ابزار ویندوزی که نمی شناسید و هارد دیسک شما را بزرگتر می کند


هنگام خرید یک کامپیوتر جدید، یکی از مواردی که باید به آن بیشتر توجه کنیم، حافظه رم (اگر بخواهیم چند سال دوام بیاورد) و فضای ذخیره سازی است. در مورد فضای ذخیره سازی، ما نه تنها باید HDD یا SSD بودن آن را در نظر بگیریم (که دومی بیشتر توصیه می شود زیرا سرعت دسترسی سریع تری را ارائه می دهد) بلکه باید مقدار گیگابایت موجود را نیز در نظر بگیریم. اگر اقتصاد ما اجازه آن را ندهد، یا اگر به طور مداوم با آن مبارزه کنیم فضای خالی موجود است، اول از همه، باید این ابزار مخفی ویندوز را امتحان کنید.

اولین چیزی که باید در مورد این ابزار بدانیم این است که این برنامه کاربردی نیست که فقط در ویندوز 11 موجود باشد، بلکه سال هاست که در ویندوز موجود است، در واقع، اگرچه با نام دیگری، در MS نیز موجود بود. -DOS، سیستم عامل غیر گرافیکی مایکروسافت که قبل از انتشار ویندوز بر بازار رایانه های شخصی تسلط داشت. با انتشار ویندوز 10، مایکروسافت تعداد ویژگی های ابزار compact.exe را افزایش داد، برنامه ای که به کاربران اجازه می دهد پوشه ها را فشرده کنند تا فضای دیسک آزاد شود.

با برنامه Compact.exe فضای دیسک را آزاد کنید

برخلاف برنامه‌های معمول برای فشرده‌سازی فایل‌ها، ابزار فشرده بدون تغییر پسوند یا مکان آن، حجم فایل‌ها را کاهش می‌دهد و در صورت لزوم از فشرده‌سازی آن‌ها مراقبت می‌کند، بدون اینکه کاربر اصلاً کاری انجام دهد. . همه برنامه ها با این ابزار کنار نمی آیند، بنابراین اگر به برنامه ای برخورد کردیم که به درستی کار نمی کند، باید فایل ها را از حالت فشرده خارج کنیم و فراموش کنیم که از این ابزار با آن استفاده کنیم.

Compact.exe از طریق خط فرمان، یک خط فرمان بسیار آسان برای استفاده. اگر از دستور بدون هیچ متغیری استفاده کنیم، وضعیت فشرده سازی تمام فایل ها و پوشه های ذخیره شده در محلی که در آن قرار داریم نمایش داده می شود.

اگر پارامتر را اضافه کنیم باید مسیر دایرکتوری را اضافه کنیم که فایل هایی که می خواهیم فشرده کنیم در آن قرار دارند. هر فایلی در آن پوشه به صورت خودکار فشرده می شود. با استفاده از ، دایرکتوری یا فایل مشخص شده مجبور به فشرده سازی یا از حالت فشرده خارج می شود. این در مورد فایلی استفاده می شود که در هنگام قطع شدن عملیات به دلیل خرابی سیستم، تا حدی فشرده شده است.

پارامتر /یا فایل های فشرده موجود در دایرکتوری که به این دستور اضافه می کنیم را از حالت فشرده خارج می کند. اگر بخواهیم وضعیت فشرده سازی یک دایرکتوری و فایل های موجود را بدانیم، دستوری که باید اضافه کنیم این است /q. اگر بخواهیم تمام گزینه هایی را که این دستور در اختیار ما قرار می دهد بدانیم باید پارامتر را اضافه کنیم .

همچنین با رابط گرافیکی

اگر فقط ایده استفاده از خط فرمان باعث می شود ما تمایلی به امتحان این ابزار نداشته باشیم، می توانیم از رابط گرافیکی این برنامه استفاده کنیم. این رابط گرافیکی از طریق ویندوز در دسترس نیست، اما باید از طریق این لینک به GitHub دانلود کنیم. کاری که این اپلیکیشن انجام می دهد این است که تمام گزینه هایی را که این ابزار در اختیار ما قرار می دهد به صورت گرافیکی نشان می دهد و در کجا باید روی گزینه ای که می خواهیم استفاده کنیم کلیک کنیم.

علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد فضایی که فایل ها اشغال می کنند و آنچه می توانیم ذخیره کنیم را به ما نشان می دهد. همچنین به ما این امکان را می دهد که سطح فشرده سازی را بر اساس ترجیحات خود انتخاب کنیم: عملکرد یا فضای آزاد. این یک برنامه قابل حمل است، بنابراین نیازی به نصب آن بر روی رایانه نیست. به محض اجرای آن، از ما دعوت می کند تا دایرکتوری را که می خواهیم فشرده کنیم انتخاب کرده و سطح فشرده سازی را تعیین کنیم.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *