لزوم داشتن وب سایت مزایای داشتن وب سایت فروشگاهی اهمیت سایت شرکت

طراحی وب سایت و اهمیت آن در کسب و کار

اگر یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید یا تصمیم به راه اندازی یک پروژه وب دارید، و قصد دارید پس از اتمام آن، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید تا به اهداف خود برسید این مقاله کوتاه را مطالعه کنید. در استراتژی دیجیتال مارکتینگ، اهمیت طراحی وب سایت برای شرکت ها، فروشگاه ها و دیگر کسب و کار ها بسیار زیاد است. طراحی سایت برای شرکت ها موضوع بسیار مهمی است که باید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در نظر گرفته شود. اهمیت سایت شرکت به این دلیل است که کاربر هنگام ورود به سایتی که حرفه‌ای و جذاب به نظر می‌رسد احساس اطمینان می‌کند، که در آن می‌تواند به راحتی، سریع و ایمن پیمایش کند و محصول یا خدمات مورد نیازش را سفارش دهد.

در این مقاله از سایت محتوا مارکتینگ قصد داریم درباره اهمیت وب سایت و دلایل طراحی سایت بپردازیم:

چه مشاغلی به سایت نیاز دارند؟

کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​با حقیقت جدیدی روبرو هستند – اکثر بیزینس ها این روز ها به محیط های آنلاین و دیجیتال مارکتینگ نقل مکان کرده اند. امروزه، مصرف کنندگان/کاربران، همانطور که مشاهده می کنید این روز ها، اکثریت عموم سرهایشان توی گوشی  و لپ تاپ است و در دنیای اینترنتی و مجازی سیر می کنند، خرید می کنند، خدمات سفارش می دهند و… بسیاری از امور دیگر.

همانطور که به خوبی می دانیم، در بهار سال 2020، بدلیل شیوع کرونا بیشتر نقاط جهان به حالت قرنطینه درآمدند و بسیاری از مشاغل مجبور به تعطیلی موقت شدند. حتی کسب‌وکارهایی که بازگشایی شده‌اند محدودیت‌هایی داشته‌اند که نیازمند فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و محدود کردن خودکار تعداد مشتریانی هستند که می‌توانند همزمان در یک فضای بسته باشند. هنگامی که گزینه خرید سنتی دشوار شد، تقاضا برای خرید آنلاین نیز بیشتر از قبل شد.

اهمیت داشتن سایت شرکت و دلایل طراحی سایت برای کسب و کار

دلایل داشتن سایت و طراحی وب سایت

در جامعه امروزی که بر رقابت و مجاورت متمرکز شده است، خریداران دیگر نمی خواهند برای خرید کالاهای خود در سطح شهر سرگردان شوند؛ بلکه ترجیح می دهند مستقیماً آنها را در خانه خود دریافت کنند. بنابراین، تجارت الکترونیک به یک راه حل انعطاف پذیر برای کسب و کارها و مشتریان آنها تبدیل شده است. عده از کسب و کار ها با طراحی سایت با وردپرس بسیار ساده و ارزان وب سایت خود را راه اندازی می کنند؛ عده ای دیگر با صرف هزینه بیشتر طراحی سایت با کد نویسی را انتخاب می کنند. در هردو صورت می توانید وارد سایت طراحی سایت و سئو (کنسئو) شوید و بعد از دریافت مشاوره، سفارش خود را در این زمینه ثبت کنید.

بنابراین، بسته به پیچیدگی‌ای که یک وب سایت می‌تواند داشته باشد، 10 دلیل برای اهمیت داشتن سایت وجود دارد آن به شما ارائه می‌کنیم:

10 دلیل اصلی برای طراحی سایت

طراحی صفحه، فروشگاه یا وبلاگ عنصر بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود. این به این دلیل است که کاربر هنگام ورود به سایتی که حرفه‌ای به نظر می‌رسد احساس اطمینان می‌کند ، که در آن می‌تواند به راحتی، سریع و ایمن پیمایش کند و از هر مشکلی که مانع از دیدن محتوایی که به آن دسترسی پیدا کرده است اجتناب کند.

لزوم داشتن وب سایت مزایای داشتن وب سایت فروشگاهی اهمیت سایت شرکت

مشتریان شما از شما انتظار دارند که وب سایت خود را داشته باشید

وقتی مشتریان می خواهند اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما پیدا کنند، در درجه اول به حضور آنلاین شما علاقه مند هستند. وب سایت فروشگاهی شما کمک می کند تا برندینگ خود را تقویت کنید. همانطور که صفحه وب خود را توسعه می دهید، موتورهای جستجو می توانند آن را ایندکس کرده و رتبه آن را بهبود یبخشند. وقتی وب سایت شما بیشتر دیده شود، مردم با نام تجاری و محصولات شما بیشتر آشنا می شوند و بنابراین می دانند کجا شما را پیدا کنند.

وب سایت یک ابزار بازاریابی قدرتمند است

وب سایت یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است که کسب و کار شما می تواند داشته باشد. نه تنها از مؤلفه سئو سود می برید که شانس شما را برای جذب مشتریان جدید افزایش می دهد، بلکه تعدادی تکنیک بازاریابی نیز دارید که با وب سایت شما کار می کند. این تکنیک ها شامل تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی است. علاوه بر این، فکر کنید که از طریق یک وب سایت تجارت الکترونیک، فروشگاه شما در 24 ساعت و 365 روز سال باز است!

شما اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری می کنید!

یکی از مهمترین جنبه های داشتن وب سایت خود این است که می توانید مستقیماً به مشتریان و بازدیدکنندگانی که به وب سایت شما می آیند خطاب کنید. برخلاف بازارها، توانایی فروش به مشتریان از سایت تجارت الکترونیکی خود به شما امکان می دهد مخاطبین آنها را جمع آوری کنید. بنابراین، هنگامی که آدرس ایمیل مشتریان خود را دارید، می توانید به راحتی پیشنهادات تخفیف ارسال کنید یا از عرضه محصولات جدید خبر دهید.

مدیریت موثر ارتباط با مشتری

یک رابطه قوی با مشتریان برای موفقیت در چنین دنیای رقابتی ضروری است. با استفاده از اطلاعات سفارشات قبلی، موقعیت کاربری و غیره، می توانید مولفه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را نیز نصب کنید. ادغام راه حل CRM خود با یک سایت تجارت الکترونیک سفارشی می تواند به مدیریت تعامل شرکت شما با کاربران موجود و بالقوه کمک کند.

شما کمپین های بازاریابی را با توجه به اهداف خود تنظیم می کنید!

فقط به این دلیل که شما وب سایت خود را دارید به این معنی نیست که تمام مشتریان شما به طور خودکار به شما مراجعه می کنند. هنگامی که یک فروشگاه آنلاین دارید، باید استراتژی هایی برای جذب خریداران به پلتفرم ایجاد کنید. اولین قدم این است که مشتریان بالقوه را از طریق ترکیبی از سئو و محتوای رسانه های اجتماعی به وب سایت خود هدایت کنید. ما می دانیم که در اکثر مواقع تنظیم کمپین های مناسب دقیقاً آسان نیست. اما از طریق برخی از تاکتیک های رایج مانند تبلیغات فیس بوک و گوگل می توانید محتوای ارزشمندی برای وب سایت فروشگاه خود ایجاد کنید. بنابراین، شما موفق خواهید شد برای خریداران فعلی و همچنین برای خریداران جدید علاقه ایجاد کنید.

شما تجربه مشتریان را بهبود می بخشید

تجربه مشتری یکی از مهمترین جنبه های توسعه هر تجارت الکترونیکی است. موتورهای جستجو همچنین به وب سایت های تجارت الکترونیکی که تجربه کاربری خوبی از خود نشان می دهند، رتبه های بالاتری می دهند. علاوه بر این، کاربران آنلاین وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که مطابق با نیازهایشان سفارشی‌سازی شده باشند و هم تجربه و هم انعطاف‌پذیری بهتری ارائه دهند.

شما قوانین کسب و کار خود را تعیین می کنید

وقتی وب سایت خود را دارید، از فرصت ایجاد سفر مصرف کننده و تجربه خرید او لذت می برید. شما همچنین فراموش می کنید که به طور دائم در کنار رقابت قرار می گیرید، همانطور که در مورد بازارها اتفاق می افتد. شما هستید که تصمیم می گیرید محصولات شما چگونه نمایش داده شوند، توضیحات آنها، تصاویر آنها و سایر ویژگی های مربوط به شخصی سازی تجربه خرید. با وب سایت خود، در نهایت فروشگاه خود را کنترل می کنید و می توانید آنچه را که برای کسب و کار آنلاین شما مفید است آزمایش و تأیید کنید.

شما تبلیغات و کدهای تخفیف را تنظیم می کنید

ممکن است شرایطی پیش بیاید که بخواهید به مشتریان اجازه دهید از کد تخفیف فقط برای تعداد معینی از کالاها یا برای مقدار مشخصی استفاده کنند. در یک بازار، شما به سیاست فروش پلتفرم وابسته خواهید بود که قوانین کاملاً محدود و خاصی دارد. استفاده از یک وب سایت تجارت الکترونیک سفارشی برای توسعه آنلاین به شما امکان می دهد قوانین خاصی را برای کمپین های تخفیف با کوپن ها و کدهای تبلیغاتی ایجاد کنید – وب سایت را با نیازهای مصرف کنندگان خود تطبیق دهید.

سرعت دریافت و ارسال سفارشات را افزایش می دهید

داشتن یک وب سایت به این معنی است که شما محتوای آن را در هر زمان و 24 ساعت هفته در دسترس کاربران قرار دهید. هر کسی که در نیمه شب یا در طول روز از وب سایت شما بازدید می کند، می تواند با کسب و کار شما تعامل داشته باشد. دسترسی مداوم به مشتریان هم استراتژی بازاریابی و هم رشد فروش را تقویت می کند. همچنین یک گام اساسی برای ارائه خدمات کارآمد به خریداران است، به خصوص اگر چت ربات هوش مصنوعی را نیز ادغام کنید، که می تواند مشکلات اساسی مشتریان شما را در هر زمان که نیاز داشته باشند حل کند.

شما مخاطبان خود را بهتر شناسایی می کنید

داشتن وب سایت تجارت الکترونیکی خود، نه تنها ارتباط بهتر با مشتریان خود را برای شما آسان تر می کند، بلکه می توانید آنها را بهتر بشناسید. شما به اطلاعات جمعیتی، موقعیت مکانی و نحوه یافتن سایت شما یا شنیدن اطلاعات کسب و کار شما دسترسی خواهید داشت. بنابراین، می توانید رفتار خریداران آنلاین را تجزیه و تحلیل کنید، متوجه خواهید شد که کدام محصولات را مشاهده کرده اند و چگونه با توجه به کانال هایی که جستجو کرده اند، زمانی که محصولات را در سبد خرید رها کرده اند، به سایت رسیده اند. به عنوان مثال، شرایطی وجود دارد که خریداران به دلیل هزینه های ارسال برای محصولات خاص، از خرید آنها منصرف می شوند و سپس مهم است که بدانیم چه عواملی منجر به این تصمیم شده است.

برای سفارش طراحی سایت و سئو به تیم متخصص، می توانید عبارت “طراحی سایت کنسئو” را در گوگل جستجو کنید!

نتیجه گیری

داشتن وب‌سایت اختصاصی برای محصولات فروشگاه شما، بخش مهمی از استراتژی فروش و گسترش کسب‌وکار شما است. این یک راه عالی برای توسعه برند شما، به دست آوردن مشتریان وفادار، به دست آوردن چشم اندازهای جدید و بهره مندی از بازاریابی خلاق است.

اما اگر می خواهید بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید، تنها به یک کانال برای فروش محصولات تکیه کنید کافی نیست. تنوع بخشیدن به کانال‌های آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا به مشتریان جدید دست یابید، به خصوص اکنون که تجارت الکترونیک رقابتی‌تر و بیشتر شده است. به همین دلیل است که یک شریک الکترونیکی قابل اعتماد می تواند به شما کمک کند تا تمام سفارشات فروشگاه آنلاین را با موفقیت انجام دهید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *