آیا باید به این «جایگزین توییتر» بپیوندید؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

مدتی است که شروع کردیم به دنبال کردن کل وضعیت توییتر و ایلان ماسک. این سریال به تازگی به روز رسانی دیگری دریافت کرده است (یا باید بگوییم “اپیزود”؟): در 27 اکتبر، ایلان ماسک قراردادی به ارزش 44 میلیارد دلار برای مالکیت توییتر تکمیل کرد، و رسماً مدیرعامل جدید توییتر است.

برخی از تصمیمات ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل جدید جنجال (حداقل) ایجاد کرده است. به عنوان مثال، شروع به برای چک آبی تأیید شده کاربران هزینه کنید و در دسترس قرار دادن آن برای هر کاربری که 8 دلار در ماه برای دریافت علامت بپردازد. قبلاً، به حساب‌های معتبر یا تأثیرگذار، کاملاً رایگان محدود می‌شد.

برخی استدلال می‌کنند که این تصمیم ایجاد مارک‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌های مهم را دشوارتر کرده است زیرا اکنون هر کسی می‌تواند تأییدیه را بخرد. در واقع، موجی از حساب‌های «تأیید شده» جعلی را به نام‌های سیاستمداران، افراد مشهور، سازمان‌های بزرگ و کسب‌وکارها به‌وجود آورده است و شروع به ایجاد آشفتگی کرده است.

خوب، با همه چیزهایی که اخیراً در سرزمین bluebird اتفاق افتاده است، کاربران و برندها علاوه بر توییتر برای امکانات جدید باز هستند و برخی از گزینه ها از 27 اکتبر گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده اند.

و اینجاست که Mastodon وارد موقعیت می شود.

این برنامه به طور گسترده ای به عنوان برنامه ای که جایگزین توییتر خواهد شد، تبلیغ می شود. دانلود برنامه های خود را در اپل اپ استور و گوگل پلی برای اندروید افزایش داده است و در دو هفته 489000 کاربر به دست آورد، اکنون با بیش از 1.5 میلیون کاربر فعال ماهانه.

اگر در آنجا حساب کاربری ندارید، ممکن است تعجب کنید که این شبکه اجتماعی جدید چیست. چگونه کار می کند؟ و مهمتر از همه، آیا ارزش آن را برای برندها دارد؟

ما هم تعجب کردیم. به همین دلیل است که من این مقاله را می نویسم تا به شما در مورد تمام این سوالات کمک کنم.

Mastodon چیست و چگونه کار می کند؟

Mastodon یک پلتفرم منبع باز رایگان است که توسط Eugen Rochko در سال 2016 توسعه یافته است.

اگر با اصطلاح “پلتفرم منبع باز” آشنا نیستید، به این معنی است که Mastodon دارای چندین گزینه سرور است که توسط گروه ها یا افراد مختلف اجرا می شود، به جای اینکه یک پلت فرم مرکزی توسط یک شرکت واحد کنترل شود – برای مثال، توییتر، جایی که می توانید twitter.com را در مرورگر خود تایپ کنید و در آن ثبت نام کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید به Mastodon بپیوندید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سروری را برای پیوستن انتخاب کنید (معروف به «نمونه‌ها»)، و نام کاربری شما شامل این نمونه می‌شود (درست مانند ایمیل شما).

می دانم که می تواند مشکل و کمی بیش از حد فنی باشد. اما، با تمام “هوازی” در اطراف این شبکه اجتماعی جدید، در حال حاضر وجود دارد مسابقه تا به شما کمک کند بهترین نمونه را برای نیازها یا علایق خود تعریف کنید. بسیار مفید است، درست است؟ و همچنین می توانید پیدا کنید آموزش های به خوبی توضیح داده شده در مورد نحوه پیوستن به پلتفرم و یافتن دوستان خود در آنجا.

هنگامی که نمونه خود را تعریف کردید و دوستان خود را پیدا کردید، پلتفرم بسیار شبیه توییتر است، جایی که می توانید افکار خود را به اشتراک بگذارید، میم ها را پست کنید و با همسالان خود تعامل داشته باشید. و اگر از خود می‌پرسید که آیا انتخاب نمونه شما بر چه کسی می‌تواند تأثیر بگذارد، پاسخ منفی است. Mastodon این نوع تعامل را بین نمونه های مختلف بدون هیچ مانعی امکان پذیر می کند.

فایل:Mastodon Screenshot.jpg

و آیا ماستودون جایگزینی برای برندهاست؟

Mastodon در واقع بسیار امیدوار کننده است. بیشتر و بیشتر، ما افرادی را می بینیم که مایل به کاوش در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی هستند که به نوعی چیزهای متفاوتی از آنچه ما به آن عادت کرده ایم ارائه می دهند.

BeReal یک مثال عالی برای افرادی بود که خسته و غرق در محتوای تبلیغاتی می شوند و جایی را برای ارتباط ساده با یکدیگر از دست می دهند. و، خوب، این دقیقا همان چیزی است که Mastodon وعده داده است: یک شبکه غیرمتمرکز، منبع باز، بدون الگوریتم یا تبلیغات. طبق وب‌سایت خود، این پلتفرم یک «رسانه اجتماعی کاملاً متفاوت است که دوباره در دست مردم است».

اما آیا ارزش آن را برای برندها دارد؟ من دوست دارم فکر کنم هر چیزی که در چشم مخاطبان ما می درخشد، شایسته توجه ماست. اگر برای آنها جالب است، مهم است که سعی کنید دلیل آن را بفهمید.

و این همان چیزی است فولکس واگن انجام می دهد. اخیراً آنها تبلیغات در توییتر را متوقف کرده و فکر می کنند که “Mastodon یک پلت فرم جذاب است که دوست دارند آن را امتحان کنند”.

اما، اگر تصمیم دارید به این شبکه اجتماعی مرسوم، مد روز بپیوندید، مهم است که انتظارات خود را مدیریت کنید. همه چیز هنوز بسیار آزمایشی است و مردم ابتدا سعی می کنند بفهمند که چگونه به پلتفرم بپیوندند و دوستان خود را برای دنبال کردن پیدا کنند.

از قبل برای ما واضح است که در اولین لحظه، پیشنهاد ماستودون برقراری ارتباط واقعی بین مردم است. ناگفته نماند که نحوه عملکرد تبلیغات در آنجا مشخص نیست زیرا ما در مورد سرورهای مختلف صحبت می کنیم – در 4600، به طور دقیق تر. و هر سرور قوانین خاص خود را دارد، بنابراین هنوز خیلی زود است که این محیط را برای برندها تعریف کنیم.

اگر می‌توانیم توصیه‌ای برای شما بگذاریم، این است که به هر حال به ماستودون بپیوندید، نه به‌عنوان یک برند، بلکه به عنوان یک متخصص بازاریابی. این زمان عالی برای بیرون رفتن در میدان و کاوش، قبل از شروع برنامه ریزی برای هر چیزی است.





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *