جاستین دوینو / How-To Geek

پس از ساخت و سازهای زیاد، سرانجام گوگل با پیکسل فولد وارد بازار گوشی های تاشو شد. این داستان شبیه به Pixel Watch سال گذشته است که مدت ها در انتظار دستگاه Wear OS گوگل بود. آیا Pixel Fold همان مشکلات نسل اول را خواهد داشت؟

یک ساعت هوشمند و یک گوشی با نمایشگر تاشو روی کاغذ شباهت زیادی با هم ندارند. با این حال، در اکوسیستم دستگاه‌های Google، Pixel Fold و Pixel Watch دو نخود در یک غلاف هستند. نرم‌افزار پیکسل در همه دستگاه‌ها منسجم است و اگرچه این معمولاً چیز خوبی است، اما به این معنی است که مشکلات مشابه نیز ادامه خواهند داشت.

وقتی حداقل خیلی کم است

ساعت پیکسل در کنار گلکسی واچ 5
یک لیست مینیمال در یک صفحه نمایش کوچک بسیار کمتر مفید است. جو فدوآ / How-To Geek

ابتدا می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که من واقعاً از رابط کاربری پیکسل در تلفن‌ها لذت می‌برم. من اصلاً به رابط کاربری One UI سامسونگ اهمیت نمی دهم، به همین دلیل است که از پیکسل 7 به عنوان تلفن روزانه خود استفاده می کنم. با این حال، وقتی صحبت از ساعت های هوشمند می شود، ترجیح من دقیقا برعکس است.

با یک تلفن، همه چیز اساساً در داخل برنامه ها اتفاق می افتد. شما دائماً بین برنامه ها جابه جا می شوید تا کارهای مختلف انجام دهید. یک ساعت هوشمند تجربه بسیار متفاوتی است و نرم افزار باید آن را منعکس کند. همانطور که در بررسی Pixel Watch خود اشاره کردم، حداقل رابط کاربری Pixel برای یک گوشی ساده عالی است، اما در دستگاه‌های تخصصی‌تری مانند ساعت هوشمند فاقد ویژگی‌ها است.

برای مثال، Pixel Watch فاقد ویژگی‌های اساسی مانند قابلیت همگام‌سازی حالت مزاحم نشوید بین ساعت و تلفن متصل است – حتی اگر هر دو دستگاه پیکسل باشند. به علاوه، برنامه همراه گوگل در مقایسه با برنامه همراه Wear OS سامسونگ تقریبا بی فایده است.

این نگرانی من در مورد Pixel Fold است. این فقط یک صفحه ساده از یک تلفن نیست، یک دستگاه تاشو یک دستگاه تخصصی است که کاربردهای متفاوتی دارد. قبلاً دیده‌ام که افرادی به عدم وجود گزینه‌های چندوظیفه‌ای در Pixel Fold در مقایسه با Galaxy Z Fold 4 اشاره کرده‌اند. کمترین رابط کاربری Pixel UI کجا دیگری را محدود می‌کند؟

مربوط: بررسی ساعت گوگل پیکسل: این است؟

قیمت ممتاز بدون ویژگی های حق بیمه

یک صفحه خانه گسترده با سه برنامه به طور همزمان باز می شود
نمی‌توانید این تعداد برنامه را روی Pixel Fold باز کنید. جاش هندریکسون / نقد و بررسی گیک

فقدان ویژگی‌ها به حوزه دیگری منجر می‌شود که من در بررسی خود به Pixel Watch بسیار سخت‌گیر بودم. گوگل پیکسل فولد را 1799 دلار قیمت گذاری کرده است. در ظاهر، این بسیار معقول به نظر می رسد – همان قیمتی است که سامسونگ در حال حاضر برای Galaxy Z Fold 4 درخواست می کند.

با این حال، در واقع برای آن 1800 دلار چه چیزی دریافت می کنید؟ ساعت پیکسل نزدیک به 100 دلار بیشتر از ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی 5 بود و به شدت فاقد ویژگی‌های سازگار با ساعت هوشمند بود. اگر Pixel Fold همان کاستی‌ها را داشته باشد، به نظر می‌رسد که فروش سختی با همان قیمت دستگاهی است که چندین سال توسعه نرم‌افزاری برای ویژگی‌های تاشو داشته است.

پیکسل واچ احساس می‌کرد که گوگل تلاش می‌کند به زمانی بگذرد که چندین نسل از ساعت‌ها را در زیر کمربند خود داشتند و می‌توانستند جایگزینی عالی برای اپل واچ ارائه دهند. در واقعیت، این موضوع بسیار دور از ذهن بود – پیکسل واچ بسیار یک دستگاه نسل اول با کاستی های نسل اول بود.

من نگرانم که Pixel Fold نیز سرنوشت مشابهی داشته باشد. ایده‌های خوبی در سرتاسر پخش خواهد شد و نرم‌افزار از نظر بصری بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما در نهایت بسیاری از آنچه رقبای خود قبلاً کشف کرده‌اند را ندارد.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *