هانا استرایکر / How-To Geek

اگر دستگاه شما دارای صفحه نمایش OLED یا AMOLED باشد، یک کاغذ دیواری ساده مشکی در مصرف باتری صرفه جویی می کند. با این حال، مقدار قابل توجهی در مصرف برق در یک دستگاه معمولی صرفه جویی نمی کند. صرفه جویی در مصرف انرژی به این دلیل است که هر پیکسل روی صفحه نمایش OLED نور خود را تولید می کند و اگر روشن نشود (و فقط سیاه باشد)، خاموش است و از برق استفاده نمی کند.

در دنیایی که می‌توانید صحنه‌های سه‌بعدی را در زمان واقعی به‌عنوان پس‌زمینه گوشی‌های هوشمندتان رندر کنید، کاغذ دیواری مشکی ساده جذاب‌ترین گزینه نیست. با این حال، پس‌زمینه‌های سیاه می‌توانند عمر باتری را نسبت به کاغذ دیواری رنگی بهبود ببخشند یا می‌توانند؟

OLED در مقابل LCD: به صفحه نمایش شما بستگی دارد

در بسیاری از نمایشگرها، مانند صفحه نمایش رایانه ای که ممکن است در حال خواندن این مقاله باشید، استفاده از کاغذ دیواری پس زمینه مشکی باعث صرفه جویی در مصرف باتری نمی شود. این به تفاوت بین نمایشگر OLED و نمایشگر LCD مربوط می شود.

با صفحه نمایش LCD، مهم نیست پیکسل چه رنگی باشد – سیاه تیره یا سفید کور – یک نور پس زمینه در پشت صفحه نمایش شما وجود دارد و دائماً نور تولید می کند. پیکسل‌های سیاه بیشتر نور پس‌زمینه را مسدود می‌کنند، اما نور همچنان وجود دارد و از انرژی استفاده می‌کند.

با این حال، اگر از دستگاهی با صفحه نمایش OLED یا AMOLED استفاده می کنید، این مورد اعمال نمی شود. صفحه نمایش های OLED نور پس زمینه ثابتی ندارند. هر پیکسل روی صفحه نمایش OLED یک “دیود ساطع کننده نور ارگانیک” است که نور خود را تولید می کند. بنابراین، اگر یک پیکسل سیاه را نمایش دهید، دیود به سادگی روشن نمی شود.

به عبارت دیگر، اگر از پس‌زمینه مشکی روی صفحه‌نمایش OLED یا AMOLED استفاده کنید، نمایشگر شما نور کمتری تولید می‌کند. این به صرفه جویی در مصرف باتری کمک می کند، اما تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی کند.

خبر خوب این است که در حالی که رایانه شما احتمالاً از صفحه نمایش LCD استفاده می کند، گوشی هوشمند شما به احتمال زیاد OLED است. بسیاری از آیفون‌های بعد از آیفون X در سال 2017 دارای نمایشگرهای OLED هستند و اکثر دستگاه‌های اندرویدی میان رده تا سطح بالا نیز دارای OLED هستند، به‌ویژه گوشی‌های گلکسی سامسونگ.

چگونه والپیپر آیفون را مشکی کنیم

ابتدا این والپیپر مشکی خالص را دانلود کنید، سپس به Settings > Wallpaper > Add New Wallpaper بروید.

افزودن والپیپر جدید به آیفون

روی گزینه “Photos” ضربه بزنید و تصویر زمینه سیاه را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری مشکی را انتخاب کنید.

در نهایت، روی «افزودن» در بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس «Set as Wallpaper Pair» را انتخاب کنید تا از تصویر زمینه هم در صفحه قفل و هم در صفحه اصلی استفاده کنید.

انتخاب کنید "تنظیم جفت کاغذ دیواری."

نحوه تنظیم یک پس زمینه سیاه ساده در اندروید

ابتدا این والپیپر مشکی خالص را دانلود کنید، سپس به Settings > Wallpaper & Style > Change Wallpaper بروید.

تغییر والپیپر در اندروید

سپس گزینه My Photos یا Gallery را انتخاب کنید و تصویر زمینه سیاه را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری مشکی را انتخاب کنید.

در نهایت، مطمئن شوید که هر دو صفحه قفل و صفحه اصلی را انتخاب کرده و تصویر زمینه را تأیید کنید.

والپیپر را به قفل و صفحه اصلی اضافه کنید.

تغییر کاغذ دیواری به رنگ مشکی ساده ممکن است مقدار کمی در مصرف باتری صرفه جویی کند، اما راه‌های بسیار بهتری برای بهبود بیشتر در مصرف باتری وجود دارد. راهنمای ما را برای صرفه جویی در مصرف باتری در آیفون ها و بهبود عمر باتری در دستگاه های اندرویدی بررسی کنید.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *