گوگل نتایج جستجوی تورفتگی را بازیابی کرد در پایان سال 2021. نتایج جستجوی تورفتگی زمانی است که Google صفحه(های) اضافی را از همان دامنه ای نشان می دهد که فکر می کند به درخواست شما مرتبط است. اینها معمولا در صفحه 1 رخ می دهد.

نمونه ای از نتیجه تورفتگی

بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند داشتن دو نتیجه جستجو در صفحه 1 چیز خوبی است، اما من به شما نشان خواهم داد که چرا موافق نیستم.

بهینه سازی کلمات کلیدی

به عنوان استراتژیست سئو، ما صفحات خاصی را برای نمایش یک کلمه کلیدی یا پرس و جو بهینه می کنیم. در مورد نتایج جستجوی تورفتگی، صفحاتی که قصد نمایش آنها را نداشتید نیز برای آن جستجو نمایش داده می شوند.

اگر کاربر روی یکی از نتایج کلیک کند و آنچه را که می‌خواهد نبیند، چه؟ آیا این نشانه آن نیست که گوگل مطمئن نیست کدام صفحه را نشان دهد؟

CTR بر اساس موقعیت

اگر به اینها نگاه کنیم سه مطالعه، میانگین نرخ کلیک (CTR) بر اساس موقعیت Google SERP به شکل زیر است:

موقعیت محدوده CTR
1 28-40٪
2 16-18٪
3 10-11٪
4 7-8٪
5 6 درصد یا کمتر

فرض کنید یک وب سایت دارای یک نتیجه جستجوی تورفتگی در موقعیت 4 است. با استفاده از جدول بالا، CTR ما حدود 14٪ خواهد بود (با اضافه کردن بالاترین موقعیت 4 و موقعیت 5).

با این حال، اگر بتوانیم نتیجه جستجو را به موقعیت 2 منتقل کنیم، CTR ما بین 16-18٪ خواهد بود.

البته، انتقال آن به موقعیت 1 با CTR 28-40٪ بهترین خواهد بود.

آیا می توانید گوگل را وادار کنید که نتایج جستجوی تورفتگی را حذف کند؟

بله، می توانید نتایج جستجوی تورفتگی را برای حذف دریافت کنید. در مثال زیر، صفحه بالایی را که در موقعیت 5 فهرست شده بود، بهینه کردیم.

با این حال، پس از انجام این کار، گوگل شروع به نمایش یک صفحه اضافی کرد که بین موقعیت 5 و موقعیت 6 فرو رفته است.

نتایج جستجوی تورفتگی

بنابراین، ما به سایت برگشتیم و مطمئن شدیم که بهینه سازی سایت مشخص می کند که کدام صفحه باید برای آن کلمه کلیدی از طریق تاکتیک های اولیه سئو مانند پیوند داخلی رتبه بندی شود.

پس از انجام این کار، نتیجه نهایی این بود که صفحه‌ای که می‌خواستیم رتبه‌بندی کنیم، به جایگاه ۴ رسید و نتیجه جستجوی تورفتگی از بین رفت.

نتیجه جستجوی تورفتگی حذف شد

این با ترافیک آنها چه کرد؟

یک ماه پس از اینکه آنها از موقعیت 5 به جایگاه 4 صعود کردند، شاهد افزایش 55 درصدی ترافیک آنها در این صفحه بودیم.

بازنگری در ارزش نتایج جستجوی تورفتگی در سئو

برخی از افراد ممکن است فکر کنند که نتایج جستجوی تورفتگی چیز خوبی برای وب سایت شما هستند، اما من باید مخالفت کنم.

من فکر می کنم مهم است که صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه سازی کرده اید تنها صفحه ای از آن دامنه باشد که برای آن پرس و جو نشان داده می شود.

علاوه بر مزایای CTR بالاتر، ما همچنین نمی‌توانیم مطمئن باشیم که در صورت وجود دو گزینه، کاربر روی کدام صفحه کلیک می‌کند.

من در چند ماه گذشته با چندین مشتری خود با همین سناریو مواجه شده ام. در هر موردی که تاکنون روی آن کار کرده‌ام، متوجه شدم که حذف نتیجه تورفتگی تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی و ترافیک سایت داشته است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

جوی هاوکینز

شادی صاحب است انجمن جستجوی محلی، LocalU، و آسمان استرلینگ، یک آژانس SEO محلی در کانادا و ایالات متحده آمریکا. او از سال 2006 در این صنعت کار می کند و از سخنرانی منظم در کنفرانس های بازاریابی مانند MozCon، LocalU، Pubcon، SearchLove و State of Search لذت می برد. می توانید او را در آن پیدا کنید توییتر یا داوطلب شدن به عنوان یک کارشناس محصول در انجمن «Google برای کسب و کار من».



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *