کوربین داونپورت / How-To Geek

باتری های یکبار مصرف هزینه های اولیه پایین تری دارند و ممکن است در دستگاه های کم تخلیه عمر طولانی تری داشته باشند. با این حال، باتری‌های قابل شارژ با وجود هزینه‌های اولیه بالاتر، در دراز مدت مقرون به صرفه‌تر هستند. آنها زباله های الکترونیکی را کاهش می دهند و عمر طولانی تری در هر بار شارژ در دستگاه های با تخلیه بالا دارند.

این یک معمای رایج است. باتری های یکبار مصرف یا قابل شارژ؟ یکی ارزان و آسان است، اما شاید در بلندمدت گران‌تر باشد، در حالی که دیگری در ابتدا یک پنی بسیار هزینه دارد، اما ممکن است معامله بهتری باشد.

یکبار مصرف یا قابل شارژ: کدام یک واقعا ارزانتر است؟

در نگاه اول، باتری های یکبار مصرف ممکن است گزینه ارزان تری باشند. آنها از قبل ارزانتر هستند، اما هزینه آنها به مرور زمان انباشته می شود زیرا باید مرتباً تعویض شوند. اگر یک دستگاه پرمصرف مانند یک دوربین دیجیتال یا یک اسباب بازی را تغذیه می کنید، ممکن است اغلب در حال تعویض باتری های یکبار مصرف باشید.

یک کنترلر بازی ویدیویی مانند کنترلرهای سری Xbox بگیرید. اینها از باتری های AA استفاده می کنند و بسته به اینکه چقدر بازی می کنید، ممکن است هر هفته یک جفت تازه عوض کنید! اگر یک ساعت را تغذیه می کنید، ممکن است مهم نباشد، بنابراین مصرف انرژی یک عامل بزرگ است.

از طرف دیگر باتری های قابل شارژ هزینه اولیه بالاتری دارند، اما پس از چند دوره استفاده، هزینه خود را پرداخت می کنند. با توجه به اینکه یک باتری قابل شارژ با کیفیت خوب را می توان صدها یا حتی هزاران بار شارژ کرد، هزینه هر بار استفاده صرفاً چند سکه می شود. بنابراین، در دراز مدت، باتری های قابل شارژ از نظر مقرون به صرفه بودن برنده واضحی هستند.

آیا دستگاه های شارژی سازگار با محیط زیست هستند؟

با در نظر گرفتن اثرات زیست محیطی آنها، باتری های قابل شارژ مزیت قابل توجهی دارند. باتری های یکبار مصرف سالانه به مقدار قابل توجهی زباله های الکترونیکی کمک می کنند که بیشتر آنها به محل های دفن زباله ختم می شوند. این اتلاف منابع است و می تواند منجر به نفوذ مواد خطرناکی مانند سرب، کادمیوم و جیوه به محیط شود.

توجه داشته باشید: به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، آمریکایی ها سالانه میلیاردها باتری را دور می ریزند که بیشتر آنها قلیایی هستند. هنگامی که آنها در محل های دفن زباله قرار می گیرند، می توانند به آلودگی خاک و آب کمک کنند زیرا پوشش آنها خورده می شود و مواد بالقوه مضر آزاد می شوند.

با این حال، شایان ذکر است که باتری‌های قلیایی مدرن (از اواسط دهه 1990) بدون جیوه بوده‌اند، که باعث می‌شود نسبت به باتری‌های قبلی خود کمتر سمی و سازگار با محیط‌زیست باشند.

از سوی دیگر، باتری‌های قابل شارژ را می‌توان چندین سال قبل از تعویض، به طور مکرر استفاده کرد و در نتیجه ضایعات را کاهش داد. علاوه بر این، بسیاری از انواع باتری های قابل شارژ، حاوی عناصر سمی کمتری نسبت به نمونه های یکبار مصرف خود هستند. بسیاری از مناطق برنامه‌های بازیافت باتری‌های شارژی مصرف‌شده را دارند که می‌تواند به کاهش بیشتر اثرات زیست‌محیطی آنها کمک کند.

مربوط: چرا باتری های قلیایی نشت می کنند؟

چه کسی عمر باتری بهتری دارد؟

عمر باتری کمی پیچیده تر است زیرا بستگی به مورد استفاده خاص شما دارد. برای دستگاه های کم مصرف مانند ساعت دیواری یا کنترل تلویزیون، یک باتری یکبار مصرف با کیفیت بالا ممکن است بیشتر از باتری قابل شارژ دوام بیاورد. با این حال، باتری های قابل شارژ اغلب عمر طولانی تری در هر بار شارژ برای دستگاه های با تخلیه بالا دارند.

باتری های قابل شارژ همچنین دارای مزیت «پر کردن» هستند. می‌توانید هر زمان که راحت بود، آنها را شارژ کنید، نه اینکه منتظر بمانید تا برق آنها تمام شود. این انعطاف‌پذیری می‌تواند منجر به افزایش عملکردی در طول عمر باتری شود.

یک چروک بیشتر در اینجا در ظرفیت واقعی باتری است. ممکن است متوجه شوید که برخی از باتری های قابل شارژ دارای ظرفیت کمتری نسبت به باتری های قلیایی با همان اندازه هستند. با این حال، از آنجایی که می‌توانید آن‌ها را بارها و بارها شارژ کنید و می‌توانید از دو مجموعه برای تعویض بین شارژ و استفاده استفاده کنید، عمر مفید باتری فقط به دلیل فرسودگی و پارگی باتری‌ها محدود می‌شود.

زمان شارژ و راحتی

وقتی صحبت از راحتی به میان می‌آید، باتری‌های یکبار مصرف دارای لبه هستند. شما می توانید آنها را وارد کنید و بروید. آنها همچنین به راحتی در اکثر فروشگاه ها در دسترس هستند.

باتری های قابل شارژ نیاز به شارژ اولیه دارند که بسته به نوع باتری و سرعت شارژر می تواند از چند ساعت تا یک روز کامل طول بکشد. آنها همچنین نیاز دارند که شما یک شارژر داشته باشید و فراموش نکنید که آنها را شارژ کنید. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، این ناراحتی درک شده را می توان با برنامه ریزی و چرخاندن باتری ها کاهش داد: برخی در حال استفاده، برخی در حال شارژ، و البته این روزها برخی کاملاً شارژ شده و آماده کار هستند.

همچنین، پیشرفت های تکنولوژی منجر به توسعه شارژرهای سریع، زمان انتظار برای باتری های قابل شارژ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. برخی از باتری های قابل شارژ مدرن نیز دارای نرخ خود تخلیه بسیار پایینی هستند، به این معنی که می توانند شارژ خود را در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی نگه دارند.

در حالی که باتری های یکبار مصرف و قابل شارژ هر دو مزایا و معایب خود را دارند، باتری های قابل شارژ معمولاً از نظر مقرون به صرفه بودن، تأثیرات زیست محیطی و عمر باتری دستگاه های پر مصرف برنده می شوند. تا زمانی که مایل باشید کمی بیشتر از قبل سرمایه گذاری کنید، یعنی.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *