بازاریابی محتوای بصری چیست (و چگونه از آن سود ببریم)


(آخرین به روز رسانی در: 8 نوامبر 2022)

امروزه، برندها مشتاقانه به سمت استراتژی‌های بصری جدید برای همه مزایایی که به ارمغان می‌آورند، می‌جهند. آمار نشان می دهد که این نوع محتوا نقش مهمی در موفقیت بازاریابی دیجیتال دارد. با توجه به MarketingDigiBook، 80 درصد از بازاریابان از تصاویر در کمپین های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند. این به آنها با کشش بیشتری کمک می کند و نرخ تبدیل را نسبت به محتوای مبتنی بر متن ساده بهبود می بخشد.

در این مقاله بازاریابی محتوای بصری و به دنبال آن حقایق و روندهایی که باید برای موفقیت آن بدانید، مورد بحث قرار خواهد گرفت. بیا شروع کنیم.

بازاریابی محتوای بصری چیست؟

افزودن تصاویر بصری در رویکرد بازاریابی شامل استفاده از مولفه های بصری برای تبلیغ یا انتقال یک برداشت خاص به مخاطب است. این کار با استفاده از عکس‌ها، فیلم‌ها و دیگر گرافیک‌ها برای نشان دادن ارزش محصول/خدمت شما انجام می‌شود.

طبق SAG IPL، 70٪ از مردم آنچه را که می شنوند و می بینند به خاطر می آورند. حقایقی مانند اینها دلیل اصلی پذیرش تصاعدی بازاریابی محتوای بصری است. برندها با توجه به راحتی و نیازهای بازاریابی خود از آنها استفاده می کنند. برخی فیلم ها و انیمیشن ها را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر تصاویر، از جمله اینفوگرافیک را انتخاب می کنند.

بصری ها به طور فزاینده ای در چشم انداز دیجیتال ضروری می شوند زیرا تصور قدرتمندی ایجاد می کنند که مدت طولانی تری در ذهن افراد باقی می ماند. بنابراین، داشتن یک تیم ماهر در هیئت مدیره بسیار مهم است. شما به متخصصان بصری نیاز دارید که می دانند چگونه از تکنیک های بازاریابی بصری استفاده کنند. آنها باید روندهای بازار را بشناسند و از آنها در استراتژی های خلاقانه خود به نحو احسن استفاده کنند.

چگونه از بازاریابی محتوای بصری بهره مند شویم؟

بازاریابان برای مدت طولانی در مورد اهمیت بازاریابی محتوای بصری بحث کرده اند. افزایش تعداد پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکی از دلایل اصلی پذیرش گسترده آنها است. در واقع، اگر برندها فاقد استراتژی بصری باشند، ممکن است هیچ حضوری در رسانه های اجتماعی در وب سایت هایی مانند اینستاگرام و پینترست نداشته باشند.

کارآفرینان باید زیبایی شناسی طرح بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشند. این همان چیزی است که آنها برای حفظ مزیت رقابتی در بازار به آن نیاز دارند. طبق گفته Venngage، 19 درصد از بازاریابان 5 تا 10 ساعت را صرف تولید تصاویر بصری می کنند. در همین حال، حدود 17٪ 10 تا 20 ساعت در هفته را صرف طراحی برنامه بازاریابی محتوای بصری خود می کنند.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید تا بیشترین سود را از بازاریابی محتوای بصری خود ببرید:

1. اهداف و اهداف روشنی را تعیین کنید

دانستن اهداف استراتژی بازاریابی بصری یک نیاز اولیه برای ایجاد یک برنامه قوی است. شما باید اهداف کلی برند خود و نحوه استفاده از تصاویر را برای دستیابی به آن تعیین کنید.

اینها می توانند اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت یا هر دو باشند. بنابراین، با تهیه یک لیست شروع کنید.

به عنوان مثال، برای افزایش سرنخ ها و تبدیل ها از طریق وب سایت جدید خود، باید روی CTA های بصری موثر، اینفوگرافیک های قابل اشتراک گذاری و کتاب های الکترونیکی کار کنید. غنی سازی این تصاویر با اطلاعات و تسلط بر موضوع آسان است.

تصاویر و موضوع یک کمپین ممکن است با توجه به اهدافی که می خواهید به آن برسید تغییر کند. فرض کنید هدف شما بهبود آگاهی از برندتان در بازار است. در این صورت، ممکن است روی ایجاد انیمیشن ها، بنرها و برخی ویدیوهای جذاب کار کنید.

2. سفارشی کردن محتوا

رقابت در بازار دیجیتال هر روز بیشتر می شود. برندهایی با استراتژی بازاریابی منسوخ و عمومی نمی توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند. شرکت ها باید محتوای خود را به سمت گروه خاصی از مشتریان بالقوه هدایت کنند.

هنگامی که یک برند محتوای بصری را برای مخاطب خاصی طراحی می کند، به آنها کمک می کند که برجسته شوند. قبل از طراحی برنامه بازاریابی دیجیتال خود، دانستن سن، علایق و مکان مشتریان احتمالی توصیه می شود. برای مثال، مشتریانی که به یک کشور یا فرهنگ خاص تعلق دارند، ممکن است تصاویر شما را نفرت انگیز بدانند. یا ممکن است نتوانند استعاره ها یا نمادهایی را که به تصاویر خود اضافه می کنید رمزگشایی کنند.

سفارشی کردن تصاویر برای مخاطبان خود به طوری که آنها باور کنند که شما در حال صحبت با آنها هستید. هنگامی که تصاویر شما چشمان خود را می گیرند، احتمال اینکه کنجکاو شوند و بعداً تبدیل شوند، بیشتر می شود.

لندرور یک برند خودرویی است که همه ما با آن آشنا هستیم. این شرکت به دلیل محصولات درجه یک و درک عمیق از نیازهای بازار، جایگاه برتر را در صنعت به دست آورد. آنها ترکیبی منحصر به فرد از تجمل و راحتی را به وب سایت خود اضافه می کنند تا به مشتریان انحصاری خود احساس خاص بودن بدهند.

3. عکس های آسان برای درک را انتخاب کنید

عکس ها راهی عالی برای نمایش محصولات یا خدمات شما به مشتریان بالقوه هستند. آنها به یاد ماندنی هستند و به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند. همچنین، آنها به بینندگان کمک می کنند تا بفهمند محصول چگونه به نظر می رسد و تصمیم گیری را امکان پذیر می کند.

اضافه کردن تصاویری که به راحتی قابل درک هستند ضروری است، بنابراین آنها اقدامات مورد نظر را آغاز می کنند. از عکاسان حرفه ای کمک بگیرید تا تصاویر شما را به سطح بالاتری برسانند. یا می‌توانید تصاویر با کیفیت بالا را از کتابخانه‌های تصاویر استوک خریداری کنید. وب سایتی با طیف گسترده ای از تصاویر بدون حق امتیاز پیدا کنید و مرتبط ترین آنها را برای محتوای خود انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر تصویری که در وب سایت خود اضافه می کنید مناسب و دقیق است. این امر باعث ایجاد یک اثر ماندگار در مخاطب می شود. Addictions Design نمونه ای باورنکردنی در این زمینه است. این تصاویر پس‌زمینه را نمایش می‌دهد که در میان آن‌ها برخی لایه‌ای هستند، تمام بدنه و در لغزنده‌های منحصربه‌فرد نمایش داده می‌شوند. این عکس‌های باکیفیت، هنر حرفه‌ای‌های آن‌ها را به تصویر می‌کشد و مخاطب را برای کشف طرح‌های بیشتر ترغیب می‌کند.

4. قوانین کپی رایت را رعایت کنید

حق چاپ اغلب از تصاویر محافظت می کند. کاربران سایت باید قوانین کپی رایت را رعایت کنند زیرا این امر به حفظ اعتبار آنها کمک می کند. جریمه توزیع غیرقانونی تصاویر می تواند گران باشد و شما را به دردسر بیاندازد.

به اشتراک گذاری تصاویر دارای حق چاپ برابر با سرقت اموال خلاق است، چه عمدا یا ناآگاهانه این کار را انجام داده باشید. باز هم، وب سایت های تصویری استوک بهترین گزینه برای جلوگیری از چنین حوادث ناگواری هستند. از وب سایت مجوز بگیرید و سپس بدون هیچ نگرانی می توانید از تمام تصاویر آنها استفاده کنید.

5. کانال های بازاریابی ترجیحی خود را تعیین کنید

راه دیگر برای افزایش شانس موفقیت برنامه محتوای بصری استفاده از کانال های بازاریابی مرتبط است. می توانید تصاویر را در وبلاگ ها، ویدیوها یا رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. هر دامنه درخواست کمی تغییر در تصاویر دارد. به عنوان مثال، تبلیغات یوتیوب درخواست ویدیوهای الهام بخش و منحصر به فرد می کند، در حالی که شما باید تصاویری با کیفیت بالا برای صفحه کسب و کار اینستاگرام خود پیدا کنید.

برای اولویت بندی کانال های بازاریابی خود تحقیقات کاملی انجام دهید.

6. لینک های ورودی اضافه کنید

افزایش ترافیک ارگانیک برای حفظ رتبه های بالای یک وب سایت ضروری است. هنگامی که محتوای بصری را مرتب کردید، وقت آن است که از منابع معتبر پیوندهایی به دست آورید.

همچنین، اگر محتوای معنی‌داری را در ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها یا نمودارها ایجاد کنید، سایر وب‌سایت‌ها محتوای شما را به اشتراک گذاشته و آن را به پلتفرم شما پیوند می‌دهند. این یک گام بزرگ در ایجاد یک پایگاه هواداران وفادار است که مسیر را برای دستیابی به پیوندهای ورودی بیشتر هموار می کند.

وبلاگ نویسی مهمان یک راه عالی برای تبلیغ برند شما و دستیابی به پیوندهای کلاه سفید است. اکثر رسانه ها به افراد اجازه می دهند مقالاتی را در مورد موضوعات مرتبط با مشترکین خود ارسال کنند. شما باید خوانندگان آنها را شناسایی کنید و وبلاگ ها را سرپرستی کنید تا تخصص خود را در این زمینه ایجاد کنید. برای راهنمایی مخاطبان، تصاویر ارزشمندی را به این وبلاگ ها اضافه کنید.

7. بهینه سازی ویژوال برای سئو

روش های بهینه سازی موتورهای جستجو در چند سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. به طور همزمان، جستجوی محتوای بصری نیز 27 درصد سرعت گرفته است. توسعه دهندگان وب سایت باید تمام مراحل را برای بهبود رتبه خود در شبکه های جستجو دنبال کنند.

در زیر چند راه وجود دارد که به پلتفرم شما اجازه می‌دهید برای جستجوی بصری بهینه شود و سرنخ‌های بیشتری کسب کند:

چند تصویر اضافه کنید

تصاویر متعدد تضمین می کند که مشتریان بالقوه شما دید واضحی از محصول دارند. این به مرتب کردن انتظارات آنها کمک می کند و آنها را قادر می سازد تا تصمیمی آگاهانه بگیرند. به طور کلی، افزودن تصاویر بیشتر به محتوا، آن را جذاب‌تر می‌کند و به درک مطلب کمک می‌کند.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهند که توصیف بهتری از محصول یا خدمات خود ارائه دهید. افزودن کلمات کلیدی مرتبط به نام فایل، تگ‌های alt و زیرنویس‌ها به شما کمک می‌کند تا بالقوه‌های مناسب را جذب کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای تصویر را برای جلب توجه بازدیدکنندگان منعکس می کند.

اضافه کردن متن جایگزین

هنگامی که تصاویر را در وب سایت آپلود می کنید، یک تگ alt یا متن جایگزین با آنها اضافه کنید. این یک مکان عالی برای وارد کردن اطلاعات در مورد تصویر شما خواهد بود. متن جایگزین همچنین به موتور جستجو کمک می کند تا زمینه تصویر شما را درک کند و به سرنخ های ارزشمند اجازه می دهد تا وب سایت شما را پیدا کنند.

شامل شرح

زیرنویس به مخاطب اجازه می دهد تا تصاویر را بهتر درک کند. زیرنویس بهترین راه برای بیان آنچه در عکس ها اتفاق می افتد است. مردم همچنین می توانند تصاویر شما را از طریق تحقیقات بصری پیدا کنند و ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند.

8. از Slideshare به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده کنید

Slideshare یک پلت فرم فوق العاده برای تبلیغ برند و خدمات شما است. از ترکیبی از متن و تصاویر برای ارائه اطلاعات کامل در مورد محصولات یا خدمات شما استفاده می کند.

ارائه ها آموزنده و در عین حال جذاب هستند. با این حال، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه می توانید مخاطبان خود را با آنها جذب کنید. خواسته ها و علایق مشتریان بالقوه را درک کنید و سپس به آنها انگیزه دهید تا آنها را در پروفایل رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. و در آخر، فراموش نکنید که یک تماس برای اقدام (CTA) در پایان اضافه کنید تا بازدیدکنندگان را در مسیر درست هدایت کنید.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای بصری شامل مراحلی از پیش تولید تا ارزیابی نتایج است. کارآفرینانی که علاقه مند به ارتقای بصری برنامه بازاریابی دیجیتالی خود هستند، باید در حلقه یادگیری بمانند تا نکات و نکات این صنعت را درک کنند. اگر یک برنامه جامع را دنبال کنید و مرتباً آن را ارتقا دهید، می توانید از برنامه بازاریابی بصری خود بهره مند شوید.

بازاریابی محتوای بصری چیست-(_-چگونه-از-آن بهره ببریم)-Inner-02

جدای از اتخاذ روندها، دسترسی به منابع مناسب ضروری است. مهم نیست که چقدر قدرتمند به نظر می رسد، هر طرح محتوای بصری ممکن است بدون ابزارهای مناسب برای تحقق آن بی اثر شود.

برخی از منابعی که ممکن است به شما در ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوای بصری قوی کمک کنند عبارتند از:

بسته بندی داده

Datawrapper بر تولید نمودارهای قدرتمند برای اینفوگرافیک ها و پست های رسانه های اجتماعی شما تمرکز دارد. این ابزار عمدتاً زمانی استفاده می شود که سایتی می خواهد تعدادی اعداد را نشان دهد.

این یک نرم افزار ساده است که طیف گسترده ای از نمودارها و قالب های طرح را ارائه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که داده های خود را از صفحه گسترده در برنامه Datawrapper کپی و جایگذاری کنید. این نمودارها و اینفوگرافیک های دقیقی تولید می کند که می توانید آنها را در وب سایت خود ادغام کنید و مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید.

کانوا

Canva ابزار طراحی گرافیکی نهایی برای ایجاد گرافیک وب سایت و رسانه های اجتماعی است. حتی حرفه‌ای‌ها نیز به خاطر تصاویر جذاب و مجموعه طراحی همه‌کاره آن، این برنامه را تضمین می‌کنند.

پوسترها، بروشورها، تابلوهای خلق و خو، گزارش ها و الگوهای بیشتر را ارائه می دهد. رنگ ها و تصاویر را می توان ویرایش کرد تا تصویر برند شما را منعکس کنند. قالب‌ها مناسب هستند، اما اگر می‌خواهید تصاویر منحصربه‌فرد داشته باشید، باید یک برنامه طراحی گرافیکی پیشرفته دریافت کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید. این به این دلیل است که اکثر طرح‌های Canva عمومی هستند و بسیاری از برندها از آنها استفاده می‌کنند.

پاوتون

اگر می خواهید تصاویری پر جنب و جوش و غیر متعارف داشته باشید، روی PowToon کار کنید. این وب سایت به شما امکان می دهد ارائه های انیمیشن یا فیلم های کارتونی بسازید که بتوانید به راحتی آن ها را در پلتفرم های دیجیتال خود جاسازی کنید.

می‌توانید با قالب‌ها و استوری‌بردهای از قبل موجود کار کنید و تصاویری بسازید که آکوردهای مناسبی را ایجاد کنند. این به شما امکان می دهد تا روایت خود را در حین حرکت داستان یا ارائه ضبط کنید.

فونت سنجاب

گاهی اوقات متن لازم است تا به تصاویر اجازه دهد پیام های مناسب را منتقل کنند. استفاده از فونت های مناسب برای تکمیل تصویر و کمک به انتقال پیام شما ضروری است. Font Squirrel بهترین برنامه برای به دست آوردن سبک های منحصر به فرد فونت است. شما می توانید فونت ها را با استفاده از برچسب ها و طبقه بندی پیدا کنید.

هدف افزایش جذابیت کلی تصاویر شماست. استفاده از بهترین نوع فونت به شما کمک می کند این کار را بدون تلاش زیاد انجام دهید.

افکار فراق

مشتریان بیشتر احتمال دارد که تصاویر را حفظ کنند تا متن. روزهایی که مشتریان بالقوه برای دانستن آنچه که یک برند ارائه می دهد، زحمت خواندن یک کتابچه کامل را متحمل می شدند، گذشته است. بازاریابی محتوای بصری بهترین روش برای رساندن پیام برند شما و گفتن به مشتریان بالقوه است.

طبق گفته Venngage، تولید محتوای بصری به طور منظم (با 34.8٪) چالش اصلی برای بازاریابان است. این در نهایت می تواند منجر به شکست در بازار دیجیتال شود. اکنون زمان مناسبی است که اهمیت بازاریابی محتوای بصری را بپذیرید و بهترین راه‌ها را برای ایجاد یک برنامه عالی اتخاذ کنید.

دسترسی به اطلاعات و منابع صحیح اولین قدم در این مسیر است. بنابراین، چگونه می خواهید در مورد آن اقدام کنید؟ ایده های خود را با ما به اشتراک بگذارید!





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *