آیا سرفصل های امنیتی یک عامل رتبه بندی هستند؟  پاسخ های گوگل!



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

در اخیر ساعت کاری دفتر سئو گوگل (زمانی که تیم Google به سوالات ارسال شده توسط کاربر پاسخ می دهد) یک سوال در مورد سربرگ های امنیتی گل سرخ.

سوال این بود که آیا این هدرها بر رتبه سایت ها در رتبه بندی جستجوی گوگل تاثیر می گذارد؟

پاسخ کوتاه این است که آنها این کار را نمی کنند. اما، با وجود ساده بودن، این سوال بینش های جالبی را برای متخصصان سئو به ارمغان می آورد، از جمله اهمیت استفاده از پروتکل های حفاظت از داده ها.

در این مقاله تعدادی از آنها را به همراه نکاتی در مورد تقویت امنیت یک وب سایت می آورم.

بازگشت به اصول اولیه: هدر امنیتی چیست؟

برای آنهایی که گم شده اند برویم سراغ توضیح چه امنیتی سرصفحه ها هستند و ارتباط آنها با امنیت یک وب سایت.

به طور کلی، هدرهای امنیتی یک لایه حفاظتی هستند که هدف آن جلوگیری از حملات سایبری به صفحات وب است. به عنوان مثال می توان به هدرهای HTTP اشاره کرد که از داده های کاربر محافظت می کند یا از درج اسکریپت های مخرب در صفحات جلوگیری می کند.

در اصل، یک پروتکل HTTP امکان ارتباط بین وب سایت و سرور آن را فراهم می کند. این مهم است تا کاربران بتوانند محتویات یک سایت را ببینند و همچنین امکان اضافه کردن لینک هایی که به صفحات دیگر منتهی می شوند وجود دارد. اتفاقا HTTP یعنی پروتکل انتقال ابرمتن.

ممکن است متوجه شده باشید که برخی از وب سایت ها دارای URL هایی هستند که با HTTPS شروع می شوند، درست است؟

“s” در پایان به معنای امن است و نشان می دهد که پروتکل اصلی دارای رمزگذاری است که پیام ها را درهم می کند تا فقط فرستنده و گیرنده بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. هدف باز هم جلوگیری از دسترسی هکرها به این پیام ها و سرقت داده ها و فایل ها است.

هر صفحه ای که با HTTPS محافظت می شود دارای نماد قفل و پیامی است که مرور آن سایت ایمن است.

مفهوم مهم دیگر هدر پاسخ HSTS (HTTP Strict-Transport-Security) است. به مرورگرها اطلاع می‌دهد که وب‌سایت باید منحصراً از طریق HTTPS قابل دسترسی باشد، و تضمین می‌کند که هرگونه تلاش برای دسترسی HTTP در آینده به‌طور خودکار به HTTPS هدایت می‌شود.

آیا هدر امنیتی بر رتبه سایت تأثیر می گذارد؟

همانطور که در ابتدا گفتم، این سوال در طول مطرح شد ساعات کاری دفتر Google در مورد اینکه آیا سایتی که از پروتکل HTTPS استفاده می کند عاملی است که می تواند آنها را در اولین موقعیت های جستجوی الگوریتم قرار دهد یا خیر.

پاسخ به این صورت بود:

«نه، هدر HSTS بر جستجو تأثیر نمی گذارد.

این هدر برای اطلاع به کاربران برای دسترسی مستقیم به نسخه HTTPS استفاده می شود و معمولاً همراه با تغییر مسیر به نسخه های HTTPS استفاده می شود.

Google از فرآیندی به نام canonicalization برای انتخاب مناسب‌ترین نسخه صفحه برای خزیدن و نمایه‌سازی استفاده می‌کند – این هدر مانند آنچه برای HSTS استفاده می‌شود متکی نیست.

البته استفاده از این هدرها برای کاربران عالی است.”

بنابراین، اگرچه پروتکل‌های HTTPS یک فاکتور رتبه‌بندی نیستند، زیرا پروتکل‌های HTTPS را ایمن‌تر می‌کنند و از داده‌های کاربر محافظت می‌کنند.

توجه به اطلاعات دیگری از پاسخ جالب است: Google از فرآیندی به نام canonicalization برای خزیدن و فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. آیا این مفهوم را شنیده اید؟

یک URL متعارف به الگوریتم گوگل می گوید که هنگام انجام جستجو، کاربر باید به اینجا هدایت شود.

یک پیشنهاد استفاده از پروتکل HTTPS و گنجاندن یک تگ متعارف در کد منبع است. این نشان می دهد موتور جستجو اینکه محتوا اصلی است – بهترین روش برای رتبه بندی.

خوب، اگر امنیت سرصفحه ها یک فاکتور رتبه بندی نیست، آیا می توانید سایت خود را بدون آن ترک کنید؟

به هیچ وجه!

داشتن یک پروتکل HTTPS یک تفاوت صرف نیست: این یک آیتم مهم برای هر وب سایتی برای محافظت از داده های شما و کاربران شما است.

حتی برای صفحاتی که نیاز به ورود کاربر و رمز عبور دارند، مانند فروشگاه های مجازی، اجباری است. تجارت الکترونیک داده های حساس پرداخت را جمع آوری می کند و باید محیط امنی را برای خرید به مشتریان خود ارائه دهد.

چگونه می توانید وب سایت خود را ایمن تر کنید؟

علاوه بر استفاده از پروتکل های HTTPS، سایر روش های امنیتی خوب برای امنیت وب سایت را فهرست می کنم:

  • استفاده از گواهینامه های ssl، انتخاب خوبی برای سایت های کوچکتر یا وبلاگ شخصی.
  • صفحه را بر روی سرورهای امن میزبانی کنید و پشتیبانی خوبی ارائه می دهد.
  • پشتیبان گیری مداوم برای جلوگیری از از دست رفتن دائمی داده ها و فایل ها.
  • ایجاد رمزهای عبور قوی برای پروفایل های مدیریت سرور و سایت؛
  • احراز هویت دو مرحله ای (2FA)، هم در مرورگر و هم در سرور؛
  • از افزونه های وردپرس استفاده کنید که به تقویت امنیت صفحه کمک می کند.

ایجاد یک وب سایت محافظت شده برای هر برند مهم است، حتی اگر این به طور مستقیم یک عامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو نباشد.

و در هر استراتژی سئو، انتقال اعتبار و امنیت به بازدیدکنندگان صفحه، که ممکن است مصرف کنندگان بالقوه محصولات یا خدمات ارائه شده در آنجا باشند، اساسی است.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *