بحث برانگیزترین سال شبکه و آنچه را که متخصصان بازاریابی باید در نظر بگیرند را درک کنید



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

مطمئناً سال 2022 برای شبکه اجتماعی پرنده آبی سال یکنواختی نبود. علاوه بر همه جنجال‌هایی که معمولاً موضوع توییتر است، از افراد مشهور گرفته تا سیاست، بزرگترین مشکل خود شبکه بود، توسط ایلان ماسک خریداری شد پس از یک حماسه واقعی مربوط به خرید آن.

اما حرکات به همین جا ختم نشد. مالک جدید همچنان بحث برانگیز بود، اخراج صدها کارمند، وعده تغییرات مشکوک و تعلیق حساب های روزنامه نگارانی که منتقد اقدامات او بودند.

یکی از آخرین تغییرات وعده داده شده توسط ایلان ماسک، محدودیت شخصیت است. او قصد دارد ظرفیت توییت ها را از 280 به 4000 کاراکتر افزایش دهد و ویژگی اصلی شبکه را به اشتباه توصیف کند: یک سرویس میکروبلاگینگ.

در پاراگراف‌های زیر، هر آنچه در توییتر در سال 2022 رخ داده است را بررسی کنید، پیامدهای شناخته شده تاکنون و نحوه واکنش برندها را بررسی کنید.

ایلان ماسک شروع به خرید سهام توییتر کرد

همه چیز از ژانویه شروع شد، زمانی که ایلان ماسک تقریباً روزانه سهام توییتر را خریداری کرد و در ماه مارس به 5 درصد از شبکه اجتماعی رسید. به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، پس از رسیدن به این حد، ماسک باید خرید را به طور عمومی افشا کند.

با این حال، ماسک افشای رسمی را به تعویق انداخت، که فقط در ماه آوریل برگزار شد. این مانور به او اجازه داد تا قبل از اینکه این خبر باعث افزایش قیمت سهام شود، 4.2 درصد دیگر از سهام توییتر را به دست آورد.

ایلان ماسک با در اختیار داشتن 9.2 درصد از شبکه اجتماعی، بزرگترین سهامدار آن شد. در نتیجه او بود به عضویت هیئت مدیره شرکت منصوب شد، اما دعوت را رد کرد، حتی پس از توئیت چندین تغییر پیشنهادی در حساب شخصی خود.

توییتر 44 میلیارد دلار فروخته شد

همچنین در ماه آوریل، ایلان ماسک پیشنهاد خرید توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار داد، پیشنهاد پذیرفته شده توسط هیئت مدیره از شرکت. با این حال، در ماه مه، ماسک خرید را متوقف کرد و در ماه ژوئیه، ما را از برنامه های خود برای لغو این پیشنهاد در هنگام سؤال از تعداد کاربران جعلی و غیرفعال شبکه مطلع کرد.

سپس یک نبرد قانونی برای این کارآفرین آغاز شد تا به پیشنهاد اولیه خود احترام بگذارد و شبکه اجتماعی را به دست آورد. این اختلاف تا اکتبر ادامه داشت، زمانی که ماسک به توافق رسید و توییتر را با مبلغ پیشنهادی اولیه خریداری کرد، پس از مهلت مقرر توسط دادگاه آمریکایی.

ماسک ده ها تغییر را در توییتر آغاز می کند

این شبکه اجتماعی قبلاً روی پیاده‌سازی برخی ویژگی‌ها کار می‌کرد، مانند دکمه ویرایش و امکان انتخاب فید زمانی.

ورود ماسک، با این حال، تغییرات بحث برانگیز بیشتری را به همراه داشت. آنها عبارتند از:

سیاست اطلاعات نادرست COVID-19

تقریباً یک ماه پس از اینکه ایلان ماسک توییتر را خرید، این شبکه اجتماعی گزارش داد که دیگر این توئیتر را اعمال نخواهد کرد سیاست اطلاعات گمراه کننده در مورد COVID-19.

در عمل، این سایت دیگر توییت هایی را که اطلاعات نادرست در مورد این موضوع منتشر می کنند پرچم گذاری نمی کند، باعث نگرانی کاربران، مطبوعات و نهادهای عمومی شده است، زیرا یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است.

توییتر آبی

بعد از یک تلاش برای فاجعه برای در دسترس قرار دادن حساب های تایید شده برای هر کاربری – بدون هیچ گونه تایید اطلاعاتی – توییتر با این امکان بازگشته است. توییتر آبی به کاربران امکان خرید نشان آبی را می دهد برای 8 دلار در ماه اگر خرید از طریق iOS انجام شود، مبلغ به 11 دلار در ماه افزایش می یابد.

این محصول هنوز برای همه کشورها در دسترس نیست. ولی، برای خرید تمبر آبی، فقط احراز هویت شماره تلفن همراه ضروری است و کاربر نمی تواند اطلاعاتی مانند عکس و نام خود را در هفت روز قبل از خرید تغییر دهد.

علاوه بر تغییرات در مورد مهر آبی، مهرهای رنگی نیز ایجاد شد که همچنان در حال اجرا هستند: طلایی برای تجارت و خاکستری برای دولت ها و حساب های چندجانبه.

افزایش کاراکتر

تغییر دیگری که اخیراً اعلام شده است، افزایش شخصیت است. در پاسخ به یکی از کاربران در توییتر، ایلان تایید کرد که شبکه محدودیت متن را از 280 به 4000 کاراکتر افزایش خواهد داد.

این تغییر هنوز ظاهر نشده است و معلوم نیست چه زمانی و چگونه باید اتفاق بیفتد. با این حال، به نظر می رسد به تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران برای استفاده از خود ابزار برای به اشتراک گذاری متون بزرگتر، به جای متوسل شدن به اسکرین شات از برنامه های متنی مربوط می شود.

لینک به سایر شبکه های اجتماعی ممنوع شد

این سایت همچنین اعلام کرد که درج لینک به سایر شبکه های اجتماعی در توییت ها را با هدف تبلیغ آنها ممنوع خواهد کرد.. فیسبوک، اینستاگرام، ماستودون، Truth Social، Tribel، Post و Nostr از جمله شبکه‌های آسیب‌دیده هستند.

به اصطلاح ارسال متقابل، مانند گنجاندن ویدیوهای یوتیوب در توییت، ممنوع نخواهد بود.

مناقشات پیرامون پلتفرم همچنان ادامه دارد

علاوه بر تغییرات اعلام شده، اغلب در حساب کاربری خود ماسک، توییتر پس از ورود وی با مشکلات داخلی نیز مواجه شد.

یکی آن است استعفای دسته جمعی از طریق ایمیل و به دنبال آن موجی از استعفاهای ناگهانی. در میان این همه سردرگمی، منطقه منابع انسانی توییتر مجبور شد یک دسته داخلی جدید به نام “خاتمه تصادفی” ایجاد کند، زیرا مناطق حیاتی بدون کارمند باقی مانده بودند.

علاوه بر این، شورای اعتماد و ایمنی، شورایی که برای کمک به مبارزه با سخنان نفرت انگیز در این پلتفرم ایجاد شده بود، منحل شد. در نتیجه، به نظر می رسد که شبکه اجتماعی در حال حاضر با یک موج فزاینده سخنان نفرتبر اساس نظرسنجی گروه هایی مانند مرکز مقابله با نفرت دیجیتال و لیگ ضد افترا، که تحت مدیریت ایلان ماسک به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

بحث دیگری که این بار کاربران را درگیر کرد، بحث بود ممنوعیت اکانت توسط خبرنگاران از نشریاتی مانند مجله نیویورک تایمز و واشنگتن پستکه نظراتی خلاف عقاید ماسک صادر کرد.

این اقدام به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، از جمله توسط نهادهای عمومی اروپایی، زیرا آزادی مطبوعات را نقض می کند. به عنوان مثال، توییت ورا جورووا، معاون ارزش ها و شفافیت در کمیسیون اروپا است:

ایلان ماسک اقدامات خود را به بهانه بهبود عملکرد توییتر و دستیابی به کاربران بیشتر توجیه می کند.

با این حال هر جا که می رود باعث سردرگمی شده است. یا با اجرای ناگهانی ایده ها بدون در نظر گرفتن پیامدهای آن، یا با ایجاد فضایی مناسب تر برای عقاید افراطی.

دیروز ماسک یک نظرسنجی در توییتر باز کرد از جامعه می پرسد که آیا او باید از سمت مدیرعاملی شرکت کناره گیری کند. او قول داد به نتایج نظرسنجی پایبند باشد. اکثریت مردم پاسخ دادند “بله”. ببینیم بعدش چی میشه

بازاریابان برای سال 2023 چه انتظاری می توانند داشته باشند؟

با این همه اخبار، بسیاری از اخبار منفی، به نظر می رسد توییتر سال را به پایان می رساند بدون اینکه بداند سال بعدی چگونه خواهد بود. و برای متخصصان بازاریابی تفاوتی ندارد، درک مسیرهایی که شبکه در حال انجام است دشوار است.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های همه این است که توییتر قوانین خود را آنقدر انعطاف‌پذیر می‌کند که به بستری مناسب برای اخبار جعلی و سخنان نفرت‌انگیز تبدیل می‌شود.

علاوه بر تجزیه و تحلیل اینکه آیا یک شبکه اجتماعی نتایجی را ارائه می دهد که یک برند قصد دارد به آن دست یابد، درک چگونگی حضور در این محیط می تواند عواقب زیانباری داشته باشد، مهم است.

به هر حال، هیچ شرکتی نمی‌خواهد بخشی از شبکه‌ای باشد که محتوای افراطی و اطلاعات نادرست را تبلیغ می‌کند.

این به ما بستگی دارد، بنابراین، برای ادامه نظارت بر تحولات و ارزیابی مجدد سرمایه گذاری در شبکه اجتماعی پرنده آبی – حداقل تا زمانی که به یک محیط پایدار و امن برای برندها و کاربران بازگردد.

به عنوان یک جایگزین، برای آن دسته از برندهایی که حفظ حضور در یک شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ را منطقی می دانند، می توان مهاجرت به سایت هایی را که به عنوان جایگزین های احتمالی ظاهر شده اند ارزیابی کرد: Mastodon و Koo.

به یاد داشته باشید که این تغییر را برنامه ریزی کنید و درک کنید که آیا واقعا برای مخاطبان و اهداف بازاریابی شما منطقی است یا خیر. در نهایت این به برندها بستگی دارد که با توجه به پیامدهای این تصمیم، مکان و زمان تولید محتوا را مشخص کنند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *