آمازون آمازون اسمایل، برنامه تاثیر اجتماعی را در بحبوحه بحران متوقف می کند



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

این هفته، آمازون به ذینفعان اطلاع داد که یکی از برنامه های تاثیر اجتماعی خود، برنامه آمازون اسمایلکه با اهدای درصدی از ارزش خرید خریداران از سازمان های غیرانتفاعی حمایت می کند، به زودی بسته می شود.

این شرکت این تصمیم را با بیان اینکه تاثیر این برنامه پس از 10 سال آنطور که انتظار می‌رفت رشد نکرد و اینکه «با تعداد زیادی از سازمان‌های واجد شرایط – بیش از 1 میلیون در سراسر جهان – توانایی ما برای تأثیرگذاری اغلب بسیار ضعیف بود، توجیه کرد». این اعلامیه در بحبوحه اخراج کارکنان در شرکت و توقف استخدام صورت می گیرد.

سوال اصلی ذینفعان در مورد تصمیم این است: این نوع اقدامات کاهش هزینه چگونه به هم مرتبط هستند؟ برای حفظ تأثیر حتی در لحظات بحرانی چه کاری می توان انجام داد؟

در زیر نظرات خود را با شما در میان خواهم گذاشت.

دو طرف یک سکه

اول از همه، با توجه به سناریوی اقتصادی، تصمیم آمازون برای بستن برنامه AmazonSmile نشان می دهد که این شرکت در تلاش است تا تلاش ها و منابع خود را تغییر مسیر دهد. متأسفانه، هنگام بحث در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت ها، این اغلب از فیلترهای تجاری عبور می کند.

به همین دلیل، در این شرایط، ما دو دیدگاه داریم: دیدگاه آمازون و دیدگاه ذینفعان غیرانتفاعی.

آمازون

آمازون همه ابتکارات تاثیر اجتماعی خود را کاهش نمی دهد. برعکس، در تصور من، شرکت‌ها، به طور کلی، از اهمیت متعهد بودن به تغییرات اجتماعی آگاه هستند و اغلب در این مورد توسط سرمایه‌گذاران و بازار پاسخگو هستند.

در همین حال، برای هر شرکتی و به ویژه برای شرکت‌های بزرگ و با نفوذی مانند آمازون، نتایج تأثیر اجتماعی بر نیازهای تجاری ساختاری است و مقداری بازده ایجاد می‌کند. در تجزیه و تحلیل من از وضعیت، در حالی که برنامه AmazonSmile تأثیر اجتماعی دارد، ممکن است تغییر یا بازگشت معناداری برای آمازون ایجاد نکند.

چرا من آن را اینگونه می بینم؟ اینها سوالاتی هستند که از خودم می پرسم:

  • آیا برنامه AmazonSmile می تواند فروش یک شرکت را فقط با تمایل به کمک مالی به یک هدف افزایش دهد؟ احتمالا نه.
  • آیا AmazonSmile به اندازه کافی آسان است که با تلاش کم وجود داشته باشد؟ باز هم احتمالا نه. شرکت باید پول و منابعی را در برنامه بگذارد، از جمله کارکرد سیستم، ارائه پشتیبانی به سازمان‌های غیرانتفاعی و مصرف‌کنندگان، تخصیص منابع، و البته تلاش بازاریابی عظیمی برای شناخته شدن و مفید کردن ابتکار عمل.
  • آیا نتایج و سرمایه‌گذاری‌های به‌دست‌آمده برای سازمان‌های غیرانتفاعی با حوزه‌های تأثیر آمازون همسو هستند؟ در برخی موارد بله، اما در این برنامه، آمازون پشتیبانی کلی را ارائه می دهد و با اهداف و دلایل تجاری خاصی کار نمی کند.

سازمان های غیر انتفاعی

از سوی دیگر، برخی از سازمان های غیرانتفاعی از اهمیت AmazonSmile دفاع می کنند. به عنوان مثال، SquirrelWood Equine Sanctuary حدود 9400 دلار دریافت کرده است و ادعا می کند که تفاوت زیادی ایجاد کرده است.

گربه میو، یک سازمان دیگر، حدود 4000 دلار کمک مالی در طول چند سال دریافت کرده است و هزینه های آن را پوشش داده است.

اگرچه واکنش‌های سازمان‌های غیرانتفاعی تحت حمایت آمازون اسمایل قابل درک است، اما شریک شدن با یک شرکت بزرگ می‌تواند نه تنها از نظر کمک‌های مالی، بلکه از نظر دید و استراتژی برای بخش سوم نیز تفاوت ایجاد کند.

زمان آن رسیده است که مسیر تأثیرگذاری اجتماعی را دوباره محاسبه کنیم

AmazonSmile قطعا برنامه ای است که بر سازمان های غیرانتفاعی تاثیر گذاشته و به آنها کمک می کند. تنها با نگاه کردن به مثال های ارائه شده، می توانید متوجه شوید. با این حال، در حال حاضر، واضح است که آمازون باید به اهداف خاصی فراتر از ایجاد تأثیر اجتماعی دست یابد. در این مورد، لازم است تأثیر اجتماعی را با اهداف تجاری همسو کنید.

سال گذشته، در سال 2022، میانگین کمک های مالی به موسسات خیریه حدود 230 دلار بود. حتی برای سازمان‌های غیرانتفاعی که تحت تأثیر این برنامه هستند و از این برنامه سپاسگزار هستند، برای شرکتی به اندازه آمازون، با توجه به همه تلاش‌هایی که برای شروع برنامه انجام می‌شود، این مقدار به اندازه کافی قابل توجه نیست. به همین دلیل است که این شرکت اعلام کرده است که “به دنبال و سرمایه گذاری در زمینه های دیگری که می تواند تغییرات معناداری ایجاد کند ادامه خواهد داد.”

این شرکت با سرمایه‌گذاری در آموزش مهندسی برای گروه‌های آسیب‌پذیر، کمک مالی به جامعه، استفاده از لجستیک برای حمایت از بلایای طبیعی و سایر ابتکارات، به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهد داد.

در واقع، تمام اقدامات ذکر شده توسط شرکت نشان دهنده مسیری ساختارمندتر به سمت اهداف محیطی، اجتماعی و حکومت (ESG) است که با مناطقی که آمازون ممکن است تأثیر منفی داشته باشد، سازگار است. غروب برخی از ابتکارات نیز یک استراتژی برای اصلاح مسیر است، و این حرکتی است که در این لحظه بحرانی اقتصادی در سایر شرکت ها دیده می شود.

به گفته آمازون، این شرکت در حال گذراندن یک فرآیند انتقال برای ادامه ارائه برخی از پشتیبانی به شرکای غیرانتفاعی خود است.

برای کمک به خیریه‌هایی که با این انتقال بخشی از برنامه آمازون اسمایل بوده‌اند، ما کمک مالی یک‌باره‌ای معادل سه ماه از درآمدی که در سال ۲۰۲۲ از طریق این برنامه به دست آورده‌اند، در اختیار آنها قرار می‌دهیم، و همچنین می‌توانند به آنها کمک کنند. کمک های اضافی تا زمانی که برنامه به طور رسمی در فوریه بسته شود. پس از بسته شدن AmazonSmile، موسسات خیریه همچنان می توانند با ایجاد لیست آرزوهای خود از مشتریان آمازون حمایت کنند.

اقداماتی که شرکت انجام می دهد راهی برای مدیریت تصمیم با شیوه های خوب است. با این حال، به نظر من، دو نکته قابل بهبود است:

  • در حال حاضر از طریق کمپین های ارتباطی و بازاریابی برای تشویق کمک های مالی مستقیم، دیده شدن این سازمان های غیرانتفاعی را ارتقا دهید.
  • کارمندان آمازون را در فعالیت‌های داوطلبانه با سازمان‌های غیرانتفاعی مشارکت دهید تا دانش و تخصص خود را در مورد نحوه جمع‌آوری سرمایه به اشتراک بگذارند.

ابتکارات تأثیر اجتماعی همچنین باید جوامع و سازمان‌های غیرانتفاعی را با دانش و ابزار توانمند کند تا به ایجاد تفاوت حتی پس از مشارکت ادامه دهند. در محتوای راکبه عنوان مثال، ما در حال اجرای یک برنامه تسریع بازاریابی دیجیتال برای سازمان‌های غیرانتفاعی هستیم که بر آموزش و قابلیت استخدام برای گروه‌های کم نمایندگی در برزیل تمرکز دارد. به این ترتیب، این سازمان ها می توانند با استفاده از دانش حضور دیجیتال راه های خود را برای مقیاس گذاری تاثیر خود در بلندمدت پیدا کنند.

برای سازمان‌های غیرانتفاعی، استفاده از این موقعیت برای ارتباط با سایر شرکت‌ها، از جمله کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، برای درخواست حمایت و بحث آزادانه درباره مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مهم است.

پیشنهادها و شراکت هایی ایجاد کنید که هدف شما را به شرکت هایی مرتبط می کند که مستقیماً بر مبارزه شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر سازمان غیرانتفاعی شما حیوانات را نجات می دهد، از فروشگاه های حیوانات خانگی، شرکت های غذای حیوانات خانگی و صنایع مرتبط حمایت بخواهید. این وضعیت را به فرصتی برای شبکه سازی و فرصت های جدید تبدیل کنید!

اکنون بیش از هر زمان دیگری، شرکت ها علاقه مند به ایجاد یک تأثیر اجتماعی واقعی هستند و آماده به اشتراک گذاشتن این هدف با سازمان های غیرانتفاعی هستند. وقت آن رسیده است که مطابقت کامل را پیدا کنید، زیرا تأثیر اجتماعی در تجارت جایگاهی دارد. لازم است هر دو طرف (شرکت ها و سازمان های غیر دولتی) همسویی ها، اهداف و مشارکت های مناسب را بیابند.

به‌عنوان یک بازاریاب، می‌دانم که حفظ آخرین روندها و بهترین شیوه‌ها چقدر مهم است. به همین دلیل است که من شخصاً مشترک خبرنامه تعاملی The Beat، راک محتوا هستم. این منبع اصلی من برای همه چیزهای دیجیتال مارکتینگ است و فکر می کنم باید مال شما نیز باشد.

باور کن پشیمون نمیشی پس به من و دیگر متخصصان بازاریابی در The Beat بپیوندید. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *