گوگل برای اولین بار در سال 2016 به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی روی آورد تا الگوریتم موتور جستجوی خود را تقویت کند.

با این حال، با راه اندازی ChatGPT در اواخر سال 2022، هوش مصنوعی واقعاً به جریان اصلی تبدیل شد و به طور قابل توجهی بر صنعت SEO تأثیر گذاشت.

در حالی که برخی معتقدند این تغییرات برای بهتر شدن بوده است، برخی دیگر استدلال کرده اند که آنها اوضاع را بدتر کرده است.

همانطور که به توپ کریستالی نگاه می کنیم، به طور فزاینده ای مشخص می شود که هوش مصنوعی همچنان یکی از مهم ترین عوامل در آینده بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال خواهد بود.

در اینجا چند روش هوش مصنوعی برای تغییر سئو به همراه تأثیرات مثبت و منفی آن آورده شده است.

تولید محتوا

ایجاد محتوای هوش مصنوعی یک مزیت بزرگ برای مشاغلی است که به دنبال به دست آوردن کارایی و بهبود SEO خود هستند.

جستجوی گوگل راهنمایی در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر تغییر کرده است تا امکان ایجاد محتوای هوش مصنوعی را فراهم کند، مشروط بر اینکه با همان دستورالعمل‌های کیفیتی که برای نویسندگان انسانی تعیین شده است، مطابقت داشته باشد.

با این حال، گوگل این بیانیه را اصلاح کرد یک ماه بعد با بیان اینکه هوش مصنوعی نباید برای موارد زیر استفاده شود:

  • فعالیت های مضر یا غیرقانونی.
  • سوء استفاده یا اختلال در خدمات.
  • اطلاعات غلط
  • هرزنامه ها.
  • تصمیم گیری خودکار در حوزه های «پول یا زندگی شما» (YMYL).
  • محتوای صریح جنسی

سیستم رتبه بندی گوگل برای پاداش دادن به محتوای با کیفیت طراحی شده است. در حالی که استفاده از اتوماسیون برای تولید محتوا برای دستکاری رتبه بندی جستجو، شرایط را نقض می کند، می توان از هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد محتوای عالی استفاده کرد.

گوگل از انسان ها می خواهد که محتوا بنویسند، اما دلیلی وجود ندارد که هوش مصنوعی نتواند به بهبود کیفیت محتوای کسب و کار شما کمک کند.

اخیراً استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه و تولید محتوا بیش از هر زمان دیگری محبوب و گسترده شده است و این چیزی است که باید تا حد امکان از آن نهایت استفاده را ببرید.

با این حال، برخی از معایب بالقوه برای افزایش استفاده از هوش مصنوعی در سئو وجود دارد.

یکی از نگرانی ها این است که می تواند کیفیت محتوا را کاهش دهد، زیرا بازاریابان ممکن است بیشتر بر ایجاد محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو تمرکز کنند تا ارزشی برای خوانندگان.

نگرانی های دیگر حول محدودیت های مرتبط با خود ChatGPT است:

  • ابزار پردازش زبان طبیعی تا سال 2021 بر روی داده ها آموزش داده شده است – به این معنی که هر چیزی که پس از آن منتشر شود در بررسی خروجی گنجانده نشده است.
  • عدم اتصال به اینترنت محدودیت دومی است که به طور قابل توجهی توانایی ChatGPT را برای ایجاد محتوای مفید محدود می کند.

نکته آخر، مهم است که به یاد داشته باشید که محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی در ایجاد چیزی جدید مشکل خواهد داشت – زیرا خروجی بر اساس داده هایی است که تغذیه شده است و این داده ها در سال 2021 به پایان رسیده است.

در نتیجه، لایه ای از هوش انسانی برای رعایت دستورالعمل های کیفیت جستجوی گوگل ضروری است.

نتایج جستجوی شخصی

یکی از مهمترین تأثیرات هوش مصنوعی بر سئو نتایج جستجوی شخصی است.

الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند تاریخچه جستجو، مکان و رفتار کاربر را برای ارائه نتایج سفارشی تجزیه و تحلیل کنند. استراتژی های سئو باید بر ایجاد محتوای متناسب با مخاطبان خاص به جای مخاطبان عمومی تمرکز کنند.

نحوه درک و رتبه بندی نتایج جستجو توسط موتورهای جستجو در حال تغییر است و هوش مصنوعی نقش مهمی در این امر ایفا می کند.

شخصی‌سازی در حال تبدیل شدن به بخش بسیار رایج‌تر سئوی مدرن است و مشتریان به نتایج شخصی‌شده‌تری دسترسی پیدا می‌کنند.

چت ربات‌های هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال توسعه هستند و می‌توانند به پرسش‌های جستجو برای ارائه نتایج مکالمه پاسخ دهند.

کسب‌وکارها همچنین می‌توانند سئوی وب‌سایت خود را با استفاده از دستیارهای هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل محتوا و یافتن زمینه‌هایی که شرکت‌ها می‌توانند در آن پیشرفت کنند، بهینه کنند.

این جایی است که مدل‌های مولد هوش مصنوعی پتانسیل برتری در تولید محتوا را دارند، زمانی که بر اساس داده‌های خود آموزش ببینند. مثلا مایک کینگ یک ربات چت هوش مصنوعی ایجاد کرد با محتوای محدود منتشر شده در وب سایت آژانس iPullRank.

رشد فناوری به این معنی است که مشتریان به دنبال تجربه شخصی تری هستند و راه های بسیار خوبی برای دستیابی به این امر وجود دارد.

سعی کنید برخی از بهترین ایده ها را ارائه دهید که به شما امکان می دهد نتایج را شخصی سازی کنید و چت بات ها نقش مهمی در این امر ایفا می کنند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


بهینه سازی جستجوی صوتی

با محبوبیت بیشتر دستیارهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند سیری و الکسا، بهینه سازی جستجوی صوتی بسیار مهم شده است.

الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند پرس و جوهای زبان طبیعی را درک کنند و نتایج دقیقی ارائه دهند. بنابراین، استراتژی های سئو باید شامل کلمات کلیدی محاوره ای و عباراتی باشد که با گفتار افراد مطابقت دارند.

کسب‌وکارها باید به دنبال بهترین راه‌ها برای پیاده‌سازی و بهینه‌سازی محتوا برای موبایل باشند. استفاده از کلمات کلیدی طولانی و دم کوتاه برای بهینه سازی جستجوی صوتی بسیار مهم است.

این یک گام عالی در این فرآیند است. هوش مصنوعی می تواند با اسکن محتوای موجود و پیشنهاد تغییرات مرتبط با سئو به بهینه سازی جستجوی صوتی کمک کند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

تجزیه و تحلیل های پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارها در شناسایی روندها و پیش بینی نتایج آینده کمک کند.

برای سئو، این بدان معنی است که بینش های مبتنی بر داده می تواند ایجاد محتوا و استراتژی های بهینه سازی را ارائه دهد.

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده همچنین می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند فرصت‌های نوظهور را شناسایی کرده و جلوتر بمانند.

نکته مهم در مورد هوش مصنوعی این است که از تجزیه و تحلیل پیش بینی بر اساس داده های الگوریتمی برای شناسایی فرصت ها و زمینه های بهبود به عنوان یک تجارت استفاده می کند.

وقتی به دنبال بهبود و ارتقای استراتژی سئوی خود هستید، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید، که یکی از عناصر مهمی است که می تواند به شما کمک کند.

درک اینکه چگونه وب سایت شما در رتبه بندی SERP ها قرار می گیرد، برای تدوین یک استراتژی سئو قوی در حرکت رو به جلو بسیار ضروری است، که باید مطمئن شوید که درست انجام می دهید.

چگونه ChatGPT بر SEO تأثیر می گذارد

چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی مانند ChatGPT می توانند پشتیبانی فوری مشتری را ارائه دهند و در زمان واقعی با کاربران درگیر شوند.

چت بات ها همچنین می توانند رفتار کاربر، ترجیحات و داده های بازخورد را برای اطلاع رسانی استراتژی های سئو جمع آوری کنند.

شکی نیست که ChatGPT تأثیری بر سئو داشته است و همچنان تأثیر طولانی مدتی بر صنعت خواهد داشت.

ترانسفورماتور ChatGPT دارد 175 میلیارد پارامتر، از بیش از 95 زبان پشتیبانی می کند. این آن را به چت ربات هوش مصنوعی عالی برای کمک به بهبود و تأثیرگذاری بر سئو در حرکت رو به جلو تبدیل می کند.

عوامل زیادی در کمک به ایجاد تغییرات مثبت سئو نقش دارند.

با قابلیت‌های پردازش ChatGPT، راه‌های متعددی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای تقویت سئوی خود استفاده کنند، از جمله:

تاثیرات مثبت هوش مصنوعی بر سئو

هوش مصنوعی می‌تواند از منظر کسب‌وکار به روش‌های مثبت زیادی، از جمله تجربه کاربر بهتر، بر SEO تأثیر بگذارد.

مشتریان برای تجربه خود در یک تجارت بسیار ارزش قائل هستند. هوش مصنوعی می تواند با ایجاد محتوای شخصی تر و بهبود کیفیت تعاملات به این امر کمک کند.

علاوه بر این، ظهور هوش مصنوعی با کمک صوتی، مانند سیری، الکسا و گوگل هوم، فرصت‌هایی را برای بازاریابان جستجو و بهینه‌سازی جستجوی صوتی بهبود بخشیده است.

هوش مصنوعی درک بیشتری از زبان طبیعی را امکان پذیر می کند و پاسخ های دقیق تری به پرس و جوهای کاربر ارائه می دهد.

دقت یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از هوش مصنوعی است، و الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و ارائه نتایج جستجوی دقیق را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کنند.

اثرات نامطلوب هوش مصنوعی بر سئو

اما هوش مصنوعی بدون عناصر منفی در مورد سئو نیست. درک این موارد به ما درک خوبی از آنچه برای آینده داریم می دهد.

یکی از مهم ترین مسائل، از دست دادن بالقوه کنترل بر رتبه بندی جستجو و ترافیک ارجاع است.

با راه‌اندازی موتور جستجوی بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی و به‌سرعت پاسخ Google به ChatGPT، به نام Bard، یکی از بزرگترین سؤالات حقوقی که هنوز به آن پاسخ داده نشده است این است که چگونه این نتایج به محتوای منبع بازگردانده می‌شوند (مثلاً یک مسیر ناوبری). .

جایی که این در نهایت به احتمال زیاد برجسته ترین نقش را در نوسانات ترافیک جستجوی ارگانیک ایجاد شده توسط این تجربیات جستجوی جدید مربوطه ایفا خواهد کرد.

یکی دیگر از اشکالات این است که از آنجایی که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در چشم انداز کسب و کار رایج تر شده اند، استفاده از آنها را برای مشاغل آسان تر کرده اند.

به عنوان مثال، با افزایش محتوای وبلاگ که به سرعت تولید می شود در مقیاسی از مواردی مانند CNET و دیگر ناشران بزرگ، رقابت برای رتبه بندی افزایش یافته است.

علاوه بر این، تفسیر نادرست محتوا از هوش مصنوعی باعث ایجاد مشکلاتی در تجارت با مواردی مانند عدم دقت و اطلاعات نامربوط شده است.

فقط یک دستور جستجو را انجام دهید intext: “بازسازی پاسخ” و واضح است که انتشارات زیادی بدون بررسی ویراستاری وجود دارد.

پاسخ را بازسازی کنید

هوش مصنوعی اینجاست تا بماند

همانطور که شرکت ها به دنبال راه های بیشتر و بیشتری برای لذت بردن از دستاوردهای حاشیه ای و دستیابی به سهم بازار هستند، فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی به انعطاف پذیری عضلات خود ادامه خواهند داد.

هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد که آینده صنعت سئو چیست، اما واضح است که هر چه که باشد، هوش مصنوعی همچنان نقش برجسته ای را ایفا خواهد کرد.

این بدان معناست که شرکت‌های مدرن باید ببینند که چه کاری می‌توانند انجام دهند تا از قدرت هوش مصنوعی به نفع خود استفاده کنند. اگر به درستی استفاده شود، می تواند یک ابزار قوی باشد و بر عملکرد سئو تأثیر مثبت بگذارد.

در حال حاضر، من فکر می کنم پورنا ویرجی آن را به بهترین نحو خلاصه می‌کند: «وقتی همه از ابزارهای یکسانی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، گاهی اوقات برای متمایز شدن نیاز به انسان بودن دارد.»

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *