبدیل شدن به یک نوعی “TikTok برای متن”.

آرتیفکت چیست؟

Artifact از هوش مصنوعی برای درک علایق کاربران و ایجاد یک فید خبری شخصی سازی شده استفاده می کند (هرچه بیشتر از برنامه استفاده کنید، الگوریتم بیشتر شخصی می شود)، که در آن به زودی می توانید سایر کاربران را دنبال کنید و از طریق نظرات با آنها تعامل کنید. و پیام های مستقیم، تشویق به بحث در میان دوستان خود.

مهم است که تأکید شود Artifact از منابع تأیید شده تهیه می شود و اخبار و اطلاعات با کیفیت بالا را تضمین می کند. این شرکت قبل از تایید آنها را از طریق یک فرآیند بررسی واقعیت بررسی می کند. با این حال، الگوریتم ممکن است محتوایی را نیز ارائه دهد که کاربر ممکن است با آن موافق نباشد.

این برنامه اکنون برای اندروید و iOS در دسترس است و افرادی که علاقه مند به امتحان Artifact هستند نیاز به دعوت نامه دارند، اما در حال حاضر می توانند از طریق این دعوت نامه ثبت نام کنند. لیست انتظاربا توجه به توییتی که سیستروم در حساب شخصی خود در شبکه مرغی ایجاد کرده است.

در نهایت، این پلتفرم می‌تواند تبلیغات شخصی‌سازی شده را برای کاربرانی که به طرح رایگان دسترسی دارند نمایش دهد، اما گزینه‌های پولی مانند اشتراک‌های پریمیوم توسط تیم برنامه در حال بررسی است.

الهام؟ رقیب جدید؟

ایده این اپلیکیشن برای بازار دیجیتال جدید نیست، زیرا Byte Dance – شرکتی که مالک TikTok است – اپلیکیشنی با همان منطق دارد. toutiao، بزرگترین گردآورنده اخبار چین با بیش از 200 میلیون کاربر در حال حاضر و ارزش آن 75 میلیارد دلار است.

Artifact اخیراً به عنوان رقیب احتمالی (یا حمله مستقیم) برای توییتر نیز در نظر گرفته شده است توسط ایلان ماسک خریداری شد.

صرف نظر از این، واضح است که این اپلیکیشن از بهترین فناوری‌های هر پلتفرمی که در حال حاضر موفق است، الهام گرفته شده است. نمونه ای از این پیش بینی فید الگوریتمی است که توسط TikTok رایج شده و اکنون توسط Artifact برای فیدهای متنی استفاده می شود.

علاوه بر این، Systrom به حساب می آید پلتفرمر که آنها همچنین از پیشرفت های هوش مصنوعی الهام گرفته اند، مانند تبدیل کننده از Google، که به رایانه ها کمک می کند زبان ها و زمینه ها را بهتر درک کنند. (ChatGPT نمونه ای از یک برنامه است که بر اساس معماری Transformer ساخته شده است.)

هوش مصنوعی دیگر آینده نیست، واقعیت است، و با راه اندازی ChatGPT در سال گذشته، علاقه و کنجکاوی در مورد این فناوری در بین شرکت ها و متخصصان صنعت فناوری و بازاریابی به شدت افزایش یافت.

بنابراین، برای متخصصان لازم است ذهنی باز داشته باشند تا درک کنند که آرتیفکت در چه زمینه ای در بازار نصب می شود، زیرا توسط دو غول فناوری ایجاد شده است، این امکان وجود دارد که به برنامه / منبع دیگری برای ما تبدیل شود. دستی در ایجاد جوامع آنلاین و جستجوی محتوای دست اول.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *