آیا می‌دانید به چه کسی می‌فروشید – و در نتیجه، چه کسی را در بازاریابی محتوای خود هدف قرار می‌دهید؟

اگر در حال ساختن یک استراتژی محتوا هستید، احتمالاً برای پی بردن به این موارد، تحقیق در مورد مخاطبان انجام داده اید.

و اگر در مورد مخاطبان تحقیق کرده باشید، احتمالاً نام شخصیت‌ها را نیز شنیده‌اید.

آ شخصیت یک ابزار استراتژی محتوا است که برای درک مخاطبان شما در سطح عمیق‌تری استفاده می‌شود و تمام محتوای شما را به گونه‌ای قرار می‌دهد که به طور موثر با آنها صحبت کند.

پرسونا فوق العاده مفید است زیرا مجموعه ای از افکار، تحقیقات، گفتگوها، داده ها و بینش های زیادی را در مورد مهم ترین ملاحظات در بازاریابی محتوا، یعنی مخاطبان خاص برند شما، نشان می دهد.

این بدان معناست که بله – پرسوناها واقعاً در بازاریابی محتوا اهمیت دارند. بیایید عمیق تر کاوش کنیم.

پرسونا در بازاریابی محتوا چیست؟

بنابراین، قبلاً گفتیم که پرسونا یک ابزار استراتژی محتوا است. چگونه کار می کند؟

پرسونا نمایشی از مخاطبان هدف شماست. اشتراکات اصلی آنها، از جمله تعیین ویژگی ها، ترجیحات، عادات، جمعیت شناسی، اهداف، چالش ها و موارد دیگر، برای ایجاد یک شخصیت خیالی یا آواتار که نماینده مشتری ایده آل شما است، ترکیب و تقطیر می شوند.

این یک چهره و شخصیتی را برای مخاطبان شما ایجاد می کند، که به راحتی می توانند تبدیل به یک توده بی چهره برای افرادی در تیم شما شوند که با تجربه مشتری کار می کنند (مانند سازندگان محتوا، که از قضا تعامل مستقیم کمی با مخاطبان شما دارند، اما مسئول این کار هستند. بخش عمده ای از ارتباطات).

و اگر چندین بخش مخاطب هدف دارید، می توانید چندین پرسونا برای نمایش آنها ایجاد کنید و در هنگام ایجاد، انتشار و توزیع محتوا به آنها مراجعه کنید.

اینجا یک مثال شخصیت B2C برای یک کافی شاپ:

شخصیت B2C برای یک کافی شاپ

همانطور که می بینید، یک شخصیت می تواند بسیار دقیق باشد. وقتی یکی را ایجاد می کنید، تقریباً مانند خواندن یک نمایه دوستیابی است که شما را وادار به رفتن می کند، “اوه، TMI”.

موضوع این است که همه این جزئیات باید توسط تحقیقات و داده های واقعی پشتیبانی شوند. اینها صفات ساختگی نیستند. در عوض، آنها از مطالعه اعضای مخاطب هدف شما، تعامل با آنها، بررسی آنها و مشاهده داده ها ناشی می شوند. هیچ یک از آن ها نباید از پیش فرض ها یا حدس ها ناشی شود.

هرچه بیشتر در مورد مشتری و شخصیت ایده آل خود بدانید، بهتر می توانید در محتوای خود با آنها صحبت کنید، نیازها و نگرانی های دقیق آنها را هدف قرار دهید، با آنها همدلی کنید و مشکلات آنها را حل کنید. و این قدرتمند است.

چرا پرسوناها در بازاریابی محتوا اهمیت دارند؟ دلایل کلیدی برای استفاده از آنها

یک استراتژی بازاریابی محتوا که شامل شخصیت های هدفمند باشد می تواند نتایج شما را به شدت بهبود بخشد. یک مطالعه موردی نشان داد که با این استراتژی، ترافیک وب سایت افزایش یافته است 210% و سرنخ 97 درصد افزایش یافته است.

استفاده از پرسونا می تواند وب سایت شما را بسازد 2-5 برابر بیشتر موثر است و نرخ کلیک ایمیل را تا 14 درصد افزایش می دهد.

چرا پرسوناها کار می کنند؟ در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد.

پرسوناها مظهر داده های واقعی هستند

اگر پرسوناها را به روش درست ایجاد می کنید، آنها باید کاملاً مبتنی بر داده ها، بینش ها، تحقیقات و تعاملات واقعی با مشتری باشند – نه فرضیات.

این بدان معناست که یک پرسونا نشان دهنده داده های واقعی است که شما در مورد مشتریان خود یاد گرفته اید. یک شخصیت خوب می تواند نشان دهنده ساعت ها و ساعت ها تحقیق، ماه ها گوش دادن اجتماعی و تعاملات بی شمار با مشتریان شما باشد.

این تنها راهی است که یک شخصیت ارزشمند است. اما این ارزش برای بازاریابی محتوای شما غیرقابل انکار است.

پرسوناها روح واقعی مشتریان شما را به تصویر می کشند (در صورت انجام صحیح)

از آنجایی که پرسوناها مجموعه کوه های تحقیقات مشتری هستند، آنها توانایی منحصر به فردی را دارند که ماهیت واقعی مخاطبان شما را به تصویر بکشند.

هنگامی که می خواهید پیام خود را هدف قرار دهید و محتوای خود را سفارشی کنید، این بسیار ارزشمند است.

چگونه؟ وقتی از شخصیت‌ها برای ایجاد محتوا استفاده می‌کنید و به آنها ارجاع می‌دهید، به احتمال زیاد به قلب مخاطبان خود ضربه می‌زنید یا با محتوای تأثیرگذار به قلب آنها ضربه می‌زنید.

برای مثال، پرسوناها می توانند راهنمایی کنند لحن و سبک نوشته هایی که در پست های وبلاگ شما استفاده می شود، محتوای کوتاه یا بلند یا مگنت های اصلی (به عنوان مثال، کتاب های الکترونیکی، کاغذهای سفید، مطالعات موردی).

همچنین می تواند موضوعاتی را که درباره آنها می نویسید یا زاویه ای که به موضوعات خاصی نزدیک می شوید راهنمایی کند. به عنوان مثال، اگر من از شخصیت کافی شاپ بالا برای هدایت خود در حین نوشتن وبلاگی درباره هدایایی برای هدیه دادن به دوستداران قهوه استفاده می کردم، به سمت هدایای مقرون به صرفه در مقابل هدایای لوکس متمایل می شدم زیرا می دانم شخصیت من به بودجه توجه دارد.

پرسوناها یک ابزار بازاریابی فوق العاده مفید هستند

پرسوناها ابزار مفیدی برای بازاریابی و کل کسب و کار شما هستند. آنها می توانند نحوه برخورد شما با مشتری و صحبت با آنها را در سراسر برند خود هماهنگ کنند.

اشتراک گذاری شخصیت ها با تیم های مختلف (مانند فروش و خدمات مشتری) می تواند الهام بخش درک بهتر مشتریان شما و در نتیجه تعامل بهتر با آنها باشد. و تعاملات بهتر می تواند منجر به رضایت بیشتر مشتری، فروش بیشتر و مشتریان تکراری بیشتر شود.

همچنین می‌توانید شخصیت‌ها را در تیم بازاریابی خود به اشتراک بگذارید تا سازندگان مختلف را در رویکردشان همسو کنید. پرسوناها برای نویسندگان محتوا، طراحان گرافیک، ویرایشگران ویدئو و مدیران رسانه های اجتماعی مفید هستند.

در نهایت، پرسوناها ابزار ارزشمندی برای به کارگیری در هنگام ساختن صدای برند/لحن و دستورالعمل‌های سبک هستند. شخصیت(های) شما به اطلاع رسانی صدایی که در محتوا استفاده می کنید، لحنی که برای شرایط خاص اتخاذ می کنید و سبک و شخصیتی که برای هویت برند خود می سازید کمک می کند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


نحوه ایجاد پرسونای دقیق

دقت پرسوناهای شما مستقیماً بر ارزش آنها برای بازاریابی محتوای شما تأثیر می گذارد. در اینجا نحوه اطمینان از مفید و دقیق بودن آنها آورده شده است.

داده های مشتری را از منابع مناسب جمع آوری کنید

مکان‌های زیادی برای جمع‌آوری داده‌ها وجود دارد که نحوه ایجاد شخصیت خود را نشان می‌دهد. اینها برخی از بهترین منابع هستند.

به یاد داشته باشید، اگر مفروضات شما در داده ها منعکس نمی شود، باید آنها را از پنجره بیرون پرتاب کنید.

  • تیم فروش: از تیم فروش خود اطلاعاتی در مورد مشتریان خود جمع آوری کنید – آنها در خط مقدم کسب و کار شما هستند.
  • تیم خدمات مشتری: تیم خدمات مشتری شما باید بینش های زیادی از کمک مستقیم به مشتریان خود داشته باشد، به خصوص در مورد سؤالاتی که مخاطبان به طور مکرر می پرسند و چالش های آنها.
  • مصاحبه های 1:1: من همیشه توصیه می کنم که با مشتریان ایده آل 1:1 صحبت کنید تا اطلاعات شخصی عمیق و عمیقی به دست آورید.
  • گوش دادن اجتماعی: برای جمع‌آوری داده‌ها، مشتریان ایده‌آل خود را در رسانه‌های اجتماعی تماشا و مشاهده کنید.
  • نظرسنجی مشتریان: نظرسنجی ها می توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات خاصی را از مجموعه ای از اهداف خود بیابید.
  • تجزیه و تحلیل: فراموش نکنید که نرم افزار تجزیه و تحلیل خود را برای اطلاعات واقعی در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود بررسی کنید.
  • بینش رسانه های اجتماعی: اگر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک یا لینکدین مخاطب دارید، می‌توانید با ابزارهای خاص این پلتفرم، بینش‌های زنده در مورد آنها دریافت کنید.

تجزیه و تحلیل و ترکیب داده ها

هنگامی که مدتی را صرف جمع آوری داده های مخاطب از منابع مختلف کردید، می توانید شروع به تجزیه و تحلیل و درک آن کنید.

به دنبال نقاط مشترک، مضامین تکرار شونده، و الگوها در حالی که همه آنها را غربال می کنید، بگردید. چه جزئیاتی بارها و بارها ظاهر می شوند؟ مشتریان به طور مکرر از چه کلماتی برای بحث در مورد خود و اهداف/چالش‌هایشان استفاده می‌کنند؟

در طول این فرآیند، ممکن است چندین دسته از افراد یا راه های مختلفی برای تقسیم بندی مخاطبان خود بیابید. شما می توانید از هر یک از این دسته ها برای ایجاد یک شخصیت مرتبط استفاده کنید.

دسته بندی پرسونا را پر کنید

پرسونای تکمیل شده شما بسیار شبیه یک برگه اطلاعات شخصیت خواهد بود. در اینجا چند دسته وجود دارد که باید بر اساس یافته های تحقیق خود آنها را پر کنید.

  • نام: نام هر شخص را منحصراً بنویسید تا به راحتی به آنها اشاره کنید و آنها را متمایز کنید. برخی از برندها شخصیت های خود را بر اساس نقش آنها در یک شرکت (به ویژه برای B2B) یا بزرگترین کیفیت تعیین کننده آنها (مثلاً “Marketer Molly” یا “Sarah Student”) نام گذاری می کنند.
  • پیشینه / جمعیت شناسی: رده سنی شخصیت شما چقدر است؟ جنسشون چیه آنها کجا زندگی می کنند؟ درآمد آنها چقدر است و برای امرار معاش چه کار می کنند؟
  • اهداف: اهداف آنها چیست (برای شخصیت های B2B، اهداف را بر اساس شغلشان در نظر بگیرید؛ برای مشتریان B2C، اهداف زندگی آنها را همانطور که با صنعت شما مرتبط است، به عنوان مثال، اهداف سلامت و تناسب اندام، اهداف سبک زندگی، اهداف مهارت ها و غیره در نظر بگیرید.)
  • چالش ها: آنها در کار/زندگی بیشتر از چه چالش هایی ناامید می شوند؟
  • ترجیحات محتوا و عادات مصرف: این ایده بسیار خوبی است که در هنگام خواندن چه نوع محتوایی را ترجیح می دهند بخوانند و از چه پلتفرم هایی برای دریافت آن استفاده می کنند.
  • وبلاگ هایی که می خوانند/نمایه های اجتماعی که دنبال می کنند: چه برندها/اینفلوئنسرها/وبلاگرهای مرتبطی را دنبال می کنند و دوست دارند؟
  • نقل قول ها: نقل قول هایی از مکالمات مشتری واقعی را وارد کنید که به تعریف شخصیت شما کمک می کند. (تیم های خدمات مشتری، فروش و رسانه های اجتماعی شما می توانند این موارد را تماشا و جمع آوری کنند.)
  • عکس: یک عکس به شخصی سازی شخصیت شما حتی بیشتر کمک می کند. یک عکس استوک از یک انسان که جنسیت، سن و سبک زندگی او را در بر می گیرد پیدا کنید و آن را به شخصیت خود اضافه کنید.

پاداش: شخصیت خود را به سطح بعدی ببرید

شخصیت(های) شما می تواند در بازاریابی محتوا و کل تجارت شما به عنوان ابزاری مفید برای درک مشتریان بالقوه شما مورد استفاده قرار گیرد.

به همین دلیل، در نظر بگیرید که شخصیت خود را به یک دارایی تبدیل کنید. در اینجا چند نمونه هستند:

  • از یک طراح گرافیک بخواهید که شخصیت شما را با یک کاراکتر نشان دهد و سند شما را به یک اینفوگرافیک دلپذیر تبدیل کند.
  • شخصیت خود را برای خواندن آسان قالب‌بندی کنید و آن را در یک مکان مشترک، مانند یک فضای کاری آنلاین، یک سرویس اشتراک‌گذاری فایل، یا یک Google Drive مشترک آپلود کنید.
  • به شخصیت درون استراتژی محتوای خود پیوند دهید.
  • ارائه‌ای ایجاد کنید که به تیم‌های متفاوت شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند از شخصیت به روش‌های مختلف برای کمک به انجام بهتر وظایفشان استفاده کنند.

شخصیت‌ها در بازاریابی محتوا اهمیت دارند – حالا بیرون بروید و مال خود را بسازید

شخصیت ها در بازاریابی محتوا اهمیت دارند. آنها ابزاری حیاتی هستند که هر برندی باید در مجموعه ابزار استراتژی محتوای خود داشته باشد.

وقتی به درستی انجام شود، پرسوناها حاصل هفته ها یا ماه ها تحقیق و ترکیب داده ها هستند. آنها در یک نگاه به تیم های سراسر کسب و کار شما درک عمیقی از مشتری ایده آل شما می دهند. پرسوناها همچنین برای تیم های فروش، خدمات مشتری و رسانه های اجتماعی یک موهبت هستند.

یک شخصیت دقیق می‌تواند به شما کمک کند پیام‌ها و محتوای مناسبی را ایجاد کنید تا با مخاطبان خود طنین انداز شود. محتوای شما مرتبط تر، همدلانه تر، هدفمندتر، مفیدتر و جذاب تر خواهد بود.

هیچ نقطه ضعفی برای استفاده از پرسونا برای هر برندی وجود ندارد. این بدان معناست که وقت آن رسیده است که به تجارت بپردازید و شخصیت سازی را در استراتژی خود بگنجانید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *