Is It Safe to Use Outdated WordPress Plugins?


آیا از خود می پرسید که آیا نصب و استفاده از یک افزونه قدیمی وردپرس بی خطر است؟

گاهی اوقات هنگامی که به دنبال افزونه ای برای افزودن یک ویژگی جدید به وب سایت خود هستید، ممکن است افزونه ای را بیابید که عالی به نظر می رسد، اما مدتی است که به روز نشده است یا با نسخه وردپرس شما آزمایش نشده است. اغلب اوقات این موضوع منجر به این می شود که خوانندگان مبتدی این سوال را بپرسند که آیا می توانم بدون شکستن وب سایت خود از آن استفاده کنم؟

در این مقاله، نحوه تعیین اینکه آیا می‌توانید با خیال راحت افزونه‌های قدیمی وردپرس را نصب کنید یا خیر، بحث خواهیم کرد.

چگونه پلاگین های وردپرس قدیمی می شوند؟

اگر یک افزونه وردپرس برای مدتی هیچ به روز رسانی دریافت نکرده باشد، یا اگر توسط نویسنده افزونه برای اطمینان از سازگاری آن با آخرین 3 نسخه اصلی وردپرس تست نشده باشد، می تواند قدیمی شود.

ما همیشه به خوانندگان خود توصیه می کنیم که افزونه های وب سایت وردپرس خود را به روز نگه دارند. این به‌روزرسانی‌ها افزونه را با تغییرات ایجاد شده در هسته وردپرس سازگار نگه می‌دارند، ویژگی‌های جدید اضافه می‌کنند، باگ‌ها را برطرف می‌کنند و آسیب‌پذیری‌های امنیتی را برطرف می‌کنند.

اما اگر افزونه‌ای که از آن استفاده می‌کنید یا می‌خواهید استفاده کنید، مدتی به‌روزرسانی نشده باشد، چه؟ یا اگر با آخرین نسخه وردپرس تست نشده باشد چه؟ آیا هنوز استفاده از آن بی خطر است؟

پاسخ کوتاه این است که بستگی به پلاگین دارد.

گاهی اوقات افزونه های قدیمی به سادگی با نسخه های جدیدتر وردپرس به درستی کار نمی کنند. یا حتی ممکن است افزونه توسط توسعه دهنده رها شده باشد، به طوری که هیچ ویژگی جدیدی اضافه نخواهد شد.

بزرگترین نگرانی در مورد افزونه های قدیمی این است که ممکن است مشکلات امنیتی وجود داشته باشد. اگر این افزونه نگهداری یا به روز نشود، ممکن است به هدفی برای هکرها تبدیل شود.

با این حال، فقط به این دلیل که یک افزونه قدیمی است، به این معنی نیست که هر یک از این مشکلات را دارد. استفاده از برخی از افزونه های قدیمی کاملا بی خطر است. با این حال، توصیه می کنیم قبل از نصب افزونه در سایت زنده خود، آن را به طور کامل تست کنید.

با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه تشخیص قدیمی بودن افزونه وردپرس بیندازیم، و چگونه می توانید تصمیم بگیرید که آیا نصب آن بی خطر است یا خیر.

بررسی اینکه آیا یک افزونه قدیمی است یا خیر

فهرست پلاگین وردپرس اطلاعات مفید زیادی را در مورد هر افزونه نمایش می دهد. به عنوان مثال، تاریخ آخرین به روز رسانی هر افزونه و آخرین نسخه وردپرس که با آن آزمایش شده است را به وضوح نشان می دهد.

اگر افزونه ای برای چندین نسخه وردپرس تست نشده باشد، در بالای صفحه افزونه هشداری شبیه به این نمایش داده می شود:

This plugin hasn’t been tested with the latest 3 major releases of WordPress. It may no longer be maintained or supported and may have compatibility issues when used with more recent versions of WordPress.
بررسی اینکه آیا یک افزونه وردپرس قدیمی است یا خیر

وردپرس این اطلاعات را از کجا می آورد؟ نویسندگان افزونه موظفند هنگام ارسال افزونه ها به فهرست افزونه های وردپرس، آن را در یک فایل readme ارائه کنند.

متأسفانه، توسعه دهندگان پر مشغله همیشه هنگام انتشار به روز رسانی جدید وردپرس، فایل readme را به روز نمی کنند. گاهی اوقات یک افزونه اخیراً بیشتر از آنچه صفحه افزونه آن نشان می دهد آزمایش می شود.

اکنون که می دانید چگونه می توانید بررسی کنید که آیا یک افزونه وردپرس قدیمی است، بیایید نگاهی به نحوه تشخیص اینکه آیا نصب آن بی خطر است یا خیر.

بررسی اینکه آیا یک پلاگین قدیمی برای نصب ایمن است یا خیر

فقط به این دلیل که یک افزونه اخیراً به‌روزرسانی یا آزمایش نشده است، به این معنی نیست که کار نخواهد کرد. چگونه می توانید تشخیص دهید که نصب این افزونه در سایت وردپرس شما ایمن است؟

رتبه بندی و نظرات کاربران را بررسی کنید

برای مشاهده نظرات و شکایات کاربران در مورد افزونه، می‌توانید روی برگه «نظرات» در فهرست افزونه‌های وردپرس کلیک کنید. اگر مشکل سازگاری با نسخه اخیر وردپرس وجود داشته باشد، ممکن است سایر کاربران آن را در این صفحه ذکر کرده باشند.

بررسی نظرات و رتبه‌بندی‌های کاربران

همچنین می توانید رتبه بندی کاربران را بررسی کنید. اگر بررسی‌ها اخیر و پنج ستاره هستند، پس می‌توان تصور کرد که می‌توانید از افزونه در وب‌سایت خود استفاده کنید.

صفحه پشتیبانی افزونه را بررسی کنید

هنگامی که روی برگه “پشتیبانی” کلیک می کنید، به انجمن پشتیبانی افزونه هدایت می شوید. در اینجا می توانید مشکلاتی را که کاربران با این افزونه داشته اند مشاهده کنید.

بررسی صفحه پشتیبانی افزونه

همچنین خواهید دید که توسعه‌دهنده افزونه چقدر پاسخگو است و آیا آنها با موفقیت مشکلات را به موقع حل می‌کنند یا خیر.

اگر تصمیم به نصب این افزونه دارید، در صورت نیاز به پشتیبانی، باید به اینجا مراجعه کنید. می توانید در راهنمای ما در مورد نحوه درخواست صحیح پشتیبانی وردپرس و دریافت آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

صفحه توسعه پلاگین را بررسی کنید

راه دیگر برای بررسی بی خطر بودن نصب افزونه، رفتن به صفحه توسعه افزونه است. این به شما نشان می دهد که توسعه دهنده افزونه چقدر فعال است.

به سادگی به صفحه افزونه وردپرس بروید و روی زبانه «توسعه» کلیک کنید.

بررسی صفحه توسعه افزونه

به طور خاص، نگاهی به بخش “تغییر” بیندازید تا ببینید این افزونه هر چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود و چه تغییرات و بهبودهایی اخیراً انجام شده است.

اگر توسعه دهنده به طور فعال افزونه را به روز می کند، معمولاً به این معنی است که افزونه با کیفیت بالا و ایمن برای استفاده در وب سایت وردپرس شما است.

از طرف دیگر، اگر افزونه ای بیش از دو سال است که به روز نشده است، ممکن است به این معنی باشد که افزونه رها شده است. در این صورت، نباید افزونه را نصب کنید، زیرا توسعه دهنده به طور فعال آن را حفظ نمی کند.

آموزش WPBeginner را در افزونه بررسی کنید

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا این افزونه برای نصب در وبلاگ WPBeginner ایمن است یا خیر. با رفتن به این افزونه می توانید به دنبال آموزش های مربوط به این افزونه باشید وبلاگ » افزونه های وردپرس صفحه یا با استفاده از قابلیت جستجو.

بررسی آموزش WPBeginner در افزونه

اگر اخیراً آموزشی در مورد یک افزونه منتشر کرده‌ایم، به این معنی است که این افزونه در هنگام آزمایش با آخرین نسخه وردپرس سازگار بوده است.

آزمایش پلاگین در یک سایت استیجینگ یا نصب وردپرس محلی

فرض کنید مراحل بالا را طی کرده اید و به این نتیجه رسیده اید که نصب یک افزونه قدیمی بی خطر به نظر می رسد. سپس باید چه بکنی؟

به جای نصب فوری افزونه در سایت زنده خود، ممکن است بخواهید ابتدا آن را در یک سایت مرحله بندی یا نصب محلی وردپرس آزمایش کنید.

سایت مرحله‌بندی وردپرس یک سایت آزمایشی است که می‌توانید از آن برای آزمایش ایمن یک افزونه برای مشکلات قبل از انتشار استفاده کنید.

سایت مرحله بر روی سرور میزبانی وب شما زندگی می کند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که اگر افزونه در آنجا کار کند، در سایت زنده خود با مشکل مواجه نخواهید شد.

کار بر روی محیط صحنه سازی

برخی از بهترین شرکت های میزبان وردپرس مانند Bluehost، SiteGround و WP Engine وب سایت های مرحله بندی با یک کلیک را ارائه می دهند. همچنین می توانید یک سایت استیجینگ را به صورت دستی یا با استفاده از یک افزونه ایجاد کنید.

شما می توانید در راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد آسان یک سایت استیجینگ برای وردپرس یاد بگیرید.

به عنوان جایگزینی برای سایت استیجینگ، می توانید وردپرس را روی رایانه شخصی خود نصب کرده و افزونه را در آنجا تست کنید. می‌توانید راهنمای ما را در مورد نحوه نصب وردپرس به صورت محلی در مک یا ویندوز یا استفاده از XAMPP دنبال کنید.

دانلود Local توسط Flywheel

اگر افزونه در سایت آزمایشی شما به خوبی کار می کند، نصب آن در وب سایت زنده خود بی خطر است.

افکار نهایی

در حالی که استفاده از پلاگین های قدیمی ایده خوبی نیست، گاهی اوقات افزونه ای که به دنبال آن هستید تنها افزونه ای است که کارهای مورد نیاز شما را انجام می دهد. در این صورت، باید همان طور که در راهنمای ما ذکر کردیم، دقت لازم را انجام دهید.

چیز دیگری که می توانید به دنبال آن باشید، شهرت نویسنده است. اگر نویسنده افزونه محبوبی است، می توانید به آنها ایمیل بزنید و بپرسید که آیا برنامه ای برای به روز رسانی افزونه دارند یا خیر.

برخی از افزونه ها به قدری ساده هستند که نیازی به به روز رسانی ندارند و به همین دلیل است که نویسنده ممکن است به روز رسانی را حذف نکند زیرا می داند که هنوز کار می کند. افزونه محبوب Page Links To نمونه خوبی از آن است.

این افزونه توسط یکی از مشارکت کنندگان اصلی وردپرس، Mark Jaquith نوشته شده است، و این افزونه برای مدت طولانی در دسترس بوده است. نیازی به توسعه فعال ندارد زیرا یک کار را انجام می دهد و آن را به خوبی انجام می دهد. بنابراین حتی اگر خطای قدیمی را در WordPress.org نشان می دهد، این افزونه چیزی است که می توانید با خیال راحت نصب کنید.

اما نقطه ضعف این است که اگر امیدوار بودید ویژگی‌های تغییر مسیر پیشرفته‌تری داشته باشید، پس این افزونه فاقد آن است، به همین دلیل است که بسیاری از کاربران به پلاگین All in One SEO تغییر می‌دهند زیرا شامل این ویژگی و بسیاری از ویژگی‌های سئو قدرتمندتر است. افزونه

امیدواریم این آموزش به شما کمک کند تا یاد بگیرید آیا استفاده از افزونه های قدیمی با وردپرس بی خطر است یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه یک نام دامنه را به صورت رایگان ثبت کنید، یا انتخاب تخصصی ما از افزونه های ضروری وردپرس را برای رشد سایت خود بررسی کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *