آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه به نظر می رسد که سازمان های خبری اینقدر کاملاً آماده انتشار اخبار فوری هستند که ظاهراً لحظاتی پس از مرگ یک سلبریتی، سیاستمدار یا نماد سلطنتی است؟

وردپرس VIP بخشی از بافت انتشار است که به تیم ها اجازه می دهد در لحظات مهم و جهانی مانند درگذشت والاحضرت ملکه الیزابت دوم در سپتامبر 2022 به طور فوق العاده کارآمد کار کنند.

گزارش‌دهی موفق و به‌موقع به جریان‌های کاری انتشار و ابزارهای متفکرانه برای کمک به سازندگان کمک می‌کند تا محتوا را سریع و آسان و در مقیاس تولید کنند. در برخی موارد، ممکن است روزها، هفته ها یا حتی ماه ها برنامه ریزی برای این مناسبت های مهم وجود داشته باشد.

ولی در همه در این موارد، داشتن یک پلتفرم قابل اعتماد که آماده گسترش در یک لحظه است – و یک تیم پشتیبانی آماده برای کمک در تمام ساعات شبانه روز – برای بسیاری از معتبرترین (و پربیننده ترین) رسانه های خبری جهانی بسیار مهم است.

«وردپرس VIP […] سریع ترین امتیازهایی را که من دیده ام با اختلاف زیاد به دست آورید. آنها دکل آزمایشی من را از آب منفجر کردند.»

– کوین اوهاشی، بنیانگذار، ریویو سیگنال

درگذشت ملکه پلتفرم VIP وردپرس را مورد آزمایش قرار داد. ما مفتخریم که بگوییم به لطف برنامه ریزی و آماده سازی خستگی ناپذیر تیم های مهندسی و پشتیبانی ما، با تمام قوا پشت سر گذاشتیم.

ما می‌خواهیم پرده‌ها را در مورد اینکه چگونه سایت‌های مشتریان رسانه‌ای خود را در یکی از بزرگترین رویدادهای خبری قرن به طور قابل اعتماد حفظ کرده‌ایم، کنار بگذاریم.

فهرست مطالب

وقتی شروع به آماده سازی کردیم

هنگامی که خبر در 8 سپتامبر 2022 منتشر شد مبنی بر اینکه ملکه تحت نظارت پزشکی در قلعه Balmoral در اسکاتلند است، تیم‌های VIP وردپرس شروع به هماهنگی برای یک سری رویدادهای پرترافیک کردند.

ما شاهد افزایش فوری درخواست‌های خدمات از سوی سازمان‌های خبری جهانی بودیم که از آنها حمایت می‌کنیم و می‌دانستیم که فقط شلوغ‌تر می‌شود.

چگونه ما برای حمایت از افزایش ترافیک پیش بینی شده برنامه ریزی کردیم

همانطور که انتظار می رفت، اخبار از قبل به سرعت پخش شده بود، از جمله در سراسر فضای کاری Slack بیش از 5200 کانال. اولین گام ما متمرکز کردن ارتباطات در یک کانال Slack بود که برای آماده شدن برای رویدادهای آینده اختصاص یافته بود.

ما همچنین یک پست P2 (فضای کاری مشترک داخلی ما) ایجاد کردیم که به عنوان یک نقطه مرجع متعارف عمل می کرد در حالی که ارتباطات بلادرنگ در Slack جریان داشت. در P2، ما پیوندهایی را به مواردی مانند صفحه‌گسترده فهرست‌بندی سایت‌های مشتریانی که به طور بالقوه شاهد افزایش ترافیک قابل توجهی هستند، پست کردیم. صفحه‌گسترده نقاط داده‌ای کلیدی را برای هر مشتری، از جمله مواردی مانند:

  • میانگین درخواست های ماهانه
  • نسبت ضربه کش
  • یادداشت هایی در مورد تاریخچه آنها با رویدادهای پر ترافیک
  • پیوندهایی به داشبورد عملکرد آنها
  • نقاط کلیدی تماس و روش تماس ترجیحی
  • یادداشت های مرتبط مشتری خاص

در همین حال، سایر اعضای تیم توجه خود را به زمان‌بندی منابع ما معطوف کردند و در صورت نیاز، اعضای تیم بیشتری را برای ارتباط با مشتری شناسایی کردند. متمرکز کردن مهم‌ترین اطلاعات و اطمینان از شناخته شدن و در دسترس بودن آن برای هم تیمی‌های حاضر، پشتیبانی 24/7 پلتفرم ما را تقویت کرد.

تاثیر مورد انتظار مشتری

ما 35 سایت مشتری را شناسایی کردیم که انتظار می رفت افزایش ترافیک به طور قابل توجهی بیشتر از معیارهای معمولی باشد. برخی از این سایت ها به طور معمول بیش از 1 میلیارد درخواست در ماه داشتند، بنابراین حتی یک درصد افزایش اندک به معنای صدها هزار درخواست اضافی و صدها میلیون در کل پلت فرم VIP وردپرس است.

پشتیبانی از مشتری در زمان واقعی

در عرض چند ساعت پس از انتشار اخبار مربوط به بستری شدن ملکه در بیمارستان و در نهایت در همان روز، تیم‌های ما نظارت دقیقی بر برنامه‌های کاربردی مشتریان را آغاز کردند، زیرا آنها برای پشتیبانی از افزایش ترافیک مورد انتظار افزایش می‌یابند.

در همین حال، ما با بسیاری از مشتریان در زمان واقعی ارتباط برقرار کردیم و تعدادی بلیط پشتیبانی از مشتریانی که مشتاقانه منتظر افزایش ترافیک بودند، تهیه کردیم. ما به سرعت کار کردیم تا مشکلات عملکرد جزئی را در برنامه‌های آن‌ها در نتیجه آن ترافیک نمایی برطرف کنیم.

ما می‌دانستیم که این تنها آغاز سخنرانی‌ها، اطلاعیه‌ها و دیگر رویدادهای چند روزه است که با تشییع جنازه ملکه به اوج خود می‌رسد. به لطف برنامه ریزی سخت کوش و فرآیندهای پشتیبانی استاندارد در محل منتهی به اخبار، ما از قبل در بهترین موقعیت برای کمک به مشتریان خود در این زمان بی سابقه بودیم.

انعکاس عملکرد ما

در سرتاسر، ماموریت اصلی ما مورد آزمایش قرار گرفت. با ارائه یک پلت فرم ایمن و مقیاس پذیر برای مشتریان ساخته شده برای مقاومت در برابر افزایش ناگهانی ترافیک، آنها ابزارهایی برای ادامه تولید سریع محتوا در اختیار داشتند.

پلتفرم ما تاریخچه محکمی از آزمایش نبرد در شرایط سخت دارد. نکته قابل توجه، ما FiveThirtyEight را در طول انتخابات 2020 ایالات متحده بدون توقف کار ادامه دادیم.

FiveThirtyEight 132000 درخواست در ثانیه را در شب انتخابات در ایالات متحده انجام داد در حالی که زمان پاسخ سرور در 144 میلی ثانیه ثابت ماند.

تنها در دو نمونه از درگذشت ملکه، الجزیره دو برابر ترافیک عادی خود را بدون مشکل گزارش کرد و News Corp استرالیا با حفظ میانگین زمان درخواست 0.314 ثانیه، 15 درصد افزایش ترافیک را گزارش کرد.

چگونه VIP وردپرس برای مقیاس قابل اعتماد مهندسی شده است

تصادفی نیست که بسیاری از سازمان های خبری پیشرو جهان بر روی وردپرس VIP میزبانی می شوند.

ما برای رویدادهای پرترافیک برنامه‌ریزی‌شده و غیر برنامه‌ریزی‌شده ساخته و طراحی شده‌ایم. برای این منظور، ما از شبکه جهانی مهندسین و نقاط حضور برای محافظت از برنامه های کاربردی مشتری استفاده می کنیم، با استفاده از مقیاس خودکار پویا و شبکه تحویل محتوا (CDN) برای تنظیم ترافیکی که به برنامه یا سایت شما وارد می شود. بنابراین می‌توانید در زمان افزایش تقاضا، حتی در رویدادهای خبری جهانی، به ارائه محتوا ادامه دهید.

پیت شیبل

پیت شیبل، مدیر حساب فنی برتر وردپرس VIP

پیت در طول رویدادهای منتهی به درگذشت ملکه و پس از آن، با بسیاری از تیم‌ها و مشتریان VIP وردپرس همکاری نزدیک داشت.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *