ماریسا مایر، مدیر عامل سابق یاهو، بیستمین کارمند گوگل و رهبر سابق تیم جستجوی آن بود، گفت که گوگل نگران کاهش کیفیت وب است.

نظرات مربوط به یک قسمت اخیر پادکست Freakonomics بود که به این موضوع پرداخته بود که آیا کیفیت جستجوی گوگل در طول سال ها کاهش یافته است یا خیر. این قسمت همچنین نظرات مدیران سابق گوگل مانند سریدار راماسوامی، که رئیس تجارت تبلیغات جستجوی آن بود و در سال 2018 آن را ترک کرد، و همچنین جرمی استوپلمن، مدیر عامل Yelp را به نمایش گذاشت.

مشکلات مربوط به جستجو برخی از مسائلی که گوگل در رابطه با جستجو با آن مواجه است، در مورد کاهش کیفیت نتایج جستجو و نیاز به گنجاندن عبارات جستجویی مانند “Reddit” در یک جستجو برای یافتن پاسخ های نوشته شده توسط انسان است. از جمله مشکلات، افزایش صفحات تولید شده با هوش مصنوعی است که می توانند الگوریتم گوگل را بازی کنند تا نزدیک به بالای نتایج جستجو ظاهر شوند، حتی اگر صفحات با کیفیت متوسطی باشند. گوگل سعی کرده با به روز رسانی الگوریتم جستجوی خود و فیلتر کردن صفحاتی که آنها را «غیر مفید» می‌داند، با این مشکل مقابله کند.

آنچه گوگل می گوید. مایر گفت: “من فکر می کنم کیفیت اینترنت ضربه خورده است.” زمانی که من در گوگل شروع به کار کردم، حدود 30 میلیون صفحه وب وجود داشت، بنابراین خزیدن همه آنها و فهرست کردن همه آنها نسبتاً ساده بود. خیلی به نظر می رسد، اما کوچک است. امروز، من فکر می کنم یک نقطه وجود داشت که گوگل بیش از یک تریلیون URL دیده بود.

وقتی از مایر پرسیده شد که آیا تورم URL عامل نتایج جستجوی بدتر است، مایر پاسخ داد: “وقتی می بینید کیفیت نتایج جستجوی شما پایین می آید، طبیعی است که گوگل را سرزنش کنید و بگویید: “چرا آنها بدتر هستند؟” برای من، فکر جالب‌تر و پیچیده‌تر این است که بگویید: «صبر کنید، اما گوگل فقط یک پنجره به روی وب است. سوال واقعی این است که چرا وب بدتر می شود؟

راه حل گوگل یکی از راه‌هایی که گوگل برای مبارزه با کاهش کیفیت کلی تلاش کرده است، تکمیل فهرست یک تریلیون صفحه وب با محتوای خاص خود است. اگر یک سوال ساده در مورد آشپزی یا سن یک سیاستمدار یا بازیگر بپرسید، یا حتی بهترین پادکست چیست، ممکن است آنچه را مایر «نتیجه درون خطی» می‌نامد یا Google آن را «قطعه ویژه» می‌نامد، ببینید. این متنی است که دقیقاً در صفحه نتایج جستجو به سؤال شما پاسخ می دهد، بدون نیاز به کلیک بر روی پیوند.

پاسخ مایر؟ “من فکر می کنم که گوگل در ارسال کاربران به وب مردد تر است. و برای من این به یک تنش طبیعی اشاره می کند که می گویند، “صبر کنید، ما می بینیم که وب گاهی اوقات تجربه خوبی برای جستجوگران ما نیست که به آن ادامه دهند.” ما آنها را در صفحه خود نگه می داریم.”

سمت تبلیغات در پاسخ به میزبانی که به نقل قول معروف در مورد درآمد تبلیغاتی که انگیزه ای برای ارائه نتایج جستجوی بی کیفیت است، ارجاع می دهد، لیز رید، معاون جستجوی گوگل، پاسخ داد: «ما نه تنها به ارائه نتایج باکیفیت می بالیم، بلکه اطمینان می دهیم که نتایج با کیفیت بالا ارائه نمی شوند. تحت تاثیر تبلیغات بنابراین ما فرهنگ بسیار قوی‌ای داریم که تمام مدت من دوام آورده است و می‌گوید آیا شما یک تبلیغ‌کننده هستید یا نه، به شما اجازه نمی‌دهد نتایجی را که نشان می‌دهیم تغییر دهید. شما نمی توانید برای تغییر نحوه نمایش خود به ما پولی بپردازید. این نتایج بسیار ناب هستند و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین است. و بنابراین کیفیت جستجویی که ما ارائه می‌کنیم جدا از تبلیغات برای انجام این کار اجرا می‌شود. تبلیغات مرتبط در واقع برای مردم بسیار مفید است و مردم اغلب روی آنها کلیک می کنند و اگر روی آنها کلیک نکنند ناپدید می شوند. اگر مردم روی نتایج کلیک نکنند، ما پولی دریافت نمی‌کنیم، این فقط برای نشان دادن آنها نیست. اما اساساً آنچه که ما می توانیم با نتایج جستجو انجام دهیم تحت تأثیر تبلیغات قرار نمی گیرد. ما نتایج جستجوی خود را به طور جداگانه ایجاد می کنیم.”

عمیق تر حفاری کنید. شما می توانید به کل قسمت Freakonomics گوش دهید اینجا.

چرا ما اهمیت می دهیم. گوگل حدود 80 درصد از درآمد خود را از تبلیغات به دست می آورد. اما اگر نتایج جستجو کیفیت پایینی داشته باشد، کاربران به جای دیگری مانند TikTok خواهند رفت. به راحتی می توان فهمید که چگونه نیاز به مرتبط ماندن می تواند در دراز مدت برای آنها هزینه داشته باشد. شما چی فکر میکنید؟


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

نیکول فارلی

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *