موسسه بازاریابی محتوا میزبان بحثی درباره بزرگترین روندهای امسال بود.

“محتوا هرگز شما را متمایز نمی کند، این ایده ها هستند که شما را متمایز می کنند.”

در جریان کنفرانس اخیر تجربه برند موسسه بازاریابی محتوا، بازاریاب محتوای VIP وردپرس، Kayla Mehojah با رابرت رز، استراتژیست ارشد CMI و مشاور بازاریابی استراتژیک، امی هیگینز، در مورد یافته‌های عمیق و پیامدهای تجاری عملی ما صحبت کرد. گزارش 2023 محتوا مهم است.

از سایه طولانی هوش مصنوعی گرفته تا ارزش ایجاد «محتوای کمتر» حتی با افزایش تقاضا، این سه نفر به پرسش‌هایی در ذهن بازاریاب‌هایی که منابع به چالش کشیده‌اند در همه جا فکر کرده و پاسخ دادند، مانند:

آیا باید انتظار داشته باشیم که تیم های محتوا و بودجه به رشد خود ادامه دهند؟

بر اساس این واقعیت که تیم ها و بودجه ها به طور پیوسته در دو سال گذشته رشد کرده اند – با وجود عدم اطمینان اقتصادی در آینده – آینده رشد محتوا امیدوارکننده است.

با این حال، کلید تقویت این رشد، جذب رهبری با اثبات ارزش محتوا است. این کار با داشتن اهداف درآمدی مرتبط با محتوا انجام می شود. در واقع، بر اساس گزارش 2023 محتوا مهم است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که 82 درصد نیز می‌گویند که نیاز به محتوا برای افزایش درآمد در حال افزایش است.

آیا باید محتوای خود را با درآمد مرتبط کنید؟

چگونه تیم های محتوا می توانند بر کیفیت بر کمیت تمرکز کنند؟

برای تیم های در حال رشد، تمرکز بر استراتژی محتوا و سیستم ها برای اطلاع از این استراتژی نمی تواند بیش از حد مورد تاکید قرار گیرد. زیرا بدون ادغام مدیریت پروژه و عملیات محتوا، شما با مشکل مواجه خواهید شد تا درآمد را به محتوای خود بازگردانید.

وقتی به منابع فکر می کنیم، چیزهایی را که مهم هستند از دست می دهیم – استراتژی پس زمینه، کلمات کلیدی، برچسب ها، و غیره.

امی هیگینز، مشاور بازاریابی استراتژیک

یک استراتژی قوی، با پشتیبانی عملیات بازاریابی، بخش گمشده معادله محتوا است. امی می گوید: «اگر عملیات خود را به درستی تنظیم نکنید، چرخش با تغییر جهان و اقتصاد دشوار است. اگر در مورد کاری که انجام می‌دهید استراتژیک نباشید، اثبات ROI دشوار است.

شروع به شخصی سازی کنید

بخشی از این استراتژی باید شامل شخصی سازی باشد زیرا می تواند به عنوان پله ای برای اولویت بندی محتوای با کیفیت و مرتبط برای مخاطبان شما عمل کند. وقتی روی محتوایی تمرکز می کنید که نتیجه می دهد، ناگزیر به تولید محتوای کمتری خواهید بود.

“آنچه ما می بینیم غیرقابل انکار است. تیم‌هایی که استراتژی شخصی‌سازی دارند، محتوای کمتری تولید می‌کنند.»

— Kayla Mehojah، بازاریاب محتوا، وردپرس VIP

یک نمودار میله ای که مقدار مورد نظر محتوا را بر اساس استراتژی شخصی سازی نشان می دهد.  کسانی که شخصی‌سازی می‌کنند می‌خواهند محتوای کمتری تولید کنند، در حالی که کسانی که شخصی‌سازی نمی‌کنند می‌خواهند محتوای بیشتری تولید کنند.

بر نیازهای مخاطب تمرکز کنید

ترافیک بالای صفحه ممکن است موفقیت آمیز به نظر برسد، اما اگر نرخ پرش بالا باشد، شروع کننده نیست. به این ترتیب، شما ثابت می‌کنید که فقط می‌توانید یک صفحه فرود را با موفقیت بازاریابی کنید، نه انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنید و نه به ارزش کسب و کارتان کمک کنید.

با راه اندازی یک سفر تقاضای مشتری شروع کنید، و مشخص کنید که محتوای شما در آن سفر کجا قرار می گیرد. حسابرسی محتوا را کامل کنید تا بدانید چه محتوایی بیشترین کمک را به آن سفر می کند. این زمان عالی برای اولویت‌بندی محتوایی است که شکاف‌ها را پر می‌کند، محتوایی را که کار نمی‌کند به‌روزرسانی یا حذف می‌کند و آنچه را که به اهدافتان کمک می‌کند، مشخص کنید.

هیچ کس هرگز نگفت: «بیایید یک ممیزی محتوا انجام دهیم. ممیزی محتوا جالب نیست، اما انجام آنها به صورت دوره ای بهتر از انجام آنها هر چند سال یکبار است. مثل تمیز کردن کمد لباستان می‌ماند—شما نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، اما اگر این کار را اغلب انجام دهید، آسان‌تر می‌شود.»

-رابرت رز، استراتژیست ارشد، CMI

نکته حرفه ای: مراحل حسابرسی محتوا را با ما بیاموزید چگونه بازاریابی محتوایی بهتری انجام دهیم سلسله

تلاش بیشتر مبتنی بر داده را برای چیزی که ایجاد می کنید انجام دهید تا در برآوردن آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند، بیشتر پیش رود. امی می گوید: «مردم به جای نیازهای مخاطب، به نیازهای کسب و کار نگاه می کنند. آنها هرگز نمی پرسند “مخاطب چه می خواهد؟”

به جای تولید محتوا به خاطر محتوا، روی محتوای باکیفیت که نیازهای مخاطب را برآورده می کند، تمرکز کنید.

چرا تیم های محتوا باید از داده ها استفاده کنند؟

داده ها به تمرکز روی محتوایی که نتیجه می دهد کمک می کند. وقتی بازاریابان از منابع به عنوان بزرگترین چالش خود یاد می کنند، یادگیری اولویت بندی محتوا شما را به اهداف خود نزدیک می کند. مهمترین راه برای انجام این کار استفاده از تجزیه و تحلیل محتوا است. Kayla می‌گوید: «داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های مهم کلیدی هستند، به‌ویژه اگر در مورد تغییر به استراتژی محتوای کیفیت بیش از کمیت جدی هستید. ردیابی عملکرد محتوا به شما نشان می‌دهد که مخاطبان شما از نظر موضوعات و قالب‌ها چه می‌خواهند، چگونه به آن محتوا پاسخ می‌دهند و در مرحله بعد چه چیزی را باید تولید کنید.

KPIها و معیارهای مناسب برای هر کانال، موضوع و قالب تعیین کنید. مراقب باشید عملکرد محتوا را تعمیم ندهید، زیرا ممکن است تصمیم گیری شما را منحرف کند. معیارهای عملکرد برای یک وبلاگ هیولا با مخاطبان گسترده لزوماً ترجمه نمی‌شود و نمی‌تواند برای یک وبلاگ خاص قابل استفاده باشد. امی می گوید: «این مقایسه سیب و پرتقال است.

“مردم تجزیه و تحلیل محتوا را به عنوان یک اندازه برای همه می بینند، اما هر نوع و قالب محتوا KPI های متفاوتی خواهد داشت.”

-کایلا مهجا

کلید این معیارها اندازه‌گیری آنچه مهم است و استفاده از آن معیارها برای جمع‌آوری بینش مخاطبان است. به جای بازدید از صفحه و کلیک، معیارهایی را که به اهداف شما کمک می کنند، شناسایی کنید. آیا تبدیل است؟ زمان نامزدی؟ نرخ گردش مجدد؟ این شاخص‌های کلیدی عملکرد برای هر برندی متفاوت به نظر می‌رسند، اما هر چه که هستند، مطمئن باشید که می‌توانید آن‌ها را به مسیر تقاضا و اهداف عملکرد خود مرتبط کنید.

«به جای تأثیر روی مخاطب، روی محتوا تمرکز می شود. ما چیز اشتباهی را اندازه‌گیری می‌کنیم—تعداد تراکنش‌ها، نه هدف تراکنش‌ها. این به ما در تصمیم گیری استراتژیک کمک نمی کند.»

-رابرت رز

داده ها نه تنها به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند، بلکه تنها راه برای اثبات واقعی ارزش محتوای خود و پیوند دادن محتوای خود به بازگشت سرمایه است. و گره زدن محتوا به ROI باعث خرید رهبری می شود که به رشد بودجه و تیم شما کمک می کند و این چرخه را ادامه می دهد.

در متن آمده است: "آینده محتوا روشن است، اما داده ها جرقه خواهند بود"

چگونه تیم های محتوا می توانند به بخشی جدایی ناپذیر از تجارت تبدیل شوند؟

اولین قدم داشتن یک صندلی و صدا پشت میز است. از نشان دادن محتوای ارزشی که برای نقش شما، نقش آنها و سازمان به عنوان یک کل به ارمغان می آورد، به رهبران و سایر ذینفعان بازاریابی نترسید. رابرت می گوید: «محتوا بخش مهمی از بازاریابی است که به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی کلی تبدیل شده است.

سرنخ‌هایی که توسط محتوا هدایت می‌شوند تقریباً همیشه واجد شرایط‌تر از تبلیغات ساده هستند. محتوا افراد را مستقیماً به کسب و کار شما می آورد، بدون اینکه آنها را مجبور به جستجو کند. این آن را بسیار ارزشمند می کند، به خصوص در زمان رکود اقتصادی، زیرا محتوا همیشه کار می کند، حتی زمانی که تیم شما کار نمی کند.

اما چگونه می توان محتوا را به سطح بعدی ارتقا داد؟ با تیم محتوای اختصاصی.

«محتوا کار همه است و استراتژی هیچ کس. اولین قدم برای تبدیل محتوا به بخشی واقعی از کسب و کار، قرار دادن یک تیم مسئول است – فردی که مسئول استراتژی، ایجاد و اندازه گیری است.

-رابرت رز

هنگامی که به یک استراتژی محتوای یکپارچه رسیدید، در اینجا متوقف نشوید. این حکمت را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. بالاخره تیم محتوا نمی تواند همه این کارها را انجام دهد. این اجتناب ناپذیر است که سایر تیم ها – شراکت، فروش و غیره – محتوای خود را منتشر کنند. اشکالی ندارد. همانطور که هوش تجاری خود را به نمایش می گذارید، تیم محتوا می تواند ابزارها و اطلاعاتی را برای توانمندسازی آنها برای ایجاد محتوا به تنهایی ارائه دهد.

تولید محتوا در سطح تجاری مانند یک مهمانی شام است. کسی غذای اولیه، غذا، نوشیدنی و غیره را سرو می‌کند. اما فردی که دسر را دنبال می‌کند باید کل منو را درک کند تا غذای او متناسب و مکمل کل غذا باشد. ایمی می‌گوید: «اجازه دهید مردم مالک بهترین کاری باشند، اما به آنها جهت دهید تا با تصویر بزرگ‌تر مطابقت داشته باشد.

«با ابزارهایی که برایشان فراهم کرده‌اید، به مردم قدرت دهید تا کارها را خودشان انجام دهند. و آنها را تشویق کنید که در صورت عدم اطمینان سؤال بپرسند.

-کایلا مهجا

تیم های محتوا چگونه باید از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده کنند؟

یکی از مهم‌ترین گرایش‌های بازاریابی محتوا، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی است – و اینکه چگونه می‌توانند و باید در یک استراتژی قرار بگیرند. ابزارهایی مانند ChatGPT بازاریابان نگران کننده ای هستند که در حال حاضر تلاش می کنند تا با تقاضا مطابقت داشته باشند، در مورد اینکه آیا ممکن است درخواست های بیشتری برای محتوا افزایش دهند یا خیر. یا بدتر از آن، نقش آنها را منسوخ کنید.

فناوری فقط یک ابزار است، نه یک راه حل. به جای اینکه اجازه دهید شما را تحت تأثیر قرار دهد، به یاد داشته باشید که هنوز مراحل زیادی برای انتشار و توزیع محتوا وجود دارد. هر ابزاری نیاز به کسی دارد که آن را کار کند. این محتوا نیست که مهم است، این مردم هستند که آن را ایجاد می کنند و می خوانند.

“محتوا هرگز شما را متمایز نمی کند، این ایده ها هستند که شما را متمایز می کنند.”

-رابرت رز

هوش مصنوعی برای ساخت خام محتوا، به عنوان مثال، چکیده‌های وبینار و خلاصه‌های پست وبلاگ عالی است. اما این است انسان چه کسی استراتژی پشت محتوا را طراحی و اجرا می کند.

«ChatGPT محتوا را یک‌اندازه می‌سازد. بدون توجه به اینکه چه کسی سوال می پرسد، همان پاسخ ها را می دهد. چگونه برند شما را متمایز می کند؟ ”

-امی هیگینز

ادامه دهید، از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار استفاده کنید. اما فقط شما می توانید از نزدیک برند و مخاطبان خود را بشناسید و درک کنید. فقط شما می‌توانید محتوایی را که فناوری یادگیری ماشینی تولید می‌کند دقیقاً تنظیم و شخصی کنید.

ابزارهایی که کار شما را آسان می کند

چه هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل محتوا، یا مدیریت محتوا، فناوری می تواند مانع شما شود یا به شما کمک کند. آیا ابزارهای فعلی شما برای شما کار می کنند یا مانع شما می شوند؟

بیاموزید که چگونه وردپرس VIP و Parse.ly می توانند استراتژی محتوای شما را موثرتر و کار شما را آسان تر کنند.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *