اولین برداشت های مربوط به رقیب جدید توییتر



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

تقریبا یک هفته از راه اندازی اینستاگرام Threads، شبکه اجتماعی جدید متا می گذرد که به طور مستقیم با توییتر ایلان ماسک رقابت می کند. و این اولین بار نیست که اینستاگرام نوعی “کلون” از سایر شبکه های اجتماعی ایجاد می کند، درست است؟ به خاطر داشته باشید که Stories و Reels به ترتیب برای بازتولید ویژگی‌های Snapchat و TikTok ایجاد شده‌اند.

موضوعاتی در میان یک لحظه بحرانی در روابط توییتر با کاربرانش وارد می شود، زیرا این شرکت برخی از ویژگی ها را محدود کرده است، به ویژه برای کسانی که از نسخه رایگان استفاده می کنند. این شرکت این اقدامات را در تلاش برای جلوگیری از جمع آوری گسترده داده ها با ارجاع به شرکت های هوش مصنوعی توجیه می کند. در اوایل تیرماه خود ایلان ماسک برخی از این محدودیت‌های «موقت» را توییت کرد.

واقعیت این است که ناامیدی کاربران می‌تواند آنها را به جستجوی جایگزین‌ها سوق دهد و درها را برای Mastodon، Bluesky، و اکنون، برای نسخه متا این فرمت، به نام Threads باز کند.

Twitter x Threads: شباهت ها و تفاوت ها

برای شروع، هنگام آزمایش Threads، می توانم بگویم که کاملاً احساس آشنایی داشتم. به این دلیل که چیدمان و ویژگی های اصلی آن اساساً با رقیبش، توییتر یکسان است.

البته، با دکمه های ویژگی های مختلف “متن”. به عنوان مثال: “موضوع جدید” به جای “توئیت”، برای اضافه کردن یک پست جدید، و همچنین “Repost” به جای “بازتوییت”. اما، به طور کلی، تقریباً یکسان است.

به‌دلیل ادغام این دو شبکه، اشتراک‌گذاری «Thread» خود در استوری‌های اینستاگرام آسان است، که خبر مهمی نیست، زیرا کاربران توییتر قبلاً می‌توانستند توییت‌های خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

در رابطه با ویژگی ها، صادقانه بگویم، فکر نمی کنم تفاوت زیادی بین آنها وجود داشته باشد. اما چیزی که اینستاگرام به عنوان یک تفاوت مهم برجسته کرد این است که Threads یک رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام توضیح داد در این پادکست NYT آن موضوع و همچنین ماستودون، بر روی ActivityPub، یک پروتکل باز ساخته شده است. این بدان معناست که در نهایت، در آینده، این امکان برای شبکه‌های اجتماعی مختلف ساخته شده بر روی ActivityPub وجود خواهد داشت که با یکدیگر کار کنند و همچنین می‌توانند به کاربران اجازه دهند تا مخاطبین خود را به پلتفرم دیگری صادر کنند و استقلال بیشتری به سازندگان محتوا بدهد.

این یک تغییر فلسفه بزرگ است، اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم چگونه کار خواهد کرد.

Threads چگونه کار می کند؟

نمایه Threads شما از اعتبار اینستاگرام شما ایجاد می شود. با شروع این روش، گزینه ای برای وارد کردن اطلاعات پروفایل اینستاگرام و همچنین دنبال کردن خودکار کل شبکه شما وجود دارد. این بدان معناست که به محض اینکه کاربر این گزینه را انتخاب کرد، یک دعوت نامه اتصال به طور خودکار برای همه مخاطبین او ارسال می شود، که به اعتقاد من این یک مزیت قوی برای سازندگان محتوا است که نیازی به شروع موقعیت خود از صفر ندارند.

از سوی دیگر، به عنوان یک کاربر صرف، این می تواند ناخوشایند باشد. با توجه به اینکه ممکن است هدف متفاوتی از Threads داشته باشید و بخواهید ارتباطات متفاوتی را در آنجا برقرار کنید، ممکن است در نادیده گرفتن دعوتنامه ها احساس ناراحتی کنید و حتی می توانید احساس کنید که مجبور هستید آنها را دنبال کنید.

و اگر بخواهم نمایه Threads خود را حذف کنم چه می شود؟ خب، این چیزی است که برخی از کاربران را عصبانی کرده است. از آنجایی که با اینستاگرام ادغام می شود، حساب کاربری ترکیب می شود، بنابراین برای حذف Threads، باید هر دو را حذف کنید. (امگ!) اما نگران نباشید! همچنان می توانید پروفایل Threads خود را غیرفعال کنید و آن را مخفی کنید و نمایه خود را در اینستاگرام فعال نگه دارید.

فرصت‌هایی برای برندها در Threads چیست؟

شبکه اجتماعی جدید زاک تاکنون 100 میلیون کاربر را به خود اختصاص داده است به موضوع او. تنها در 16 ساعت اول، اپلیکیشن جدید اینستاگرام بیش از 30 میلیون بار دانلود شد.

با پیمایش در تایم لاین برای اولین بار، بیشتر موضوعاتی که در دسترس من بود از اینفلوئنسرها و برندهایی بود که قبلاً در اینستاگرام دنبال می کردم. شاید به این دلیل که من تصمیم گرفتم به طور خودکار مخاطبین اینستاگرام خود را دنبال نکنم، زیرا در ابتدا یک شبکه بسیار کوچک داشتم، این احتمال وجود دارد که آنها از داده های اینستاگرام برای درک آنچه می تواند به من مربوط باشد استفاده کنند.

اما، پس از پنج روز از پذیرفتن دعوت‌ها، و پذیرفتن برخی از من، می‌توانم همیشه موضوعاتی از این افراد ببینم.

فکر می‌کنم می‌خواهید درباره تبلیغات و زمان در دسترس قرار گرفتن آن در برنامه جدید بدانید. در همان پادکست nyt که قبلاً اشاره کردم، آدام موسری گفت “من نمی خواهم کسی را گمراه کنم. ما به تبلیغات اعتقاد داریم. ما فکر می کنیم آنها راهی برای ارائه خدمات رایگان در سراسر جهان هستند. ما فکر می کنیم چیز خوبی است. اما در حال حاضر، اصلاً تمرکز برنامه نیست. من فکر می کنم این می تواند تعریف مشکل شامپاین باشد. او همچنین توضیح می دهد که تمرکز بر ساخت چیزی است که مردم آن را دوست دارند و می خواهند در طول زمان به استفاده از آن ادامه دهند.

تا آن زمان، همانطور که در توییتر می‌بینیم، من معتقدم که برندها با پست‌های سریعی که نظرها و اشتراک‌گذاری‌ها را جذب می‌کنند، به همان استراتژی پایبند خواهند بود و باعث می‌شود دسترسی سریع و آسان رشد کند. در توییتر، دیدن برندهایی که به شیوه‌ای سرگرم‌کننده صحبت می‌کنند، امری عادی است که تعامل بیشتری را از طرف دنبال‌کنندگان جلب می‌کند. من نمی بینم که این کار در Threads متفاوت است.





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *