اسکوئر انیکس

DirectStorage برای ویندوز وعده می دهد که سرعت بارگذاری سریع Xbox Series X و PlayStation 5 را به بازی های رایانه شخصی بیاورد و اولین عنوانی که واقعاً این فناوری را پیاده سازی می کند در 24 ژانویه 2023 ارائه می شود. آیا رایانه شخصی شما می تواند آن را تحمل کند؟

Forspoken اولین بازی DirectStorage در رایانه شخصی است

Forspoken یک بازی است که بر روی پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی ویندوزی عرضه می شود. این یک بازی نقش آفرینی اکشن با تمرکز بر پیمایش است که مسافت های زیادی را با سرعت و روان طی می کند. این شامل حجم عظیمی از داده های جریانی است، بنابراین برای پلی استیشن 5 عالی است. این به این دلیل است که PS5 دارای یک SSD سفارشی و فن آوری فشرده سازی سخت افزار برای رسیدن به حداکثر سرعت خواندن اطلاعات در حدود 9 گیگابایت در ثانیه است.

حتی اگر یکی از جدیدترین SSD های PCIe را در رایانه خود داشته باشید، به این رقم نزدیک نخواهید شد، بنابراین برای داشتن تجربه ای معادل در رایانه شخصی، چیزی جدید ضروری است.

اینجاست که DirectStorage وارد تصویر می شود و Forspoken اولین بازی رایانه شخصی است که این ویژگی مورد انتظار را اجرا می کند که بازیکنان سری Xbox از زمان عرضه آن کنسول ها از آن لذت برده اند.

در واقع، توسعه دهندگان Forspoken می گویند که DirectStorage 1.1 زمان بارگذاری را از 10 ثانیه به یک ثانیه در بازی کاهش می دهد، اگرچه سخت افزار خاص شما ممکن است بر عملکرد دنیای واقعی تأثیر بگذارد.

DirectStorage چگونه کار می کند؟

DirectStorage بخشی از آخرین DirectX API یا رابط برنامه نویسی برنامه است. این مجموعه ای از توابع نرم افزار استاندارد است که ارتباط بین نرم افزار و سخت افزار را مدیریت می کند. به همین دلیل است که توسعه دهندگان بازی دیگر مجبور نیستند بازی های خود را برای کارت های گرافیکی یا صدای خاصی توسعه دهند. تا زمانی که سخت افزار و نرم افزار با DirectX مطابقت داشته باشد، همه باید کار کنند.

مربوط: DirectStorage در ویندوز 11، ویندوز 10 و ایکس باکس چیست؟

DirectStorage بارگذاری فایل ها را از SSD های پرسرعت انجام می دهد. سرعت خواندن داده ها از این درایوها را به روش های مختلفی افزایش می دهد. به عنوان مثال، اجازه می دهد تا فایل های داده به صورت موازی درخواست و بارگذاری شوند. اما شاید مهم‌تر از همه، امکان فشرده‌سازی سخت‌افزار را فراهم کند.

با استفاده از قدرت پردازش GPU شما، DirectStorage می‌تواند داده‌ها را قبل از بارگیری در حافظه رایانه از حالت فشرده خارج کند. این سرعت خواندن موثر درایو را فراتر از حداکثر سرعت واقعی آن افزایش می دهد. تصور کنید یک فایل 100 مگابایتی روی دیسک فشرده شده است، اما در حالی که آن داده ها را بارگذاری می کنید، آن را نیز از حالت فشرده خارج می کنید، و به عنوان یک فایل 200 مگابایتی به حافظه می رسد. شما عملاً دو برابر داده ها را جابجا کرده اید، حتی اگر درایو فقط 100 مگابایت جابجا شده باشد.

از آنجایی که DirectStorage CPU را برای مرحله رفع فشرده سازی دور می زند و GPU ها در پردازش موازی با هزاران هسته خود بسیار بسیار بهتر هستند، تفاوت در عملکرد یک مرتبه بهتر است.

آنچه برای استفاده از DirectStorage نیاز دارید

نمای نزدیک رابط درایو NVMe
Eshma/Shutterstock.com

نسخه ارسال DirectStorage با Forspoken DirectStorage 1.1 است. اگرچه نسخه 1.0 مدتی است که در دسترس است، اما هنوز هیچ سازنده بازی از آن استفاده نکرده است. این احتمالاً به این دلیل است که 1.0 فاقد ویژگی رفع فشرده سازی دارایی است که 1.1 را بسیار متقاعد کننده می کند.

الزامات سخت افزاری DirectStorage 1.1 به شرح زیر است:

اگرچه ممکن است هنوز برخی از مزایای درایوهای SATA SSD را مشاهده کنید، دستاوردهای اصلی درایوهای PCIe بسیار سریعتر است که امکان انتقال موازی داده را فراهم می کند.

چگونه DirectStorage بازی های رایانه شخصی آینده شما را سرعت می بخشد

از آنجایی که سهم بازار پردازنده‌های گرافیکی DirectX 12، ویندوز 11 و SSD‌های PCIe همچنان در حال رشد است، انتظار داریم که عناوین رایانه‌های شخصی بیشتر و بیشتری علاوه بر Forspoken شامل پشتیبانی DirectStorage یا برای بازی‌های موجود وصله‌هایی شوند که این ویژگی را به صورت عطف به ما اضافه می‌کنند.

چیزی که ما انتظار نداریم این است که هیچ بازی دارای DirectStorage به عنوان حداقل نیاز باشد یا بازی هایی با این فرض طراحی شده باشند که چنین سرعت ذخیره سازی بالایی در دسترس است. این یک مزیت کلیدی است که کنسول‌های فعلی دارند، زیرا توسعه‌دهندگان می‌دانند که درایوها با چه سرعتی در اختیار دارند و ساخت بازی‌های انحصاری را ممکن می‌سازد.

با گذشت زمان، اکثر گیمرهای رایانه شخصی در نهایت سخت افزار سازگار با این فناوری را به دست خواهند آورد و نه تنها بازی ها، بلکه هر کاری را که در رایانه خود انجام می دهید سرعت می بخشد. با این حال، زمان زیادی طول خواهد کشید تا هر بازی رایانه‌ای بتواند بازیکنانی را که هنوز تجهیزات سازگار ندارند، قفل کردن بازی‌های رایانه‌ای را توجیه کند.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *