جو فدوآ / How-To Geek

وقتی چیزی در یک عکس وجود دارد که دوست دارید شخصی نگه دارید – مانند شماره کارت اعتباری یا چهره شخصی – ممکن است آن را تار کنید یا روی آن خط بکشید. اما این در واقع یک راه امن برای ویرایش اطلاعات نیست – در اینجا دلیل آن است.

چرا تاری کردن دیگر به اندازه کافی خوب نیست؟

مردم برای مدت طولانی اطلاعات حساس را در اسکرین شات ها و عکس ها محو می کنند. حتی در اخبار و سایر اشکال رسانه ها نیز به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی، شکستن تصاویر تار و پیکسلی بسیار آسان‌تر شده است. پس مشکل چیست؟

محو کردن یا خط کشیدن چیزی در واقع یک راه عالی برای پنهان کردن اطلاعات حساس از چشم انسان است، اما این چیزی نیست که شما باید نگران آن باشید. ابزارهای یادگیری ماشین، دور زدن روش‌های ویرایش ساده مانند محو کردن و پیکسل‌سازی را نسبتاً ساده کرده‌اند.

محققان دانشگاه تگزاس و دانشگاه کرنل یک الگوریتم یادگیری عمیق ساده را برای شناسایی چهره های تار قرار دادند. در حالی که انسان‌ها دقت 0.19 درصدی داشتند، الگوریتم دقت 71 درصدی داشت – 83 درصد وقتی پنج حدس زد. این بسیار هشدار دهنده است.

ریچارد مک فرسون، فناوری کورنل

ابزارهایی مانند این مدتی است که وجود داشته است – مطالعه بالا از آن بود 2016– و استفاده از آنها به خصوص دشوار نیست. ابزارهای مشابهی برای شناسایی چهره های محو شده با ابزارهای ویدئویی داخلی یوتیوب آموزش دیده اند. تنها چیزی که نیاز دارید نرم افزار منبع باز و تعدادی عکس تار برای آموزش آن است.

دیدن اینکه چگونه می توان از همین فناوری در اطلاعات حساس تر مانند شماره کارت اعتباری، پلاک خودرو، شماره تامین اجتماعی و موارد دیگر استفاده کرد، دشوار نیست. فریب دادن انسان ها به اندازه کافی آسان است، اما فریب دادن الگوریتم های ماشینی داستان دیگری است.

از این شیوه‌های ویرایش اجتناب کنید

اسناد سونی FTC با متن ویرایش شده.
سونی

بسیار خوب، بنابراین تار کردن یا پیکسل‌کردن متن و عکس‌ها برای اطلاعات حساس خوب نیست، اما چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد. گاهی اوقات، خط زدن چیزها باعث نگرانی های امنیتی نیز می شود. ما می توانیم به پرونده مایکروسافت در مقابل FTC به عنوان یک مثال کامل نگاه کنیم.

مدیر عامل پلی استیشن سونی اسناد محرمانه ای را با تعدادی اعداد، تاریخ و ارقام که با Sharpie مشکی خط خورده بودند ارائه کرد. با این حال، زمانی که آن اسناد اسکن شدند، دیدن متن زیر نشانگر بسیار آسان بود. اکنون همه می توانند جزئیات تجاری سونی را ببینند.

به همین دلیل، باید صرفاً از استفاده از شارپی چه در دنیای فیزیکی و چه در دنیای دیجیتال خودداری کنید. اگر گاما را تقویت کنید، دیدن آن از طریق ابزار نشانه گذاری اپل نسبتا آسان است و ابزارهای مشابه اندروید نیز از همین مشکل رنج می برند.

تاری و خط خطی کردن مبهم می کند اطلاعات، اما آن را به طور کامل مسدود نمی کند. و در مورد ابزارهای دیجیتال، گاهی اوقات فقط یک لایه در بالای تصویر ایجاد می کنید که اگر دقت نکنید می توانید آن را حذف کنید.

مربوط: چگونه عکس های اپل خود را علامت گذاری و به اشتراک بگذارید

بهترین روش

بهترین راه برای پوشش واقعی اطلاعات حساس این است که مطمئن شوید هیچ اثری از آن باقی نمانده است. این به تلاش بیشتری از جانب شما نیاز دارد، اما هنگام پنهان کردن اطلاعات حساس ارزشش را دارد.

به عنوان مثال، به این تصویر از یک کارت اپل با نام محو شده نگاه کنید. شما نمی توانید آن را بخوانید، اما اطلاعاتی وجود دارد که می تواند توسط یک ابزار یادگیری ماشینی برای کشف آنچه در زیر پیکسل پنهان است استفاده شود. زیرا به یاد داشته باشید، از نظر فنی، من چیزی را حذف نکرده‌ام – من به سادگی داده‌ها را دوباره مرتب کرده‌ام.

اپل کارت تار شد.

آن را با این تصویر مقایسه کنید، که نام آن به طور کامل توسط یک نوار رنگ ثابت مسدود شده است. چیزی وجود ندارد که بتوان از آن برای جمع کردن آنچه در زیر است استفاده کرد.

اپل کارت مسدود شد

در نهایت، یک چیز مهم دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هنگامی که اطلاعات یک تصویر یا سند را ویرایش می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که تکنیکی که استفاده می کنید، ویرایش واقعی را به همراه دارد و نه فقط پوشاندن.

اگر با هر فرمتی که کار می‌کنید، چه فایل تصویری یا یک فایل سند، از لایه‌ها و ویرایش مداوم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با مشکلاتی مواجه شوید که در آن نوار رنگی ثابتی را روی اطلاعات حساس قرار دهید. کسی می تواند به سمت راست بچرخد و آن میله را مانند کسی که نوار ماسک را از روی بوم جدا می کند، بلند کند.

این یک مشکل تاریخی و مداوم است که به اندازه کافی مهم است که ابزارهایی مانند Adobe Acrobat و Preview ابزارهای ویرایش اختصاصی دارند که داده های ویرایش شده را حذف و بازنویسی می کنند تا از مشکل جلوگیری شود. بنابراین از هر ابزاری که استفاده می‌کنید، دوباره بررسی کنید که نمی‌توانید بچرخید و فایل ذخیره‌شده را مستقیماً پشتیبان‌گیری کنید و زیر نوار ویرایش نگاه کنید.

این همان چیزی است که شما باید هنگام پنهان کردن اطلاعات حساس به دنبال آن باشید. بیشتر به این فکر کنید که چگونه می توانید پاک کردن بیشتر از مبهم. اگر می‌خواهید چیزی را در دنیای فیزیکی پوشش دهید، از دو برابر کردن آن نترسید. یک چیز خوب Wite-Out را بیرون بیاور و یک شارپی

اطلاعات حساس است، خوب، حساس، بنابراین هنگام مخفی کردن آن از میانبر استفاده نکنید و همیشه روشی را که برای ویرایش آن استفاده کرده اید دوباره بررسی کنید.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *