این اولین OLED 65 اینچی است که با فرآیند تولید کم هزینه ساخته شده است.

HDTVTest / یوتیوب

بازدیدکنندگان در Display Week 2023 به تلویزیون OLED 8K منحصربه‌فرد TCL جذب شدند که خودش را از وسط تا کرد و تبدیل به یک میز قهوه‌خوری شد. اما آنها به سرعت دریافتند که مفهوم میز قهوه فقط طعمه است و بزرگترین ویژگی تلویزیون در واقع کاملاً ظریف است – این اولین تلویزیون OLED 8K 65 اینچی است که از طریق فرآیند چاپ جوهرافشان ساخته شده است.

ویدئویی از نمونه اولیه توسط Vincent Teoh از HDTVTest در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد. و این یک نمایش نسبتاً چشمگیر است. تلویزیون کاملاً واضح به نظر می رسد و علیرغم طراحی تاشو و چاپ جوهرافشان، از نرخ تازه سازی 120 هرتز، نسبت کنتراست 1،000،000:1 و پوشش 99 درصدی DCI-P3 برخوردار است.

به طور معمول، نمایشگرهای OLED از طریق فرآیند تبخیر تولید می‌شوند، جایی که چندین لایه از مواد آلی از طریق یک شابلون فلزی (به نام ماسک) روی یک بستر اعمال می‌شود. سپس این ماده خنک می شود تا یک لایه تشکیل شود. مشکل این است که مواد آلی به ماسک فلزی چسبیده، اجزاء باید اغلب تمیز شوند، و ممکن است آلاینده‌ها وارد شوند – اتلاف و وقت گیر است.

TCL چندین سال پیش شروع به آزمایش فرآیند تولید OLED چاپ جوهر افشان خود کرد. و در واقع یک ایده بسیار ساده است. به جای استفاده از ماسک، مواد آلی دقیقاً با استفاده از یک چاپگر جوهر افشان بزرگ روی یک بستر رسوب می‌کنند. مواد کمتری هدر می رود و نازل های جوهر افشان نیازی به تمیز کردن زیاد ندارند. طبق گفته Radiant Vision Systems، فرآیند OLED جوهرافشان می تواند هزینه های تولید را بین 15 تا 20 درصد کاهش دهد.

این تیزر قابل توجه است زیرا تا کنون اکثر نمایشگرهای OLED چاپ جوهر افشان بسیار کوچک بوده اند. نمونه اولیه TCL نشان می دهد که این فرآیند ممکن است برای تلویزیون های بزرگتر با مشخصات درجه یک آماده باشد و می توان از آن هنگام ایجاد نمایشگرهای تاشو استفاده کرد که انتظار می رود در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها محبوب شوند.

منبع: HDTVTest





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *