گوگل یونیورال آنالیتیکس: آغاز پایان

در سال 2022، گوگل برنامه خود را برای منسوخ کردن Universal Analytics در 1 ژوئیه 2023 اعلام کرد. (این 106 روز از امروز است.)

داده های پردازش شده قبلی در Universal Analytics حداقل به مدت شش ماه پس از تاریخ منسوخ شدن ذخیره می شود.

چرا گوگل در حال تغییر به Google Analytics 4 بود؟ زیرا به کوکی ها متکی نبود و از یک مدل داده مبتنی بر رویداد برای اندازه گیری استفاده می کرد.

  • «Universal Analytics برای نسلی از اندازه‌گیری آنلاین ساخته شده است که در وب دسکتاپ، جلسات مستقل و داده‌های قابل مشاهده آسان‌تر از کوکی‌ها لنگر می‌خورد. این روش اندازه گیری به سرعت در حال منسوخ شدن است.

گوگل همچنین اعلام کرد که دارایی‌های Universal Analytics 360 پردازش بازدیدها را در 1 اکتبر 2023 متوقف خواهند کرد. اما در 27 اکتبر 2022، گوگل اعلام کرد که تاریخ غروب آفتاب را به 1 ژوئیه 2024 به تعویق می‌اندازد.


همچنین در این روز


بررسی‌های نمایه کسب‌وکار Google در ارسال اشکالات باید به زودی برطرف شود

2022: Google تأیید کرد که مشکلی در پست نشدن برخی از نظرات وجود دارد و آن نظرات تا پایان هفته پردازش می‌شوند.


پیوندهای رایگان رزرو هتل Google در جستجو و Maps می‌آیند

2022: این شرکت همچنین در حال اضافه کردن قابلیت‌های گزارش‌دهی، پشتیبانی از نرخ هتل در نمایه‌های کسب‌وکار Google و انتشار Local Posts به هتل‌ها بود.


آگهی‌های خودروی مایکروسافت جایگاه‌های بیشتری دریافت می‌کنند و در سطح جهانی منتشر می‌شوند

2022: با این گسترش، این قالب همچنین می تواند در شبکه مخاطبان مایکروسافت، بازار خودروهای مایکروسافت و نوار جستجوی ویندوز نمایش داده شود.


ابزار انتشار Google My Business برای مدیریت نظرات شما

2021: قبلاً هیچ راهی واقعی برای مشاهده وضعیت نظراتی که برای حذف ارسال کرده‌اید به‌صورت سازمان‌یافته وجود نداشت.


بیشتر تبلیغ‌کنندگان PPC کمپین‌های خود را در میان تحولات ویروس کرونا متوقف می‌کنند

2020: “تعجب آور است که چقدر سریع همه چیز در چند روز تغییر کرده است.”


Google نشان می‌دهد کدام کسب‌وکارهای محلی در بحبوحه شیوع کروناویروس «موقتا» در «جستجو» بسته شده‌اند

2020: گوگل گفت که این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کند تا با استفاده از Google My Business به راحتی خود را به عنوان “موقتا بسته” علامت گذاری کنند.


ردیاب کروناویروس بینگ داده ها، اخبار و ویدیوها را بر اساس منطقه فیلتر می کند

2020: صفحات نتایج «کرونا ویروس» به مرکز منابع بدون آگهی در بینگ، گوگل و سایر موتورهای جستجو تبدیل شدند.


ویدئو: تونی رایت در مورد اسناد سئو و مدیریت شهرت

2020: رایت گفت اغلب راحت‌تر است که با کسانی که از شما ناراحت هستند تماس بگیرید تا اینکه بخواهید از آنها بالاتر باشید.


جستجو در عکس‌ها: قطب‌های توتم اندروید، درخت کتاب Google و چهره‌های چاپ شده روی لاته

2018: آخرین تصاویر نشان می دهد که مردم در شرکت های موتور جستجو چه می خورند، چگونه بازی می کنند، با چه کسانی ملاقات می کنند، کجا صحبت می کنند، چه اسباب بازی هایی دارند و موارد دیگر.


گوگل تبلیغات نمایش افزونه موقعیت مکانی را برای مشاغل محلی راه اندازی می کند

2017: برخی دیگر از تبلیغات نمایشی را می‌توان به صورت خودکار به قالب جدید تبدیل کرد، زمانی که کاربران در این نزدیکی بودند.


Google Home تبلیغاتی “Beauty & The Beast” را دریافت می کند، اما گوگل می گوید که این یک تبلیغ نیست

2017: به نظر می رسد اولین تجاری سازی محصول دستیار خانگی گوگل باشد.


گوگل در ماه مه الگوریتم سازگار با موبایل را تقویت می کند

2016: گوگل گفت سایت‌های سازگار با موبایل تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار نخواهند گرفت.


DuckDuckGo Directions را راه اندازی کرد! ویژگی با گزینه ای برای استفاده از چندین برنامه نقشه

2016: ویژگی DuckDuckGo به کاربران این امکان را می دهد که از Apple، Bing، Here، OpenStreetMap یا Google Maps برای دریافت مسیر انتخاب کنند.


گوگل الگوریتم جریمه صفحه جدیدی را راه اندازی می کند

2015: گوگل اعلام کرد که در حال انتشار یک “تنظیم رتبه بندی” جدید در طبقه بندی صفحه درگاه خود برای مدیریت بهتر صفحات درگاه در نتایج جستجو است.


Google Now برای دریافت API تا همه توسعه دهندگان بتوانند محتوای خود را یکپارچه کنند

2015: این به هر توسعه‌دهنده یا ناشر اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا با سرویس یکپارچه شود.


بینگ براکت جنون مارس را در نتایج جستجو قرار می‌دهد و قهرمانی کنتاکی را پیش‌بینی می‌کند

2015: نتایج جستجو شامل یک براکت کامل مسابقات بسکتبال کالج مردان، همراه با پیش‌بینی‌های بازی به بازی بینگ بود.


سئو خیلی زیاد؟ گوگل در حال کار بر روی مجازات “بهینه سازی بیش از حد” برای آن است

2012: مت کاتس از گوگل اعلام کرد که گوگل در حال کار بر روی جریمه رتبه بندی جستجو برای سایت هایی است که “بیش از حد بهینه شده” یا “بیش از حد سئو شده اند”.


جریمه پیوند پرداخت شده Google Chrome اکنون برداشته شد

2012: گوگل جریمه 60 روزه لینک پرداختی را که گوگل کروم در هفته اول ژانویه داده بود، لغو کرده بود.


گوگل: نه، TLD های جدید باعث افزایش رتبه شما نمی شوند

2012: “من انتظار ندارم که یک TLD جدید هیچ نوع اولویت اولیه نسبت به .com داشته باشد، و در درازمدت نیز روی این اتفاق شرط نمی‌بندم.”


Microsoft adCenter تبلیغات غنی یاهو را دوباره معرفی می کند، کلمات کلیدی منفی و عملکرد صفحه فرود را اصلاح می کند.

2012: به نظر می رسد معرفی مجدد Yahoo RAIS پاسخ مایکروسافت به افزونه های پیوندهای سایت گوگل و تبلیغات لیست محصولات باشد.


جستجو در عکس ها: دهکده گوگل، تام هنکس در یاهو و کیک گوگل

2012: آخرین تصاویر نشان می دهد که مردم در شرکت های موتور جستجو چه می خورند، چگونه بازی می کنند، با چه کسانی ملاقات می کنند، کجا صحبت می کنند، چه اسباب بازی هایی دارند و موارد دیگر.


رونوشت: گوگل و بینگ در لیست های سفید و لیست های استثنایی

2011: مت کاتس از گوگل و ساسی پارتاساراتی از بینگ در مورد اینکه آیا لیست سفید دارند یا خیر صحبت کردند.


جستجوی اجتماعی حق ثبت اختراعات فیس بوک (به لطف Friendster)

2011: این پتنت که در ابتدا در اکتبر 2004 ثبت شد، برای سیستمی بود که از ارتباطات اجتماعی و کلیک‌های درون شبکه برای تعیین ارتباط رتبه‌بندی جستجو استفاده می‌کرد.


رقابت، سودهای بینگ را تأیید می کند

2011: گوگل و یاهو به طور متوسط ​​سهم خود را از دست دادند، AOL و Ask ثابت بودند، Bing به دست آورد.


اتومبیل‌ها، رستوران‌ها، خدمات مالی برترین مطالعه «جستجوهای شکایت»

2011: وقتی نوبت به جستجوی شکایات خام رسید، هیچ چیز بهتر از صنعت خودروسازی نبود.


گوگل: رشد پرس و جوی موبایل “به طور چشمگیری بالاتر” از رایانه شخصی است

2010: رشد ترافیک موبایل گوگل در دو سال گذشته 5 برابر بوده است.


Nexus One به AT&T می آید، راجرز اما با مشکل علامت تجاری مواجه می شود

2010: PTO ایالات متحده به دلیل اشتباه احتمالی با یک علامت تجاری از قبل موجود از یک شرکت مخابراتی که خدمات صوتی و داده ای ارائه می کرد، به گوگل اجازه ثبت علامت را نداد.


بینگ در تمام زمان‌ها سهم بازار را به دست آورد: نیلسن

2010: سهم بازار بینگ در ماه فوریه 12.5 درصد بود، یک رکورد بی سابقه که به رشد کلی بینگ از زمان راه اندازی آن در سال 2009 ادامه داد.


چرا Ask واقعاً داده های ارجاع دهنده تبلیغات خود را پنهان می کند؟

2010: Ask گفت که آنها به سیستم جدیدی به نام PureLeads منتقل شدند.


توییتر پلتفرم تبلیغاتی را در 13 آوریل راه اندازی می کند؟

2010: هشدار اسپویلر: بله.


گوگل تبلیغات را در اخبار میزبانی شده قرار می دهد

2009: به نظر می رسید اعلامیه گوگل نشان می دهد که تبلیغات همیشه در زیر داستان نمایش داده می شود.


پیکاسا تبلیغات گوگل ادوردز را به دست می آورد

2009: هنگام جستجوی تصاویر در آلبوم های وب Picasa، تبلیغات را در بالای نتایج تصویر پیدا می کنید.


بازاریابی جستجوی یاهو ویژگی های هدف گذاری پیشرفته را اضافه می کند

2009: ویژگی‌های جدید شامل بهبود یافته‌های هدف‌گیری جغرافیایی، زمان‌بندی تبلیغات، هدف‌گیری جمعیتی، و افزودن تنظیمات پیشنهادی بر اساس آن ویژگی‌های هدف‌گیری است.


نگرانی های حفظ حریم خصوصی، هدف گذاری تبلیغات آنلاین در مسیر برخورد آشکار

2009: در زمانی که ناشران و موتورهای جستجو به شدت از آن استقبال می کردند، کاربران اینترنت ایالات متحده از ردیابی و هدف گیری آنلاین ناراحت بودند.


comScore: 63 میلیون در اینترنت موبایل، 35 درصد استفاده روزانه از آن

2009: در حالی که بیشترین فرکانس کاربران در گوشی های هوشمند بود، comScore گفت که 70 درصد از ترافیک از تلفن های به اصطلاح ویژگی (تلفن های همراه معمولی) ناشی می شود.


Google Phone توسط Google Exec تایید شده است

2007: ایزابل آگیلرا، مدیر اجرایی گوگل در اسپانیا و پرتغال، تایید کرد که یک گوشی گوگل در دست ساخت است.


GOOG Acquisitions: Trendalyzer & Adscape Media

2007: Trendalyzer “اعداد خسته کننده را به انیمیشن های تعاملی لذت بخش تبدیل کرد.” Adscape یک شرکت تبلیغاتی درون بازی بود.


بالمر مایکروسافت گوگل وان هیت را شگفت انگیز می خواند، مهارت های مدیریتی را به سخره می گیرد و رشد آینده را نقد می کند

2007: او مفهوم زمان شخصی گوگل را به سخره گرفت.


خرید Tellme مایکروسافت رقابت جستجوی موبایل را تسریع می کند

2007: این یک “لحظه شتاب” و تشدید رقابت برای جستجو و بازاریابی تلفن همراه بود.


با گری پرایس از Ask.com و ResourceShelf مصاحبه شد

2007: معمولاً از گری به عنوان مردی یاد می شد که جایگزین جیوز پیشخدمت شد.


Travelocity: “اشتباه عمیقی که فکر می کنیم متوجه شده ایم که چگونه بازده بازگشت سرمایه را در جستجو اندازه گیری کنیم”

2007: Travelocity دریافت که خرید عبارات جستجوی غیر مارک ضایع است.


خلاصه: استفاده از Heatmaps در نتایج جستجوی محصول

2007: موتور جستجوی خرید، بررسی‌های محصول را از آمازون جمع‌آوری کرد، اما احساسات محصول را به روشی بسیار بصری با استفاده از نقشه‌های حرارتی ارائه کرد.


مشارکت‌های قبلی کارشناسان موضوع موتور جستجو (SMEs)

این ستون‌ها یک عکس فوری در زمان هستند و از زمان انتشار به‌روزرسانی نشده‌اند، مگر اینکه ذکر شود. نظرات بیان شده در این مقالات نظرات نویسنده است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست.


< 15 مارس | تاریخچه بازاریابی جستجو | 17 مارس >



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *